تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ارمان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من هیچ کدوم از این مشکلات رو ندارم ! صبح ماشین سرد لرزش داره ، اما بعد 3 دقیقه گرم میشه و اروم میشه …

    موتور نه روغن ریزی داره نه هیج مشکل خاصی
    معمولا روی 4 تا 5 هزار دنده میدم به ماشین !

    موتور کاملا کشش داره !!!

    من حس میکنم اینجا ( کل تو نت ) فقط بچه هایی که مشکل دارن زیاد نق میزنن و یقیه ساکت هستند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا آرمان
      به نظرم نق نیست
      یه نوع اعتراضه
      شاید منو شما هم اگه بودیم بدتر از اینها انجام می دادیم شاید به جای نق ، جیغ می زدیم .
      روشنتر بگم :
      با کلی مشکل 19 یا 20 میلیون جور کنی
      با کلی منت ثبت نام کنی
      سه ماه بد قولی از ایران خودرو ببینی
      با دعوا ماشینتو تحویل بگیری
      بعد از مدتی واشر بسوزونه یا روغن ریزی داشته باشه
      وحشتناکه درست میگم
      کسانیکه میخونن رای بدهن
      باتشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۶ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        و ….
        و بدتر این که بهت بگن قطعه نیست!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یک دوست

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببخشیدا اقای گودرزی ولی خیلی مضخرف نوشتی سمند از این ایرادا نداره وخیلی هم توماشین های ایرانی ماشین خوبیه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. \,dh

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم قبول دارم اینجا فقط همه ایراد بیخود میگیرن .منم سمند درام ازش راضی ام الان یکسال دارمش هیچ مشکلی باهاش ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقا من 1000 تام تموم شد باید روغن عوض کنم همه میگن total7000یا 5000 هزار بریز آقا مسعود عزیز راهنمایی کنید لطفا یکی از دوستان گفتن بهران رانا که من گیر نمیارم.لطفا بهترین ها رو بگید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفي مطلق

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیزروغن استانداردکارخانه توتال 7000هستش ولی اگه میخوای روغن بهتر بریزی آترود25000باکیفیت اس ام ودمای روغن 15دبلیو40باشه بریز.روغن گیاهی فوالعاده است .ولی گرونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۱۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        والا من خودم سورن موتور EF7 دارم
        ولی به هیچ عنوان از این روغن موتور ها ی اشغالی مثل اترود ، توتال و…….. استفاده نمی کنم می دونی چرا چون این روغن ها همون روغن سوخته های خودمونه که تصفیه شده
        اصلا مثله پولش هم نیست
        خود من یک 20 لیتری بهران کویر 40 می گیرم و هر 5 هزار تا روغنش رو عوض می کنم و موقع تعویض روغن موقعی که روغن رو نگاه کنی مثل اشک چشم زلاله حالا اگه توتال یا اترود اینجوری بود ؟ همش روغن تصفیه های خودمونه که میره دبی و تصفیه می شه و با چند تا برند معروف تو بازار فروخته می شه در صورتی که روغن ایرانی روغنی که تازه از دل چاه گرفته می شه
        این طرفداری از برند ایرانی نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مصطفي مطلق

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      درضمن علی آقایادم رفت بگم حتماروغن فابریکی عوض کن خیلی آشغاله .دمای موتورمیبره بالاواحتمال سوختن واشرهست.کاش ازاول عوض میکردی .روغن توتال 5000اصلانریزچون کیفیتش پایینه .روغن توتال 7000 خوبه بدنیست.درضمن هرروغنی میریزی حتما روی قوطی نگاه کن دمای روغن بین 10 دبلیو 40 باشه .روغن 20دبلیو50 بدرد16سوپاپ نمیخوره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. تیمور

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      آقا سعید و علی آقا: روغن موتور آشغال تر و تقلبی تر از توتال خودشه چون خارجیا پایه روغنها همشون روغن تصفیه شدس نه نفت خام. بهترین روغن موتورها بهران رانا و روغن لیزویل (Lizoil) مال شرکت نفت سپاهان هست. بعد از اینا بهران سوپر پیشتاز و سوپر اسپیدی هستن. به این حرفای دوستان هم توجه نکن که میگن 10W40 نگیر 20W50 بگیر یا برعکس اینو بگیر اون طلاق بده. 10W40 برا تابستونه 20W50 برا زمستون. خلاص. توتالهای 5000 برای موتورهای 8 سوپاپ (برا 8 سوپاپا بهران تکتاز هم جواب می ده) و توتال 7000 برای 16 سوپاپ هستن. حالا که توتالا همشون آشغاله اینایی که گفتم. هیچ روغن موتوری هم 10,000 تا کار نمیکنه چون خارجیا همشون تقلبیه 5000 یا 6000 تا یه نگا به رنگ و روش بنداز سیاه نشده باشه بعد هم ببین هنوز چربه یا نه اگه نه عوض کن بره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. م

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیرم حرفت درسته که توتال اشغاله و روغن داخلی بعضیاشون خوبتره اما اون 10w تا. 40w برای زمسوتونه و اون یکی تابستون شما برعکس گفتی
        ده دبلیو یعنی از منففی زیر صفرش بیشتر میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام علی آقا
      توی دفترچه دو نوع روغن توصیه کرده
      مطالعه کن
      1- توتال 7000با مدل 10w40

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفي مطلق

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقایان سمند ای اف سون سوارلطفامراراهنمایی کنید.سمندبنزینی من صبحهابد روشن میشه ووقتی هم که روشن میشه گازنمیخوره .بردم نمایندگی میگه کارنیست.جزوگارانتی وکارت طلایی نیست.ببرش بیرون بده انژکتورش بشورن.نظرشماچیست…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام مصطفی

      من هم همین مشکل رو دارم.
      بعداز استارت زدن موتور بد روشن میشه
      از آقا مسعود راهمائی خواستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      گاز نمی خوره ؟
      یعنی اگه ماشین 1 ساعت روشن باشه و بعد خاموش بشه باز هم این مشگل پیش میاد؟
      یا نه فقط صبح ها این مشکل به وجود میاد؟
      منم این مشگل رو در دوحالت بالا داشتم که با تعویض پتانسیومتر یا همون سنسور دریچه گاز مشکلم حل شد در ضمن اینم خود نمایندگی انجام داد و جزو گارانتی محسوب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام
        استارت اول روشن نمیشه
        استارت دوم روشن میشه
        مرسی از راهنمایی شما.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرهاد

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام
        نه وقتی که موتور سرده.
        این مشکل جدیدا پیش اومده.
        هنوز گارانتی 5000 کیلومتر نبردم.
        بازم ممنون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. نامجو

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این مشکلاتی که به اون اشاره شد در بیشتر خودروهای این مدل وجود دارد به ویزه روغن ریزی اما نکته ی قابل توجه اینه که موتور این ماشین تاکید می کنم فقط این ماشین از لحاظ موتوری در خاور میانه جزو موتور های بینظیره که اونم از صدقه سری کشور المان میباشد.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فری لیفان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ما قبل از سمندef7 لیفان 620ماه داشتیم که خیلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم دارم هیچکدوم از مشکلاتی که آقا گفتن و ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرشاد فهیمی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من ازef7 راضی بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مسعود

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام به دوستان و علی آقای عزیز
    در دفترچه نگهداری خودرو در قسمت روغن نوشته چه روغنی با چه شماره ای می تونی استفاده کنی
    هم خارجیشو نوشته و هم ایرانی .
    همین روغن توتال 7000 نوشته که خودم هم همین روغن ریختم
    به نظرم همون روغنی بریز که ایران خودرو گفته .
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام آقا مسعود
      ماشین رو بعد از دو یا سه روز که روشن می کنم بعد از استارت زدن و موقع روشن شدن موتور به سختی روشن میشه.
      بنظرت مشکل از کجاست؟
      آیا ت بحال برات پیش اومده؟
      ممکنه راهنمائی کنی؟
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام آقا فرهاد
        ef7هر موقع که در استارت اول روشن نشد ، در استارت سوم روشن خواهد شد
        جنس روشن شدنش همینطوره
        به نظرم مربوط به احتراق سوخت در سیلندره که هنوز قابلیت انفجاری پیدا نکرده .
        در بازدید اولیه این مورد گزارش کن
        باتشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سلام. دوستان من سوالم اینه میخوام سر 1000 تا روغن عوض کنم هر مکانیک هر آشنایی یه چیزی میگه من از شما هایی که ef7 دارین میپرسم از این سه تا1- بهران پیشتاز /2- کاسترول مگنتک /3- توتال 7000 یا 5000 کدوم رو بریزم .من به صدای ماشین خیلی اهمیت میدم دوست دارم ماشینم کم صدا کار کنه . آقا مسعود در بالا به دوستمون گفتی توتال 7000 و ماشین شما هم گاز سوزه و الان صدای ماشینتون کم هستش یا زیاد شده .

    ماشین من ef7 گاز سوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سعید عزیز سلام
      ببین جانم
      گفتم در دفترچه خودرو نوشته توتال 7000
      از مدل 10w40
      همه دوستان
      حتما دفترچه خودرو و نکات با اهمیتشو مطالعه کنید به جواب اکثر سوالات می رسید .
      ضمنا در صفحه قبلی در یک سایت معرفی کردم که تمامی ایرادهای ممکن ef7نوشته و راههای رفع ایراد را نیز گفته به اونجا مراجعه و فایل pdfکپی کنید
      صدای موتور ماشین من با ریختن این روغن بی صدا کار میکنه .ماشین منم گازسوزه
      توتال 7000hاز مدل 10W40
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. تیمور علی زاده

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ماشین درسال1390تحویل گرفتم ازروزتحویل صدای جلوی موتور می آید وروغن ریزی داردوبازدیدشده ولی مشکل حل نشد وکسی هم جواب گو نیست ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      به یکی از نمایندگی های معروف شهرتون ببر . ضمنا در صورتیکه مشکلت حل نشد با بازرسی ایران خودرو تماس بگیر
      حتما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقا سوپاب های ماشین من چق چق عجیبی داره خیلی بلند انگار میخورن به پوسته اگه ef7نبود میگفتم تیم سوپاپ و فیلر کشی میخواد.نظر دوستان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      بدنیست اگه گاهی ازبنزین هم استفاده کنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        دوستان عزیز
        فقط بنزین سوپر بزنید
        چون در دفترچه ماشین نوشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. سعید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سلام. دوستان من سوالم اینه میخوام سر 1000 تا روغن عوض کنم هر مکانیک هر آشنایی یه چیزی میگه من از شما هایی که ef7 دارین میپرسم از این سه تا1- بهران پیشتاز /2- کاسترول مگنتک /3- توتال 7000 یا 5000 کدوم رو بریزم .من به صدای ماشین خیلی اهمیت میدم دوست دارم ماشینم کم صدا کار کنه . آقا مسعود در بالا به دوستمون گفتی توتال 7000 و ماشین شما هم گاز سوزه و الان صدای ماشینتون کم هستش یا زیاد شده .

    ماشین من ef7 گاز سوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام آقا علی من همونم که گفتم بهران رانا ریختم.بازم میگم بهران رانا سطح کیفیش بسیار بالاتر از توتال 7000 هست.الان بهترین روغن های ایران lizoil,behran runa هستن.سطح کیفی از sa شروع میشه تا بالاترین سطح که sm هستش.روغن توتال 7000 sj هست یعنی از بهران رانا دو رده پایینتره.دقت کن که توماشینت روغن 20w50 نریزی به هیچ عنوان.یا 10w40 یا 5w50 که منم ریختم.بهران رانا که تا الان واسه من عالی بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مینا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان در مورد سمند های تحویلی جدید سوالاتی داشتم . می خواستم بدونم در این مدل ها به خصوص سمند ال ایکس کلاس 19 سیستم سخنگو هوشمند حذف شده ؟ آخه بعضی از سمند های LX رو به تازگی دیدم که مثل سمند SE سیستم سخنگو روی داشبورد حذف شده !!!!

    سوال بعدیم لینه که آیا سیستم صوتی سمند ال ایکس فلش USB هم روش هست یا خیر ؟

    ممنون اگه راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سیستم صوتی نداره عزیز،100تومن بهتون برمی گردونن تا ضبط بخریین ولی شما حداقل250 باید هزینه کنین،تازه من خودم امروز رفتم نامه برگشت پول یعنی100تومن روگرفتم برم بانک،گفتن حساب خالیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ممنون اقا امیر در مورد صدای چق چق موتور چی>؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      اقا علی نمیدونم! نه تنها من بلکه مهندسین عزیز ایران خودرو هم نمیدونن! از نظر من دست به ماشینت نزن اگر صفره.چون صد درصد جای دیگش رو خراب میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام مینا خانوم س 1—بلی حذف شده ظاهرا
    س 2—-الان تمام ماشین های تحویلی رادیو ضبط ندارن و پولشو بهتون میدن(100 هزار تومن)البته اگه تهران باشید میتونید با مراجعه به واحد فروش کیلومتر 14 جاده قدیم کرج(فتح)به جای پول ازشون ضبط بگیرید که اونم شانسیه داشته باشن و چه نوعی بهتون بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ولی من امروزنامه برگشت 100تومن روبردم بانک گفتن جاش خالیه!واقعا که!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیز کسی در مورد جریمه تاخیر تحویل خودرو و مبلغش چیزی میدونه ؟ که آیا میدن یا نه ؟
    من یه سمند ال ایکس کلاس 19 در تاریخ 25 شهریور ثبت نام کردم و کل مبلغ ماشین که 17 میلیون و 187 هزار تومن بود نقدا همون 25 شهریور پرداخت کردم ، در قرار داد هم تاریخ تحویل رو 30 روزه زده بود ولی تا الان که 12 آبان هست خبری از تحویل سمند نشده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فکر کنم هر روزی یازده تومن میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      آره میدن
      وقتی سند اومد در پایین محاسبات خودرو این مبلغ اضافه می شود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. جواد

      ۱۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوازده درصد در سال به صورت روزشمار

      5650 تومان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. هادی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سلام
      چقدر تأخیر
      سمند چرا تأخیر داره؟
      شما تماس گرفتید با جائی پیگیری کنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واوووویلا یعنی این بارم مثل همیشه بد شانسی آوردیم تو خرید ماشی؟؟؟
    من یکی مستقیم از نمایندگی گرفتم حدود بیست و دو تومن تمام شد البته هنوز پلاک نداره که ببرم بگردونم ببینم چه جوره ولی همین امروز در جهبه داشبورد قفل شده و دیگه باز نمیشه خدا بده برکت فکر کنم تازه اولشه و گاوم زاییده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فقط اینو بگم که EF7 بسیار موتور بی خودیه بادلیل میگم که تعمیر کارهای موتور EF7 بهش میگن سرطان ریه وسایلاش اصلا گیر نمی یاد و دیگری خودم از یکی از دارندگان این ماشین پرسیدم گفت سر ده هزار تا واشر سر سیلند میسوزونه و سر چهار ده هزار موتور میسوزونه باور کنید حرفم راست و خودم از نزدیک دیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام سید
        نه اینطوری که میگی نیست
        ماشین منو خیلی های دیگه خوبه و درست کار میکنه
        ماشین من الان 9500 تا کار کرده پس باید منتظ سوختن واشر باشم
        نه اینطوری که میگی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. hesam

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی دیگه مزخرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      با تمامی احترام برای همه رانندگان خودرو شما وقتی درست کار می کنه که
      1- از نحوه دنده کشی درست به خوبی مطلع باشین
      2- از نحوه رسیدگی ماشین به درستی مطلع باشین
      3- ضمن اینکه هرچه بیشتر دیدگاه منفی به ماشینتون داشته باشین همون اتفاق میفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ماهان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام.ای اف7 من حدودا 2000 تا کار کرده.
    باید روغن موتور رو عوض کنم؟ چون احساس می کنم روغن فعلی خیلی شله.
    اگه باید عوضش کنم چه بریزم بهتره؟
    لطفا سریع تر به من پاسخ بدین چون میخام برم مسافرت.خیلی ممننننننننننننننننون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا ماهان
      روغنی که در دفترچه نوشته و بارها گفتم ، توتال 7000،مدل 10w40
      من ریختم و خوبه الان که حدود 8000کارکرده رنگش قهوه ای شده ولی چسبندگیش تغییری نکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماهان

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        ممنون آقا مسعود
        الان روغن ماشین رو (2000 کار کرده) عوض کنم یا تا 10000 تا صبر کنم بعدش روغنو عوض کنم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام
        الان عوض کن چون ممکنه ذرات فلز داخل روغن اولیه باشه
        حدود 530000ریال برات آب میخوره که به نظر من عمر موتور خودرو تظمین میکنی
        حتما عوض کن
        بند 530000ریال نباش .ماشین 235000000ریال سوار شدی پس باید خوب بهش برسی
        اگه درست استفاده کنی حداقل 6 سال برات کار میکنه
        نترس از همه جیزش استفاده کن
        کولر ، چراغ های مه شکن
        چراغ جلو
        اگه سوال داشتی توی همین سایت بیا بپرس
        من هر دوروز میام و سر مسزنم . هرچی اطلاعات هم داشته باشم ( اطلاعات موثق ) به همه کاربران میدم
        موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ماهان

        ۱۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        ممنون مسعود جان
        نه بابا ماشین سالم باشه من بند پولش نیستم.با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. احمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قصد حمایت موتور EF7 رو ندارم
    یک استانداری معمولا تو شرکت های خودرو سازی هست که می گن از هر 100 تا خودرو تولیدی یکی مشکل دار میشه
    شاید ماشین شما هم انگ همون ماشین بوده
    و گرنه هرکی ماشین EF7 پایه گاز سوز سوار می شه با افتخار می گه ماشین خوبیه چیزی که من دور برم می بینم حالا شاید بگن اتاق ماشین مشکل داره ولی هیچ وقت از موتور ماشین بد نشنیدم
    یکی دوبار شنیدم گفتن هرکسی موتورش رو تعمییر نمی کنه یا لوازمش نیست
    ولی در ایران خودرو هست دیگه هر چی بگب ازش بر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      دوستان عزیز
      برای همینه که دو سال گارانتی کردن که اگه مشکلی داشت حل بشود
      من با نظراحمد آقا موافقم
      واقعا از هر کسی میپرسم میگه راضیم
      باورکنید توی این سایت فهمیدم که واشر میسوزونه ، یا روغن ریزی داره
      البته اکثر خودرو های ایران خودرو روغن ریزی دارن ولی این خودرو با موتورش چیز دیگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        سلام آقا مسعود>آیا درسته میگن EF7 آب کم میکنه؟ همشون؟ علت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۱۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلامariaعزیز
        همه رانندگان خودرو که دوست دارن خودروشون سالم بمونه هر سه روز چه زمستون یا تابستون باید آب رادیات قبل از روشن کردن خودرو چک کنند
        شک نکن این کار متعلق به همه رانندگان است الزامی هست
        ممکنه شما بگی سالی یه بار هم نکردم هیچ مشکلی پیش نیومده ولی من میگم اتفاق یه دفعه می افته بعد باید هزینه زود بیدار نشدن و نگاه نکردن آب رادیات با 600000تومانی پرداخت کنیم
        اما در موردکم شدن آب رادیات ef7
        همه چی امکان داره که هر ماشینی آب کم کنه ولی نمی تونیم به کل این مدل تعمیم بدهیم
        من از دیگران نشنیدم ولی اگه هم باشه دلایل زیادی باید داشته باشه
        1- عدم سفت بودن در رادیات
        2- شل بودن بست لوله های انتقال آب به موتور
        3- سوراخ بودن رادیات
        4- قاطی کردن آب در داخل روغن . داخل موتور
        و ….
        من نشنیدم ولی فردا از چند نمایندگی سوال می کنم .
        موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. ارش

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایان نظرات عالی ولی مثل اینکه کسانی که اینجا کسان دیگر را راهنمایی می کنند هیچ اتلاعاتی در مورد خودرو و روغن ندارند روغنهای خوبن زود میسوزن روغنهای خارجی دیر میسوزن ولی زود چسبندگی از دست میدن خودتون انتخاب کنین ولی اون دبلیو 50 یا 20 یا هر عدد دیگری خاصیت شل و یا غلیظ شدن روغن هست که در دمای بالا سعی میکنه شل نشه و در دمای پایین سعی میکنه خیلی سفت نشه 20 دبلیو 50 بهترین روغن برای ماشینهای بنزینی ولی گاز سوز بحث جدا دارد انهای هم که ماشینشان سخت روشن میشود یا تا گرم نشده بد کار میکند اسپری انزکتور شور بخرن و استفاده کنن نصف اسپری رو هتما استفاده کنید اگر نه تاسیر ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دستان عزیز
    یک فایل pdfمفید وجودداره جهت عیب یابی ef7که به نظرم میتونید استفاده کنید
    از سایت http://www.ef7.blogfa.com برداشت کنید
    فکر نکنم 658kbحجم داشته باشه
    کلی از سوالهای شما جواب میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام
    پایه گرانروی روغن :

    ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن به دو بخش تقسیم می شود .

    الف : روغن های تک درجه ای Mono Grade
    ب : روغن های چند درجه ای یا چهار فصل Multi Grade

    امروزه استفاده از روغن های تک درجه ای مانند 30 یا 40 ، در موتورها توصیه نمی شود و روغن های چند درجهای (‌چهار فصل ) ،‌کاربرد بیشتری دارند . این روغن ها مطابق طبقه بندی SAE ( انجمن مهندسی خودرو ) ، به صورت زیر تعریف می شوند . 20W50 , 10 W 40 . عدد قبل از W نشاندهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد ، قابلیت استفاده در دمای پایین تر را دارا است . عدد بعد از W ، نشاندهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد ، روغن در دمای بالتر چسنده تر و سفت تر خواهد بود .

    مهمترین و با اهمیت ترین خاصیت روغن ، حضور آن ازلحظه استارت تا خاموش شدن موتور به صورت بی وقفه است . به نحوی که با تمامی قطعات متحرک و ثابت درتماس باشد . لذا ویسکوزیته روغن بایستی به گونه ای انتخاب شود که بهترین حالت روانکاری را در کمترین زمان ، ممکمم سازد . ضمن اینکه خودرو در حالت سرد به راحتی استارت خودروده و بدین ترتیب عمر باتری و استارت طولانی تر شود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    مشخصات روغن :
    انستیتو نفتی آمریکا APIبرای طبقه بندی روغن ها بر چسب کیفیت و فناوری ساخت آنها کد بندی خاصی ابداع نموده است . حرف اول ، معرف نوع موتور محل مصرف ( حرف C برای خودروهای دیزلی و حرف S برای برای خودروهای بنزینی )‌و حرف دوم ، نشاندهنده سطح کیفیت روغن خواهد بود . به این مفهوم که حرف A پایین ترین سطح کارایی را نشان می دهد و با بالا رفتن حروف سطح کارایی نیز افزایش خواهد یافت . مانند SG , SJ , SL , SM ,… سطوح کارایی بالاتر ، نشان از میزان افزودنی های بیشتر در روغن بوده و در تست ازمایشگاهی و عملکردی ، شرایط حادتری را تحمل می کنند . افزودنی های مختلف ، مقاومت روغن را برای شرایط سخت حراری و فشار زیاد موتور بهینه می کنند .

    روغن های توصیه شده توسط شرکت های سازنده خودرو دارای خواص لازم بوده و نبایستی افزودنی های متفرقه موجود در بازار را به آن اضافه نمود . زیرا موجب اختلال در عملکرد و خواصی که از باتدا در روغن وجود دارد می شوند .

    نکات مهم :

    سیاه نشده روغن در حین کارکرد ، نشانه مرغوبیت آن نیست بلکه به این معناست که روغن قابیت جذب ذرات اسیدی و ناخالصی را نداشته است .
    از ترکیب چند روغن با یکدیگر و مصرف همزمان آنهادرموتور خودداری نمایید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    عوامل موثر در مدت زمان کارکرد و تعویض روغن موتور :

    شرایط کاری موتور مانند : رانندگی با سرعت بالا، رانندگی با بار بیش از حد استاندارد در جاده هایی با شیب زیاد ، در جا کارکردن زیا موتور در ترافیک های سنگین ، رانندگی با سرعت بالا در هوای سرد قبل از گرم شدن روغن موتور ، خاموش روشن نمودن موتور به دفعات زیاد در هوای سرد و رانندگی در جاده های خاکی و گرد و غبار به مدت طولانی
    کیفیت احتراق موتور ( تنظیم به موقع موتور و رفع ایرادات برقی و سوخت رسانی )
    کیفیت روغن موتور و سوخت مصرفی
    کیفیت فیلتر های هوا و روغن و تعویض به موقع آنها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آیا سیاه شدن روغن موتور نشاندهنده زمان مناسب تعویض روغن است ؟
    این تصور که سیاه شدن روغن نشانه خراب شدن وعدم کیفیت آن می باشد ، صحیح نمی باشد . اگر در دستگاه یا موتور خودرو روغن پس از مدتی تغییر رنگ ندهند و اصطلاحا” سیاه نشود ، می باید در اسرع وقت آن را تعویض نمود زیرا ، سیاه شدن شدن روغن به علت خاصیت پاک کنندگی دوده ناشی از احتراق و جذب ذرات معلق و ناخالصی روغن موتور می باشد . در غیر این صورت ، ذرات ناخالصی و دوده بر روی قطعات متحرک موتور رسوب کرده و ‌باعث جلوگیری از انتقال حرارت ، ساییدگی زودرس قطعات ، روغن سوزی ، کاهش راندمان و توان موتور می شود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مسعود

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام
    امیدوارم اطلاعاتی که دادم بدرد همه خورده باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام.اونایی که میگن سمند ماشین خوبیه،یا ماشینشون صفر هستش،یا تازه خریدن و البته دست دوم که صاحب قبلیش از موتور بگیر تا کمک عقب رو تعمیر اساسی کرده و به شما فروخته و شما هم هنوز چیزی خرجش نکردی.
      ما خودمون سمند مدل 86داریم
      اوایل خوب و به نظر خودمون که قبلش پراید داشتیم عالی بود.ولی از سال 90 شروع به بندری رفتن توی اتوبان کرد که مشکل از کمکای عقبش بود که مال پژو هستش و چون سمند سنگین تر از پژو هستش،زود به زود داغون میشن.صر و صدای عجیب از همه جا،سفت شدن فرمون،تقریبا 5 ماه یکبار تعمیر اساسی موتور،و …
      خلاصه اگه پولت مفته،از جونت سیر شدی،دلت میخواد زودپیر بشی و موهات سفید بشه و شعارت خرید خودرو ایرانی،زرتی بپر سمند بخر.مدل 82 و مدل 91 هیچ فرقی با هم ندارن به جز چراغ و چند تا چیز جزئی
      با عرض پوزش از مدیر عامل ایران خودرو،اگر این جور چیزا رو خوندن،یه چند تا قرص اعصاب بندازه بالا و یه فکری بکنه
      به امید روزی که همه ایران بشه منطقه آزاد تجاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سلام مسعود جان . با زحمتای ما؟ ماشین ef7 دوگانه من آمده. به نظر شما اگه با 406 tu5عوضش کنم چطوره؟ فقط از لحاظ کیفییت موتور.میشه راهنمایی کنید که بین این دو موتور کدوم خرکارتره؟ یک دنیا سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۷ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام ariaعزیز
        مشخصات زیر بخون
        نوع موتور روی 405 TU5
        حجم موتور (cc)1587
        حداکثر توان موتور (hp)108@5600 rpm
        حداکثر گشتاور (Nm)142@4000 rp
        نسبت تراکم 10.5
        تعداد سوپاپ16
        نوع سوختبنزین بدون سرب با اکتان 87 و 95
        سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
        استاندارد حد آلایندگی Euro-III
        حداکثر سرعت (km/h)190
        شتاب صفرتا 100کیلومتر/ ثانیه13.2
        سیستم انتقال قدرتBE3/5N 5دنده دستی
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر10.1
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر6
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی7.5

        نوع موتور EF7 بنزینی روی سمند lx
        4 سیلندر- خطی
        حجم موتور (cc)1700
        حداکثر توان موتور (hp)114@6000 rpm
        حداکثر گشتاور (Nm)150@3000 rpm
        نسبت تراکم
        تعداد سوپاپ16
        نوع سوختبنزین بدون سرب
        سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای با کنترل الکترونیکی(MPFI)
        استاندارد حد آلایندگی
        حداکثر سرعت (km/h)189
        شتاب صفرتا 100کیلومتر/ ثانیه13.5
        سیستم انتقال قدرت5دنده دستی
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر11.4
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر6.2
        مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی8.1

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. shah gholam

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بنده سمند نداشتم اما یکی از اقوام که داشته خیلی رازی بوده چون هر شب به خوابم میاد میگه من تو بهشت جام خوبه . اخه با سمندش چپ کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. hamid

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام. من 16 ماهه که سمند EF7 گاز سوز دارم. تا حالا 30000 تا باهاش راه رفتم. خوشبختانه تا حالا هیج مشکل خاصی نداشتم. سرعت 195 تا رو باهاش تجربه کردم. البته گاز خورش بیشتر از اینا بود ولی من دیگه نرفتم. موتور رو دور بالا خیلی خوب جواب میده. دنده 2 تا 95 تا هم پر کردم و موتور صدای ناهنجاری نداشته. ترمزها عالیه. فرمون موقع چرخش کمی لرزش داره که نمایندگیها گفتند مشکل خاصی نیست. منم زیاد بهش گیر ندادم. شتاب اولیه اش کمی پائینه که بخاطر سنگینی اطاقه که 300 کیلو بیشتر از ماشینهای مشابهشه. من 206 اس دی هم دارم. مدل 86. فوق العاده است. بعد از 112 تا کارکرد هنوز دیسک و صفحه عوض نکردم. فقط موارد مصرفی تعویض شده.شتاب اولیه بسیار بالا. ولی موتور TU5 تو دورهای بالای 5500 به خوبی موتور EF7 جواب نمیده. راحتی اطاق سمند بیشتر از 206 هستش. در مجموع از هر دو راضی هستم و البته خوش شانس در خودرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا