تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یادم رفت بگم. مصرف موتور EF7 بر خلاف شعارهایی که داده میشه بالاست. ولی مصرف موتور TU5 بسیار پائینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام
      اشتباه نظر نده
      مصرف ef7 فوق العاده پائینه
      می تونم بپرسم شما چند سال داری؟
      و شغلت چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من 36 سالمه. مهندس صنایع هستم. تو صنعت خودرو هم کار می کنم. البته سمند من دو گانه سوز هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. hamid

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    http://www.aparat.com/v/FagpS
    شتاب سمند EF7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا حمید
      مصرف بنزین ef7توی شهر حدود 8 است که ایران خودرو هم به این اذعان داشته .
      موتورTU5توی سربلایی ها کم میاره . من دو روزه دارم تحقیق می کنم .
      موتور خوبیه ولی این نقیصه داره
      برعکس EF7بنزبنی و حتی گاز سوز در سبالایی ها کم نمیارن .خودشون نشون دادن
      به علت سیستم سوخت CVVTاین موتور دارای قدرت خارق العاده ایه( نسبت به موتورهای با کلاس خودش)
      ولی به نظر میرسه قطعات این خودرو بیشتر از EF7باشه که شاید بک مزیت بشه نام برد( البته در زمان شرایط تحریم )
      ممنون که توضیح دادی
      اگه ممکنه برای ما ایرادهایی که برای خودرو شما بوجود آمده ( حتی کوچک ) و چگونه حلش کردی ، توضیح بدهی ، ممنون میشم .
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من تو سر بالائی هم تست کردم. مسیری که من زیاد میام آزادگان جنوب به شمال حد فاصل جاده قدیم و همته. وقتی با سمند میام زمان زیادی طول می کشه تا از 120 به 160 برسم ولی 206 TU5 با سرعت خارق العاده ای خودش رو به این سرعت می رسونه. البته 206 من مدل 86 هست. جز اولین سری های 206 که قابل مقایسه با سری های بعدی نیست. یکی از دوستام دو تا 206 SD داره. یکی 86 یکی 90. میگه 86 بسیار چابک تره. شاید دلیل مقایسه ها همین باشه. تست جاده رو هم با هر دو تو اتوبان قزوین زنجان و زنجان تبریز که دارای شیب های تندی هست انجام دادم. باز 206 بهتر جواب داد. صدای موتور 206 تو دور بالا خیلی ریز میشه ولی صدای EF7 خیلی بم میشه و تو دراز مدت آدم رو کلافه می کنه.
        از نظر ایراد مشکل خاصی نداشته. لرزش فرمان که همچنان هست. بوق ممتد سنسور دنده عقب تو هوای سرد. لرزش یکسری اقلام تریم و سر و صدای اطاق که خیلی مهم نیست. ولی مشکل فنی تا به حال نداشته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hamid

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        البته ترمزش هم چند بار دو پله شده که خیلی بهش گیر ندادم.
        یه چیز دیگه الان یادم اومد. تو ترافیکهای سنگین موتور EF7 نرمتر از TU5 هستش. TU5 رو وقتی پا از رو گاز تو دورهای پائین برمیداری، اطاق کله میزنه. ولی EF7 خیلی نرم دوره موتور پائین میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من نزدیک به 11 ماه که سمند ef7 پایه گاز سوز دارم که 33000 کیلومتر روندم و واقعا ازش راضی هستم خوب معلومه که هر گلی یه ایرادی هم داره . برا من هیچ یک از مشکلات که دوستان فرمودند پیش نیومده فقط صدای گیربکس که زوزه می کشه و این مشکل این ماشین نیست حتی 206 های جدید هم این عیب گیربکس دارن که برمیگرده به کیفیت گیربکس که همشون چینی هستن.
    از روز اول عیبی که داشت و تا حالا هم که هست حل نشده اونم چراغ ایربگ که روشن هست و 10 تا نمایندگی هم بردم حل نشده یعنی نمی دونن از کجاست.
    و عیب دیگری من از این ماشین تا حالا ندیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 10 روزه که ef7 بنزینی گرفتم مثل ماشینهای خارجی
    استاندارد اروپها که نیست ولی تو ماشینهای ایرانی از همه بهتره متور قوی و کم صدا و نرم ما چند روز پیش 8نفری از تهران رفتیم کرج و برگشتیم شتاب نسبت به وقتی که تکی میروندم فرقی نکرد احتمالاً دوستتون خیلی بد شانسه
    البته ماشینهای ایرانی مثل هندونه در بسته میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام
      مرسی
      من هم با نظر شما موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. نوید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام به دوستان خوب و صمیمی- می خواهم روغن ماشینم را عوض کنم بنظر شما چه روغنی استفاده کنم بهتر است؟ (برای ماشین ef7 )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آقا نوید سلام
    در دفترچه راهنمای خودرو دو نوع روغن معرفی کرده
    هرکدوم که میلته و پول می خوای بدی بریز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اقا مسعود علیکم سلام حال شما چطوره؟-عرض کنم خدمت شما که در دفتر چه به روغن توتال 40-10با API sL وبهران پیشتاز40-10 API SJ می باشد ولی به نظر شما اگر از بهران رانا استفاده کنم با API SM بهتر نیست؟ می دونید که Mاز L از لحاظ کیفیت بالاتر است- نظر شما چیه؟
    سوال دوم اینکه از چه ضد یخی استفاده بشود بهتر است البته دردفترچه از بهران مهر نام برده است که نصف مخزن بهران مهر و نصف دیگه را از اب مقطر و گلیکل نام برده است نظر شما را بدونم خوب است – سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بهران رانا روغن موتور بنزینی با روغن پایه تمام سینتتیک می باشد. اربرد برای خودروهای 2005 به بالا 5w-50 و با سطح کیفیت API SM
    و
    روغن بهران پیشتاز روغن موتور بنزینی با پایه نیمه سنتتیک برای مصرف در خودروهایی با تکنولوژی ساخت سال 2001 و ‏قدیمی تر مطابق با سطوح کیفیت ‏API SJ/
    CF-4/CF, MB 22 9.1, ACEA A3-98, B3-98

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    روغن بهران سوپر پیشتاز 10W-40
    روغن موتور بنزینی با پایه نیمه سنتتیک برای مصرف در خودروهای تکنولوژی ساخت سال 2004 و قدیمی ‏تر مطابق با سطوح کیفیت ‏API SL/CF

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      مسعود جان یه روغن خارجی(المانی) بنام PROFI-CAR 10W40
      با API SM/SL که قیمت امروزش در بازار 61000تومان بود-به نظر شما چطوره؟؟؟
      توتال امارتی=65000 تومان
      توتال ایرانی= 45000 تومان
      بهران رانا=50000 تومان
      PROFI-CAR = تومان61000
      به نظر شما کدامیک از این 4 روغن بهترین است البته از لحاظ کیفیت و در ضمن می شود از روغن بهران رانا با مشخصه 5W30 استفاده کرد یا نه؟ چرا؟ ممنون می شوم جواب بگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نوید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    روغن بهران پیشتاز 10W-40
    روغن موتور بنزینی با پایه نیمه سنتتیک برای مصرف در خودروهایی با تکنولوژی ساخت سال 2001 و ‏قدیمی تر مطابق با سطوح کیفیت ‏API SJ/CF-4/CF

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      نوید عزیز سلام
      واقعیتش من در مورد روغن ها هیچ اطلاعی ندارم
      میتونی از چند تا تعویض روغنی سوال کنی
      ولی من ترجیح میدم همون روغنی که شرکت خودرو ساز گفته استفاده کنم
      با تشکر از تحقیقی که کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۱ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        مسعودجان شما خودتان برای ماشینEF7 خودتان از چه روغنی استفاده می کنید؟ممنون می شوم بدانم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام
        نوید جان
        من از توتال 7000 10-40 استفاده می کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      آقا نوید من بهران رانا ریختم.واقعا خوبه.ضد یخ هم سوپر ضد یخ کاسپین بریز از این 1لیتری ها.من که از اینا راضیم.در ضمن اینم بگم اینارو دوستم بهم پیشنهاد داد که میکانیک قدیمی هم هست.توتال 7000 و بهران سوپر پیشتاز 40 10 هم خوبه.موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مهدی تربتیان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان محترم سلام
    من میخوام سمند بگیرم(ان شا الله) اما بین سمند ال ایکس بنزینی و سمند ef7 بنزینی موندم به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا مهدی
      به نظر من سمند با موتور ef7انتخاب کن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. meisam

      ۲۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هیچکدام رانخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. meisam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقابنده یک مدل89داشتم که سال 90توی اتوبان یه تصادف زنجیره ای کردیم خلاصه باهزاردردسرباکارت طلایی ماشینا عوض کردم.
    این جدیده رابرج11سال90تحویل گرفتم اصلا با ماشین قبلیش قابل مقایسه نیست.
    الان هم که دارم این متن رامینویسم ماشینم12هزارتاکارکرده و20روزه ماشین توی تعمیرگاهه وسرسیلندر ترکونده.
    لوازمش هم نیست.
    توی تعمیرگاه حداقل10تا سری ماشین خودم بااین مشکلات خوابیده.
    اگه ازمن میشنویداصلا این ماشین رانخرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      زنده باد ef7با مصرف کم و شتاب زیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد فهیمی

        ۲۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ef7 دوست داری؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام
      الهی
      اینجا مکان بررسی و نقد دارندگان این خودرو می باشد.
      لطفا در بیان تخیلات ذهنی خودما کمی منصف باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. نوید

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان عزیز حدودا دوماه است که درخواست امداد اویل ماژور برای ماشین ef7 داده ام ولی هنوز خبری نیست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاور

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام آقا مسعود عزیز
    عاجزانه خواهشمندم اگه خودت از ای اف سون خوشت میاد حرفی نیست ولی خریدن اون رو به دیگران توصیه نکن چوت واقعاً موتور خوبی نیست باور کن من یک نفر رو ندیدم که راضی باشه از بنگاه دار و تعمیرکار و خریدار و هر کی پرسیدم راضی نبود و پشیمونن همسایه روبرویی ما یه پایه گازسوزش و داره در خونشون اندازه مغازه تعویض روغنی روغن ریخته میگه میخوام بفروشمش خیلی کم میخوانش پس خواهشا کسی رو به سمت چاه نفرست من نمیگم فلان موتور مثلاً خوبه ولی ای اف سون جواب خوبی نداده.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      یارو سلام

      اشتباه فکر نکن!

      می توم بپرسم شما چند سال داری ؟ و شغلت چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. sina

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلامآقای محترم لطفا مشکلات خود را به دیگران انتقال ندهید.بنده حدود دوساله که سمندef7پایه گازسوز دارم ودو هفته یکبار برای کارم شهرستان میروم وتا الان 60000کیلومتر کار کرده و هنوزالحمدولله هیچ مشکلی برام درست نکرده.تو ماشینای ایرانی به این رنچ قیمت ef7از نظر ایمنی وکیفیت بالاترین است.و برای شما متاسفم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجید28

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام،دوستان من حدود 19 میلیون میتونم خرید کنم و بخاطر یکی از دوستانم(ef7پایه گازسوزمدل89)داره و ازش راضیه(و محدودیت بودجه) قصد خریدef7پایه گازسوزکارکرده دارم.ضمن اینکه چند صفحه ازنظرات دوستان رو خوندم.لطفا من رو راهنمایی کنیدکه ef7مدل91نسبت به 89یا 88 خوبه یا اینکه بین چند مدل89 و یه مدل88 که سراغ دارم انتخاب کنم؟ و سوال بعدی اینکه خریدef7 مدل88 با100هزارکارکربا اینکه دوسه نفرمکانیک تائید کنن که عیب خاص موتوری نداره(طبق تجربه ونظر بعضی از دوستان) مدل قدیمی ef7 ازجدیداش مطممئنتره درسته؟یابرعکس بخاطر کارکرد زیاد کاملا اشتباه؟
    عذر می خوام از اینکه صحبتم طولانی شد و ممنون از کسانی که واسه جواب دادن به سوالات وقت میذارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام آقا مجید همینطور که فرمودی بله ef7سری اول بهتر از جدیداست. ولی جدیداشم خوبه کلا موتوره خوبیه .همیشه برو از کسی که از این نوع مدل ماشین داره بپرس .من که یه 90 دارم 60000کار کرده حرف نداره ازش راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مجید28

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام مجدد،ار آقا مسعود واونایی کهEf7مدل91 دارن سوالم اینه که مشکل چراغairbag رو همه دارن یااینکه موردی بوده واین مشکل قابل رفعه؟
    اگه دوستان سریعتر به سوالاتم توی این پست و پست قبلی جواب بدن ممنون میشم.چون به خرید یه ماشین بیشتر بعنوان وسیله کار نیاز فوری دارم.
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فردین

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      مدل 91 دارم این مشکل رو نداشته.گارانتی 5000 شد ببر نمایندگی اگه یک وقت گفت نه نمیشه و از اول این جوری بوده …. غیره
      زنگ برن امداد خودرو اونا بهتر همکاری می کنن

      ولی خوب هندونه شانسیه متاسفانه نمیشه آخرش رو حدس زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. پیمان

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستای گلم.
    میخوام ماشین بخرم اما نمیدونم با 26 میلیونی که دارم چی بخرم.یکی میگه لیفان بخر.یکی دیگه میگه سورن ای ال ایکس بخرم.موندم چیکار کنم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام پیمان جون بااین بازار با 26 میلیون لیفان خوب فکر نکنم گیرت بیاد .بدون شک برو یه سورن ef7بخر .مطمعن باش پشیمون نمیشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حميد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین اشغال به تمام معناست یه دسته موتور ساده میخری 180000هزار تومان وخیلی دیگه از قطعاتشم همین طوره اشغال وگرون تازه تو شهرهای کوچیک که اصلا قطعه اش پیدا نمیشه .البته همه ی ماشین های ایران خودرو همین طوریندغیر از 206و207

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      عزیز دل من حمید آقا
      ماشین آشغال که 23میلیون قیمتش نیست
      ماشین آشغال که این همه طرفدار نداره
      ماشین آشغال ماشینی نیست که فقط داره تولید میشه و آلمان قطعاتشو داره با این همه تحریم میفرسته
      به نظرت ماشینی که صدای موتورش شنیده نمیشه آشغاله
      یا
      توی سوخت گاز کندو شتابی داره که هیچ ماشین گازسوز دیگه ای از قبیل 206 دوگانه ، ال 90دوگانه ،405 دوگانه به اون نمیرسن.
      EF7آشغاله که هر جا نگاه میکنم وجود داره .
      ( پس ال 90 و 206 آشغاله )
      این ماشینی که میگن سلطان جاده همین EF7آشغاله ؟
      با سرعت 210 دوستمو با EF7گرفتن ماشینشو دو ماه خوابوندن و 206 پلیس به گردش نرسیده مجبور شدن جلوشو توی پاسگاه بعدی بگیرن !!!!این ماشین آشغاله ؟؟؟؟
      دسته موتورش 180هزارتومان ، نه عزیز 300 هزارتومانه خبر نداری . خبر نداری که ترموستات 30 هزارتومانی 206 شده 300هزارتومان که بعیده پیدا کنی .ولی من به 206 آشغال نمیگم
      آشغال میدونی چیه ؟
      بد رانندگی کردن بعضی از ماهاست !!!
      نه اینکه جسارت کنم به اشخاص بلکه به رانندگی ها مد نظرمه
      دور موتور بی جهت با دنده کم روی 4000میاریم
      معکوس اشتباه و بی دلیل می کشیم
      ماشین بدبخت که این همه فشار میاریم لااقل آب رادیات و وضعیت روغن نگاه نمیکنیم ، بعد می گیم چرا واشر سرسیلندر میسوزونه
      واشرش قلابیه یا اصلا تا این حد پیش میریم که EF7آشغاله و…
      بابا برادریمونو ثابت کنیم ( با نگهداری و درست رانندگی کردن ) بعد از این ماشین انتظار سالم بودن داشته باشیم
      با عرض پوزش از همه دوستان از اینکه این جملات بکاربردم
      جایگاهش اینجا نبود
      ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مجید28

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ممنون از شما،آقا سینای عزیز.میشه بپرسم که ماشین شما چه ماهی از90 هست؟و اینکه حقیقتاً به زور بتونم پول یه مدل90یا91که تو اصفهان که من زندگی میکنم وپرسیدم بین 19/5تا21/5هست رو جورکنم واسه همین میخوام بدونم اگه واقعا به ایربگ راننده وامکانات دیگه بیشترازمدل89 یا88داشته باشه(که نمیدونم امکانات بیشتری داره یا نه؟)یه90یا91کارکرده بگیرم وگرنه برم سراغ همون مدل89یا88.
    بازم متشکرم از همه دوستانی که اطلاعاتشون رو تقسیم می کنن و وقت میذارن به سوالات جواب میدن.
    البته اینم میدونم که به قول آقا سینا با گرونی و بازارخراب وتوان پولی من نبایدانتظار بنز داشته باشم ازef7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مجید جان ماشین من مدلش 2/90 ولی ایربگ نداره ولی دوستم1ماه بعد من گرفت برا اون ایربگ داره . امکانات همشون یکیه همین یه ایربگو اضافه داره .قیمت مدل 90تو 20تا21 دور میزنه بگرد انشالله یه ماشین خوب گیرت میاد فقط موقع خرید دقت کن رو موتورش آچار نخورده باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. شهروز

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم سمند EF7 تا به حال نداشتم ، ولی در یک مسافت 60 کیلومتری پشت فرمون یک پایه گاز سوز مدل 91 نشته ام ، در طول این مسیر چیزی که از موتور مذکور دست گیرم شد بدین شرح بود : موتوری بسیار کم صدا و نرم در عین حال در سربالائی ها وقتی دور ماشین گرفته میشد بنظرم بسیار دیر مجدداً شتاب می گرفت ، من از بنزین هم استفاده کردم و بازهم این مشکل وجود داشت . در کل فکر می کنم ازوانجایی که سمند ماشینی نسبتاً سنگین وزن هست این موتور با حجم 1650 سی سی براش یه مقدار ضعیف باشه ، شاید این موتور روی ماشینی سبک تر عملکردی بهتر و چابک تر داشته باشه ، ولی به گفته صاحب ماشین که تا آن زمان حدود 4000 کیلومتر با ماشین رانده بود از مصرف سوختش خیلی راضی بود و می گفت مصرف بسیار معقول و پایینی رو داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام شهروز جان این مشکل دیر دور برداشتن ماشین که فرمودی مشکل نیست .علته. علتشم اینه که دریچه گاز ef7برقیه و سیم نداره.شما وقتی پدال گاز رو فشار میدی تا فرمان به مدار اصلی برسه 1ثانیه طول میکشه.واین برقی بودن موجب عمر بیشتر گاز و راحتیه پای راننده است و برای سوار کردن سیستم کروز کنترل فقط رو همین مدل گاز امکان پذیر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مجید28

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ممنون آقاشهروز،بقول کسایی که نظر متعادل دادن تو این تاپیک شانسیه،اتفاقا اکثراًاز نفسEf7توسینه کشی کاملا راضی بودن و ازنظر مصرف گاز و بنزین مدل89پایه گاز داره دوستم کاملاراضیه.چون چندتا ازنظرات این بود که اکثراًچراغ ایربگ و چک روشن میشه بعدچند وقت و این عیب میمونه و ازطرفبم معمولاً تو این مملکت تا سری اول ماشینی میاد بهتره خرید چون تقریباً بدون دستکاریه ایران خودرو یا سایپاست، تو دوراهی خرید90ایربگدار یا91 یا مدلای قدیمی ترش(89یا88)هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مجید 28
      سلام
      دوستانی که ef7دارن چه از بنزینی و چه دوگانه
      همه در سربالایی ها راضی بودن
      ضمنا ef7پایه گازسوز در سربالایی ها به صورت خودکار روی بنزین میره و سوختش عوض میشه
      اگه خودرویی مشکل داره حتما باید به تعمیرگاه مجاز نشون بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. رضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.. جدیدا وقتی ماشین رو روشن می کنم یک صدای جریان آب داخل شنیده میشه.. این چی میتونه باشه؟ یک سوال هم اینکه نحوه چک کردن آب رادیات دقیق چطوره؟ من 2 ساله این ماشین رو دارم اما آب رادیات رو اصلا چک نکردم!!! ( یعنی هواگیریش رو بلد نیستم! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام رضا جان . در پایین لوله ورودی رادیاتور قسمتی بنام ماکزیموم هست که max نوشته.آب به هیچ وجه از اون نباید بالاتر بیاد بعد موقع بستن درب رادیاتور کتابچه رو درب باید رو به خودت باشه.نحوه هوا گیری.طرف سمت راست موتور یعنی بغل مخزن هواکش لوله ای به رادیاتور متصل شده که همون لوله اصلی آبه.روی اتصال لوله به موتور یک پیچ هست که آچار الن میخوره اونو کاملا باز کن (مواظب باش واشر مسی پیچ گم نشه) و درون رادیاتور آب بریز انقدر بریز که آب از تو لوله بصورت یکنواخت بیرون بیاد .وقتی که آب رادیاتور به همون قسمت max رسید پیچو ببند. حتما مشکلت حل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ماشین آشقالیه
    الان سایت فروش ایران خودرو برای همه ماشین ها بستست که فقط برای سمند بازه این نشون دهنده خرید کم این خودرو باشه و رو دله ایران خودرو باد کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. یاسان

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از من میشنوی سراغ ماشینی مثه سمند نرید چیه ماشین به این سنگینی اشغال بول ک میدی برو یه بژو405 موتور زانتیایی بگیر اخ اخ واقعا از خوده زانتیا هم بهتره من 17 سالمه یکی دارم دنبالشو بگیرید دیوانس بخدا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجید28

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ممنون سیناجان از راهنمایی و نکات خوبی که تذکر دادی،خداروشکراینطور که شنیدم قیمت ماشین اومد پائین امروز.بهترشدواسم.اینجوری حداقل واسه یه ماشین کارکرده میتونم نزدیک قیمت واقعیشو پول بدم یا شاید صفرخریدم اگه قیمتا واقعی بشه.
    انگار از آقا مسعود و امیرآقا که اکثر روزا بودن و نظردادن خبری نیست دیگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فرشاد فهیمی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابای من که ثبت نام کرده و میگن خوبه من از سمند خوشم نمی آدولیاین جدیدا یعنی ef7 خوب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا فرهاد
      سلام
      شک نکن که ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        ببخشید آقا فرشاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. مسعود

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان سلام به خصوص آقا مجید28 و آقا سینا
    من هر شب نوشته های شما مطالعه می کنم ومنتظرم که فردا برم نمایندگی برای بازدید 10000کیلومتر
    گفتم حداقل چیزی برای گفتن داشته باشم
    ماشینم مشکلی نداره
    فقط زمانیکه گازش در حال تموم شدنه رگلاتور صدا میکنه
    مورد بعدی وقتی دنده عقب میزنم بعضی وقتها حسگر دنده عقب یکسره میشه که باید فردا اینو گزارش کنم
    خوشبختانه ماشین دوسال گارانتیه و هر مشکلی در قطعات باشه بدون هزینه تعویض میشه
    یادم نره بگم چند مورد حتما رعایت کنید:
    1- فقط و فقط بنزین سوپر بزنید . از یه پمپ بنزین معتبر !
    2- تا قبل از شروع شدن فصل سرما ضد یخ کنترل کنید
    3- هرچهارروز میزان آب رادیات قبل از روشن شدن حتما چک کنید
    4- گیج روغن هم هر چهارروز چک کنید
    ودر نهایت
    به خوبی و خوشی از خودرو خود استفاده کنید.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام مسعود جان.مرسی.منم نوشته های شمارو مطالعه میکنم.مشکل یکسره شدن سنسور دنده عقب مشکلیه که چند وقت یبار برای منم پیش میاد و گارانتیم نتونسته درستش کنه.ولی از اونجایی که من خودم فنیم هروقت اینجوری میشه سنسورارو در میارم با اسپری میشورم میزنم سرجاش درست میشه.بعد بنزین سوپر که فرمودی خوبه ولی از اون بهتر تینره. ..نصف قوطی تینتر10000 با یکم روغن مخلوط کن بریز تو باک ماشین ببین تو شتابش چه تاثیری داره.بریز نتیجشو بهم بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مجید28

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام آقامسعود.ازت ممنونم که این نکاتو یادآوری کردی،اگه ان شااله قیمتا خوب بشه پایین یه 91 یا90تمیزمیگیرم به امیدخدا.بهرحال منتظر رفتنت به نمایندگی وی احیاناًنکات جدید هستم.
    متشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجید28

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من امروز رفتم دوسه تا نمایندگی،طبق گفته های مشاور یکی از نمایندگی هاومسئول تعمیرات وفنی دو سه تا نمایندگی(در حدوددو سه ساعتی که پرس و جو کردم) متوجه شدم که:
    #1 شرایط کارت طلایی3ستاره خوبه،
    #2 تو این چند سالی کهEf7اومده تقریباً کسی واسه عیب خاص موتوری به نمایندگی ها مراجعه نکرده وحداقلش اینه که زود به زود و زیاد اذیتت نمی کنه
    #3 تا 60هزارکیلومتر کارکرد انواع چک آپ ها(فنی،روغن و….)رو داره وتقریباً همه عیب های ماشین شامل گارانتی میشه بعلاوه 4حلقه لاستیک(با فرانشیزحدود 40%)و تعویض ماشین(خسارت 70% به بالا که جدیداً با شرایطی زیر70% هم تعویض میشه)
    #4 احتمال روغن ریزی موقع تحویل و نیاز به تعویض پک اویل ماژول بالای 90% مگه اینکه تو خوش شانس بودن آستثنایی باشی(قیمت واقعی حدود20هزارتومن ودر صورت نبود قطعه توی نوبت ایستادن ویا بازارآزاد حدود100هزار تومن)
    #5(به گفته رک و پوست کنده مسئول فنی یه نمایندگی)همه مدلهایEf7یجورن(نه موتور بلکه بعضی از قطعات آلمانین و ایرانی نیستن)تفاوت در کیفیت افتضاح قطعه های یدکی جدیده(که بازم بقول همون آقا)اصلاًربطی به تحریم وگرونی و…نداره
    نتیجه اخلاقی: اگه در حدی که پول میدی انتظارآش داری وآدم واقع بینی هستی وبا ماشین خوب تاکنی(رعایت نکاتی که همه میدونن و امثال آقا مسعود و باقی دوستان گفتن)و مقایسه نکردن ماشینای غیر همرده مثل405 بنزینی با موتورTU5وموتورملیEf7 و به امید خداانجام هر کاری وخرید ماشین،اعصابت سوراخ نمیشه و تا حد زیادی هم از خریدت راضی خواهی بود وگرنه نه تنها خرید ماشین بلکه دست به هرکاری برخلاف میل زدن وبه امید اخلاق خوب و جوابگویی و خدمات(ببخشید زحمات)پس ازفروش(که یه مقداری بهتر شده)بودن اشتباه مسلّم و محضه
    امیدوارم که نوشته هام واسه دوستان مفید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام به آقا مجید
      همه اون چیزهایی که گفتی درسته
      ممنون و متشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا