تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مگان

    ۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    امشب تو تازه های ترافیکی نشون داد یه سمند گاز سوز(نگفت موتور ای اف هفت بوده یا نه)زده بود به یه عبر پیاده بعد تعادلشو از دست داده بود زده بود به تیر چراغ برق بعد از ضربه ماشین منفجر شده بود و همه سرنشیناش کشته شده بودند بنظرتون مشکل از کجا بوده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مشکل از رانندگی های ناشیانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. aria

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقای متضرر. اون دکمه در ماشین من (ef7 دوگانه) وجود نداره. اگه کسی راه حلی داره خیلی ممنون میشم. الان کلافه شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه متضرر

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      چی بگم آریا خان تو سمندهای se و ef7 بنزینی که پنل جلو داشبورد جدید طراحی شده اگه دقت کرده باشی یه دکمه با ابعاد2*2 طراحی شده که عکس قفل ماشین رو روش زدن اگه دفترچه جدید سمند رو داری تو صفحه 53 کامل توضیح داده ولی الان که خودم دفترچه رو نگاه کردم مثل اینکه تو پنل های قدیمی این دکمه تعبیه نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد رضا

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام:ازابتدای سال 90تا هفته ی پیش پژو پارس معمولی داشتم باتوجه به توصیه ی دوستان جهت خرید سمند lxEF7دریکی از نمایندگیها ثبت نام کردم.حال باخواندن مطالب بعضا مغرضانه وعده ای هم منصفانه سردرگم مانده ام که ازخرید منصرف شوم وخودروی دیگری را انتخاب کنم .لطفا منصفانه مرا راهنمایی بفرمایید.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پیشنهاد میکنم نخری ef7مدل 4.90 خریدم دهنم سرویس شده الان یک سالو نیمه دارمش گارانتیش تموم شده مشکلش حل نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. navid2012

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سلام به همگی. من هم به تازگی سمند ef7 گرفتم . همون اول دودل بودم بعد دل رو زدم به دریا و گرفتمش.
      سمند ef7 یه چیز جالب داره . سمند که واسه من و امثال من بیاد ماشین خوبی در بیاد تا آخرش خوب کار میکنه. ولی اگه بد باهاش تا کنی اون هم تا روزگار میچرخه بد تا میکنه باهات.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aria

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مطالب اکثرا مغرضانه است و برای خراب کردن وجهه خودرو تولید داخل گفته میشه. بعضی ها (که احساس خود پوچی میکنند)اگه یک خودرو ساخت افغانستان باشه میگن از سمند بهتره یک نوع خود کم بینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. aria

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سلام . از سال 84 سمند ال ایکس سوار میشم حالا هم ef7. باورکن بعضی ها چون سمند تولید ایران هست ازش بد میگن. عالی هست من که خیلی راضی هستم توی جاده سالار سرعت هست .تجربه رانندگی با 405 و 206 سمند وال90 و سوناتا را دارم زیر پای ef7عالیه نمیگم مثل سوناتا ولی از همه بقیه بهتره . من که از رانندگی ازش لذت میبرم به اندازه سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aria

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سلام . از سال 84 سمند ال ایکس سوار میشم حالا هم ef7. باورکن بعضی ها چون سمند تولید ایران هست ازش بد میگن. عالی هست من که خیلی راضی هستم توی جاده سالار سرعت هست .تجربه رانندگی با 405 و 206 سمند وال90 و سوناتا را دارم زیر پای ef7عالیه نمیگم مثل سوناتا ولی از همه بقیه بهتره . من که از رانندگی ازش لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sasan

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان

    از ماه مهر 90 که EF7 را گرفتم تا حالا خیلی راضی هستم چه در مسافرت ها و چه در شهر ، بنظرم برعکس تصوراتی که کفته می شود ماشین خوبی است حالا بعضی می گویند ماشین شانسی است ، اما فکر می کنم تمام این ها بستگی به نحوه رانندگی دارد و اصولاً ما ایرانی ها انتظارات بیشتر از حد کلاس خودرو خود داریم . و این مسلم است که ماشین های اورپایی و خصوصاً امریکایی از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار هستند ، لذا با دیدن فیلم های خارجی نباید رانندگی فیلم ها را اجرا کرد .

    راستی یک سوال از با تجربه های سایت دارم ، می دانید هوا سرد است و دیروز یک نفر می گفت ماشینت را با گاز روشن نکن خیلی به موتور صدمه می زند ؟ سوال من این است آیا راست می گویند و باید فصل سرد حتماً خودرو راباید با بنزین روشن گردد ؟ لطفاً جواب دهید .

    با تشکر از شما ساسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ef7 ها اصلا پیش فرض با گاز روشن میشه.بخواهید هم نمیتونید تغییرش بدید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. navid2012

        ۷ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        درسته همون اول چراغ cng روشنه ولی با بنزین شروع به روشن شدن میشه برا اینکه بهت ثابت شه این کار رو انجام بده .
        ماشینت رو که صبح روشن میکنی چون هوا سرده کلاج رو وقتی ماشین رو روشن کردی نگه دار دور موتور رو میبینی که از 10 یه خورده اون ور تر هستش کلاج رو به هون صورت نگه دار تا 1 الی 2 دقیقه بعد میبینی که دور موتور شروع به نزدیک شدن به 10 میشه بعد اگه گوشت تیز باشه و در ماشین هم بسته باشه وصدا اضافه تو محوطه نباشه میشنویکه پمپ گاز داره تازه داره گاز رو پمپ میکنه به موتور. یعنی تو این 1 الی 2 دقیقه ماشین با بنزین کار مینه و شما تو همون دو دقیقه میتونید دکمه cng رو بزنید که رو cng نره با همون بنزین کار کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۷ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        نه دوست عزیز
        شما کاملا برعکس گفتین
        با بنزین روشن شده و سریعا به حالت گازسوز میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. navid2012

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        از صدا و کار رگلاتور هم میشه فهمید .. نکنه این هم اشتباه هستش.. ببینید وقتی ماشین رو صبح اولین بار روشن میکنید این طوری هستش که من گفتم . ولی در استارت های بعدی حق با شماست. در مواقعی که هوا خیلی سرد باشه باید ترموستات ماشین باز شود تا آب گرم به رگلاتور برود ( رگلاتور گاز رو میشه وقتی کاپوت رو بالا زدید در سمت چپ خودتون ببینیدرنگ قرمز و نقره ای دارد وآرم بوش رو اون خورده است و دو تا شلنگ آب به اون وارد و خارج شده و برا اینگه تا ترموستات باز شود و آب گرم به درون آن رود تا ماشین گاز سرد را وارد موتور نکند ) باید دوباره تاکید کنم در مواقعی که خیلی هوا سرد باشه باید ترموستات باز شود و رگلاتور شروع به کار کند و در بعضی مواقع اصلا لازم نیست که ترموستات باز شود بعد دو دقیقه به حالت گاز میرود. و باز باید دوباره تاکید کنم که این حالت هایی که گفتم در صورت استارت اول صبح اتفاق می افتد و میشود آن را احساس کرد. در استارت های بعد آن نمیشود آن را احساس کرد چون سریع به حالت گاز میرود چون ماشین کمی آب گرم درون خود دارد یا هوا کمی گرم تر است .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. کامیون

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. به اونایی که هنوز شک دارن: سال 77 بود با یه شورلت داشتم 110، 120 می رفتم که یهو یه ماکسیما نور داد از حدود 50 متر پشت سر خواستم برم کنار دیدم پشت یه ماشین گیر میفتم گفتم بزار اینو رد کنم میرم کنار به ماکسیما راه میدم. هنوز فکرم تموم نشده بود که قشنگ دیدم ماکسیما از سمت راست سبقت گرفت پیچید جلوم. یعنی چند ثانیه هم شاید نشد که شتاب و سبقت گرفت اونم تو 120 تا. سال 91 داشتم با 206 حدود 120 تا میرفتم که یه سمند EF7 پشت سرم بود اونم حدود 30، 40 متر فاصله داشت بازم خواستم برم کنار که دیدم فاصلم با ماشین سمت راستی جلوم 10 متر اینا بیشتر نیست پشتش گیر میفتم بازم گفتم بزار اینو رد کنم بهش راه میدم که یه سایه سریع از کنارم گذشت و دیدم سمند جلومه. اگه ماکسیما رو کنارم دیدم سمندو اصلاً نتونستم ببینم. اگه ماکسیما 6 سیلندر و 3000 سی سی هست این بیچاره فقط 1700 سی سیه. شتاب و قدرتش فوق العادس. اگه اهل جاده و مسافرتید تو خریدش شک نکنید. اگه واسه شهر و تیک آف و سوسل بازی هستید ال90 و پرشیا و از این ماشین اسباب بازی خارجیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سلام.من هم ef7 گاز سوز دارم.
      ماشینم وقتی آب بندیش تموم شد یعنی 2000 تا رو رد کرد الان 190تا باهاش میرم در کل هی به ماشین شتاب میدم تا سر حال بمونه. من ماشینم رو 27 آبان 91 تحویل گرفته بودم. روز اول در کل سر 3 ساعت که ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم 160 تا باهش رفتم.
      الان هم ماشینم سر حاله.
      من به چند تا از دوستم گفته بودم بعد چند ماه میخوام با ماشینم باهاشون کل بندازم دارم ماشین رو واسه اون روز آماده میکنم که اون هایی که میگن سمند ef7 کم میاره بدونن که اینجوری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. aria

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سلام . داداش مسعود کجاست؟ بیا آقا مسعود. بعدش آقا ما نتونستیم از قفل شدن خودکار درها هنگام حرکت جلوگیری کنیم. اگه کسی میدونه کمک کنه. بعدش. مثل اینکه شکر خدا تو مدل 91 از ef7خرابی موتور گزارش نشده. درسته؟ . حدود یکماه هست که ماشین رو گرفتم عالیه. نرم و روان. چالاک و سریع ساکت و بی صدا. ایدوارم همیشه خوب باشه . الان که سواریش در حد سوناتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      سمند شما اگه مالتی پلکس باشه میشه قفل خودکارش رو حذف کرد
      ولی اگه نباشه هیچ راهی نداره.کم خودم نمایندگی و هرجا بخوای بردم.گفتن نمیشه
      مگر اینکه از داخل سیمی که بعد از رسیدن سرعت به 20 تا دستور قفل در رو میده رو قطع کنن
      که البته ممکنه باعث error دادن ECU بشه
      ولی اگه خیلی کلافت میکه یکار دیگه میتونی بکنی و اون اینکه فیوز شماره 17 رو از مدار خارج کنی و بعد کانکتور آژیر رو هم جدا کنی(چون آژیرش تو خودش یکم برق ذخیره میکنه)
      که البته کلا سیستم دزدگیرتم از مدار خارج میشه و این فرصتی خوب به عزیزان محترم سارق میده که ماشین رو بلند کنن.!!!
      چون من خودم یبار اینکار رو کردم و نزدیک بود بخاطر ضبط در ماشین رو باز کنن.خدا رو شکر نتونستن.
      ولی من الان عادت کردم.به محض اینکه در ماشین قفل میشه همون لحظه سریع با کلید 3 باز میکنم که مشکلی پیش نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        توی دفترچه نوشته است که با دستگاه دیاگ میشه اینکار را کرد . درسته؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. navid2012

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        دوست عزیز کلید 1 در رو باز میکنه . واین کار شما هم برا کسانی که خیلی حساس هستن میتونه مفید باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. aria

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        آقا با دکمه 1 باز میشه نه 3

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. حسین

        ۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        ببخشید
        اشتباه از من بود با 1 باز میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. aria

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    این پست خیلی خلوت شده . حال نمیده. کاش بچه ها تجربه هاشون رو بیارند تو این پست.

    اقایان. مسعود . یاور . مجید . نوید. متضرر. بابک. بهنام. و … بیایید تو . کجایید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آریا جان سلام . از اینکه به مانظر لطف دارید بسیار ممنون هستیم.
    ما هرچی تجربه داریم از شماها داریم.
    باورکن همیشه نظرات شما دوستان خوبم را نگاه می کنم و استفاده می برم.
    چشم حتما ما همه درخدمت شما دوستان گلم هستیم
    یا علی مدد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. aria

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    امروز بعد از کیلومتر 2900 ماشین رو انداختم توی اتوبان. 220 کیلومتر فیکس می رفت. اونم با گاز. همه ماشینای دیگه رو درو می کرد فکر نمیکردم زود به 220 برسه بهتر از انتظار عمل کرد. ازش راضییم. و نمی گذارم تنبل بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. aria

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بعد از آببندی ماشین رو شتاب بدید که خرف نشه. تیز باشه. در سرعت کم با دنده سبک حرکت نکنید. هرگز. چون فشارزیادی به موتور میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. aria

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    امروز پارس و ال 90 و 405 و کیا سراتو را درو کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. aria

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    دیگه اینجا سوت و کوره . نمیام دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مگان

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یه سوال داشتم میخواستم بدونم مگه سمند های ای اف هفت طرح صفحه کیلومترشون مثل همون سمند های ال ایکس قدیمیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اگه گاز سوز بگیری همون قدیمی هستش و لی در بنزینی فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. aria

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    پدال جان این پست دیگه تمومه. فکر یه مطلب دیگه باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامین

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام من سمند ef7مدل تیرماه 91تحویل گرفتم اما بعد از یک ماه بعلت بد کار کردن موتور به نمایندگی مراچعه کردم ودرنمایندگی تشخیس دادن که موتور باید تعویض بشه ماشین به مدت 20روز در نمایندگی خوابید اما بعد از تعویض موتور خدارو شکر ماشینم هیچ مشکلی نداره وبسیار نرم وراحت کار میکنه در ضمن دوستانی که برای ماشینشون خواب خودرو میخوره ایران خودرو روزی 25000 تومان خسارت باید بده من 500000تومان بابت 20روز خسارت گرفتم به شرطی که پیگیری کنید جهت اطلاع دوستان بیان کردم اگه پیگیری نکنید پول رونمایندگی ها برای خودشون بر میدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام فرقی نمی کنه که چند ستاره باشه(کارت طلایی)شرایط باید چی باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. یاور

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان تو تمام ماشینای ایرانی سمند واقعاً سالاره ولی موتور ef7 هنوز باید بیشتر روش کار بشه این یه واقعیت اجتناب ناپذیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. aria

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا با همه این مشکلات ef7 بنظر شما سمند x7 بهتره یاf7.کدوم رو ترجیح میدهیید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.سمند اف 7 دارم مدل 90 اقا عالیه هرکه میگه نه شعرمیگه 220 تا راه میره نم وچالاکه …..فقط یه مشکل داره اونم روغنریزی ابوماژور که گیرم نمیاد لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام – برای روغن ریزی اویل ماژول از ایران خودرو امداد کن- احتمالا بعد از مدتی برایت می فرستن- در ضمن نگاه کن ببین روغن موتور هست یا روغن هیدرولیک هست- یک مطلب دیگه حتما به میکانیک بگو اویل ماژور را خوب چسب کاری کند تا مشکلی پیش نیاید- در ضمن آب رادیاتور را هم کاملا عوض کن، بدین صورت که نصف ضد یخ بریز و نصف دیگه را آب مقطر بریز( آب رایاتور که سبز رنگ هست اصلا استفاده نکن).
      یا علی مدد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. aria

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا مسعود کجا رفتی؟ نکنه ماشیینت ایراد دار شد که نمیایی. بیا تو سایت از تجربیاتت استفاده کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. aria

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اق مسعود نکنه ماشیینت ایراد دار شد که نمیایی. بیا تو سایت از تجربیاتت استفاده کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مصطفی

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینم رو تیر 91 گرفتم . اوایل روغن ریزی داشت بردم نمایندگی بعد از تحویل به مرور کمتر شد و الان یک قطره هم روغن ریزی نداره. یه بار ماشین رو همینطوری سریع کنار خیابون پارک کردم رفتم روزنامه بخرم برگشتم سویچ انداختم فقط یه پله میچرخید و پشت آمپر روشن نمیشد ! حالا صحنه رو داشته باش کنار خیابون اصلی ماشین رو هوا مونده روشن نمیشه !! زنگ زدم امداد خودرو یه ساعت بعد رسید ماشینو برد نمایندگی . تعمیرکار گفت باید درخواست بدیم سوییچ از تهران بیاد . ماشینو بردم دفتر منطقه ایی شمال ( من ساکن ساری هستم).یه هفته طول کشید ولی درست شد . البته یه صافکاری کوچیک رکاب داشت که یه نمایندگی دیگه درستش کرد. تا بحال حدود یه لیتر آب رادیاتور ریختم و یه بار روغن موتور تعویض کردم . تا بحال 7000 تا باهاش رفتم. البته تا سه هزارتای اول دور موتور رو سعی میکردم بالای 3000 نره ولی الان تا 5000 هزار هم گاز میدم . کلا ازش راضیم اگرچه یک کم اذیت کرده ولی شتاب و قدرتش حال میده ! البته از نمایندگیها بطور کلی راضیم و عملا حدود سیصد تومن خرجی که داشته گارانتی حساب کرده … پول روغن موتور رو چون تو پنج هزارتا عوض کردم خودم دادم ولی نمایندگی گفت ده هزارتا بیارش کلا برات سرویس کامل میکنم و روغن موتور رو هم با گارانتی حساب میکنم…
    بعد از خریدن همون روز اول تایرها رو دادم رفت چهارتا هانکوک 205 کره خریدم خیلی خوبه به قول یکی از فامیلا وقتی گاز میدم آسفالتو میکنه !!
    من تو جاده کیاسر باسه نفر همراه و حدود 150 کیلو بار صندوق عقب باهاش رفتم (شاید بشه گفت جاده چالوس مینیاتوریه ) خوب میره ولی اگه کولر روشن بشه یک کم باید بیشتر گاز بدی اونوقت حله !
    ماشین من EF7 مولتیپلکس بنزینی هست و خداییش تو شتاب قدرت سوسک کردنش حرف نداره . بهرحال موتورش 1700 سی سی هست و من نمیخوام با ماشینای بالای 2000 سی سی مقایسه کنم چون اصلا بی معنیه ولی بازهم در مقایسه قیمت بهترین انتخاب هست.
    تازه من منتظرم اگه توربوشارژ براش بیاد ببندم براش ! چه شود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سجاد

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من همین امروز ef7پایه گاز سوز ثبت نام کردم بیش از حد نگرانم که ماشین مورد داشته باشه ولی دل رو زدم به دریا هرچه بادا باد…ولی امید وارم ماشین خوبی باشه.کمکم کنید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      خدا کمکت کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      دلت قرص . علیه . توپ . من چند ساله ال ایکس داشتم حالا اف 7 یعنی به جرائت میگم سواریش از زانتیا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. محمد رضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام محمدرضا هستم 6دیماه نظر دوستان رو در مورد EF7خواستم ولی کسی بطور صریح وروشن ایرادات خودرو رو بیان نکرد.من تازگی ماشینمو تحویل گرفتم وایراد ونواقص خودرو را میشود به شرح ذیل برشمرد.
    1-هماهنگ نبودن دور موتور باگیربکس بطوریکه از دور 3000به بعد لرزش موتور به گیربکس منتقل میشود
    2-صدای زیاد موتور پس از دور 3000که کاملا ازاردهنده است.
    3-صدای هیدرولیک فرمان
    4-عدم کارایی مناسب برف پاکن سمت راننده که پهن بودن ضخامت ستون جلو وعدم پوشش برف پاکن بر روی شیشه ی جلو دید راننده را به طرفین کاهش میدهد.
    5-حذف رینگ الومینیومی چرخها وتبدیل ان به فولادی که بی ریختی خودرو را بهمراه داشته.
    6-حذف رادیو پخش
    7-تعویض ولومهای بخاری از کشویی به چرخشی که ترکیب جلو داشبورد را خیلی زشت کرده
    امیدوارم ایران خودرو فکری به حال این وضعیت بکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      من تو اان گرفتم موتورش اصلا صدا و لرزش نداره حتی رو 5000 دور ساکته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        توی آبان گرفتم 5000 کیلومتر کار کرده بسیار ساکت و نرم و روان با گاز صدای موتور بیشتر از بنزین هست ولی عالیه هیچ ایرادی نداره ولی یکماه در خانه هر روز 5 -6 نوبت درج روشن میکردم تا اببندی شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. علی 870

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ef7 من مدل 87 است تا یه سال هیچ مشکلی نداشت اما بعدش : سنسور پدال گاز یعنی گاز نمیخوردعوض کردم (البته بعد از سفارش )بعداز اون ماشین 3 کار میکرد فکر میکردم رفع میشه اما نشد بردم نمایندگی 3 بار بازو بست کردن اما درست نشد که 3 ماه طول کشید آخر سر با کارت طلایی خودم سرسیلنر سفارش دادن و بعد از 10 روز که اومد تعویزش کردن یه قرون هم بابت خواب بهم ندادن تا چند ماهی خوب بود اما دوباره روز از نو روزی از نو خستم کرده بود شده بودم یکی از پرسنل ایران خودرو همش میگفتن باید اینو عوض کنی اونو عوض کنی دسته سیم بالاش مشکل داشت 15 قیمتش بود تازه کار هم نمیداد یه مهندس برق یه رله صنعتی توی سیستمش جاسازی کرد مشکلش حل شد تا الان که خوبه خدا رو شکر !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تمام این مطالب که اینجانوشته شده نادرسته من خودم به شخصه یه ef7 دارم.ماشینه محشریه.یه چرخش میرزه به206صندوق دار.
    تاپشت فرمونش نشینی درکش نمیکنی.فوق العادس.
    باهاش کورس گذاشتم بایه206 sd ولی به جان خودم به گرده ماشینمم نرسید.
    شتاب فوق العاده ای داره وقتی هم که رودورمیوفته یکمی که بیشترگازبدی به سرعت سرعتت افزایش پیدامیکنه.جوری که تعجب میکنید.
    خودمونیم ولی به پا زانتیانمیرسه ها.
    تواین رنج قیمت بهترین گزینس.
    باتشکربای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      سعید جان یک درصد احتمال بده که علی راست می گه – آخه از نیمه دوم 90 تا چند ماه پیش وضع این نوع ماشین خیلی وخیم بود الان را نمی دونم ولی فکر کنم بهتر شده – ولی خود من خیلی در خصوص این ماشین عذاب کشیدم- از سوختن واشر سرسیلندر تا روغن ریزی و ….- بهرحال الان خدا را شکر کمی بهتر شده ولی بعد از تعویض سر سیلندر صدای موتور مثل اولش نشد که نشد در صورتیکه بهترین روغن ، بهترین شمع ، بهترین آب رادیات ، را استفاده می کنم حتی از هرکجا می ایم کمی صبر می کنم تا خنک شود و این روزها که هوا سرده قبل از حرکت خوب می گذارم گرم بشه یواش می روم، گاز را یکدفعه نمی گیرم و …..ولی این ماشین مثل قبلش نشد که نشد .
      انشاا…. مال شما هیچ وقت عیب و ایرادی پیدا نکند و بهترین باشد – انشاا….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجید

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام به همه :آره عزیزم همه دروغ میگن آخرماشینه بروحالشو ببرازمن که ال نودآشغاله ازبرج سه تا حالا 52000 کار کرده خیلی ماشین بیخودیه اصلا نمایندگی رو نمیبینی .باEF7 حداقل هفته ای یه باریه سری میزدم بچه های ایران خودرو از بیکاری در میومدن.
      الانم که فکر کنم ماشین آقا مسعودیا یکی از 8تا ماشین دوستاش یا همشون خراب شده دیگه به سایت سر نمیزنه.کسی نیست دیگه حرف راست بزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امروز سمند EF7 یایه گاز سوز با رینگ فولادی ثبت نام کردم . خیلی دودل بودم آخه بعضیا می گفتن موتوراشون خوب جواب نداده و مشکل داشته. اما بهر حال ما دل رو زدیم به دریا.
    لطفا بگین روزای اول با این ماشین چطور تا کنم تا خوب آب بندی شه و اذیت نکنه بعدها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aria

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    من آبندی کردم. چند روز در خانه درج کار کرده هر نوبت 20 دقیقه و هر روز 6 نوبت یا بیشتر . الان عالیه . نرم و ساکت . صداش در نمیاد. در ضمن در 1000 تای اول روغن عوض کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سجاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    می گن موتورای EF7های 91خیلی بد دراومدن راسته؟؟ می گن کیفیت اتاقشون هم پایینه.من هم ثبت نام کردم و پولش رو ریختم. الان خیلی نگرانم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا