تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. vahid reza

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه .
    منم یکی ثبت نام کردم همین روزاست که بهم تحویل بدن . هر چند که میخواستم پارس دو گانه سوز بخرم که از شانسم . فروشش متوقف شد . در واقع یه جورایی مجبوری سمند رو انتخاب کردم . شایدم قسمت این بوده تو این چند روز گذشته هم فکرم کلا مشغول کرده واقعا نمی دونم با خرید سمند گاز سوز EF7 کار درستی کردم یا نه ؟ حالا که 23 ملیون بابتش پول دادم خدایش موندم چیکار کنم . سوارش بشم یا با یه پارس دوگانه عوضش کنم . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      از پارس بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      از پارس دوگانه خیلی خیلی بهتره
      فقط یه مشکل که توی اکثر ef7 ها مشهوده
      روغنریزی اونه که نمایندگی هم جوابی براش نداره میگن ماله کاسه نمدشه یه همیچین چیزی
      شانس شما اگه روغنریزی نداشته باشه عالیه مبارکت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. aria

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    با خیال راحت سوار شو من دارم خیلی هم راضییم و حاضر نیستم ماشین دیگه ای رو سوار بشم . ماشین ساکت .نرم و روان پرقدرت و شتاب . سرعت 220 . سوخت معقول .مدل 90 نیمه دومش واشر میسوخت که در 91 برطرف شد و دیگه گزارش نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارشیا

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    آقا آریا تو کاتالوگش حداکثر سرعت 185 تا هست شما چطور با بنزین بی کیفیت ایرانی و در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا به سرعت 220 رسیدید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      اگه امتحانش کنی کیلومتر رو پر میکنه. حتی با سمند ال ایکس xu7 من 207 کیلومتر رفتم در صورتیکهدر کاتالوگش کمتره.راستی کلیپش هست توی آپارات.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارشیا

        ۲۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (109 ديدگاه)

        احتمال میدم اشتباه می کنید حداکثر سرعت یک خودرو در سطح دریا بدون رطوبت با بنزین اکتان 95 اندازه گیری می شه چطور ممکنه شما با بنزین با اکتان حدود 70 و در شهری که حداقل 800 متر از سطح دریا بالاتر باشه به چنین عددی برسید؟لطفا اندکی منطقی باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارشیا

        ۲۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (109 ديدگاه)

        لازم به ذکر هست که خودرو ها در سرعت بالاتر از 220 به دلیل اثر جریان هوای ایجاد شده در پشت سر نیاز به اسپویلر عقب هستند در حالی که سمند اسپویلر نداره و در صورت عدم وجود خودرو منحرف میشه این احتمال هم وجود داره که کیلومتر شمار خودرو شما مشکل داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رضا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        سلام
        یه بار خوندم سرعت سمند پایه گاز سوز را تو مجموعه ازادی تهران کرفتن. جزئیاتش را نمیدونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سوارش نشدی 405تو کاتالوگش نوشته 180 ولی 405 190رو میره من همین امروز تو دنده 5 پر کردم تو جاده 5 کیلومتری 180رو راحت رفت توصیه میکنم سوارش شو بعد قضاوت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amir

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      البته من EF7رو گفتم تو جاده 5 کیلومتر 180رو راحت رفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی رضایی

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقای وحید گودرزی شما کاردیگه ای ندارید تو ده جا این مطلبو نوشتید حالا شانس شما اینجوری بوده ما هم یه کمری داشتیم از صفر 10جاش مشکل داشت تا جایی که موتورعوض کردن با با بسه دیگه مگه اسباب بازیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    به نظر من ماشینی که برای گاز طراحی شده
    فقط باید رو حالت گاز باشه!!
    باک بنزینش هم فقط توش سوپر باشه!!
    اونم واسه روز مبادا!
    اگه یه جایی cng
    گیر نیومد!!تازه همون سوپرش هم از صافی رد کنید بعد بریزید تو باک!!
    حالا امثال اقا اریا که دارن می تونند بیشتر توضیح دهند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. هاشم

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان -من 2 ساله که سمند ef7 دارم وچندین بار با آن مسافرت رفتم. بسیار از آن راضی هستم.ماشینی نرم بی صدا وتوی جاده عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. overclock

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من دارم فقط 1 بار شیر cvvt سوخت و 1 با رله دوبل و رله سوخت بعد 2 سال که شانسی بود من تا220 رفتم قبلشم زانتیا داشتم کمی از زانتیا پایین تره ولی محسوس نسیت ولی 206 تیپ 2 هم داشتم که فاجعه بود کم قدرت .ظریف.جلو بندی کم دوام زود به خرج می افتاد دید خوبی توی شهر نداره فقط کم مصرف بود خلاصه هم خودم هم پدرم داریم از پرشیا و 405و تندر بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نظر شما در باره متن چیست؟ چرا اینقدر با حرف شما تفاوت دارد?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        اولا که سمند ef7 از آذر 90 تاخرداد 91 ایراد داشت که بعدا رفع شد . هر چی گزارش از ایراد این خودرو بوده مربوط به همین بازه زمانی بوده است. دوما این اقا با اغراق شدیید سعی در خراب کردن وجهه خودروی ملی و تشویش اذهان عمومی و (خراب کردن روحیه مردم) دارد که باید پیگیری شود . انشا….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. امیرسینا

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان- من می خواستم ال 90 بخرم ولی بعلت بالا بودن قیمت این خودرو چاره ای جز انتخاب سمند ef7 ندارم به نظر شما چی کار کنم ال 90 کارکرده بگیرم یا سمند ef7 (ضمنا این رو هم بگم که درحدو 3 یا 4 روز قیمت سمند ef7 حتی در نمایندگی ها بیش از 1 میلیون تومن گرونتر شده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش ماشین مدل بالای 90مفت نمی ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سمندEf7مدل 91 مفت نمی ارزه من خودم سمند دوگانه خریدم خیلی راضی هستم بعضی وقتها بایک کپسول گاز پر تامسافت 240کیلومتر درخارج ازشهررانندگی کردم اگرکسی مسافت بیشتر ازاین رو بایک کپسول رفته لطفا بگه البطه بامیانگین سرعت 110 رفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کجایی. ef7 با یک باک گاز 300 ال 340 کیلومتر رو میره. در ضمن میشه توضیح بدی چرا به مفت نمی ارزه ؟؟ چون شما نداری؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لازمه این رو بگم که خرید ماشین توی کشورماشانسی من خیلیها رودیدم ازEf7 ناراضی بودند ولی اون تعداد ازافرادی که راضی بودند من ماشینهاشون روسوارشدم خیلی عالی بودند بسیار کم صداونرم تا انجایی که اگرگیج روغن روبیرون بکشیم صدای موتور تغییر میکنه حتما یکبار وقتی موتور درجاکار میکنه امتحان کنید وگیج روغن بیرون بکشید خواهید دید که چه موتورنرم وبی صدایی داره البته شانسی بودن یادتون نره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. av

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جناب آریا خان طوری میگه گزارش نشده انگار رییس ایران خودروئه خودم تو نمایندگی کرج یدونه سمند مدل 89 دیدم صاحبش میگفت تا حالا بی دلیل فقط دوبار تسمه تایم پاره کرده اصلا از ماشینش راضی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      نه .تو هم مغرضانه نظر میدی . گفتم گزارش نشده میدونم که نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مگه میشه بی دلیل!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من 6 ماهی که یک سمند ef7 مدل 88 دارم و از مصرف سوخت مخصوصا گاز و سواریش راضیم اما ایراداتی هم داره که کسی پاسخگو نیست حتی نمایندگیها مثلا ماشین من بعضی مواقع ریپ میزنه و چراغ چکش هم روشن میشه اما بعد از یک توقف کوتاه و خاموش بودن ماشین ایرادش رفع میشه و متاسفانه مال من هم روغن ریزی داره اما به هر حال راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرهاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام
    برنامه سرزده خبر 30/20 شبکه دو شب اول بهمن رو دیده باشین…

    آقای خبرنگار رفته بود نمایندگی مرکزی شماره یک ایران خودرو تهران واقع در یادگار امام.

    بیشتر شاکیان از خدمات پس از فروش ایران خودرو،مالکان خودرو ای اف سون بودن.
    اکثرا هم واشر سرلیندر سوزندن.

    متاسفم برای ایران خودرو با این همه ادعا و پشتیبانی غلط…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پدرام

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم بدونم حدود جند درصد از این ماشین ها(ef7) دجار مشکل میشن –
    یکم ترسیدم اخه تازگی ثبت نام کردم
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سلام.دوست عزیز
      به نظر من بیشتر مدل های 90 خراب بود از واشر سرسیلندر بگیر تا روغن ریزی

      در عوض این مشکل در مدل 91 از بین رفت فقط در مواردی دیده شد. در کل میخوام بهت بگم تو مدل 91 کم تر مشکل دیده شده.. نه این که بهت بگم مشکلی ندارند. فقط دعا کن تو اون ماشینی که به تو تحویل میدن از قطعات که تو انبار بوده استفاده نشه که بی کیفیت هستند…. یه نمونه میگم که بهت ثابت کنم .. برو همون نمایندگی اگه سمند ef7 صفر دیدی نگاه کن به جای پلاک سپر جلو ماشین تاکید میکنم سپر جلو/
      حالا نگاه کن به اندازه اون بعضی ها از همون ها جای پلاک اون کوچیک هستش که این ها از انبار استفاده شده و مرجوعی بوده ولی داره تو سمند صفر استفاده میشه . ولی همه ما میدونیم که این سپر جدید ها از جا پلاک های بزرگ استفاده میشه.و یه چیز دیگه اون هایی که جاش کوچیک هستش مشکل رنگ ریزی داره بعد یه مدت رنگ اون شروع به ریختن میکنه ولی جدید ها این مشکل رو ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        مشکل واشر فکر کنم حل شده ولی روغن ریزی هنوز ادامه دارد. ماشین من شهریور 91 و روغن ریزی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. navid2012

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اینم لینک برنامه سرزده

    http://uplod.ir/sq5izfiinq9v/VID11233621.flv.htm

    برا دانلود/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. navid2012

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ینم لینک برنامه سرزده

    http://uplod.ir/sq5izfiinq9v/VID11233621.flv.htm

    برا دانلود/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پدرام

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام اقا نوید
    تشکر واسه امیدی که دادی
    تا اونجایی که مشکلات این ماشین رو خوندم اکثرا” از همین 2 مشکل ناراضی بودن و همچنین میدونم که ماشین ایرانی هر روز یه صدا از یه جاش در میاد! ولی اگه واقعا
    گ این 2تا مشکل امسال حل شده باشن که خوبه! اگه کسه دیگه ای اطلاع داره لطفا” کمک کنه-
    راستی شنیدم موتورش هم دیگه المان نمیزنه و چینیه!
    کمممممممممممممممممممک !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. navid2012

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگه منظورت اینه که آرم بوش رو برداشتن و علامت اسیب رو زدن روش آره اینجوریه. ولی اگه کاپوت رو بزنی بالا میبینی که رگلاتور مال بوش آلمان و بعضی قطعات دیگه که نمیدونم چی هستن ولی آرم بوش روش هستش . همون سوییچ رو اگه نگاه کنی مال بوش هستش.. حتی تو کارت شماره ایموبلایزر اسم بوش خورده.

    از من به تو نصیحت ماسین تا 2000 km باهاش ظریف باش اگه گاز سوز گرفتی تا 1000 کیلومتر با بنزین سوپر برو وقتی هم که ماشین رو روشن میکنی سریع بزن تو حالت بنزین . بعد آب بندی هم بنزین و هم گاز رو استفاده کن/

    وقتی ماشین رو تحویل گرفتی حداقل تا 5 کیلومتر خیلی آروم برو . حواست هم باشه که دور موتور رو از 30 بالاتر نبری. بعد کم کم به ماشین سرعت بده تا 120 تا.

    زیر هزار تا روغن ماشین رو عوض کن خر چه زودتر بهتر ولی چند روز باهاش کار کن بعد روغن عوض کن. روغن از نظر من کاسرول مگنتک یا توتال 7000 . ( توتال 7000 دیگه تو بازار نیست . بیخودی نگرد)
    روغن های دیگه صدای موتور رو در می آورند. ولی این روغن ها صدا موتور رو کم میکنن. یه نکته وقتی روغن رو عوض کن که حداقل چند کیلومتر رفته باشی و موتور داغ شذه باشه تا همه روغن ها به راحتی بیاد بیرون . حتما هم فیلتر روغن رو با تعویض روغن عوض کن.برو فروشکاه های ایساکو بگو فیلتر روغن ef7 (فکر کنم 6500 باشه )
    فیلتر هوا هم بگو برات باد گیری کنه .

    موقع تحویل خودرو خوب نگاه کن به بدنه و خیلی چیز های دیگه .. اون فرد که به تو داره تحویل میده یه لیست داره که مشخصات همه چی ماشین رو نوشته اون لیست رو بگیر از اون فرد و لیست رو خودت چک کن. تا وقتی هم چک نکردی امضا نکن.
    بدنه ماشین رو خوب نگاه کن به خدا من دیدم ماشینی که تازه آوردن نمایندگی واسه تحویل و نقاش اون جا داره لکه گیری میکنه. واسه همینه میگم خوب نگاه کن. کنسول ماشین رو نگاه کن کیلومتر شمار رو نگاه من ببین کج نصب نشده باشه . یه نفر بود تو همون نمایندگی که من تحویل گرفته بودم بعد دو روز ماشینش خراب شد اون اپراتور رو هم میگفت موقع تحویل مگه چک نکردی… پس خوب چک کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پدرام

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بازم تشکر
    اتفاقا” میخوام بعد از تحویلش ماه دیگ برم مسافرت
    ایشالا خوب در بیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجید

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه دونه 91 دارم،در جواب اونایی که میگن بنزین ایران اکتان 75 داره بایستی بگم که اشتباه میکنین بنده تو شرکت نفت کار میکنم و اکتان بنزین ایران زیر 88 نیست واگه باشه ریجکت میشه،با همین سمند تا 210 رفتم جاده شلوغ بود و سینه کشی و چون به محدوده پلیس نزدیک شدم کاهش سرعت دادم،البته فقط خواستم تست کنم،بسیار نرمتر و راحت تر از لوگان،آخه پول میدین را برا چی؟راحتی خودتان یا تعریف مردم،اینجور که همه میگن مشکلات در 91 برطرف شده،بنده بسیار راضیم،نرم،کم صدا،جادار،آپشن سوخت گاز در مسیرای طولانی و سردسیر،کاملن مسلط به جاده،در یک کلام پرفکت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عرفان

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام به نویسنده ی گرامیی
    آقـــــا کل مطلب و خوندم و کلی هم خندیدم
    (خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است…)
    واقعا زیبا نوشتی
    میخوام بگم این درد همس
    سال 89 یه 405 صفر خریدم
    -دراش بسته نمیشد
    -تو در شاگرد آب میره
    -در صندوق بسته نیمشد که خودم درست کردم
    روز سوم چنتا از فیوزاش سوخت که شامل گارانتی نمیشد 30.000 تومان دادم و درس کردن.
    چند روز بعد پرس ضه گلگیر عقب باز شد
    -خیره سرش ترمزاش abs که اصلا نمیگیره وقتی میخوای سریع ترمز کنی ترمز زیر پا خرخر میکنه این سنگ میشه پایین نمیره(دیر عمل میکنه)
    خلاصه در یک مسافرت که از شمال برمیگشتیم در سر پایینیها و پیچ هااز ترس این که ترمزام نگیره از دنده سنگین استفاده میکردم بعد از پیچ های تیز جاده چالوس در جاده ی تهران قم صفحه کلاچ ماشین خورد شدو با جرثقیل به خونه برگشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      خب ترمز ای بی اس وقتی کار میکنه زیر پا خرت خرت میکنه
      ئگرنه ضد قفل نیست که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. امین

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه و شتابش از پرشیا زیادتره
    به نظر من هرکس به پرشیا پول بده انگار پولشو ریخته تو جوب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضوان 20

      ۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      پارس ای ال ایکس 220 تا میره (خودم 220 تا باهاش رفتم)حالا اگه سمند بخواهد این قدر بره باید 3ماه تو تعمیر گاه باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. amin

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وااای کلی خندیدیممممم ///سمند ت … ماشین ایران … تازه از پژو مالی بود فکر بازار خارج از فرانسش میکیرد… اصلا قبولش ندارن تو اروپا مال همون فرانسه ….به قول برنامه تخت گاز داشت عکس پژو نشون میداد گفت پژو جدید مدل فلان .. گفتن پژو چیه ..عکسو رد کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. azad

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من کل نظر های شمارا خوندم من یک سمند ef7دوگانه سوز دارم درمورد سرعت سمند ef7 راستش من هرروز باسمند بار میبرم سرعتش هردفه امتحان کردم سرعت بالای 219 کیلمتر درساعت رفتم خودمم باورم نمیشد من جیپی اس مارشال دارم که سرعت دقیق ماشینو گرفتم دیدم سرعت 209 کیلمتر است کیلومتر ماشین های مدل 88 به بالا 10-12 تا اشتبا میخونن یعنی بیشتر میخونن به نظر من اگر پول زیاد دارید کخرج ماشین کنی بگیر چون ماشین خوبیه دسته موتر سمند 245500 هزار تومانه من خودم خریدم ولی مال موتر 405 15000 هزاره دیگه خودت قظاوت کن این ناچیز ترین چیزی بود که گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعيد

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من الان 3 ماهه یک صفر خریدم چالوس اصفهان وکلی اطراف تهران رفتم
    فوق العاده بوده برا من خوب کسی که قبلا بنز سوار باشه شاید خوشش نیاد ولی آپشن هاش بیشتر از هر ماشین دیگه ای تو این قیمت حتی بالاتره
    از کامپیوتر سخن گو تا سنسور دنده عقب و صندلی برقی وغیره
    البته اشکالاتی که عزیزان میگیرند برای هر وسیله وجنسی در ایران همینه یادتون باشه پرشیا و 206 مستقیم از خارج نمیاد
    مهمتر از هر چیزی برا من قدرت 114 اسب بخار آن در مقابل 110 اسب بخار 206 و 105 اسب ال 90 و 100 اسب سمند و405 هستش البته رو بنزین ولی روگاز 103 اسب رو داره که با همونم تو جاده چالوس کم نمیاورد
    البته روغن ریزی داره فرض کنید با یک میلیون حل بشه بازم میارزه

    نکته بسیار مهمی که من با سختی ودقت بالا حساب کردم اینه که باگاز میتونید در نظر بگیرید که ماشینی بامصرف سوخت قیمت 3 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر دارید (البته با بنزین 700 تومانی) که اگه بنزین گرون بشه که دیگه هیچی(حتی باگرون شدن گاز هم باز اختلاف بیشتر خواهد بود)
    حتی با بنزین 400 هم باز این ماشین بی رقیب درقیمت مصرف خواهد بود

    به عقیده بنده حقیر ماشین تقریبا سلیقه ای است و اگر پمپ گاز خلوت اطراف شما نیست میتونید از صندوق عقب بزرگ ماشین لذت ببرید والبته موارد دیگر

    به امید ماشینهای عالی برای همه در آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. alireza

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام بچه ها من دلم سورن می خوات ولی موتور ef7 روشه نمیدونم بخرم یا نه موتورش خوبه یا نه اگه الان ثبتنام کنم بهم تیر 92 میدن به نظر شما بخرم یا نه؟ کمکم کنید تو دو راهی موندم وحشتناک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اگه از الان میخوای بری سورن بخری اونم واسه تیر 92 کار اشتباهی میکنی … تا اون موقع پولت رو به طلا تبدیل کن که بتونی ماشین جدید تری بخری مثل دنا . یا رانا یا هر ماشین دیگه که دلت بخواد .. چون تا اون موقع خیلی نظرت عوض میشه .. سورن ef7 هم ماشین خوبی هستش ولی بدیش اینه که گاز سوز نداره . اگه میخواستی الان بخری گزینه خوبی بود.. این یه نظر از من بود. حالا قضاوت با تو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      حتی یک لحظه تتردید نکن. اولین تصمیم درست ترین تصمیم هست و اگه عوضش کنی مطوئنا پشیمانی دادرد. دل رو بزن به دریا و یا علی گو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. alireza

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مرسی از راهنماییتون ولی من گازسوز نمی خوام فقط بنزین میترسم بخرم ولی میگن ef7 زود خراب میشه حالا نمیدونم سورن ef7 که تو تیر تحویل میدن هم زود خراب میشه یا عیباشو گرفتن بر طرف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. alireza

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    می خواستم بدون سورن ef7 هم روغن ریزی داره یا واشر سر سیلندر می سوزونه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مشکل واشر سوزی که کلا در خودرهای اردیبهشت 91 به بعد کلا حل شده و دیده نشده. سورن یکی از بهترین انتخاب هاست البته مدل جدیدش با موتور ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پدرام

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام
    مال من رو هنوز تحویل ندادن و چندتا سوال دیگخ برام پیش اومده!
    من پایه گاز سوز نوشتم و میخوام بودنم با این صحبت هایی که میگن مشکلات تو بنزینیش کمتر دیده شده ایا درسته؟ و ایا اگه اینطوره مبهتر نیست که تا جایی که جیبم اجازه میده با بنزین برم؟ و ایا موتورهی تک سوزش با پایه گاز سوز فرق داره یا نه؟
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا