تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این عیبهای جزیی در همه خودروهای داخلی هست.و راحت رفع میشه .من خودم 206 اس دی نو دیدم که روغن ریزی شدید از موتور داشت. هنوز دو ماه کار نکرده بود . و ال90 صفر دیدم که پلوسش صدا میداد که عوض کرد که رفع شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aria

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هر که این ماشین رو داره ازش راضی هست بجز تولیدات آخر90 و اول91 . بعدا رفع عیب شده . تا وقتی کسی با این ماشین رانندگی نکنه باورش نمیشه که سواریش از زانتیا بهتره . و من ازش به اندازه سوناتای 2010(پدرم) لذت می برم و افتخار میکنم که ایران این چنین ماشینی تولید کرده.و بخاطر ایرانم چشم بر عیوب جزیی تولیدات داخل می بندم چون این راه باید پیموده شود و با سوار شدن ماشین خارجی پیموده نخواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهروند

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آریا جان ! میشه بگی کدام قسمت این ماشین ایرانیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. aria

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من از سال 84 سمند ال ایکس داشتم. الانم سمند موتور ملی دارم .خیلی ازش راضی هستم . و دوستش دارم.از زانتیا سواریشو بهتر قبول دارم. شکر خدا تا الان عیبی هم نداشته. ولی دنبال بهانه هم نیستم .وگرنه بقول دوستی میگفت . تویو تای کمری صفر خریدیم تقریبا چند ماه موتورش اذیت کرد تا وقتی که گارانتی موتور عوض شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سیروس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین و برترین مزیت سمند ایمن بودن بدنه اش برای کسایی که ایمنی خودرو براشون اهمیت داره البته غلو نمی کنم چون تجربه تصادفی رو باسمند داشتم اونهم با سرعت 140 کیلومتر در ساعت و با اون سرعت از جاده خارج شده و بعد از سپری کردن کلی پستی بلندی کناره جاده با برخورد صندوق عقب به دیواره یک باغ ماشین وایستاد ، البته تمام صندوق و شیشه عقب خسارت دید ولی خودم باور نمی کردم که هیچ آسیبی و خراشی برنداشته ام(تصور کنید سرعت بالای 140 در مسیر بسیار ناهموار و آن هم به دلیل چرخیدن ماشین بصورت عقب رو رفتن)بعد از تعمیر و تعویض صندوق عقب متوجه شدم به دلیل بدنه قوی و استفاده از ورق ضخیم و اکثرا بصورت دوبل در بدنه فقط باعث شده خسارت تا قبل از سقف بالای سر سرشنین عقب وارد شود که جای شکرش باقیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پریسا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کل ماشین بدی نیست.شتاب خوبی داره.با مدله 90 اون 40هزارتا رفتیم بدون هیچ مشکلی.اما از ترس خراب شدن قطعات و دشوار پیدا کردنشون فروختیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. navid2012

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    آقای عباسی که میگی صندوق ماشینت کار نمیکنه ..هر چه زودتر ببر همون نمایندگی که تحویل گرفتی چون تا کیلومتر 1000 نمایندگی یه چیزی دارن به نام pds که در ماشین های صفر اجرا میشه وقتی ماشین رو میخوان تحویل بدن ماشین رو امتحان میکنند که همه چیش سالم باشه اگه تا کیلومتر 1000 ببری نمایندگی یعنی خود نمایندگی خوب چک نکرده و باید اون رو درست کنه و اونم بی منت باید درست کنه و اگه زیر بار نره میتونی به 096440 زنگ بزنی و گزارش کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حيدري

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا میخواین یه ماشین خوب رو خراب کنین من دو سال هست که سمندef7 دارم خیلی خیلی عالی است فکر کنم تجربه شما با پراید بوده و یا شما اسم ماشینها رو نمیدونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      من یه پراید دارم مدل 88
      حدود 120 هزار کیلو متر با هاش رفتم خیلی جاها با هاش مسافرت رفتم. تقریبا همه جای کشور
      جز برای تعویض لنت و روعن هیچ وقت به تعمیرگاه نرفتم.
      فکر کنم هنوز از پارکینگ بیرونش نیاوردی تا خرجش شروع بشه
      تو که پراید نداشتی چطور فهمیدی زود خراب میشه
      حود 6ماهه پرایدو فروختم EF7خریدم همش تو نمایندگی های ایرانخودرو هستم برا تعمیر سمند ملی
      کاش ریو میخریدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. عباسی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    زه درعقب طرف راننده هم بلند شد.به مکافات چسب راازروی درپاک کردم وباچسب2طرفه چسبوندمش.
    موتور همچنان خوش صدا ونرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      مطمئن باش همیشه همینطور نرم و ساکت خواهد بود.قبلا بهت گفتم ماشین عالی هست 20. یه عده می خوان خرابش کنند . البته باید خودشون مشکل داشته باشند. ضمنا کلید صندوق پران را 5 ثانیه ممتد نگه دار باز میشه. بعدش 1500 کیلومتر روغن رو عوض کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من سمند EF7 مدل 91 تحویل مرداد دارم تا 7 هزارکیلومتر خوب بود بعدش روغن ریزی کرد بردم نمایندگی گفتن از اویل رینگ هست،عوضش کردن درست شد.یه ماه بعد تو کیلومتر 12250،دیدم دور موتور اومده پایین بردم نمایندگی گفتن پیستون ذوب کرده الانم یه هفته میشه که قطعه ارسال شده هنوز نرسیده.از سمند بخاطر نرم بودنش و راحتیش راضیم ،خدا کنه درست بشه به این زودیام نره تعمیرگاه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      اگه راست میگی شماره شاسی و وکد نمایندگی تحویل دهنده رو بده تا من پیگیری کنم برات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شماره شاسی و شماره تعمیر گاه رو بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. عباسی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    روغن رانمایندگی عوض کنم/ روغن چی بریزم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      بله روغن رو در نمایندگی عوض کن .چون اونها با دستگاه ساکشن روغن رو تخلیه میکنن ولی اگر به صورت دستی عوض کنی چون پیچ زیر موتور از جنس آلومنیم هستس بعد سه بار روغن عوض کردن دستی اون پیچ رزوه رزوه میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. navid2012

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    روغن به نظر من کاسترول مگناتک یا توتال 7000

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عباسی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دیگه چه کنم؟
    سرگازنرم گیریبکس کمی زوزه میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      هیچی .فقط روغن و فیلترش رو عوض کن. نمایندگی توی 10هزار عوض میکنه . از بیرون یه روغن خوب مثل توتال اصلی یا بهران پیشتاز یا کاسترول یا لیزوئیل یا سوپر اسپیدی بگیر و عوض کن . باد لاستیکها رو هم ببر روی 28 . ماشین نرمتر میشه . در مورد زوزه من اصلا ندیدم . فکر کنم باید بری گارانتی. البته اگه اذیتت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سعید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لزومی نداره مشکلات کوچک را انقدر بزرگ جلوه بدید. این ماشین در کل ماشین خوبیه و مشکلات جزئی اون هم قابل حله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. habib

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم مدل 90 دارم از وقتی خریدم روغن ریزی داشته اونم از اویل ماژولشه زیاد جدی نمیگیرمش چون پرشیا 405 و اون یکی ماشینا هم این مشکلو دارن بخاطره عشقی که ب این ماشین دارم هیچ وقت درموردش بد نمیگم خیلیم ازش راضیم فقط همیشه روغنشو کنترل میکنم و همیشه هر دنده ای رو تا دور موتور 6 میرسونم و حال میکنم با صدای نازش. بهتره هر لاستیکی که استفاده میکنید بادش نیتروژن باشه یه ذرم ارتغاع جلوش پاین بیاد نرمه نرم میشه. در کل عشقه البته به شرطی که مشکی با رینگای 5پره کارخونه و لاستیک 205 و شیشه های دودی و ارتفاع پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عباسی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هم فرمان اگه درجا بچرخه میلرزونه وتقه میزنه هم روی مخزن روغن هیدرولیک بصورت کامل چرب کرده
    فعلا که به موتورش دلخوشم کاش اینم گندنزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. خسرو

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    این مدل ماشین واقعا حرف نداره.بی خودی تو سر مال نزن.موتورش ساخت المان هست که به دلیل تحریم ها یه مقدار تو قطعاتش مشکل ساز شده.ولی روی هم رفته رو حالت گاز به راحتی خودرویی مثل زانتیا رو میخوره.رانندگی باهاش واقعا لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ساسان123

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا انقدر دیر قیمت خودرو بروز میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ع.و

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آریا با اسرار میگه آقا این موتور آلمانیه(چینی) و از ملت خرده میگیره که چرا بیگانه پرست شدید آمار میده در حد تیم ملی مثلا به جز این…عیب تا به حال مشکلی گزارش نشده انگار آمار تمام نمایندگی های ایرانو داره آقا تو که خودت میگی این موتور آلمانیه(چینی)پس چرا بااین عزت نفس از تولید ملی تعریف میکنی نکنه بچه هامبورگی؟اگه خوبه دست آلمانیا(چینیا) درد نکنه به تولید ملی چه ربطی داره؟ولی اگه یکم بد بین بودم میگفتم از ایادی ایران خودرویی چون نظرات عجیبتو تو مقایسه ال90 با سمند خوندم حواست باشه آقای تولید ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آریا جان سلام- خوبی؟ سه سوال داشتم – اول اینکه سال گذشته سمندef7 از ال 90 از نظر قیمت بالاتر بود اما متاسفانه می بینم که ال 90 که قیمتش از سمند پایینتر بود الان شده 37 میلیون و سمند ef7 شده27500000 تومان چرا؟ می بینم از لحاظ قیمتی از ال 90 خیلی عقبتر است که متاسفا بدجوری توی ذوقمان خورده!!!سوال دوم اینکه چرا ایران خودرو هنوز نتوانسته مشکل روغن ریزی این ماشین را برطرف کنه؟؟؟هنوز که هنوزه ماشینهایی که اویل ماژور اونها را درست کردن باز بعد از مدتی روغن ریزی پیدا می کنند؟؟؟
    سوم اینکه چرا از ماشینهای همطراز خودش در خرید و فروش خیلی عقب مانده ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عباسی

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    درعجبم چقدرشماوقت میذارین که باهم سرهیچی بحث میکنین.باتعصب فراوان
    بایدقبول کردکه ال90 موتوربهتری داره+گریبکس مشت تر
    من خودم ای اف7دارم.750کیلومترهم رفته
    ولی بدون تعصب میگم ال90بهتره
    بدی ال90به امگانات رفاهیش هست.وگرنه موتوروگریبکس وهندلینگش عالیه
    کاش موتورش رامیذاشتن روسمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      هندلینگ سمند بهتره عزیز.فرمونش نرمتره و سر پیچها بهتر کنترل پذیری داره
      ولی خب بدنه سنگین و کپسول گاز که باعث ازدیاد وزنش شده باعث شده قدرت موتور در حد واقعی کارایی نداشته باشه
      ولی در کل از لحاظ قیافه میخوره تندر رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یه ef7 تا چند روز دیگه تحویل میگیرم, با این تفاصیری که شما از این خودرو دارید باید بفروشمش چون خیلی جواب خوبی نداده به نظر شما چکار کنم بفروشم یا نه.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اگه تندر یا 206 اس دی بگیری به نفعته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. دلامونته

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (274 ديدگاه)

    من می خواستم ef7 بخرم ، بهم گفتند هم روغن ریزی داره (که البته خودم روغن ریزی صفر کیلومترشو توی نمایندگی دیدم) و هم اینکه فقط سه تا نمایندگی توی تهران خدماتشو ارائه میده، مجبور شدم سورن خریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ع.و

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آقای آریا لطفا قبل از اینکه درمورد شتاب رویایی یه خودرو بگی بهتره یه سری به کاتالوگش بزنی شتابش دقیقا 11.9یعنی همون شتاب سمند با موتور پژو در حالی که شتاب ال90 10.2 و محض اطلاع بدون به موتوری لقب ملی میدن که اگر تمام درهای کشور بسته شه و هیچ کشوری حاضر به همکاری با ما نشه بدون هیچ مشکلی اونو تولید کنیم دقیقه این موضوع در مورد پیکان صدق میکنه پس هنوزم پعد از 40 سال خودرو سازی موتور ملی ماپیکانه پس یا از پیکان طرفداری کن یا طرفداری بی مورد از این شتر گاو پلنگو که اتاقشو یکی طراحی کرده و قطعاتشوآلمان(چین)تولید میکنه رو کناربذار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دیگه همه دارن تعصبی به این قضیه نگاه میکنن!
    من 18 بهمن 91( حدود دو هفته پیش) سمند ef7 رو از نمایندگی تحویل گرفتم، تا الان هم باهاش یه مسافرت رفتم و نزدیک 2000 کیلومتر کار کرده، از همون اول هم که از نمایندگی گرفتم تا جایی که جا داشت بهش گاز دادم!
    روی حالت گاز هم زانتیا رو میخوره!!! خودم تست کردم.
    تا اینجا هم واقعا ازش راضی بودم و هیچ مشکلی نداشته و فقط بعضی قطعاتش مثل روکش های صندلی کیفیت خوبی نداشته که جدیدا همه محصولات همین مشکل رو دارن.
    اون کسانی هم که این ماشینو ندارن و دارن ازش بد تعریف میکنن میتونن سوار این ماشین نشن کسی که مجبورشون نکرده این قدر به خودشون فشار بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ع.و

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دوست عزیر چرا حرف بیخود میزنی درسته سمند از نظر ایمنی در کل بهتر از زانتیا(طبق اطلاعاتی که در مجله ماشین نوشته شده)اما از نظر قدرت و شتاب در مقابل زانتیا هیچ حرفی برای گفتن نداره قدرت 135اسب بخار و شتاب 9.5حالا شما جچوری با شتاب11.9 و قدرت115اسبی زانتیا رو خوردی الله اعلم شاید فقط به آرمش نگاه کردی مطمئنی ژیان نبوده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۳ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        مرسی… اما حرف بیخود نیست! گفتم که خودم تست کردم!
        شما هم میتونی به جای اینکه اینقدر حرفاتو با استناد به مجله و کتاب بگی یه بار خودت تست کنی!
        شتاب ماشین من که توی سرعت 150 – 160 جاش گذاشت!
        نمیدونم احتمالا من سوار ef7 نبودم!
        هرکی این ماشینو داشته داره میگه توی دور های بالا شتابش واقعا حرف نداره…
        شما برو بوگاتی سوار شو حالشو ببر، ما به همین لگن هم راضی هستیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      محسن جان سلام – ماشین من هم بعد از 14000 شروع به روغن ریزی و سوختن واشر سرسیلندر کرد – که بعد از تعویض سرسیلندر متاسفانه صدای موتور زیاد شد یعنی از حالت اولش خیلی بدتر شد-در ضمن یک بار دیگه بعد از اون بردم روغن ریزی را درست کردم ولی متاسفانه دیدم بعد از یک مدتی شروع به روغن ریزی کردن(برای بار سوم) که ایندفعه بردم پیش یک تعمییرگاهی در بیرون از نمایندگی – اگر ایران خودرو می توانست باور کن جلوی این روغن ریزی را می گرفت – درضمن شانسی هست که مال یکی روغن ریزی داره و مال یکی نداره می دانی چرا؟؟؟
      چون اندازه واشر اویل ماژور یکی می بینی شانسی به اندازه هست و مال یکی کوچکتر است که شروع به روغن ریزی می کند- انشاا…. مال شما تا آخرش روغن ریزی نکند
      اینو گفتم که فعلا برای قضاوت کردن عجله نکن
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۴ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        سلام نوید عزیزم
        این مشکلاتی رو که میگی واقعا قبول دارم، ولی با چند نفر که خودم مستقیم صحبت کردم خیلی از ماشینشون راضی بودن و اصلا هم مشکل روغن ریزی نداشتن و همونطور که شما میگی شانسیه!
        ولی بحث ما اینجا بخاطر قدرت موتورش بود که متاسفانه نمیدونم به چه دلایلی نمیخوان اینو قبول کنن.
        مرسی، منم امیدوارم باهاش به مشکل بر نخورم، آخه تا اینجا که باهاش یه بار مسافرت رفتم واقعا ازش راضی بودم، 6 ساعت بکوب باهاش رانندگی کردم که انگار نیم ساعت پشت فرمون بودی! توی سینه کش ها و کوه و کمر هم همه ماشین های هم رده خودش رو جا میذاشت! بقیه آپشن های ماشین هم که خوبه.
        توی بازار ایران باید تقریبا 2 برابر قیمت این ماشین پول بدی تا همچین ماشینی بهت بدن.
        از بقیه دوستان هم میخوام که موقع نظر دادن یکم منطقی فکر کنن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      از همه اینا که بگذریم و فرضاً قبول کنیم، برچسب انرژی اون زرد رنگه در حالیکه مالِ 206 و تندر در رده B قرار داره و سبزه و این یعنی راندمان بالاتر این دوتا نسبت به اون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ali0098

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه . من یه ef7 بنزینی دارم که یک سالی میشه تحویل گرفتم و 23000تا باهاش رفتم . خیلی خیلی ازش راضی ام اما چند روزی میشه که روغن ریزی پیدا کرده . به نمایندگی زنگ زدم گفتن فعلا اون قطعه که نمیدونم اسمش چی بود رو نداریم . موندم چیکار کنم . بفروشمش یا عیبش رو برطرف کنم و نگهش دارم . راهنمایی کنید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali0098

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینم بگم که قبلا 405 و پارس و پراید هم داشتم اما این ماشین یه چیز دیگس . خیلی باهاش راحتیم مخصوصا واسه مسافرت حرف نداره . سرعتش , تعادلش , ایمنی و راحتیش محشره . از فنی زیاد سر در نمیارم . واسه همین میخام دوستان راهنمایی کنن که اگه خوب نیس ردش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عباسی

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بابا ای ول!!!!
    من16بهمن تحویل گرفتم.هنوزدارم آب بندی میکنم.800بیشترنرفته
    من که میگم تاحالاازموتوزش راضیم.صدانداره.ظریف مثل سه تار!!!
    روکشهای صندلیش هم محشربود.خیلیهاپیشنهاددادن روکش ننداز روشون ولی انداختم
    دکمه صندوق عقب هفته اول خراب شد.باسوییچ باز میکنم.زه2درطرف راننده هم کنده شدخودبه خود.
    اما بدون تعصب بازهم میگم موتورال90چیزی دیگه است.درسته قدرت وسرعتش ای اف7بیشتره ولی بایددیدکدام موتورعمرطولانیترداره.مچ تره.گریبکس کدام نرمتروقوی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      والا من که آب بندی نکردم فقط توی 200 – 300 کیلومتر اول نزاشتم سرعتم از 130 – 140 تا بالاتر بره!
      آره متاسفانه این مشکلات رو همه دارن، که من موقع تحویل به مسئولش گفتم که در جواب من گفت به خاطر تحریم هاست!!!!!
      ال 90 واقعا ماشین خوبیه و خرابیش به نسبت خیلی کمتر از ef7 هست، ولی لذت رانندگی با ef7 یه چیز دیگست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در یک کلام خر بخر اما ماشین با موتوره EF7 نخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سجاد

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من 29 اسفند ef7 گازسوز رو از نمایندگی تو خیابون فرجام تحویل گرفتم
    * تا حالا با سرعت بیشتر از 80 باهاش نرفتم
    * در کل 320 کیلومتر رفتم باهاش
    * نذاشتم به ماشین فشار بیاد
    * زیر دور موتور 3000 دنده رو تعویض کردم

    شرح حال خودرو :
    1- صدای زیاد از موتور (نمایندگی گفت احتمالاً از کاتالیست باشه)
    2- از دنده یک یه دو خود به خود گاز میخوره
    3- بعضی وقتا ماشین یهو هنگ میکنه و هرچی پاتو میذاری رو گاز انگار نه انگار(البته یکی دو بار بار اینجوری شد تو سربالایی با شیب کم)
    4- شیشه بالابر راننده خراب
    5- نور بالا خراب
    6- در صندوق عقب با التماس بسته میشه
    7- کیفیت فوق العاده پایین تجهیزات داخلی (غلو نکنم در حد همون 405 های صفر الان)

    در کل ما که حال نکردیم، حیف که چکی خریدم وگرنه صبح میفروختمش
    * البته من تا حالا جز یه 405 مدل 83 محصولات ایران خودرو رو نداشتم شاید همه محصولاتش همینجوری باشه
    * ال 90 پارس 89 و پراید صبا 87 و 405 مدل 83 رو داشتم اما پشت خیلی ماشین های بالاتر و پایین تر نشستم و دیدم نسبت به اغلب ماشن ها بازه؛ درسته حالا خداییش این سمنده خیلی نرمه و خوش فرمونه(در مقاسه با رده قیمتی های خودش) ولی هیچ کدام از 2 ماشینی که گفتم داشتم این مشکلاتو نداشتن؛ شاید جدیداً همه ماشین های تولید داخل اینجوری شده باشن
    * راستی خداوکیلی به دور از غرض و نیت ، بچه ها خودمونیم ال 90 پارس(ایران خودرو رو نمیدونم اصلاً تا حالا سوار نشدم) یه چیز دیگه است
    حیف که پولم نمیرسه و این ماشن هم چکیه حیف وگرنه گل صبح …
    هر سوالی داشتین ایمیلمو گذاشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. keyvan ب aria

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ای بابا دوست عزیز منم روز جمعه ک همون 29 اسفند بود پلاکم رو تحویل گرفتم…البته تصورم تعطیلی بود.ولی چون ب نمایندگی گفتم قصد مسافرت دارم و بدون پلاک نمیشه و ایشون بهم تعهد اخلاقی دادن اگه لازم بشه خودم روز تعطیلی میام تحویلت میدم…البته تو شهرستان…شایدم دوستمون هم بهش چنین قولی دادن…و مطمئنا اگه کسی بخواد بقول شمادروغ بگه لااقل 29 اسفند ک روز تعطیلیه نمیگه.من احتمال چنین اتفاقی شبیه خودم رو میدم…پس لطفا کمی نرم تر انتقاد کنید…تو کامنتاتون میبینم ک خیلی نسبت ب ماشینت تعصب داری.خوبه ها ولی هیچ ندیدم نقدی هم داشته باشی…مشتریهای شرکتهای بزرگ دنیا بنز- بی ام و – بوگاتی – تویوتا و… از خودروهاشون بدون تعصب نقد هم میکنند.! ولی شما لامصصب کوتاه بیا نیستین…نکنه سهام دارشین.؟! لطفا کمی هم ب حرمت اسمتون تند نباشید …سپاسگذار از شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. keyvan ب aria

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      البته دوستمون سجاد هم زیاده روی کردن…من با پارسم تو یک 14 ماه 100 تا کار کردم.البته اونم فقط بخاطر مسافرت های زیاد و همچنین مسیر کاری ک روزی 160 کیلومتر دارم و مسافرتهایی ک گاها دوتا از داداشام میان ماشینمو میبرن.و لگن خودشون سمند 85 رو پیشم میذارن… ولی 320 ک م خعععععععلیه ها… جناب سجاد تجدید نظر نمیفرمایید.؟ منم با نظر شما جنای آریا موافقم ولی ن ب تندی شما…باسپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سجاد

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز من تند نرو 29 بهمن منظورم بود اشتباه کردم
      همین
      شما ببخشید
      چرا تهمت دروغگویی می زنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ع.و

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اینکه سواری سمند خیلی از رقیباش بهتره قبول دارم چون خودم از سال 84 یکی دارم در ضمن از آریا خیلی منطقی تر هستی محسن جان ولی در مورد حرفام مطمئنم آماری هم که نوشتم فقط برای سندیت حرفم بود چون در عمل زیاد سعی کردم زانیا رو بگیرم حتی یکبار تا نزدیک 200 تا هم جلو رفتم ولی نشد احتمالا راننده زانیا ترسیده ادامه بده که در مورد من یارو نترسید که هیچی کلیم ضایمون کرد راستی گفتم آریا… کجایی رفیق چرا جواب نمیدی تولید ملی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا