سرانجام پس از مدتها انتظار کیا K5 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شد. کوشا خودرو به عنوان نماینده کیا موتورز کره جنوبی در ایران اخیرا توانسته مجوز واردات این خودرو را گرفته و در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کند.
به گزارش پدال، کوشا خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود مشخصات خودروی وارداتی کیا K5 را در سامانه یکپارچه ثبت کرده و پس از تخصیص خودرو به متقاضیان در سامانه یکپارچه، بزودی فرآیند شماره گذاری این خودرو را آغاز میکند.
بیشتر بخوانید:
مشخصات و قیمت کیا اپتیما K5 وارداتی در ایران
طرح فروش کیا K5 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی
اپتیمای ۲۰۲۳ با نام جدید K5 محصول کیاموتورز کره جنوبی جزو خودروهایی است که ایرانیان سالها با آن خاطره دارند؛ طراحی جذاب و ابهت این سدان بزرگ به خصوص از مدل ۲۰۱۴ به بعد باعث شد تا خیلی از جوانان آرزوی داشتن آن را داشته باشند.
آخرین اپتیمایی که به ایران وارد شد، نسخه هیبریدی این خودرو و مربوط به مدل سال ۲۰۱۸ بود؛ از سال ۲۰۱۹ و با تغییر نسل این خودرو، کیا موتورز تصمیم گرفت تا در تمامی بازارهای دنیا نام اپتیما را از روی این خودرو برداشته و همان نام محلی بازار کره جنوبی یعنی K5 را برای آن برگزیند. کیا K5 بر مبنای پلتفرم ارتقا یافته K3 کیا موتورز هم اکنون در ۴ کشور دنیا شامل کره جنوبی، چین، آمریکا، ازبکستان تولید میشود.
در بخش طراحی ظاهری، کیا K5 مثل همیشه چهرهای اسپرت و خشن دارد؛ کیا K5 در نمای جلو با چهرهای پر ابهت و گرافیک چراغ خاص نسبت به نسل قبلی خود بسیار زیبا به نظر میرسد. بهره مندی از خطوط تیز و شکسته با الگوبرداری از استایل تایگر نوز امضای طراحی کیا در نمای جلویی K5 به شمار میرود.
در نمای جانبی، اپتیما K5 در عین سادگی خود را یک چهارچرخ لوکس نشان میدهد؛ دقیقا همین مسأله بود که باعث شد موفقیت اپتیما در بازار ایران چشمگیر باشد، سدانی که علاوه بر چهره اسپرت، ابهتی داشت که میشد از آن به عنوان یک خودروی خانوادگی نیز استفاده کرد.
در نمای عقب K5، عمده ترین تغییرات اتفاق افتاده، زمانی اپتیما یک سدان معمولی بود اما امروز K5 تبدیل به خودرویی فست بک شده است. الگوبرداری انکار نشدنی از کیا استینگر در کنار چراغ عقب به هم پیوسته اما منقطع، بازهم K5 را اسپرت تر کرده است.
با کمال تأسف به دلیل محدودیتهای ارزی، کیا K5 در پایین تر سطح امکانات و قوای حرکتی به بازار ایران آمده است. وظیفه تامین نیروی محرکه در کیا K5 بر عهده یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است! این موتور می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت هیوندای پاورتک به چرخ های جلو منتقل میشود. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که نوید یک سواری پایدار و نرم را برای این خودرو میدهد. کیا K5 توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۶ را کسب نماید و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۷ لیتر است.
با اینکه کیا K5 در بحث طراحی ظاهری حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد اما متاسفانه به دلیل اینکه خودرو با تریم پایه عرضه میشود در بخش متریال داخل کابین شاهد متریال متوسطی هستیم؛ در رودریهای ردیف جلو از متریال نرم استفاده شده اما در رودری های ردیف عقب تماما از متریال و پلاستیک خشک استفاده شده است.
مانیتور یکپارچه با کلاستر طبق الگوی جهانی طراحی خودرو، کابین K5 را بروز جلوه میکند؛ البته که کلاستر آنالوگ، تریم پارچهای، سقف فلزی و استارت سوییچی امید شما را از بین میبرد.
فضای بخش عقب کیا K5 با توجه به فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی متری، فضای بسیار جادار و مناسبی است و با توجه به اینکه این خودرو دارای طراحی فست بک هست، ارتفاع مناسبی نیز دارد.
کیا K5 در دور جدید واردات در مقابل خود فقط یک رقیب چینی اما بسیار سرسخت دارد؛ هونگچی H5 با قیمتی مشابه (کمتر از ۳ میلیارد تومان) واقعا وسوسه برانگیز است! با اینکه K5 امکاناتی کمتر حتی از ایران خودرو تارا دارد اما پیش بینی میشود ظاهر بسیار جذاب، برند، عقبه درخشان، خدمات پس از فروش در دسترس و اتاق راحت و بزرگ بتواند موفقیت این خودرو را در بازار تضمین کند.
Kamran_Rozveh
۱۲ دی ۱۴۰۲اگه مغز داشته باشن باید نسخه
فیسلیفت این ماشین رو وارد کنن
javad-bmw
۱۲ دی ۱۴۰۲چی داشته باشن؟
😉
NAVID۰۰۹۸
۱۲ دی ۱۴۰۲من نبودم چه میکردید ، هاااا ، بگید ببینم !
حالا بماند !
فقط در مورد واردات میشه گفت :((( بُزَک نمیر بهار میاد / خربُزه با کومبوزه میاد🤦♂️ )))!
این شیر فلکهی واردات ، خاطر جمع باشید به سبب چَمبرهی برادران چینگچانگچونگِ چینی باز نخواهد شد !
مستعمرهی چین شدیم ، ماشین که هیچی ، دریاچه ارومیه رو خشک کردن کسی صداشم در نمیاد ، بعد دنبال ۵۰ یا ۶۰ عدد اپتیما هستیم که قرار تو بازار سود ۵ میلیارد به مالک خوششانسش بده و لاغیر 😂👎!
net
۱۳ دی ۱۴۰۲کامنتهای کتابی و فلسفی و قشنگ نوید
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲چین ارومیه رو خشک کرد ؟
تحریما هم بخاطر چینه؟
تورم هم بخاطر چینه؟
قیمت خونه هم بخاطر چینه؟
نوید توروخدا کامنت نده
هموطنان عزیزتر از جان ثروتمندت وقتی میرن احتکار میکنن اینطوری میشه که همین ماشین بالای ۵ تومن در میاد
وقتی فله ای خونه میخرن تو تهران بعد نه میفروشن نه میدن اجاره قیمتا سر به فلک میکشه وضعمون میشه این قیمتا
ارومیه هم گردن این و اون نبند ، یه پدیده طبیعی بوده که بخاطر عدم اقدام پیشگیرانه و سهل انگاری اینطوری شده ، نشین واسه خودت داستان درست کن
B
۱۴ دی ۱۴۰۲داداش کمبزه با خیار میاد
اینی که تو گفتی وزن نداره که 😐
Aref
۱۴ دی ۱۴۰۲اپتیما هم ساخت کارخانه کیا در چین است..
Mercedes-Benz
۱۳ دی ۱۴۰۲هونگچی و اریزو ۸ رو ترجیح میدم
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲هونگچی آره ولی آریزو نه
هونگچی خودش برند سطح بالایی حساب میشه و کیفیت خیلی خوبی داره ، خوشبختانه مونتاژی هم نیست بگیم خرابش میکنن
ولی بین این و آریزو من کیا رو انتخاب میکنم
Mercedes-Benz
۱۳ دی ۱۴۰۲والا طراحیش خوبه ولی موتورش😔😔
بعدم چطوری امکاناتش از تارا کمتره ؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدجواد نورایی
۱۳ دی ۱۴۰۲مقایسه این دوتا ماشین از نظر کیفیت و طراحی اصلا مدنظر نیست، یه چرخ اپتیما میارزه به…
واقعیت اینه که سطح امکانات K5 به حدی پایینه که از یه ماشین ایرانی هم عقب تره.
سانروف، ورود بدون کلید و دکمه استارت، صندلیهای برقی ردیف جلو (8 حرکته راننده و 4 حرکته سرنشین) با تریم چرم و پارچه و گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، آینههای جانبی تاشو برقی، ایربگهای جانبی ردیف جلو و کیک سنسور درب صندوق عقب مواردی هستن که در تارا مشاهده میشه اما در K5 وارداتی کوشا خودرو نیست.
Amirhossain Hossainy
۱۳ دی ۱۴۰۲اینقدر کم سوادن سیاست گذاران که نمی فهمن موتور کچک پر استهلاک تر و حتی پر مصرف تر از موتور بزرگه. قانون بالای ۲۵۰۰ مسخره بود این قانون ۲۰ هزار یورو که فاجعست. البته به خاطر لابی مونتاژ کار های چینی وضعیت مقررات واردات و اجرای اون این شکلیه.
Mr
۱۳ دی ۱۴۰۲دوست داشتی کله گنده های رانت خور با لامبورگینی اونتادور و مرسدس gtهر روز تو خیابون جلوتر مانور بدن؟
تمام دزد ها و کلاهبردار ها عشق میکردم اونطوری میرفتن ماشین های ۱۰۰-۲۰۰ هزار دلاری وارد میکردن صفا سیتی
البته پولدار های سالم هم داریم منتهی تعدادشان خیلی کمتره
اینطوری حداقلش اون کلاه بردار ها هم ماشین های مثل بقیه یا نهایت ماکان ۲۰۱۷ سوار میشن
عوض اینکه خوشحال باشی واسه اون قانون میگی بده؟ به من و شما چی میرسه ؟ جز اینکه همون دزد هایی که میگم علنا کارشون رو به رخمون میکشن
یه ضرب المثلی هست میگه : مثل این میمونه میر…نن بهت بعد آینه میدن میگن نگاه کن لذت ببر!😂
ماشین های ۱۰۰-۲۰۰ هزار دلاری حکم همون آینه رو داره
آرمین
۱۳ دی ۱۴۰۲همین حالا هم فقط همون پولدارها میتونن خودروهای وارداتی رو بخرن بقول دوستمون خودروی ۵ میلیاردی خودروی قشر ضعیف جامعه نیست.
B
۱۴ دی ۱۴۰۲الان کمتر پول میخورن مگه ؟ 😂😂😂 اون ماشینو تو کانادا برای خودشون میخرن بجاش
net
۱۳ دی ۱۴۰۲ماشین های کیا مثل بی ام و روز به روز طراحی بیرونییش داره بد میشه
e60-best
۱۴ دی ۱۴۰۲اینا النترا آوردن لو آپشن با صندلی پارچه ای بدون مانیتور ! با قیمت ۴.۵ میلیارد
کرولا آوردن از اون بدتر با قیمت های فضایی که هیچ جوره تو مغز نمیره اون وقت اگه فیس لیستش رو بیارن کمه کم یه میلیارد اختلاف با معمولیش داره اینا فقط به فکر جیب خودشونن عزیز
مجتبی .
۱۲ دی ۱۴۰۲کم کم داره خبرایی میشه اما باتعداد ناچیز فایده ای نداره والبته قیمت غیر منصفانه.
پویا
۱۲ دی ۱۴۰۲هیچ خبری نشده این ماشینای کرهای با چنین مشخصات و قیمتی اصلأ دربرابر چینی ها ارزش خرید ندارن
مجتبی .
۱۳ دی ۱۴۰۲هیچکدوم به قیمت نیستن نه چینی نه این ونه داخلیها.
علی جردن
۱۲ دی ۱۴۰۲انشالله فقط با سقف فلزی وارد نشه تا چینی سوارهای عزیز دور بر ندارن
Behnam1012
۱۲ دی ۱۴۰۲متاسفانه سقف فلزی وارد کردن ( نمونه موجود در کوشا خودرو)
علی جردن
۱۲ دی ۱۴۰۲می خوان بزور رقیب ریکسپت و J7 کنن و اونا سرتر دیده بشن ولاغیر
دکتر
۱۲ دی ۱۴۰۲موتور قبلیش درست راه نمیرفت وای بحال این😐
Ehsan
۱۲ دی ۱۴۰۲اتفاقا تو کلاس خودش خوب میرفت
NAVID۰۰۹۸
۱۲ دی ۱۴۰۲خوب میرفت !!!
کجا میرفت ؟؟؟
احتمالاً تا سرِ کوه میرفت !!!
اونایی که اپتیما داشتن میدونن ، اپتیما فقط ۲۰۱۰ خوب راه میرفت ، بعدیها یکی از یکی کُندتر شدن !
Ehsan
۱۳ دی ۱۴۰۲اتفاقا چون داشتم میگم
نابغه اپتیما ٢٠١٠ شش سیلندر بود! بنظرت چرا باید ماشین ۴ سیلندر اندازه ۶ سیلندر بره؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۴۰۲اتفاقاً نداشتی ولی فقط نظر میدی !
۶سیلندرهای اونزمان از ۴سیلندرهای الانی کمتر شتاب میگیرن اتفاقاً ، چون فقط یه چیزی از ۶سیلندر شنیدی اینجا بیان میکنی !
اون ۶سیلندری که خوب راه میرفت برای آزرا یا آریون بودش !
۴سیلندرهای ژاپنی مثل کمری ۲۰۱۳ سوارشو تا ببینم باز ۶ ۶ میکنی یا نه !
Ehsan
۱۳ دی ۱۴۰۲اره راست میگی نداشتم چون مثل تو کارآفرین برتر کشور نبودم 😂
۶ سیلندر های اون موقع از ۴ سیلندر شتابشون کمتر بود؟!!! راجع به ۶٠ سال پیش صحبت نمیکنیم راجع به ٢٠١٠ صحبت میکنیم! اینو جای دیگه نگو میخندن بهت!
همون ۴ سیلندر ژاپنی کمری رو من تو جاده با اپتیما ٢٠١۵ گرفتم با سرنشین البته اونم ٣ تا سرنشین داشت.درگ هم ازش هست تو سایتا میتونی ببینی نتیجه رو
فک کنم کمری ۴ سیلندر رو با GTR اشتباه گرفتی،بعیده از یک کارآفرین
کیان
۱۲ دی ۱۴۰۲به غیر از موتور ک واقعا ناامید کننده هست برای این حجم و وزن، باقی موارد نسبتا برای بازار تشنه بد نیستن
فقط یک سوال میمونه که واقعا چرا ؟
حالا موتور حجمش بیشتر میشد، توربو میشد و یا … دیگه کشور به کل ورشکسته اقتصادی میشد (مثلا الان همه چیز خوبه) !!!
مردیم از خوشی
۱۲ دی ۱۴۰۲وقتی افرادی با سواد ۶ کلاس (که من در همان هم شک دارم ) ۴۵ ساله که تو تمام ارگان ها نفوذ کردند نتیجه ای بهتر از این حاصل نمیشه
اگه سواد داشتند بازم خوب میشد یکم ولی ….
هومن
۱۲ دی ۱۴۰۲ای بابا این خبرا برای گول زدن مردم ساده و کم دانا است!!!
اخبار واردات خودرو صرفا برای سرگرم کردن مردم است و هیچگونه ارتباطی میان قیمت و خودرو ندارد!!!
لو آپشن ترین حلت ممکن را انتخاب میکنند و با قیمت های گزاف و نجومی وارد میکنند.نکته جالب این است که محدود قیمتی را طوری انتخاب میکنند که وارد محدود قیمتی بنجل های چینی نشود تا هم خودشان و هم مونتاژکاران چینی سود ببرند و در واقع بازار را بسته نگه میدارند.راستی،چه خبر از اختلاسگران چای دبش؟!!!
۱۲ دی ۱۴۰۲یه ریمپ موتور میخواد
توصیه من به خریداراش بعد از خریدش اینه یه ریمپ کنین موشکل برایتان پیش نیاد
۱۲ دی ۱۴۰۲وگرنه اون آقاهه که میگفت مشکل برایت پیش آمده میاد جلوت میپیچن کتکت میزنه
PURIYA
۱۲ دی ۱۴۰۲می خوام نیاد
په موتور ۱۵۰ اسبی دیگه چه صیغه ایه؟!!
خداوند لعنتتون کنه
عزیزان ضعیف ترین نسخه از ماشینا رو میان برا ما به قیمت ماشین ۶ سیلندر حساب میکنن!!
الان تو دنیا دیگه قدرت موتور۳۰۰ اسب برای ماشینای شهری یه چیز معمولی شده اونوقت این ماشین با اتاق سنگینش رو گذاشتن رو موتور ۱۵۰ اسبی!!
جالبش اینه که دنا توربو هم قدرتش همینقدره اما گشتاورش از این بیشتره🤦♂️🤦♂️ دیگه خودتون حساب کنین
بنظرم بریم ماشینای ۶ سیلندر ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سوار شیم می ارزه به صد تا از این ماشینای بی جون
بخدا حسرت یه ماشین خوب با شتاب زیر ۷ ثانیه رو گذاشتید رو دل ایرانیا شتابی که خیلی معمولیه
۱۲ دی ۱۴۰۲داداش اونی که میخره یه تقویت باید بکنه
چون کسی که واسه این پول میده برای شتاب و کلکل شاید نخواد و فقط بخواطر ۲۰۲۳ بودنش بخواد ماشینو
۱۲ دی ۱۴۰۲آقای محمدجواد نورایی لطفاً در مورد نیسان سانی وارداتی جدید هم مقاله بزارید
BMW
۱۲ دی ۱۴۰۲سلام آقای اشتری بی زحمت خبر اینکه انگار سه تا دانشجو ی آلمانی سیستم خودران تسلا رو هک کردند رو تو سایت قرار بدید🤣اونم با 600 یورو😂😂
مانی
۱۲ دی ۱۴۰۲نکته اول : این خودرو با مشخصات فنی مناسبی وارد بازار ایران می شود که برای تردد یک خانواده در خیابان های ایران کافی هست.در ضمن،قرار نیست که با ماشین سدان در خیابان ها مسابقه داد که بعضی بابت توربو نبودن این ماشین شاکی هستند.الان آنقدر ترافیک و حجم ماشین ها در جاده های برون و درون شهری به ویژه در مناطق شمالی کشور زیاد شده است که جاده ای که چند سال پیش با سرعت 100 کیلومتر یا بالاتر به راحتی می شد رانندگی کرد الان به زحمت و به زور می توان با سرعتی بین 70 الی 80 کیلومتر طی نمود.
نکته دوم : نویسنده تو این متن نوشت که امکانات این ماشین از تارا کمتر است؟منظور کدام امکانات است؟امکانات ایمنی یا رفاهی؟
نکته سوم : بهتر بود که شرکت کوشا خودرو اقدام به واردات مدل های کوچکتری از شرکت کیا مثل سراتو و پیکانتو به ایران می کرد.
در پایان،ورود کیا K5 به ایران اقدام مثبتی هست.منتظر ورود انبوه این ماشین به بازار هستیم.
مردیم از خوشی
۱۲ دی ۱۴۰۲انبوه ؟ بشین تا بیاد
کیان
۱۲ دی ۱۴۰۲این ماشین با این موتور با 4 سرنشین عادی نه حتی 4 بزرگسال حتی با یک صندوق نه چندان پر در سفر با کولر روشن قطعا نفسی ندارد خصوصا در سربالایی !!!
موتور 2.4 خیلی جوابگو نبود، دیگه حالا موتور 2 لیتری !!!
پیام
۱۲ دی ۱۴۰۲همینشم مردم نمی تونن بخرن! چه برسه به حجم موتور بالاتر!
Ehsan
۱۲ دی ۱۴۰۲موتور ٢/۴ کجا جوابگو نبود؟ هرکس داشته راضی بوده.سر همین رضایتم اینقدر فروخت تو ایران.مثلا میخوای ماشین سدان اقتصادی خانوادگی شتابش ٣ ثانیه باشه؟ موتور کم خرجی هم بود
۱۲ دی ۱۴۰۲سلام داداش هر وقت چند تا روانی با ماشین تقویت و یه شادگان افتادن دنبالت و قصد جونت رو کردن میبینی قدرت موتور به چه دردی میخوره و واسه مسابقه و این بچه بازیا نیست
کوشا
۱۲ دی ۱۴۰۲بدین وسیله اعلام میکنم که من هیچ ارتباطی با این رانت خوار ها ندارم و صرفا یک تشابه اسمیه..
خودم هم یه رنو pk مدل 83 سوار میشم..
𝐀𝐥𝐢
۱۲ دی ۱۴۰۲چه عکس ضایعیه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/kooshakhdoro-kia-k5-5.webp
۱۲ دی ۱۴۰۲با من مشکل داری کامنتمو قبول نمیکنی؟😐💔
من فقط گفتم آقای نورایی اگه میشه پست نیسان سانی رو هم بزارین لطفاً
۱۲ دی ۱۴۰۲حاجی کامنت رو پاک کن
رامتین
۱۲ دی ۱۴۰۲اینکه میگید موتور ضعیفه خب نسخه پایه هست. بنز کلاس E هم از 134 اسب شروع میشه تا 600. در هر حالت اسمشو کامیون نمیتونه بکشه! اما این خودرو ورژن 1.6 توربو هم داره که 180 تا 190 اسب هست و از اون جالبتر دو دف هست. موتور 2.5 تنفس طبیعی 190 اسبی هم داره (مثل مدلهای موجود در ایران) که بنظرم تو ایران بهترین انتخابه. در نهایت ورژن 2.5 توربو 290 تا 300 اسب هم داره که بینظیره و کاملا از پس سری5 بی ام و برمیاد، چون گشتاور بسیار بیشتری داره. بهرحال تمامی این مدلها قیمتشون بیشتر از سقفه. وگرنه بهترین انتخاب میتونست باشه.
MMD JDM
۱۲ دی ۱۴۰۲مزخرفه! بدترین و لو آپشن ترین تیپ رو با قیمت نجومی قراره تحویل مردم بدن
اپتیما واقعا ماشین دوست داشتنی هست به عنوان یه ماشین کرهای و کاش تیپ های فولتر و قویتری وارد میکردن این حتی سقفشم فلزیه!
موتورشم با وزن 1450 کیلویی فاتحش خوندس
محمدرضا کاظمی
۱۴ دی ۱۴۰۲باسلام
منظور از ایران همه که نبود!؟ درسته؟
چون همه نمیتونن با این قیمتها اپتیما بخرند.
باید مینوشتین خودروی اپتیما دوست داشتنی پولدارها وارد میشود.
سفره مردم دیگه وجود نداره که بخواد کوچک شه پس تضاد طبقاتی بیداد میکنه.
علی
۱۴ دی ۱۴۰۲سلام دوستان
بنظرتون بین k5 و کرولا کدوم را باید انتخاب کرد و کدوم مناسبتره از نظر کیفیت و رانندگی