آئودی

آئودی در حال آماده‌سازی نسل جدید RS5

شاید این خودرو در نگاه اول یک S5 به نظر برسد اما در زیرپوست آن یک RS5 جدید قرار دارد

آئودی در اوایل این ماه نسل جدید A5 و S5 کوپهٔ خود را رونمایی کرد. حال به‌تازگی جاسوسان صنعتی تصاویری جاسوسی از قدرتمندترین عضو و پرچم‌دار خانوادهٔ A5 یعنی RS5 گرفته‌اند. البته این خودرو بدون هیچ پوششی در حال آزمون بوده است زیرا آئودی به خاطر گمراه کردن جاسوسان برای RS5 از ظاهر مدل S5 استفاده کرده است؛ بنابراین خودروی مورد آزمون در ظاهر تقریباً همان S5 است اما تغییراتی در آن به چشم می‌خورد که هویت واقعی آن را فاش می‌کند.

Audi RS5 2018 02

ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به بچه گلگیرهای پلاستیکی نصب‌شده بر روی گلگیرها اشاره کرد که نشان از پهن‌تر بودن RS5 نسبت به S5 دارد. بعلاوه در پشت خودرو نیز دو سر اگزوز بیضی‌شکل دیده می‌شوند که این سر اگزوزها فقط در مدل‌های RS آئودی بکار می‌روند. این بدان معناست که آنچه در تصاویر دیده می‌شود درواقع یک RS5 است که لباس S5 را با تغییراتی جزئی به تن کرده است.

Audi RS5 2018 04

در مبحث فنی آئودی پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی را کنار گذاشته و در RS5 جدید از نسخهٔ بروز شدهٔ موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ خود استفاده کرده است. همین موتور در S5 هم بکار رفته و ۳۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که انتظار می‌رود به لطف تجهیز به یک توربوشارژ اضافی قدرت آن در RS5 به ۴۵۰ اسب بخار افزایش یابد. برخی گزارشات نشان می‌دهد که احتمال استفاده از یک توربوشارژر برقی همانند مدل SQ7 در RS5 وجود دارد.

Audi RS5 2018 02

نسل جدید A5 که بر روی پلت فرم MLB فولکس‌واگن ساخته‌شده، تحت یک رژیم غذایی گسترده ۶۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کرده است. هرچند شاید در RS5 جدید دیگر از آن صدای زیبای موتور تنفس طبیعی خبری نباشد اما به دلیل قدرت بیشتر موتور توربو و همین‌طور وزن کمتر خودرو قطعاً شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود. بعلاوه کوچک‌سازی موتور موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار دی‌اکسید کربن نیز می‌شود.

1.Sample

به دلیل اینکه زمان زیادی از معرفی A5 و S5 جدید نگذشته است، احتمال اینکه شاهد معرفی RS5 جدید تا قبل از نیمهٔ دوم سال آینده باشیم بسیار کم است؛ بنابراین احتمالاً نسل جدید RS5 در نمایشگاه فرانکفورت آینده که در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) برگزار می‌شود رونمایی شده و فروش آن نیز تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

Audi RS5 2018 01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسی از اقای دستگردی عزیز.
    ائودی واقعا داره عالی پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      با عرض تشکر از اقای دستگردی عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر دهقان دستگردی

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ممنون از لطف شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فقط انگلستان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    طراحی های ائودی کپی همن طراحی های بی ام و هم همینطور بنز کم کم داره کپی می شه
    طراحی تکراری هم حدی داره
    اقا احمد رفته چلو کباب بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز این رو میگن اصالت. نوع طراحی شناسنامه ی هر برندیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      نه اینکه هر مدل جگوار و مکلارن و رولز رویس از پایه با هم فرق دارن و شبیه هم نیستن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        تفاوت قیافه ماشین های انگلیسی خیلی بیشتر از المانیه همینطوراز ایتالیایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. American and japan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    واقعا زیباست وااااقعا زیباست.عاشقش شدم.ولی لعنت به توربو که موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی رو ازش گرفت و یه شش سیلندر گذاشت و روش نشست.چرا آخه؟!
    اصلا از توربو خوشم نمیاد.درسته مصرف ماشین رو کم میکنه ولی هیچی تنفس طبیعی نمیشه.اهل فن ها میدونن چی میگم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست عزیز اتفاقا اگه مهندسای ائودی هم میدونستن توربو بده هیچ وقت موتور تنفس طبیعی رو به توربو تغییر نمیدادن
      یکی از معایب موتور های تنفس طبیعی وزن زیاده چون باید از تعداد سیلندر بیشتر استفاده شه مثلا در اینجا به جای 8 سیلندر 4.2 لیتری از یه 6 سیلندر 3 لیتر استفاده شده که این موتور به مراتب وزن کمتری داره نسبت به موتور قبلی اما از لحاظ عملکرد موتور توربو باز از تنفس طبیعی جلو تره در موتور تنفس طبیعی پیستون از سیلندر که پایین میاد با یک فشار زیاد و با سرعت نچندان زیادی بالا میره که این امر در موتور توربو کاملا متفاوته زمانی که پیستون پایین اومده توربو با توجه حجم جریان باد باعث بالا رفتن سریع پیستون در استوانه سیلندر میشه و این یعنی کورس پیستون بیشتر و فقط به ایجا ختم نمیشه هر چه فشار هوا بیشتر باشه مقدار مولکولهای هوا بیشتره، و باتبع مخلوط هوا و سوخت بیشتری در سیلندر جا میگیره هر چه سوخت بیشتر باشه، قدرت ناشی از احتراق هم بیشتر خواهد بود.
      تا اینجا میشه به جرات گفت که شتاب و قدرت موتور توربو بیشتره البته معایبی هم داره مثل حساس بودن به روغن و بنزین و …. اما فواید توربو از معایبش بیشتره پس چرا شرکت های خودروسازی از یه همچین چیزی استفاده نکنن ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elemento

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      توربو برای کمپانی خوبه چون بیشتر مشتری رو به خرج میندازه و سرویس های منظم میخواد. تنفس طبیعی برای خریدار راحت تره چون نیاز به مراقبت خاصی نداره و عمر موتور هم بالا میره ولی خوب نمیشه کاریش کرد دنیا داره این طوری جلو میره و کاریش نمیشه کرد. درسته قدرت و شتاب با پیشرانه ی پرخوران بالا میره اما به نظر من هنر رو اون شرکتایی میکنن که ضعف های تنفس طبیعی در شتاب و تاپ اسپید رو به جای این که دو تا توربو رو موتور ببندن جور دیگه ای جبران میکنن مثلا گیربکس پیشرفته و با شیفت های سریع میذارن یا مثل لامبورگینی در هوراکان از ژیروسکوپ برای افزایش هندلینگ استفاده میکنن که واقعا هنر میخواد. سوپرشارژر هم اصطحلاکش از توربو کمتره و به مراقبت کمتری نیاز داره و در اس ال آر مک لارن عالی عمل میکرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        المنتو جان خیلی از برند های مطرح خودروسازی مثل بی ام و بنز بنتلی و …از یک گشتاوراصلاحی برای حفظ پایداری چرخشی خودرو استفاده میکنن ژیروسکوپ دیگه چیز اختصاصی نیست مختص یک کمپانی اتفاقا در ماشین های سدان بزرگ اهمیتش بیشتره تا سوپراسپرت ……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله من فقط مثال زدم. منظورم کلا استفاده از فن آوری های جدید بود دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. efk

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    از پشت واقعا از همه رقیباش خیلی خیلی خوشگلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ائودی لوکس و اسپرت بودن رو با هم ترکیب کرده و محصولاتی عالی رو خلق کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا