آئودی

رونمایی از آئودی TT کلاب اسپرت توربو کانسپت

کمپانی آئودی هفته آینده در نمایشگاه ورسرسی استرالیا از خودروی TT کلاب اسپرت توربو کانسپت رونمایی خواهد کرد.
این خودرو از طراحی مدل موفق آئودی ۹۰ GTO IMSA (که در مسابقات دههٔ ۸۰ میلادی حاضر بود) الهام گرفته است. زیر کاپوت آئودی TT کلاب اسپرت موتوری TFSI پنج سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر قرار دارد که در دور موتور ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه، ۶۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور پنج سیلندر اولین موتور TFSI با توربوهای الکتریکی است. به این ترتیب در آینده شاهد حضور این تکنولوژی در خودروهای دیگر آئودی خواهیم بود.

Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
قدرت با گیربکس ۶ سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. یک جفت توربین طوری تنظیم شده اند که عملاً لگ یا تأخیر را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که خودرو تنها در ۳.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. ویژگی دیگری که در آینده نزدیک در خودروهای آئودی خواهیم دید توربوهای این ماشین است. قدرت این توربوها از طریق زیرسیستم الکتریکی سفارشی ۴۸ ولتی تأمین می‌شود.

Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
آئودی TT کلاب اسپرت توربو از مدل آئودی TT پایه فعلی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در این آپدیت شاهد آیرودینامیک بهتر سپر جلو، چراغ‌های جلو LED، دیفیوزر هوا از جنس فیبر کربن، تکامل بال عقب و گلگیرهای بهبودیافته (که با ورود هوا ترمزها را خنک می‌کند) هستیم. این کانسپت همچنین بر روی رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی قرارگرفته که لاستیک‌های پیرلی P Zero آن را می‌پوشاند.

Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
طراحی داخلی این خودرو با صندلی‌های سطلی شکل، با روکش آلکانترای نارنجی رنگ، کنترل چهار نقطه ای، دستگاه‌های دیجیتال قابل تنظیم، پنل فیبر کربن روی درب‌ها و فرمان چندمنظوره الهام گرفته‌شده از خودروهای مسابقه ای همراه شده که درنهایت با داشبورد و کنسول مرکزی مناسب باعث سبک‌تر شدن ساخت این کوپه شده است.

Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
Audi TT CLubsport Turbo
آئودی TT کلاب اسپرت توربو کانسپ مستقیماً مسیر تولید را طی نخواهد کرد اما می‌توان حضور توربوهای الکتریکی و زیرسیستم ۴۸ ولت الکتریکی آن را زیر کاپوت خودروهای آینده آئودی انتظار داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    فوق العاده اس،واقعا فوق العاده…
    هم از نظر فنی یه غوله هم از نظر طراحی عالی شده.
    دوستان عزیز اگه اطلاعاتی در مورد توربوهای الکتریکی دارن ممنون میشم با منم به اشتراک بزارن.
    خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      توربوهای الکتریکی(برگرفته از ویکی پدیا)

      An electric supercharger is a specific type of supercharger that uses an electrically powered forced-air system that contains an electric motor to pressurize the intake air. By pressurizing the air available to the engine intake system, the air becomes more dense, and is matched with more fuel, producing the increased horsepower to the wheels.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالی میشه البته اگر با دنده اتوماتیک هم عرضه بشه دیگه محشره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    کانسپت های جدید آئودی فوق العاده عالی هستن،اینم مثل پرولوگ خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این خودش الان Audi R8 دیگه !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شایان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه لکسوس بهتر از اینه!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash66

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نه الان یکی میاد میگه طراحی های آئودی کسل کننده هستن !

      راستی نویسنده محترم ، اتریش درسته نه استرالیا، گردهمایی وارتازی در جنوب اتریش برگزار میشه Austria

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    ممنون از آقای نیک سیرت

    این TT داره کجا میرههههههه!!!!!!!!!!!!

    واااای فوق العاده است….

    پرچم ژرمن و ایتالیا بالاااااااااااسسسست…………

    بنازم مهندسی ژرمن رو، توربوهای الکتریکی چیکار کردن!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دمش گرم خیلی حال کردم باهاش ایکاش ما هم میتونستیم بهش فکر کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ,واقعا محشره

    بهتر از اینن میشه مگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. peyman

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    پنج سیلندره 2.5 لیتری یعنی 0.5لیتر برای هر سیلندر
    یعنی تکنولوژیه سیلندرهای 0.5 لیتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامکال

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    عجب چیزیه!!!!!!!
    600 اسب بخار از 2500 سیسی!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا