دوئل آئودی Q2 و مرسدس بنز GLA

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

 

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی Q2

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 81,426 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 66,673 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 86 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تنوع بالای پیشرانه‌ها، کابین شیک و باکیفیت، گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان

نقاط منفی: تجهیزات محدود در تیپ پایه، تأثیر منفی رینگ‌های بزرگ روی راحتی سواری، قیمت گران‌تر از رقبا

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2013

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 72,869 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 58,988 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 24,104 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 19,328 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 70 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلی‌های راحت، کابین ساکت

نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به رقبا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی Q2 35 TFSI

مرسدس GLA200

پیشرانه 1.5 لیتری I4 1.6 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 150 اسب بخار 155 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 250 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 8.5 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.5 لیتر (ترکیبی) 5.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 124 گرم/کیلومتر 133 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 50 لیتر
وزن 1290 کیلوگرم 1360 کیلوگرم
طول 4.19 متر 4.42 متر
فاصلهٔ محوری 2.60 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 405 لیتر 420 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 34,395 دلار
قیمت پایه بریتانیا 21,201 پوند 22,897 پوند
قیمت موردبررسی 24,735 پوند 25,926 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (938 دیدگاه) ,

    دیگه یه جوری شده تا مدل ماشین نخونی نمیتونی بگی مدلش چیه
    اخه چرا خوشحالم بعضی کمپانی ها مثل لینکلن یا غیره این روند اسم گذاری رو کنار گذاشتن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      دقیقا
      در مورد دوئل هم، قطعا آئودی
      مشخصات فنی که تقریبا یکیه
      اما فلسفه کلاس طراحی توی عکس ۴ مشخصه
      بنز بیشتر شبیه هاچ‌بکه
      مخصوصا از جلو
      اما آئودی بیشتر به کراس ساب کامپکت میخوره
      انتخاب نهایی من البته اون رنج روور بینظیره

      پاسخ
  2. Radin
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    جفتشون ظاهر جذابی دارن.مشخصات فنی بنز کمی بهتره ولی طراحی داخلی آئودی به شخصه گیرا تره.آئودی خیلی دوست دارم و رایم آئودیه

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    واقعا نمیدونم بنز داره طراحیش به کجا میره که اینقدر این چند ساله دل ما را زده ، هم طراحی بیرونی و هم داخلی آئودی سرتر واقعا مشخصات فنی هم که تو یه رنج هستن

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (154 دیدگاه) ,

      چون دل شما رو زده دلیل نمیشه که بگیم طراحی بنز به بیراهه میره ، به نظر من طراحی بنز در حال رشد و شکوفایی هست ، در ضمن کابین gla خیلی بهتر از Q2

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (22 دیدگاه) ,

        اتفاقا تحلیل تمام نشریات بزرگ از این دوران بنز بعنوان دوران فاجعه بار طراحی بنز یاد میکنن

        پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2308 دیدگاه) ,

      از طراحی های جدید بنز معمولا خوشم نمیاد. اما زمان که میگذره میبینم چقدر خوب بوده و ندیدم.
      بهش فرصت بده.

      پاسخ
    3. sina7
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      عکس اول بنز رو دیدم به این نتیجه رسیدم که طراحی gla رسما کلاس c و e و s رو خجالت زده میکنه😶
      این کجا
      اونا کجا
      درسته که از لحاظ قیمتی قابل مقایسه نیستن ولی بنز همیشه باید یه چیزی در حد اسمش بسازه

      پاسخ
  4. M
    سوابق: (1715 دیدگاه) ,

    واقعا نمیدونم بنز چرا تولید GLA رو خاتمه نمیده یا یه فکری به حالش نمیکنه
    بنزی که تو همه کلاسا داره با تراز اول های جهان مبارزه میکنه و همه رو به چالش کشیده این لکه ننگ چیه ؟ طراحی رو تو عکس اول ببینید ! واقعا فاجعس
    امتیازاتی هم که گرفته از همه رقبا پائین تره

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (1919 دیدگاه) ,

    بنظرم بنز قشنگ تر بود و از لحاظ فنی بهتر بود اما اگر میخواستم هاچ بک بخرم انتخابش میکردم!
    به همین خاطر به آئودی رای دادم!

    پاسخ
  6. Car Lover
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    پدر خودروسازی یا فولکس پولو؟؟؟!!
    صددرصد بنز
    قبلا هم گفتم بنز فرغونم بسازه تو اروپاعیا با اختلاف اوله

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    تو بحث فنی تقریبا دریه حد هستن با اختلاف کم بنز بهتره
    هم جادار تره هم شتابش و تاپ اسپیدش و هم قدرتش یکم بهتره
    طراحی هم تقریبا یه لول بالاتره بنز مخصوصا کابینش
    میمونه استهلاک بالای بنز ک بنظرم تو این دوئل ارزششو داره
    هرچی باشه بنزه دیگه

    پاسخ
  8. net
    سوابق: (708 دیدگاه) ,

    ال سی دی مربعی روی داشبورد بنز که حاشیه زیاد داره و ضخامتش کلفت هست زشته ولی ال سی دی روی داشبورد ائودی که مثل ال سی دی های روی داشبورد لکسوس مستطیلی هست و ضخامت نازک داره قشنگه

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (154 دیدگاه) ,

      🤣🤣🤣🤣 با تمام توان در حال تخریب بنز هستی !!! هه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.