آئودیمرسدس بنز

دوئل آئودی Q2 و مرسدس بنز GLA

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

 

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی Q2

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 81,426 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 66,673 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 86 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تنوع بالای پیشرانه‌ها، کابین شیک و باکیفیت، گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان

نقاط منفی: تجهیزات محدود در تیپ پایه، تأثیر منفی رینگ‌های بزرگ روی راحتی سواری، قیمت گران‌تر از رقبا

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2013

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 72,869 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 58,988 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 24,104 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 19,328 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 70 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلی‌های راحت، کابین ساکت

نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به رقبا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی Q2 35 TFSI

مرسدس GLA200

پیشرانه 1.5 لیتری I4 1.6 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 150 اسب بخار 155 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 250 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 8.5 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.5 لیتر (ترکیبی) 5.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 124 گرم/کیلومتر 133 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 50 لیتر
وزن 1290 کیلوگرم 1360 کیلوگرم
طول 4.19 متر 4.42 متر
فاصلهٔ محوری 2.60 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 405 لیتر 420 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 34,395 دلار
قیمت پایه بریتانیا 21,201 پوند 22,897 پوند
قیمت موردبررسی 24,735 پوند 25,926 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. wick

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    دیگه یه جوری شده تا مدل ماشین نخونی نمیتونی بگی مدلش چیه
    اخه چرا خوشحالم بعضی کمپانی ها مثل لینکلن یا غیره این روند اسم گذاری رو کنار گذاشتن

    1. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      دقیقا
      در مورد دوئل هم، قطعا آئودی
      مشخصات فنی که تقریبا یکیه
      اما فلسفه کلاس طراحی توی عکس ۴ مشخصه
      بنز بیشتر شبیه هاچ‌بکه
      مخصوصا از جلو
      اما آئودی بیشتر به کراس ساب کامپکت میخوره
      انتخاب نهایی من البته اون رنج روور بینظیره

  2. Radin

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جفتشون ظاهر جذابی دارن.مشخصات فنی بنز کمی بهتره ولی طراحی داخلی آئودی به شخصه گیرا تره.آئودی خیلی دوست دارم و رایم آئودیه

  3. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم بنز داره طراحیش به کجا میره که اینقدر این چند ساله دل ما را زده ، هم طراحی بیرونی و هم داخلی آئودی سرتر واقعا مشخصات فنی هم که تو یه رنج هستن

    1. علی رضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      چون دل شما رو زده دلیل نمیشه که بگیم طراحی بنز به بیراهه میره ، به نظر من طراحی بنز در حال رشد و شکوفایی هست ، در ضمن کابین gla خیلی بهتر از Q2

      1. حسین

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (73 ديدگاه)

        اتفاقا تحلیل تمام نشریات بزرگ از این دوران بنز بعنوان دوران فاجعه بار طراحی بنز یاد میکنن

    2. نوید جهرمی

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2841 ديدگاه)

      از طراحی های جدید بنز معمولا خوشم نمیاد. اما زمان که میگذره میبینم چقدر خوب بوده و ندیدم.
      بهش فرصت بده.

    3. sina7

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (322 ديدگاه)

      عکس اول بنز رو دیدم به این نتیجه رسیدم که طراحی gla رسما کلاس c و e و s رو خجالت زده میکنه😶
      این کجا
      اونا کجا
      درسته که از لحاظ قیمتی قابل مقایسه نیستن ولی بنز همیشه باید یه چیزی در حد اسمش بسازه

  4. M

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2210 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم بنز چرا تولید GLA رو خاتمه نمیده یا یه فکری به حالش نمیکنه
    بنزی که تو همه کلاسا داره با تراز اول های جهان مبارزه میکنه و همه رو به چالش کشیده این لکه ننگ چیه ؟ طراحی رو تو عکس اول ببینید ! واقعا فاجعس
    امتیازاتی هم که گرفته از همه رقبا پائین تره

  5. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    بنظرم بنز قشنگ تر بود و از لحاظ فنی بهتر بود اما اگر میخواستم هاچ بک بخرم انتخابش میکردم!
    به همین خاطر به آئودی رای دادم!

  6. Car Lover

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (451 ديدگاه)

    پدر خودروسازی یا فولکس پولو؟؟؟!!
    صددرصد بنز
    قبلا هم گفتم بنز فرغونم بسازه تو اروپاعیا با اختلاف اوله

  7. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    تو بحث فنی تقریبا دریه حد هستن با اختلاف کم بنز بهتره
    هم جادار تره هم شتابش و تاپ اسپیدش و هم قدرتش یکم بهتره
    طراحی هم تقریبا یه لول بالاتره بنز مخصوصا کابینش
    میمونه استهلاک بالای بنز ک بنظرم تو این دوئل ارزششو داره
    هرچی باشه بنزه دیگه

  8. net

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    ال سی دی مربعی روی داشبورد بنز که حاشیه زیاد داره و ضخامتش کلفت هست زشته ولی ال سی دی روی داشبورد ائودی که مثل ال سی دی های روی داشبورد لکسوس مستطیلی هست و ضخامت نازک داره قشنگه

    1. علی رضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣 با تمام توان در حال تخریب بنز هستی !!! هه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن