اوپل

نگاهی به اوپل مریوای 2014

پس از سه سال از معرفی نسل دوم مریوا توسط اوپل-واکسهال حالا نوبت اولین فیس لیفت این خودرو است تا با یک جراحی زیبایی ملایم، مسیر خود را ادامه دهد. این MPV کوچک خانوادگی با جلوپنجره مشبک جدید همراه با نوارهای کرومی برجسته تر و سبک جدید چراغهای جلو که در امتداد تیغه جلوپنجره، فرم یافته است، چراغهای LED عقب و چرخهای ۱۷ و ۱۸ اینچی تازه و سبک نوآورانه باز شدن درب‌ها که اوپل آن را FlexDoors نامیده می‌تواند نمایشگر یک خودروی خواستنی برای هر خانواده ای باشد.

Opel Meriva FL 2014
Opel Meriva FL 2014
یک سیستم جدید سرگرمی و اطلاعات و ناوبری با امکان دریافت فرمان های صوتی و مانیتور ۷ اینچی همراه با دوربین‌های دید عقب از ویژگیهای جدید اوپل مریوای ۲۰۱۴ می‌باشد.

Opel Meriva FL interior
Opel Meriva FL interior
در بخش قوای محرکه، یک موتور توربو دیزل ۱.۶ لیتری با ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر و با مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در دسترس است. بعلاوه موتورهای بنزینی و LPG که قدرتی برابر ۱۲۰ و ۱۴۰ اسب بخار دارند. سیستم‌های انتقال نیروی شش سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته خودکار نیز بهینه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. xsajad

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    یک ماشین مسافرتی عالی اخه من نمیدونم چرا اینا در بین ایرانی ها طرفدار نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مرتضی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    چند مدل از اُپل رو خیلی دوست دارم سال 2001 تا مرز گرفتن اپل استرا هم پیش رفتم اما………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sorena330

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    در عقبش خیلی خیلی باحاله ولی فکر کنم سوار شدنش سخت تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    پدال جان فرامین غلطه…مثل میادین که غلط مصطلحه لطفا اصلاح کنید…(فرمان ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. slr722

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    میتونست بهتر باشه…
    کمی کم کاری کردن تو طراحی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    بله امیر جان باید سعی کنیم واژگان فارسی رو با دستور زبان فارسی بکار ببریم. مثلاْ استاد فارسی هست ولی اساتید (شکل نادرست جمع) از استادها رایج تر شده. در کل تو نظام اداری ما حرف های قلمبه و ترکیبات عربی رسمیت خاصی پیدا کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهرام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هشدار نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو

    یک واردکننده خودرو با بیان این‌که “نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند”، خواستار جلوگیری از منحصر شدن واردات خودرو در دست این شرکتها شد.

    مصطفی ممقانی اظهار کرد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی تمام وقت و انرژی خود را صرف مجاب کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای منحصر شدن واردات خودرو در دست خودشان کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که دلایل نمایندگی‌های رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو غیر قابل پذیرش است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آنها این است که واردکنندگان متفرقه خودروهای غیر منطبق با خودروهای اصلی وارد می‌کنند. این در حالی است که در گمرک سه بازرس خودروی وارداتی ر ا چک می‌کنند و اگر مشکلی هم در این حوزه هست، به ضعف نظارت‌های قانونی در گمرک باز می‌گردد و نباید برای رفع مشکل صورت مساله را پاک کرد.

    این واردکننده خودرو ادامه داد: دلیل دیگر نمایندگی‌های رسمی برای حذف واردکنندگان متفرقه، عدم ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی متفرقه است در حالی که هم‌اکنون بیشترین مشکل در این زمینه در حوزه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی بوده و بعضا قطعات ساده خودروهای وارداتی نیز در شرکت‌های ارائه‌ دهنده خدمات پس از فروش واردکنندگان اصلی یافت نمی‌شود.

    وی افزود: دلیل آخر نمایندگی‌های رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو، متفاوت بودن آپشن‌های خودروهای متفرقه وارداتی است این در حالی است که در تمام دنیا آپشن‌ خودروها متفاوت بوده و این در اختیار خریدار است که مثلا خودرو را با دو ایربگ و یا 10 ایربگ خریداری کند.

    ممقانی با بیان این‌که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: واردکنندگان در شش ماهه اول سال 91 خودرو را با ارز مرجع 1226 تومانی وارد کرده اما به نرخ ارز آزاد حدودا 3500 تومانی به فروش رساندند.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت خودروی کیا سراتو که در ابتدای سال 91 حدود 36 میلیون تومان بود در اواخر این سال به 110 میلیون تومان رسید درواقع در حالی که خودرو با ارز مرجع وارد شده بود اما به نرخ ارز آزاد فروخته شد.

    این واردکننده خودرو افزود: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی باید بپذیرند که دوران رویایی و خواب خوش سال 91 به پایان رسیده و نوسانات عجیب و غریب نرخ ارز دیگر در دولت تدبیر و امید اتفاق نخواهد افتاد بنابراین به امید افزایش مجدد نرخ ارز، خودروهایشان را دپو نکنند.

    ممقانی با بیان این‌که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی باید حداقل 10 درصد قیمت محصولات خود را کاهش دهند، تصریح کرد: ‌اما این شرکت‌ها به جای کاهش نرخ محصولاتشان به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو هستند تا با حذف رقبا، زمام این بازار را در دست گیرند.

    وی ادامه داد: به مسوولان هشدار می‌دهیم که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در سال 91 امتحان خود را پس داده‌اند و به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و بحث عرضه و تقاضا پایبند نیستند.

    این واردکننده خودرو تصریح کرد: واردکنندگانی که هم‌اکنون به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو به بهانه جلوگیری از عرضه خودروهای وارداتی معیوب هستند، پس از انحصاری شدن واردات و حذف رقبای خود به موقع “از آب گل‌آلود ماهی خواهند گرفت”.

    پایان خبر/

    تاریخ ارسال : دوشنبه 22 مهرماه 1392
    ساعت ارسال : 11:45

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد حسین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    چه عجب اسمی از اوپل شنیدیم .
    به نظر میاد ماشین خوبی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. JDM eat sleep

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من با سبک طراحی اپل خیلی حال می کنم و خوشحالم که دید خودرو سازها نسبت به MPV ها عوض شده و طراحی هاشون از حالت محافظه کارانه درآمد ولی اگه دنبال طراحی فضایی و آینده نگرانی هستید ی نگاهی ب Nissan quest ,mazda5′ honda odyssey بندازید
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن.د

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اوپل خوش سلیقس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    چرا از نیم رخ اینجوریه؟
    یه جوریه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    من استیشن رو به اینجور مدل ها ترجیح میدم.ولی باز این هم خوبه.اتفاقا اینجور مدل در های عقب سوارو پیاده شدنش خیلی راحت تره…
    ولی انصافا عجب موتوری داره.
    1.6 لیتر 136 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!
    تازه دیزل هست با این بازدهی که داره.
    عقبشم بهتر ازین ها میتونست طراحی بشه.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Soroush

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اتریش زندگی میکنم و اپل مریوا خریداری کردم. البته با موتور توربو. بسیار بسیار ماشین راحت. بی هزینه و سریعی هستش. قبل از این ماشین مرسدس کلاس ب داشتم ولی به جرات یک سر گردن از ماشین قبلیم بهتر هستش. پرفففففففک????????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا