اوپل

اوپل مریوای فیس لیفت در نمایشگاه خودروی بروکسل

مدل ارتقا یافته‌ی خودروی اوپل مریوا پس از انتشار اولین تصاویر رسمی در ماه اکتبر، در نمایشگاه خودروی بروکسل به دنیای خودرو معرفی شد. مِریوای فیس لیفت شده تغییراتی جزئی نسبت به مدلی که در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد دارد که شامل جلو پنجره‌ای عریض‌تر با کروم بیشتر، چراغ‌های جلوی از نو طراحی و تیره‌تر شده همراه با چراغ‌های LED روشن در طول روز، چراغ‌های عقب LED دودی همراه با طراحی متفاوت داخلی می‌شود. این خودروی چند منظوره‌ی کوچک همچنین دارای تزئینات کروم در خط پنجره‌ها بوده و چرخ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ با طراحی جدید دارد.

Opel Meriva Facelift 2014
Opel Meriva Facelift 2014
تجهیزات داخل کابین شامل سیستم سرگرمی IntelliLink همراه با سیستم ناوبری یکپارچه و کنترل صدا می‌شود. صفحه‌ی نمایش ۷ اینچی سیستم همچنین به عنوان یک مانیتور برای دوربین دید عقب که برای اولین بار روی این خودرو نصب شده است عمل می‌کند. کنسول مرکزی FlexRail اپل به منظور افزایش کارایی از نو طراحی شده است، در حالی که به لطف ریل‌های کوتاه‌تر فضای پای سرنشینان عقب افزایش یافته است.

Opel Meriva Facelift 2014
Opel Meriva Facelift 2014
در بحث موتور خودرو، مِریوای جدید مجهز به موتور نسل جدید CDTI 1.6 لیتری دیزلی می‌باشد که برای نخستین بار در خودروی Zafira Tourer معرفی شد. این موتور ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتون بر متر گشتاور تولید کرده و مصرف میانگین آن ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و در هر کیلومتر ۱۱۶ گرم کربن دی اکسید تولید می‌کند. میزان تولید گازهای آلاینده نسبت به نسل قبلی این موتور (موتور ۱.۷ لیتری با ۱۲۹ اسب بخار نیرو) ۱۰ درصد کاهش داشته است.

Opel Meriva Facelift 2014
Opel Meriva Facelift Interior
شرکت اپل می‌گوید که نسل بعدی همین موتور با ۱۰۹ اسب بخار نیرو مصرف میانگین معادل ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت و در هر کیلومتر ۹۹ گرم کربن دی اکسید تولید خواهد کرد.
تمامی موتورهایی که همراه با این خودرو عرضه می‌شوند با استاندارد آلایندگی یورو ۶ سازگاری دارند. همانند موتورهای دیزلی، موتورهای ۱.۴ لیتری توربوشارژردار بنزینی (با ۱۱۸ و ۱۳۸ اسب بخار نیرو) هم اکنون همراه با یک گیربکس ۶ دنده‌ی اتوماتیک بازسازی شده با اصطکاک پایین عرضه می‌شوند.

هم اکنون امکان سفارش اپل مریوای جدید وجود دارد و تمامی سفارشات پس از نمایشگاه خودروی بروکسل تحویل داده خواهند شد. قیمت این خودرو در آلمان از ۲۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    طراحی اپل رو خیلی دوست دارم.یه جوریه…..خیلی مهربونه.همش بهت لبخند میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      من فکر کردم درش کشوییه
      خیلی باحاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Kurosh

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اپل یه برندیه مثل گونه های کمیاب میمونه…
    از این مدلش خیلی خوشم اومد..؛ رنگش خیلی درجه یک وبا کیفیت عالی کار شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    یه خودروی مناسب برای خانواده با قیمت عالی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    حیف جا نیست وگرنه لوگوش رو میزدیم تو آواتار کنار 5تای سرور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. توفیقی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    درهاشو عین رولزرویس کردن.
    اپل یه ماشین آلمانی هست که از زیر بته به عمل اومده.بیرونش آلمانی توش آمریکایی.هاهاها.تو آلمان 4 تا خودرو رو از ته دل دوست دارم
    مرسدس SL65 12 سیلندر 621 اسب بخار 6 لیتری
    پورشه 911 توربو اس 6 سیلندر 560 اسب خاری 3.8 لیتری
    بی ام و M6 8 سیلندر 560 اسب بخاری 4.4 لیتری
    آئودی R8 جی تی 565 اسب بخاری 5.2 لیتری
    تو این 4 مدل نمونه کانورتیبل و کابریولت و اسپایدر رو دوست دارم.
    نه نمونه کوپه رو.
    میدونم ربطی نداشت ولی خوشم اومد نوشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    از عقبش خوشم نیامد.

    پسر این طراحی های المانی روی محصولا بیوک هم میشینه.

    به نظر من اپل و ساب ، مظلومترین خودروساز ها و برند ها بودند و هستند.

    هنوز سوار امگا و وکترا و استرا نشدم.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      میلاد من تجربه کورسا و آسترا رو دارم . کورسا چیز خاصی نیست معمولیه خیلی . آسترا هم شدیدا به سیلو نزدیکه تحقیق نکردم ولی حدس میزنم اشتراکات زیادی بین سیلو (البته خودش فیس لیفت ریسره) و آسترا هم توی شاسی و هم فنی باشه . شایدم نباشه ولی اونقدر شبیهه که آدم اینطوری فکر میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (849 ديدگاه)

        سی یلو از روی اپل بود فکر کنم استرا یا واکسهال؟!؟! دقیق یادم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چقد قشنگه یعنی روزی میرسه ما هم اینا سوار شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اگه می تونستم می رفتم شرکت اپل رو آتیش می زدم این دیگه چه طراحیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. arash1354

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    طراحی داخلیش میتونست خیلی بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا