معرفی نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا

پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا، حالا جنرال موتورز رسماً نسل جدید این خودرو را معرفی کرده است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، اینسیگنیا در بریتانیا توسط برند واکسهال و در ایالات‌متحده تحت نام بیوک ریگال عرضه خواهد شد و همچنین در استرالیا هم به‌عنوان نسل جدید هولدن کومودور ارائه خواهد شد؛ بنابراین در مطلب مجزایی به هولدن کومودور جدید خواهیم پرداخت.

opel-insignia_grand_sport-2017-1024-04

نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا بر روی یک پلت‌فرم جدید ماجولار ساخته شده است که نه‌تنها اسپرت‌تر است بلکه کابین آن نیز جادارتر بوده و آئرودینامیک بهتری هم دارد به‌گونه‌ای که ضریب آئرودینامیک آن برابر با 0.26 اعلام شده است. این پلت‌فرم جدید همچنین موجب کاهش وزن قابل‌توجه اینسیگنیای جدید شده است تا جایی که وزن خودرو تا 175 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته است.

opel-insignia-2017-02

ارتفاع خط سقف خودرو 29 میلی‌متر کاهش یافته است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز 92 میلی‌متر افزایش یافته و اوورهنگ‌ها هم تا حد قابل‌توجهی کوتاه‌تر شده‌اند که موجب افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است. این در حالی است که طول نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا 5 سانتیمتر و فاصلهٔ عرضی محورهای آن 11 میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

همان‌طور که در طراحی بیرون این خودرو کاملاً آشکار است، اوپل قصد داشته تا از عناصر طراحی کانسپت مونزا در اینسیگنیای جدید استفاده کند. معاون ارشد طراحی اوپل «Brit Mark Adams» دراین‌باره گفته است:

«طراحی نسل جدید اینسیگنیا ترکیبی از خطوط جریانی و سطوح ظریف است که نسبت عالی و دقیق خطوط موجب کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر به نظر رسیدن خودرو شده است درحالی‌که اینسیگنیا قطعاً لوکس به نظر می‌رسد. اینسیگنیای جدید یک گزینهٔ بسیار باارزش به همراه ویژگی‌هایی از خودروهای پریمیوم سطح بالا است».

زیر این بدنهٔ زیبا، طیفی از آخرین فناوری‌ها بکار رفته است که هدف آن‌ها نه‌تنها ایمن‌تر کردن اینسیگنیا که راحت‌تر کردن آن‌هم هست. اوپل در این خودرو ویژگی‌های جدید محصولات خود مانند نسل جدید چراغ‌های LED ماتریس، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن شیشهٔ جلو، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا و صندلی‌های منحصربه‌فرد پریمیوم را بکار برده است.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کابین نسل جدید اینسیگنیا نشانه‌هایی از مدل کوچک‌تر آسترا را دارد. اما در قسمت بالای داشبورد اینسیگنیا از چرم استفاده شده و متریال داخلی آن نیز درجه‌یک هستند. صندلی‌ها ارگونومی بهتری داشته و مجهز به ماساژور، حافظه و تهویه شده‌اند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی می‌کند. سیستم هشدار ترافیک عقب که قادر به تشخیص اشیاء تا مسافت 20 متر است و کروز کنترل تطبیقی که در صورت تشخیص خطر قریب‌الوقوع به‌صورت خودکار ترمز اضطراری اتومبیل را فعال می‌کند نیز از تجهیزات ایمنی نسل دوم اوپل/واکسهال اینسیگنیا هستند.

هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از پیشرانه‌ها و گیربکس‌های نسل جدید اینسیگنیا اعلام نشده است اما بااین‌حال تنها واکسهال اعلام کرده است که طیف گسترده‌ای از موتورهای توربوشارژ و گیربکس‌های جدید برای این خودرو ارائه خواهد شد. همچنین یک گیربکس جدید هشت سرعتهٔ اتوماتیک با کیفیت بالاتر تعویض دنده نیز برای اینسیگنیا 2017 در نظر گرفته شده است. وعده داده شده که این گیربکس جدید تعویض دنده‌ای بسیار روانی خواهد داشت که به‌سختی قابل‌تشخیص است. تا پیش از معرفی نسخهٔ پرچم‌دار و قدرتمند OPC/VXR، انتظار می‌رود بالاترین تیپ اینسیگنیا مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربو با 250 اسب بخار قدرت باشد. علاوه بر این احتمالاً یک پیشرانۀ بنزینی جدید 1.5 لیتری با 165 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس شش سرعتۀ دستی برای این سدان آلمانی/آمریکایی ارائه خواهد شد و طیف پیشرانه‌های آن نیز با موتورهای 1.6 و 2 لیتری توربودیزل تکمیل خواهد شد.

opel-insignia_grand_sport-2017-1024-02

همچنین برای این خودرو یک سیستم چهارچرخ محرک هوشمند که دارای کنترل الکتریکی کلاچ چندصفحه‌ای است در نظر گرفته شده که جایگزین دیفرانسیل محور عقب (در نمونه‌های چهارچرخ محرک نسل قبلی) شده است. شاسی تجدیدنظر شدهٔ FlexRide آن نیز سه حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت و سِیر را به همراه یک حالت رانندگی جدید ارائه می‌کند. حالت مذکور به‌طور مداوم سبک رانندگی راننده را با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط سنسورهای خودرو تجزیه‌وتحلیل کرده و ماشین را طبق این اطلاعات تنظیم می‌کند.

اوپل و واکسهال قصد دارند نسل کاملاً جدید اینسیگنیا را رسماً در نمایشگاه ژنو 2017 در ماه مارس برای اولین بار به نمایش عمومی درآورند. بیوک نیز آن‌را تحت نام ریگال و به‌صورت یک سدان چهاردر و با مدل 2018 در ایالات‌متحده و کانادا عرضه خواهد کرد. این در حالی است که اینسیگنیای جدید که در حال حاضر تحت برند اوپل/واکسهال معرفی شده، به‌صورت لیفت‌بک پنج‌در است. همچنین مدل Sports Tourer یا استیشن اینسیگنیا هم از سال آینده به بازار خواهد آمد. ممکن است این مدل در آمریکای شمالی هم با نام بیوک ریگال Tourx عرضه گردد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

8 دیدگاه

  1. PARKER
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست.
    عاشق Opel هستم.
    یادش بخیر ، 18-20 سال قبل همسایمون یک Opel Corsa بنفش داشت.
    چه قدر من این ماشین رو دوست داشتم.

    پاسخ
  2. ونوم
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    سر کوچه ی ما یه اپل رکورد تمیز بود طراحیش مثل ماشین های بعد جنگ جهانی بود به رنگ ابی اسمانی امارشو گرفتم فهمیدم اجاره میده برا ماشین عروسی و اینجور کارا خیلی با ابهت بود

    پاسخ
  3. ونوم
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    خدا کنه این مدل وارد بشه به ایران حداقل از نزدیک ببینمش

    پاسخ
  4. Nima
    سوابق: (1009 دیدگاه) ,

    این ماشین رو تحت برند بیوک از همه بیشتر دوست دارم
    بعد اوپل

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1884 دیدگاه) ,

      دوستدار هردوشونم. خیلی دلم میخواد راهشون و هویتشون جد ا بشه. اوپل، اوپل بشه و بیوک، بیویک.

      پاسخ
  5. saeid
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    اوپل رو همیشه دوست داشتم
    یه طراحی زیبا و شیک و به دور از شلوغ کاری های بیخودی . یه طراحی عالی از نوع اروپایی
    ممکنه با برند های دیگه ای فروخته بشه ولی اصل جنس همون اوپله

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x