اینفینیتی

بررسی اینفینیتی Q60 کوپه 2016

اینفینیتی اخیراً دورانی سخت را در بازار انگلستان داشته است. هاچبک Q30 و کراس اوور QX30 وارد کلاس‌هایی شده‌اند که رقبای سرسختی در آن‌ها حکمرانی می‌کنند. هم‌اکنون نظرها به سوی Q60 کوپه جلب شده و ما این خودرو را در ایالات‌متحده آزمایش کرده‌ایم تا ببینیم که آیا این خودرو توانایی ایجاد طوفان در اروپا را دارد یا خیر.

infiniti-q60-coupe-2016-04
این خودرو کم ارتفاع بوده و ظاهری صیقلی و نرم دارد؛ اما جزئیات غیرعادی‌ای در آن به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به ستون C عجیب و جلوپنجره‌ی عریض اشاره کرد. این موارد باعث شده‌اند که خودروی موردبحث ظاهر بسیار متمایزی داشته باشد و آن را رقیبی قدر در برابر خودرویی مثل مرسدس C کلاس کوپه نشان می‌دهد.

infiniti-q60-coupe-2016
در نگاه اول کابین خودرو کمی شلوغ به نظر می‌رسد. علیرغم وجود دو صفحه‌نمایش، دکمه‌های زیادی در داشبورد وجود داشته و در بخش پایینی نیز سوئیچ‌های اضافی برای کنترل نقشه قرار گرفته است؛ اما کیفیت همه‌ی اجزا خوب بوده و از مواد باکیفیتی در کابین استفاده شده است. صندلی‌ها نرم و راحت بوده و حمایت خوبی را از سرنشین به عمل می‌آورند. صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان تنظیمات مناسبی داشته و یافتن موقعیت رانندگی مناسب کار آسانی است.

infiniti-q60-coupe-2016-05
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی موجود در سینه‌ی Q60S حاضر در این تست دارای قدرت مناسب ۴۰۰ اسب بخار است. این میزان خروجی برای کنار راندن رقبایی چون مرسدس-ای‌ام‌جی C43 با ۳۶۲ اسب بخار، ۳۴۹ اسب بخاری آئودی S5 و ۳۲۱ اسب بخاری ب‌ام‌و ۴۴۰i کافی است؛ اما اینفینیتی خیلی پرفورمنس بالای خود را نشان نمی‌دهد. علیرغم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۵ ثانیه‌ای، اگزوز خودرو کاملاً آرام و ساکت بوده و هیچ صدای غیرضروری وجود ندارد. در عوض پیشرانه به نرمی دور می‌گیرد.

infiniti-q60-coupe-2016-03
Q60S بنا به ادعای اینفینیتی مصرف سوخت ۹.۱ لیتری در هر صد کیلومتر دارد بنابراین به‌طور خاص کم‌مصرف نیست اما خب با این پول قدرت ۴۰۰ اسب بخاری را به دست می‌آورید. اگر می‌خواهید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است که نسخه‌ی پایه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو را با ۹ هزار پوند کمتر خریداری نمایید. این گزینه اقتصادی‌تر بوده و بنا به ادعای شرکت در هر صد کیلومتر ۶.۸ لیتر سوخت می‌سوزاند.

infiniti-q60-coupe-2016-2
همانند ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز، این خودرو نیز دارای گیربکس اتوماتیک با مبدل گشتاور سنتی است؛ اما درحالی‌که رقبای آلمانی هرگز شما را از وجود نسخه‌ی دوکلاچه ناامید نمی‌کنند، گیربکس Q60S کند واکنش نشان می‌دهد و تعویض دنده‌ها نیز سست هستند. اگرچه که نسبت دنده‌ها پایین در نظر گرفته شده‌اند اما این امر به معنی تعویض سریع نیست زیرا گیربکس کلاً کاراکتر تنبلی دارد.

2017 Infiniti Q60 Coupe
تکمیل‌کننده‌ی کار قوای محرکه‌ی آرام، نبود صدای باد و لاستیک است که باعث می‌شود کابینی ساکت در اختیار مالک قرار بگیرد. همین امر باعث شده که Q60S هرگز سریع احساس نشود.

infiniti-q60-coupe-2016-09
به منظور رانندگی سریع تجهیزات خوبی در خودرو بکار رفته است. دامپرهای تطبیق‌پذیر حرکات بدنه را تحت کنترل دارند و البته باعث بهبود سواری راحت خودرو می‌شوند. متأسفانه اینفینیتی در بخش سیستم تعلیق به اندازه‌ی قوای محرکه و کابین خوب عمل نکرده و تا زمانی که در جاده‌ای کاملاً صاف رانندگی نکنید شاهد سواری ناهنجار و ناآرام آن خواهید بود.

infiniti-q60-coupe-2016-08
همانند بسیاری از رقبا Q60S به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. البته نیرو اکثر اوقات به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد اما یک دیفرانسیل مرکزی می‌تواند گشتاور را در موقع لزوم به چرخ‌های جلو منتقل کند. Q60S همچنین دارای گشتاور برداری است و زمانی که این سیستم با چهارچرخ محرک ترکیب می‌شود احساس چابکی زیادی را در خودرو ایجاد می‌کند.

infiniti-q60-coupe-2016-06
متأسفانه فرمان خودرو اطلاعات زیادی را از طریق لاستیک‌های جلو انتقال نمی‌دهد. هرچند قاطعانه به چرخش‌های فرمان پاسخ می‌دهد. انتخاب حالت رانندگی اسپورت پلاس و خاموش کردن سیستم پایداری الکترونیکی باعث بهبود حس اسپورت بودن خودرو می شود اما هنوز هم برای اینکه خودرو کاملاً جذاب باشد جای کار وجود دارد.

infiniti-q60-coupe-2016-07
اینفینیتی Q60 یک کوپه‌ی شیک و قدرتمند است. این مدل اسپورت تجهیزات ایمنی زیادی از جمله کروز کنترل راداری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را دارد. هرچند هیجان زیادی از پشت فرمان نصیب راننده نمی‌شود و در نهایت عملکرد این خودرو برای به چالش کشیدن رقبای اثبات‌شده‌ی آلمانی کافی نیست.

مشخصات اینفینیتی Q60S اسپورت

قیمت: ۴۲۹۹۰ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۴۷۵ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قیافش که خیلی عالیه فنی خوبی هم حتما داره مشخصات خوبی هم داره من به سری ۴ ترجیح میدم به شخصه طراحی سری ۴ واسم عادی شده ولی این ادم به وجد میاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      یکی از زیباترین ماشین های ژاپنه نگفتم ژاپن اگه بخواد ماشین خوب و زیبا درست کنه خوب می تونه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        عکس پروفایلت رو دیدم یاد گذشته افتادم
        یادش بخیر میشستیم نگاه میکردیم
        چه دورانی بود.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          آره واقعا بهترین دوران بود حیف که خوشی ها زود می گذره.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. فورد

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      محصولات اینیفتی خیلی با ابهت هستن
      اینیفتی+
      لکسوس _

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    من تو این کلاس لکسوس بیشتر میپسندم rcf بهتره ولی lc500 دیگه جای حرف نمیزاره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    چرا اینیفتی دوتا نمایشگر داره این یکم حواس پرتی میاره ولی ظاهرش بینظیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ELEMENTO

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تو بینهایتی.
    منم بینهایت عاشقتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    برای پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شتاب صفر تا 100 که 5 ثانیه است یه کم زیاد نیست؟ فکر کنم با این موتور شتابش نباید بیشتر از 4 ثانیه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رامتین

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3047 ديدگاه)

      دوست عزیر توان 400 اسب میخواستی شتاب 4 بده؟؟؟؟ برای شتاب 4ثانیه حداقل 460 اسب (مثه آئودی) . ضمن اینکه مثلا با توان زیر 500 اسب امکان نداره به تاپ اسپید 322 کیلومتر (200مایل) برسی. فراری کالیفرنیا یجا خوندم مشتریانش گفتند ما سرعت 320 را میخوایم (کالیفرنیا توان 540 اسب داره) اما مدیر فراری گفته بیش از 316 فعلا مقدور نیست!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نت

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اینفینیتی ماشین خوب و لوکسی هست ولی کلا تو تمام مدلاش جلو پنجره زشتی داره مثل لکسوس.لکسوس هم جلو پنجرش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ارمان

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      سلیقست دیگه اما خدایی لکسوس gs یا is یا nx یا ??همشون جلو پنجرشون زشته؟
      اَوووو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. داود

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عا شق داشبورد شلوغشم .من 2008 یه کرولا داشتم دریغ از یک دگمه روی داشبورد خیلی کسل کننده بود یعنی نفرت دارم از کابین ساده مخصوصا کابینهای جدید bmw.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب ظاهر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خوب می شد این و با لکسس ال سی ۵٠٠ مقایسه می کردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا