مرسدس بنز

کانسپت وانت مرسدس بنز X کلاس رسماً رونمایی شد

مرسدس بنز که شکافی در بخش وانت‌های متوسط پریمیوم می‌دید، چند وقت پیش تصمیم گرفت با ساخت وانتی این شکاف را پُر کند. حالا سرانجام پس از انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی فراوان مرسدس بنز رسماً از نسخهٔ کانسپت این وانت که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن خواهد بود در استکهلم سوئد پرده‌برداری کرد آن‌هم نه یک نمونه بلکه در دو نسخهٔ متفاوت. وانتی که با نام X کلاس شناخته می‌شود و ترکیبی از کارایی وانت‌های سنتی را با ویژگی‌های لوکس این شرکت ارائه می‌کند. هرکدام از این دو کانسپت، شخصیت‌های متفاوتی دارند، یکی با نام «Stylish Explorer» که نسخه‌ای شیک و لوکس بوده و تجربه‌ای پریمیوم و اسپرت را ارائه می‌کند و دیگری با نام «Powerful Adventurer» که یک وانت آفرود قدرتمند مخصوص مسیرهای ناهموار است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-12

مدل Stylish Explorer که پیش‌نمایش دقیق‌تری از نسخهٔ تولیدی X کلاس است، دارای فضای داخلی پریمیوم، سپرهای اسپرت و رینگ‌های آلیاژی بزرگ ۲۲ اینچی است. از سوی دیگر مدل Powerful Adventurer دارای فاصله از سطح زمین زیاد، روکش‌های فلزی روی بدنه، گلگیرهای بزرگ‌تر و رینگ و لاستیک‌های آفرود است. رئیس مرسدس بنز «دیتر زتچه» دربارهٔ این وانت گفته است:

«X کلاس یکی از آخرین شکاف‌ها در بین مجموعهٔ محصولات ما را پر می‌کند. هدف ما ارائهٔ این خودرو مطابق نیازهای خاص خریداران است. این وانت استاندارد جدیدی در بخش رو به رشد وانت‌ها ایجاد خواهد کرد».

مرسدس بنز جزئیات فنی X کلاس را اعلام نکرده است اما میدانیم که این وانت بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده است. نسخهٔ پایهٔ X کلاس در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و سیستم چهارچرخ محرک به‌عنوان یک آپشن سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. موتورهای آن‌هم شامل نمونه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود که اطلاعات بیشتری آز آن‌ها منتشر نشده است. نمونه‌های به نمایش درآمده اما مجهز به یک موتور V6 دیزلی هستند که انتظار می‌رود به‌عنوان بالاترین نسخه در لیست موتورهای X کلاس ارائه گردد. همچنین این کانسپت‌ها مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مرسدس بنز هستند.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-01

سازندهٔ آلمانی ادعا می‌کند که وانت X کلاس توانایی حمل ۱.۱ تن بار و کشش ۳.۵ تن بار را دارد و می‌تواند به‌عنوان وسیلهٔ نقلیه‌ای هم برای خانواده و هم برای کار مورداستفاده قرار گیرد. مرسدس بنز مانند همهٔ محصولات خود به ایمنی X کلاس هم توجه زیادی داشته است و مجموعهٔ کاملی از سنسورها و جدیدترین سیستم کمک‌راننده را برای آن ارائه کرده است. کانسپت X کلاس قرار است وانت شیک و لوکس باشد که یک کارگر می‌تواند برای کار خود از آن استفاده کند درحالی‌که هیچ مشکلی جهت استفادهٔ خانوادگی هم ندارد. بدین ترتیب این خودرو آمیزه‌ای است از ویژگی‌های لوکس مرسدس بنز و وانت‌های سنتی.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-02

X کلاس در جلو دارای طراحی نسبتاً صافی است که شباهت چندانی با طراحی نرم کراس‌اوورهای مرسدس بنز ندارد. در داخل آن‌هم از مواد بسیار باکیفیتی همچون چرم ناپا، روکش‌های چوبی و آلومینیوم جلا داده شده استفاده شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک صفحه‌نمایش بزرگ که در بالای داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد و یک پد چندمنظوره هم برای کنترل آن در کنسول وسط تعبیه شده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-13

نسخهٔ دو دیفرانسیل این وانت مجهز به دنده‌های ضریب سنگین، قفل دیفرانسیل در هر دو محور و یک سیستم کنترل کشش پیشرفته است که به خودرو برای حرکت در سخت‌ترین مسیرهای آفرود کمک می‌کند. شاسی فولادی X کلاس نیز با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان مشترک است اما مرسدس بنز برای تعلیق جلو از سیستم مک‌فرسون و در تعلیق عقب از تنظیمات Five Link استفاده کرده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-05

مرسدس بنز برای ساخت وانت X کلاس با گروه خودروسازی رنو-نیسان همکاری کرده است به‌گونه‌ای که کارخانهٔ نیسان در بارسلونای اسپانیا X کلاس را برای اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی تولید خواهد کرد و سپس در سال ۲۰۱۸ کارخانهٔ رنو در کوردوبای آرژانتین تولید این وانت را برای کشورهای آمریکای جنوبی آغاز خواهد کرد. فروش نسخهٔ تولیدی وانت مرسدس بنز X کلاس تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ در اروپا آغاز خواهد شد اما مرسدس بنز به دلیل حضور رقبای کهنه‌کار و سرسخت در ایالات‌متحده قصد عرضهٔ X کلاس را در این کشور ندارد.

mercedes-benz-x-class-3

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. تمدن عرب

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    لوکس بودن مرسدس بنز حتی در وانت هم قابل مشاهده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      برداشت از متن:
      فروش نسخهٔ تولیدی وانت مرسدس بنز X کلاس تا پیش از پایان سال 2017 در اروپا آغاز خواهد شد اما مرسدس بنز به دلیل حضور رقبای کهنه‌کار و سرسخت در ایالات‌متحده قصد عرضهٔ X کلاس را در این کشور ندارد.
      خیلى از برندها وانت هاشون رو توى آمریکا عرضه نمیکنن چون میدونن شکست میخورن مثل میتسوبیشى L200 که فقط توى پارسال ١ دونه فروخته. فقط تویوتا تونسته رقابت کنه اونم نه با سرى f و امثالش با شورولت کلورادو و … الکى که نیست 38ساله پرفروش ترین ماشین آمریکا فورد سرى F هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (353 ديدگاه)

        کاملا موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MPH

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (251 ديدگاه)

        سری های F شاهکارن….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MPH

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      واقعا واسه تعلیق جلو مک فرسون گذاشتن؟؟؟؟؟
      من هر چی وانت دیدم طبق دار دوبله…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    جونممم.
    حتی وانتش هم لوکس و با ابهت و زیباست.
    خب وانت سازان لوکس دیگه کم کم باید بساطشون رو جمع کنن.

    پ.ن. به کلمه ی لوکس دقت شود !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    همیشه منتظر بودم فرم چراغ عقب وانت مرسدس رو ببینم…غیر از وانت های امریکایی( اونم تا حدودی) فرم چراغ های عقب کل وانت ها شبیه به هم و بی روحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. volvo fh

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اینجا هایلوکس میخرند,دلشون نمیاد بار باهاش جابجا کنند.اگه این بنز را بخرند.دلشون نمیاد حتی روشنش کنند.
    اگه هزینه نگهداری بالایی داشته باشه,ارزش خرید به عنوان وانت را نداره.
    مگر کسی برای نگهداری تو کلکسیونش بخواد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      G class هم یک SUV فوق لوکس هست.
      ساخته شده برای کوه و تپه و صخره و باتلاق و رودخونه و بیابون… ماشین نظامیه…
      ولی 99 درصد مواقع فقط تو خیابون های بورلی هیلز، مونت کارلو ، ابوظبی ، ایروان دیده میشه.
      فقط 1 درصد آفرود رو تجربه میکنن.
      .
      با این حال در کلاس خودش و با توجه به قیمتش یکی از پرفروش ترین ماشین های بنز برای قشر مرفه دنیاست.
      حتی تنها مدلی هست که فروش کیت AMG از نسخه ی پایه بالاتره.
      سوال پیش میاد:
      شاسی بلندی که در عمرش فقط روی بهترین آسفالت های دنیا تردد میکنه کیت AMG با 1000 نیوتن متر گشتاور و 760 اسب بخار میخواد واسه چی ؟!؟ همون 300 – 400 تا کافی نیست ؟ اصلا یک ماشین نظامی برای شهر مناسبه ؟ به کار میاد ؟
      .
      ولی میبینی که مشتری های بنز میخرن.
      .
      خیلی از چیز ها متاسفانه فقط برای زرق و برق خریداری میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        حرف شما درسته دوست عزیز
        همین قضیه در مورد رنجروور هست باهاشون مثل شیرهای تو قفس رفتار میشه اما کیفیتشون هم تاثیرگذاره به عنوان کسی که آفرود گرین لندینگ و راک کرالینگ کرده میگم هر دوتا عالی هستن مخصوصا مرسدس کلاس G که یک بار تو منطقه آزاد سوارش شدم حس و حال یه ماشین شهری نرم رو داشت و رنجروور هم از نمونه های قدیمیش که موتور بیوک هستش و تو ایران هم هست سوار شدم و روندم به معنای واقعی کلمه مرد روز های سخته و دوستام که دارن مثل اعضای خانوادشونه و اصلا به چیز دیگه ای فکر نمیکنن بنابراین با تمام این حرفا این ماشین ها مصرف کننده خاص خودشون رو دارن و همین کیفیت و کارایشونه که اینقدر معروفشون کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بله موافقم.
          رنج روور هم مثل G class و LX570 فقط برای چنگال کشیدن روی صخره ها و کوه ها خوبه.
          اما قللاده بستن گردنش تو خیابون ها میدوانند!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. مجید

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    هر دو تا مدل زیباست ولی من دلم میخواد بدونم مدل آفرودش چطوریه؟؟؟؟؟؟ایا مثل نیسان ناوارا کاربردی و مثل کلاس G قدر هست؟؟؟؟؟؟؟خیلی دلم میخواد این مدل سریع تر بیاد تو بازار و AMG و بقیه تیونرها دستی به سر و روش بکشن.چه شود!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Shahryar

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    از دو تا برند خلی خوشم میاد،نیسان و بنز،
    حالا میشه گفت این دوتا برند قاطی هم شدن.چ شود ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اصلا شباهتی به سانتاکروز هیوندا نداره هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ِدوچرخه سوار

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    چه کارگرهای با کلاسی دارند که با این وانت میرن سر کارشون .
    تفلکیها گاهی اوقات هم اعتصاب میکنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این پیکاپ بر اساس رنو الاسکان ونیسان ناواراست و درکارخانه های رنو نیسان تولید میشه.ون مرسدس بنز سیتان هم توسط رنو در کارخانه رنو بر اساس رنو کانگو تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    متاسفم که در ایران کلمه وانت برابر با بارکشی و بی کلاسی هست و ناخود آگاه دوستان براشون وانت پیکان و نیسان آبی تداعی میشه !!! در حالی که در حال حاضر در اکثر کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه اینطور نیست ..البته بهتر بود نویسنده محترم این مقاله هم بجای استفاده مدام از کلمه وانت از کلمه پیکاپ تراک استفاده میکرد که به بعضی از دوستان امر مشتبه نشه که مال باربری هست ..امروزه پیکاپ تراکها در دنیا بیشتر برای خاصیت فوق العاده آفرود استفاده میشن و همچنین عاشقان خودروهای اسپرت و باابهت خریداران این پیکاپها هستن نه اینکه تصور ما ایرانیها هست که با اینا بلندگو نصب کنند و تو محله ها هندونه و سیب زمینی بفروشن و یا افغانیهای عزیز را حمل کنند تا ساختمان !!! نه اینطور نیست امروزه با تکنولوژی که در این پیکابها بکار رفته دقیقا احساس یه اس یو وی لوکس را داره و همینطور که میبینید همه برندها به تکاپو افتادن که پیکاب تراک داشته باشن و این بازار پرسود را از دست ندن ..پس تصوراتمان را عوض کنیم و به روز باشیم ! موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      همش تقصیر نیسان گاویه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saied

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      ??? جالب بود. دستت درد نکنه. ولی فکر نمیکنی طرز فکرت اشتباهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. JUST TOYOTA. JUST JAPAN

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من یه تویوتا 2002 هایلوکس دارم باهاش گوسفندای یه بنده خداییو هر هفته شاید یه بار جا به جا کنم همشم مسیر سنگلاخ و یا علف زار و خاکیه . روغن موتورشم نزدیک 10 ساله خیلی دیر به دیر عوض میکنم :))) ماشین آخ نگفته مثه روزه اولشه . خیلی ازش کار میکشم این بنز واسه این کارا نیست حتی اگرم بود دووم نمیاره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Rouzbeh

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اصلا طراحی خارجی جالبی نداره . انقدر هم نیاز به لوکسی نیست چون وانت بره کاره . از بنز انتظار بیشتری داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش بنز که داره دنیارو فتح میکنه اون کارل بنز خدا بیامرز یه چیزی میدونسته که گفته ستاره ی سه پر بنز بمعنی فتح قاره ها در یا ها و آسمان هاست حالا اگه دیدی بنز هوا پیما زد تعجب نکن چون قایق هم زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. X5

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    تولید وانت لوکس بنظرم خنده داره بر فرض طرف میخره بره مسافرت هرچی بتونه بار کنه تو یه suv هم اندازش هم میتونه که از لحاظ ظاهری خیلی بهتره!
    البته مگر اینکه مثل وانتا آمریکایی بتونه وزن زیادیو جابجا کنه که بازم اون کسی که وانتو واسه این کار میخره بعید میدونم یه وانت گرون بخره چون اصلا بصرفه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حسین

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    سبد محصولات بنز تکمیل شد فوق العاده ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MehdiTurbo

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    واقعن طراحی عقب طلاییه رو دوست داشتم.بنز وانتم اومد،تو ایران یکی از اینا بخری باید شبا توش چادر بزنی با ستارها تو جنگلا شمال بخوابی چ رومانتیک،البته میتونیم چادر بزنی صبح تا شب توش بخوابی چون هر کی رد میشه ی خط روش میندازه،ازینا زیاد دیدم متاسفانه.اما خداییش ابهت وانت امریکاییا ی چیز دیگس،اینا بیشتر اسپورتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزیه. خیلی عالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. volvo fh

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    باید اساسی با فورد وتویوتا مقایسه بشه,ببینیم چند مرده حلاجه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Saied

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    این ماشین ١٠٠٪‏ شکست میخوره و کسایی که میره کلاس اس میگیره و یا مایباخ واقعا تحت تأثیر قرار میده.
    از لحاظ دیگه این جور ماشینا باید سگ جون باشن که این کار اصلا تخصص بنز و بی ام دبلیو نیست.
    اینا کارشون لوکس سازی و تکنولوژی زیاد هست.
    اصلا با این کاره بنز حال نکردم.
    این کارو باید تیوتا و فورد و شورولت انجام بده. نه بنز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      بنز سگ جون نیست؟؟؟؟
      فقط برو از راننده کامیونای قدیمی بپرس ببین از سگ جونی کامیون و کشنده های بنز چی میگن بهت.
      شرکتی که سالهاست تو کار وسایل سنگینه و جزء برترینای جهانه، وانت واسش آب خوردنه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. M

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی عالیه اگه به من باشه اینو به مرسدس e250 ترجیح میدم وانت های مثل تویوتا شورولت نیسان و حالا هم بنز خیلی از مدل های دیگه جذاب ترن

    ….به امید سواریش…….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا