آئودیفولکس واگنمرسدس بنز

درگ فولکس‌واگن T-Roc R، ب‌ام‌و X2 M35i و آئودی SQ2

کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت معمولاً خودروهای هیجان‌انگیزی نیستند اما خودروسازان سعی کرده‌اند با تزریق کمی قدرت، آن‌ها را جذاب‌تر کنند. کراس‌اوورهای اسپرت آئودی SQ2، فولکس‌واگن T-Roc R و ب‌ام‌و X2 M35i مدل‌هایی هستند که طبق این رویکرد ساخته شده‌اند. این کراس‌اوورها در اصل خودروهایی خانوادگی هستند اما قدرت بیشتر و چند ویژگی دیگر آن‌ها را به پیشنهادات قابل‌توجهی برای علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت و جذاب تبدیل کرده است؛ بنابراین با توجه به اینکه این سه کراس‌اوور اسپرت شباهت‌های زیادی باهم دارند، CarWow در جدیدترین درگ خود آن‌ها را در برابر هم قرار داده است.

هر سهٔ این کراس‌اوورها از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند اما اشتراکات آئودی و فولکس‌واگن باهم بسیار بیشتر است زیرا هردوی آن‌ها روی یک پلت‌فرم مشترک ساخته شده‌اند و نیروی موتور در هردو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. پیشرانهٔ ۲ لیتری نیز در هردوی این کراس‌اوورهای هم‌خانواده ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما موتور ب‌ام‌و کمی قوی‌تر بوده و ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. این نیرو در X2 M35i هم به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما آن‌را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد.

شباهت زیاد قوای محرکهٔ این سه کراس‌اوور اسپرت با یکدیگر، خود را در درگ اول نشان داد زیرا هر سه خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در زمان یکسان ۱۳.۴ ثانیه طی کردند؛ اما بااین‌حال عملکرد خودروها در آغاز درگ مساوی نبود زیرا ب‌ام‌و که بهترین استارت را داشت در ابتدا جلو افتاد اما آئودی و فولکس‌واگن به آهستگی پیش از عبور از خط پایان خود را به رقیب باواریایی رساندند. بعدازاین درگ، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم برگزار شد که بهتر تفاوت‌های خودروها را نشان داد. در این مسابقه ابتدا فولکس‌واگن جلو افتاد اما ب‌ام‌و در سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به آن رسید و پیشتاز شد درحالی‌که آئودی از هردو عقب ماند و سوم شد.

اما بزرگ‌ترین تفاوت میان این سه خودرو قیمت است. آئودی و فولکس‌واگن به ترتیب با ۳۷,۳۷۰ پوند و ۳۸,۴۵۰ پوند خیلی به هم نزدیک هستند اما ب‌ام‌و با قیمت ۴۴,۲۳۴ پوند خیلی گران‌تر از آن‌ها است. بله البته X2 M35i با کمی قدرت بیشتر، از رقبای خود سریع‌تر است اما در مسافت ۴۰۰ متر زمان یکسانی با آن‌ها به ثبت رساند. علاوه بر این، چقدر پیش می‌آید مالکین با این خودروها با سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (یعنی جایی که ب‌ام‌و برتری دارد) حرکت کنند؟ البته این‌ها نمی‌تواند معیار تعیین‌کننده‌ای برای خرید خودرو باشد اما اختلاف قیمت ۷ هزار پوندی ب‌ام‌و با دو رقیب دیگر می‌تواند کفهٔ ترازو را به نفع آئودی و فولکس‌واگن سنگین کند.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X2 M35i

آئودی SQ2

فولکس‌واگن T-Roc R

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۳۰۶ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم ۱۵۱۰ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
طول ۴,۳۶۰ میلی‌متر ۴,۲۱۰ میلی‌متر ۴,۲۳۴ میلی‌متر
قیمت ۴۴,۲۳۵ پوند ۳۷,۳۷۰ پوند ۳۸,۴۵۰ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از نظر طراحی آئودی SQ2 جذاب ترین طراحی رو داره. با اینکه X2 لذت رانندگی بیشتری داره و پرفومنس رانندگی بالاتر همونطور که در تست آئودی SQ2 در اتواکسپرس بهش اشاره شد اما اگه قرار باشه بین این 3 ماشین انتخاب کنم آئودی SQ2 انتخاب منه.
    در مورد درگ هم نتیجه نزدیک بهمی داشتن. ب ام و X2 حدود 100 کیلوگرم از فولکس واگن و حدود 170 کیلوگرم از آئودی SQ2 سنگین تره اما در عوض 50 نیوتن گشتاور بیشتری داره.در هرصورت رقابت نزدیکی داشتن.
    این کلاس اصلا مورد علاقه من نیست. خرید هاچبک های داغ خیلی جذاب تره که توفیلم یک لحظه تصاویری ازشون نشون داده شد چون CARWOW چندوقت پیش بود که درگ :: مرسدس A35 و ب ام و M135 و آئودی S3 و فولکس واگن گلف R رو انجام داد!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Kf

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ناراحت نشید اما از x2 متنفرم اصلاً نباید باشه لااقل قیمتش رو ارزون میزاشتن خیلی گرونه برای چنین ماشینی اصلا باحاش حال نمیکنم کلا با این کلاس حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza s4

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    آئودی و فولکس فک کنم همه چیشون تقریبا یکیه
    موتور و شاسی و تقریبا ۸۰ درصد بدنه شون یکیه
    به ستون سی جفتشون نگاه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ..Hossein

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    آئودی برام از بقیه جذاب تره
    برام جالب بود که قیمتش ار فولکس کمتر بود با اینکه اشتراکاتشون خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا ماشین

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      انتخاب من هم آئودی هست
      نمیدونم چرا از بی ام و کند تره ، چون هم وزن خیلی کمتری داره و هم گیربکس دو کلاچه داره
      قیمتش هم که کمتره منو تو انتخابم مطمئن کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ADAK

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    وضعیت جهان داغونه !
    300 اسب بخار و 400تا گشتاور را میگنن هیجان زیادی نداره !
    اونوقت اینجا به ماشین 100 اسبی میگن سلطان !!!!
    تازه برای داشتنش باید شانس داشته باشی تو قرعه کشی برنده بشی
    این اتفاقات اخیر قشنگ مثل اتفاقات قبل از فروپاشی کشورهای بلوک شرق اروپاست ، کمی تحقیق کنین ببینین

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا