اینفینیتی

سواری با کرگدن! بررسی مفصل اینفینیتی QX80 جدید

همیشه اولین واژه‌ای که با دیدن اینفینیتی QX80 به ذهن می‌رسد واژه “ابهت” است. طراحی این خودرو از همان ابتدا دو قطبی بود و نظرات موافق و مخالف فراوانی داشت اما QX80 انتخاب افرادی است که می‌خواهند دیده شوند. هم‌اکنون بازنگری‌های چشمگیری در بدنه این غول ژاپنی صورت گرفته تا چشمان راحت‌تر بتوانند آن را ببینند؛ اما خب طراحی به‌روز شده تنها تغییر QX80 نبوده و حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد…

اینفینیتی QX80 2018
سپرهای جلو و عقب نرم‌تر باعث می‌شود ظاهر این شاسی‌بلند شبیه سایر محصولات اینفینیتی شود. همچنین ورودی‌های هوای عجیب دیگر در گلگیرهای جلو نبوده و بجای آن‌ها ورودی‌هایی با ظاهر ظریف‌تر قرار دارند. چراغ‌های جلو نیز طراحی جدیدی داشته و به یاد آورنده جزئیات چشم انسان هستند. همچنین باید به مه شکن‌ها و چراغ‌های عقب که از نوع LED هستند اشاره کنیم که باعث شده روشنایی بیشتر و البته امضای طراحی منحصربه‌فردی داشته باشند. نهایتاً به رینگ‌های بسیار باابهت ۲۲ اینچی می‌رسیم اگرچه که رینگ‌های ۲۰ اینچی به‌صورت استاندارد نصب می‌شوند.

اینفینیتی QX80 2018
اینفینیتی همچنین دستی بر سر و روی کابین کشیده اما شکی وجود ندارد که هنوز هم طراحی این بخش کاملاً سالخورده به نظر می‌رسد. دکمه‌ها و سوئیچ‌های فراوانی در مرکز داشبورد وجود داشته و صفحه‌نمایش ۸ اینچی نیز از مد افتاده بوده اما کاربرد مورد انتظاری دارد. همچنین اهرم کنترلی برای به‌کارگیری سیستم اطلاعات وجود دارد. این اهرم برای افرادی که از صفحات لمسی خوششان نیامده و یا از لمس کردن دکمه‌های سیستم اطلاعات سرگرمی متنفرند مناسب است.

اینفینیتی QX80 2018
البته اینفینیتی با ارائه آپشن های زیاد برای کابین سعی داشته سالخوردگی این بخش را کم‌رنگ کند. سه گزینه رنگ برای صندلی‌های چرمی وجود داشته که همه آن به لطف دوخت‌های فوق‌العاده بسیار گیرا به چشم می‌آیند. همچنین تریم چوب باکیفیت کار شده که به لوکس‌تر شدن کابین کمک می‌کند. این خودروساز ژاپنی از پوشش‌های مقاوم بر روی صندلی‌ها، کنسول و استراحتگاه دست استفاده کرده که این موضوع برای خانواده‌های پرجمعیت، رانندگان بی‌ملاحظه و… کاملاً مناسب است.

اینفینیتی QX80 2018
همان میزان اشرافیتی که در صندلی‌های جلو دیده می‌شود در صندلی‌های عقب نیز وجود دارد. فضای بسیار زیادی برای سرنشینان ردیف دوم وجود داشته اما این موضوع درباره ردیف سوم صادق نیست. احتمالاً سرنشینان ردیف سوم به سرنشینان جلوتر حسادت خواهند کرد زیرا فضای پای محدودی در این بخش وجود دارد. دو صفحه لمسی ۸ اینچی باکیفیت در پشت‌سری‌های جلو نصب شده و همچنین پورت‌های HDMI و وای فای نیز وجود دارد. یک کنسول بزرگ در ردیف دوم نصب شده که می‌تواند هر نوع وسیله الکترونیکی را در خود جای دهد.

اینفینیتی QX80 2018
به لطف پله‌های جانبی پهن و عریض و صندلی‌های ردیف دوم که به‌طور مناسبی تا می‌شوند نشستن روی صندلی‌ها کاملاً آسان است. ردیف سوم را نیز می‌توان با استفاده از دکمه‌های برقی تا کرد.

اینفینیتی QX80 2018
با وجود راحتی، اشرافیت و تجهیزات زیاد شاید رانندگان QX80 به ندرت بخواهند پشت فرمان این شاسی‌بلند با ابهت بنشینند. موضوعی که آزار دهنده است میدان دید عقب بوده اما خوشبختانه اینفینیتی با یک دکمه صفحه‌نمایش روی آینه وسط را فعال می‌کند. این صفحه‌نمایش به دوربین دید عقب متصل است. برخلاف آن چیزی که در محصولات جنرال موتورز همچون شورولت بولت و کادیلاک CT6 می‌بینیم، دوربین اینفینیتی میدان دید کمتر و زوم بیشتری داشته و حس غیرمعقولی درباره فاصله با اشیا ایجاد می‌کند. دوربین دید عقب استاندارد که تصاویر را روی صفحه‌نمایش می‌اندازد بسیار مفید بوده و دوربین ۳۶۰ درجه محیطی به هدایت خودرو بسیار کمک می‌کند.

اینفینیتی QX80 2018
اینفینیتی همیشه از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده در محصولات خود بهره برده و QX80 نیز از این قضیه مستثنا نیست. سیستم هشدار برخورد از جلو از تکنولوژی راداری استفاده می‌کند که می‌تواند دو خودروی جلوتر از QX80 را ببیند. این امر باعث می‌شود خودرو آمادگی بهتری برای توقف اضطراری داشته باشد. همچنین حسگرهایی برای کمک به سیستم کروز کنترل تطبیقی وجود دارد. کروز کنترل QX80 بسیار پیشرفته و نرم است. همچنین سیستم حفظ خودرو بین خطوط در QX80 نصب شده که بسیار عالی بوده و به حفظ این کرگدن عظیم‌الجثه در لاین خود کمک شایانی می‌کند. ذکر این نکته مهم است که چنین خودروی بزرگی در لاین های نازک‌تر گیج شده و صدای هشداری را در اغلب مواقع ایجاد می‌کند. نهایتاً به سیستم هشدار نقاط کور و سیستم دخالت برخورد از پشت می‌رسیم که برای پیشگیری رانندگان QX80 در برخورد با اشیا طراحی شده‌اند.

اینفینیتی QX80 2018
این سیستم‌ها کاملاً مفید هستند زیرا QX80 احساس سواری نسبتاً سنتی‌ای دارد. احساس شاسی‌بلندی با ساختار بدنه روی فریم بسیار شناور بوده و راننده حس می‌کند ارتباطی با جاده ندارد. این امر برای سرنشینان کاملاً لذت‌بخش و راحت بوده اما برای رانندگان کمی مشکل ایجاد می‌کند. فرمان نیز سبک و مبهم بوده و این حس عدم ارتباط را تشدید می‌کند. البته اینفینیتی دو سیستم هوشمند برای کمک به توازن QX80 در نظر گرفته است. سیستم تعلیق هیدرولیک به همراه سیستم نصب شده در بخش عقبی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تکان‌های بدنه در زمان عبور از پیچ محدود شود و ارتفاع خودرو در زمان یدک کشی همواره در حالت بهینه باقی بماند.

و قطعاً این کرگدن ژاپنی می‌تواند ظرفیت یدک کشی بالایی داشته باشد. ظرفیت یدک کشی ۳۸۵۵ کیلوگرمی به مالکان اجازه می‌دهد چیزهایی همچون قایق‌ها و تریلر را به آسانی حمل کنند. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری حجیمی انجام‌وظیفه می‌کند که قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری دارد. پیشرانه QX80 با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و می‌تواند به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داده شود.

اینفینیتی QX80 2018
ما نسخه چهار چرخ محرک را تست کردیم که محبوب‌تر است. این مدل دارای حالت اتوماتیک بوده که اساساً قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد اما زمانی که حالت لغزشی تشخیص داده شود و کشش بیشتری موردنیاز باشد نیرو به چرخ‌های جلو نیز فرستاده می‌شود. این سیستم می‌تواند حداکثر نیمی از نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل کند. همچنین ضریب‌های سنگین و سبک برای استفاده در شرایط سخت‌تر وجود دارند.

اینفینیتی QX80 2018
قوای محرکه QX80 نقطه برجسته این خودرو است. برای توصیف آن می‌توان از واژه‌های قدرتمند و نرم استفاده کرد. شاسی‌بلند بزرگ ژاپنی‌ها افزایش سرعت سریعی داشته و البته این کار را بدون سروصدای زیادی انجام می‌دهد. برخلاف فرمان سبک و هندلینگ شناور، قوای محرکه QX80 احساس پایداری و اعتمادبه‌نفس ایجاد می‌کند.

در نهایت به بحث قیمت‌گذاری می‌رسیم. نسخه‌های دیفرانسیل عقب اینفینیتی QX80 2018 بهای پایه‌ی ۶۵۷۴۵ دلاری داشته درحالی‌که برای خرید مدل چهار چرخ محرک باید بهای ۶۸۸۴۵ دلاری بپردازید. این خودرو بسیار ارزان‌تر از رقبایی از کادیلاک، لینکلن و مرسدس است. البته افزایش قیمت این خودرو به سرعت انجام می‌شود زیرا آپشن های زیادی وجود دارد به گونه‌ای که با انتخاب تمامی آپشن ها بهای خودرو به ۸۳۴۴۵ دلار می‌رسد.

اینفینیتی واقعاً جراحی مناسبی روی QX80 2018 انجام داده و در عین حال اشرافیت و تجهیزات زیادی در کابین این خودرو وجود دارد. QX80 2018 باید با خودرویی همچون لینکلن نویگیتور کاملاً جدید که محصول برجسته این خودروساز آمریکایی است شاخ‌به‌شاخ شود. اگرچه لینکلن محصولی کاملاً جدید است اما QX80QX80 هنوز قطعات آشنای زیادی داشته ولی آن‌ها را در پکیجی خیال‌انگیز که جذاب است ارائه می‌کند.

نقاط قوت: متریال کابین زیبا، پیشرانه و پرفورمنس فوق‌العاده، قیمت فوق‌العاده در مقایسه با رقبا

نقاط ضعف: طراحی سالخورده کابین، فرمان سبک

مشخصات ایفینیتی QX80 2018

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری

قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۲.۲/۱۷.۴/۱۵.۱ در هر صد کیلومتر

قیمت: آغاز از ۶۵۷۴۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این نسلشو به تمام رقباش ترجیح میدم .

    ?اینفینیتی?

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. lawyer hamid

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    عجب سرتیتر جالبی!!!!
    انصافاً لقب کرگدن بهش میخوره، خیلییییی هیبت داره، اصلا داد میزنه که یوقور و قدرتمنده، واس خودش غولی شده…..
    جز تحسین هیچی نمیشه بهش گفت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    اینفینیتی QX80 جدید: لایک ?
    لکسوس LX570: دیس‌لایک ?

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (234 ديدگاه)

      بهترین جواب واسه سوالت اینه که
      ظاهر اینفینیتی و باطن لکسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Raha

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      لکسس رو میپسندم به دو دلیل: اول این که حضرت لوکسه دوم که این که nx شو ما مادریم عالیه چه برسه به این
      البته منکر این کرگدن نمیشم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. مهران

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    این کلاس فوق العادست همه تو این کلاس خوبن بعد به نقاط ضعف اینفینیتی هم که برسیم در اصل نقطه ضعف حساب نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      نقاط ضعفش کاملا مشهوده
      خصوصا طراحی قدیمی داخلی و مشابهتش با پاترول
      Lx570 رو در نظر بگیرید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من یه پرادو ۲۰۰۷ چهارسیلندر دارم هنوزم که باهاش رانندگی میکنم عشق می‌کنم شب زلزله بالحاف و بالش صندلی‌ها‌رو خوابوندم و تا صبح راحت خوابیدم حالا شما تصور کن این کرگدن رو داشته باشی یا حضرت هشت سیلندر یا lx570 و غول‌های آمریکایی اونوقت چه لذتی میبری ولی خب با تصمیمای آقایون تو زمینه واردات وقیمت دلار فقط میشه عکساشونو دید و حسرت خورد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Hamid.Hellcat

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    اینفینیتی QX80 جدید: لایک ?
    لینکلن نویگیتور: دیس‌لایک ?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    تو برندهای ژاپنی اینفینیتی برام در صدرِ
    اما
    فول سایز ، فقط امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. مانی

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحی نمایشگر سیستم ناوبری و اطرافش واقعا ضعیفه
    هم صفحه نمایش خیلی‌ کوچیکه و هم اینکه کاملا شبیهه
    نیسان طراحی شده که از ماشینه پرچمدار اینفینیتی به دوره و افت داره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. A.B

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    You
    are
    so fantastic
    !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با این قیمت گزینه خوبی واسه خرید ۸ سیلندر
    ۴۰۰ اسب بخار در حالی که رقبا ۲۰ الا ۳۰ هزار دلار گرون تر هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا