مرسدس بنز

معرفی رسمی فیس‌لیفت مرسدس E کلاس با چهره‌ای بحث‌برانگیز

پس از شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰، بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی کنند را به‌صورت آنلاین معرفی کردند. یکی از این شرکت‌ها مرسدس بنز است که فیس‌لیفت خانوادهٔ E کلاس را با تغییرات ظاهری قابل‌توجه، جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های تازه معرفی کرده است.

مرسدس بنز در طراحی بیرونی E کلاس کمی محافظه‌کارانه عمل کرده و در بخش جلویی تغییرات شامل بازطراحی چراغ‌های جلو، سپر جدید و جلوپنجرهٔ عریض‌تر می‌شود اما در عقب تفاوت بزرگ‌تری نسبت به قبل به چشم می‌خورد زیرا چراغ‌های مثلثی قبلی حالا با نمونه‌های افقی باریکی جایگزین شده‌اند که از CLS الهام گرفته‌اند. این چراغ‌ها با یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند و تغییراتی هم در سپر عقب مشاهده می‌شود. ارائهٔ سه رنگ بیرونی جدید و گسترش طیف رینگ‌ها نیز تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های ظاهری E کلاس هستند.

E کلاس مدل ۲۰۲۱ در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده و گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم اصلاح شده است. این سیستم به‌صورت استاندارد توسط دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. از هردوی این نمایشگرها می‌توان برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های خودرو استفاده کرد و هردو بسیار قابل تنظیم هستند درحالی‌که امکان کنترل آن‌ها از طریق لمس خود صفحه‌نمایش، پد لمسی جدید روی کنسول مرکزی، کنترل صوتی و حرکت دست از دور وجود دارد.

در کابین فیس‌لیفت E کلاس همچنین غربیلک فرمان هم جدید بوده و از قسمت‌های کنترلی دوتایی برخوردار است. این غربیلک در سه نسخهٔ مختلف شامل تمام چرمی، چرمی-چوبی و یا اسپرت D شکل قابل انتخاب است. برای صندلی‌ها، رو دری‌ها و سایر سطوح قابل‌لمس در کابین خودرو نیز می‌توان تودوزی‌های مختلف مثل آرتیکو، چرم ناپا با دوخت الماس شکل و… را سفارش داد. یکی از ویژگی‌های هوشمند E کلاس جدید نیز صندلی‌های انرژی‌زا است که برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی، با حرکت‌های مختلف وضعیت صندلی را تغییر می‌دهد.

برای E کلاس مدل ۲۰۲۱ همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده هم در نظر گرفته شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار فعال ترمز، دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فعال فاصله، دستیار فعال فرمان، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، غربیلک فرمان با قابلیت تشخیص برداشته شدن دست‌های راننده، دستیار فعال نقاط کور و دستیار فعال پارک با دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

فیس‌لیفت E کلاس با ارائهٔ هفت نسخهٔ هیبریدی مختلف در مدل‌های سدان و استیشن با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک و پیشرانه‌های درون‌سوز بنزینی و یا دیزلی، گام دیگری به سمت آیندهٔ الکتریکی برداشته است. در اروپا، پیشرانه‌های بنزینی با طیف قدرتی از ۱۵۶ تا ۳۶۷ اسب بخار و موتورهای دیزلی با قدرت‌هایی از ۱۶۰ تا ۳۳۰ اسب بخار ارائه می‌شوند.

به‌منظور حرکت به سمت الکتریکی‌سازی، پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی M254 این خودرو به یک استارت-ژنراتور یکپارچه (ISG) مجهز شده که به‌طور موقتی ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه می‌کند. مدل‌هایی که به این پیشرانه مجهز هستند همچنین از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، سیستم بازیابی انرژی و قابلیت خاموش کردن پیشرانهٔ بنزینی و حرکت به‌صورت بی‌موتور هم برخوردار خواهند بود.

علاوه بر این، مرسدس بنز در مدل E450 پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی قدیمی را با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید خود جایگزین کرده که با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost همراه است و ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک E کلاس هم برای سازگاری با نسل دوم سیستم ISG و EQ Boost بهینه شده است. همچنین در پیشرانه‌های دیزلی شش سیلندر OM656 و چهار سیلندر OM654 نیز سیستم کنترل آلایندگی ارتقاء پیدا کرده است.

فیس‌لیفت E کلاس در بازار آمریکای شمالی در چهار نسخهٔ مختلف (بدون احتساب مدل پرچم‌دار E63) عرضه می‌شود. مدل اول که E350 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در دو نسخۀ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک ۴Matic قابل خریداری خواهد بود. مدل بعدی E350e نام داشته و اولین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی E کلاس محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. خروجی موتور الکتریکی این نسخهٔ به‌تنهایی ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است.

نسخهٔ سوم در بازار آمریکای شمالی همان E450 است که مشخصات آن ذکر شد و مدل آخر هم E53 AMG با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۴۲۹ اسب بخار قدرت است. فیس‌لیفت مرسدس بنز E کلاس سدان و استیشن از نیمهٔ دوم سال جاری راهی بازار شده و اولین نمونه‌های آن در تابستان به نمایندگی‌های فروش در اروپا می‌رسند. نسخه‌های کوپه و کابریولت نیز اواخر امسال راهی بازار خواهند شد. فروش این سدان آلمانی در آمریکای شمالی اما از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad khalili

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کاش دوباره برونو ساگو مدیر طراحی های بنز میشد اخ این دیگه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مزدا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      واقعا جلو پنجره اش برام قابل درک نیست چرا بنز اینجوری طراحی کرده .اصلا حس بنز بودن رو به آدم نمیده

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. ساسان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    بعضی موقع حس میکنم بنز همه مونو سرکار گزاشته!!
    علت این خودزنی در طراحی چی میتونه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Anti-nazi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    خو آدم اگه انگشتشو بکنه تو اون فرمونه ک گیر میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Saeed

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یاد clk های قدیمی که چهار چراغی بودن و تو رنگ نقره‌ای خیلی زیبا میشدن بخیرررررررر
    هعی عجب دوره زمونه‌ای شده?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عالییی / بینظییر / بهتر از این تو عالم ممکن – ممکن نیست / اسنایپر قفل کنه روت گوردون / با چک و لگد باید انداختت بیرون ..

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. JDM

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بابا نکنید،ول کنید ناموسا
    قیافش مثل یه ادم اخمو شده که دنبال دستشویی میگرده
    خداوکیلی گند نزنید تو اصالت این ماشین!!!
    یخورده از طراحی های جدید ائودی RS6و RS7 یاد بگیرید !!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. ارش

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مردم آلمان هم انتقاد زیادی کردن از این مدل . واقعا شورشو درآورده وقتی آمار فروش بنز کم شد اونوقت می فهمن چه گندی زدن.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. samurai

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    جلو شبیه بنز هست از عقب کلا به فنا رفته ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      واقعا جلوش عالی شده ولی عقبش…………
      بعد مدتها از بنز یه طرحی دیدم که نسباتا خوشم اومد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. Milad AMG

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    شاید به نظر خیلیا ماشینای جدید بنز زیبا نباشن ولی
    مهمترین معیار یک برند میزان فروششه که همه چیو مشخص میکنه
    وقتی بی ام و هم توی طراحی ماشیناش تغییرات قابل ملاحظه ای رو انجام داد
    خیلیا گفتم که فاتحه بی ام و خوندس ولی الان میبینیم که
    همونا دنباله روی بنز و بی ام و هستن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. حميد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظرم کمپانی دایملر دیگه دنبال معرفی خودروهای زیبا نیست صرفا برای اینکه تو زمان تعیین شده خودرو معرفی کنه یه طراحی سرسری میکنه و به نمایش میذاره ، قبلانا خودروی جدیدی که معرفی میکرد بنز ادم مات و مبهوت از طراحی کلی ذوق میکرد الان هرچی جلوتر میریم پیش خودم میگم ای بابا طراحی قبلی که بهتر بود مثل این سری ای جدید یا طراحی سی ال اس جدید و قدیم ، حیف ای کلاس قبلی با اون جلوپنجره اش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرمین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    افتضاح کامل!!
    هر چی توش قشنگه بیرونش افتضاحه
    من طرفدار بنز حالم خیلی گرفته شد..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. پارسا لطیفی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام ماشین به این خوشگلی اگه تو این ماشین دنبال اصالت می گردین یه نگاه پشت همین ماشین و پشت دانشجویی بندازید و اونوقت متوجه اصالت تو این ماشین میشین چراغ عقباش هم خیلی از دفعه قبل بهتر و قشنگ تر و با اصل و نسب تر شده فقط شاید بشه کمی از چراغ جلو هاش و جلو پنجره انتقاد کرد ولی این جلو پنجره عریض تر سیاست کمپانی های ماشین سازی تو آینده نزدیکه
    با احترام به نظر همه

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا