فورد

افشای اطلاعاتی در مورد نسل آیندهٔ فورد رنجر

پیکاپ رنجر یکی از محصولات جهانی فورد است که در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و سایر مناطق جهان عرضه می‌شود. این پیکاپ بسته به بازار، پیشرانه و مشخصات مختلفی دارد اما در پایه و اساس همه باهم یکسان هستند. به همین دلیل، گزارش جامعی که در مورد نسل آیندهٔ رنجر توسط وب‌سایتی استرالیایی منتشر شده می‌تواند برای اروپا و ایالات‌متحده هم معتبر تلقی شود. در این گزارش، CarExpert جزئیات اولیهٔ نسل آیندهٔ رنجر و اورست را منتشر کرده که دومی نسخهٔ اس‌یووی از پیکاپ رنجر است و در بازارهای محدودی مثل چین، تایلند، استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، رنجر مدل ۲۰۲۲ به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی مجهز می‌شود که تاکنون در هیچ محصولی از فورد نصب نشده است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. این قوای محرکه با نمونه‌های ۲.۵ لیتری و ۳ لیتری پلاگین‌هیبریدی کنونی فورد که در مدل‌های اکسپلورر و اسکیپ ارائه می‌شود متفاوت است.

اما از این قوای محرکهٔ هیبریدی که بگذریم، رنجر جدید همچنان با دو موتور دیزلی هم عرضه می‌شود که البته احتمالاً در ایالات‌متحده ارائه نخواهند شد و فقط در بازارهایی مثل اروپا و استرالیا در دسترس خواهند بود. این موتورهای دیزلی شامل یک نمونهٔ ۲ لیتری توئین توربوی پایه با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و یک واحد بزرگ‌تر ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. در نسل آیندهٔ رنجر پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری پنج سیلندر کنونی کنار گذاشته خواهد شد.

در نسل آیندهٔ رنجر، نسخهٔ پرفورمنس رپتور حداقل در استرالیا همچنان ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود در نسل آیندهٔ این مدل، پیشرانهٔ چهار سیلندر توئین توربوی کنونی با یک نمونهٔ ۳ لیتری جایگزین شود. در این گزارش همچنین گفته شده رنجر رپتور جدید می‌تواند به جدیدترین نسل از کمک‌فنرهای مسابقه‌ای فاکس هم مجهز شود یعنی همان چیزی که در F150 رپتور ارائه می‌شود. در بخش تکنولوژی نیز انتظار می‌رود نسل آیندهٔ رنجر به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 فورد با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی عمودی در کنسول مرکزی و اتصال بی‌سیم اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز باشد. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی هم به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی مقابل راننده قرار می‌گیرد و طرح کلی داشبورد خودرو بسیار شبیه به کراس‌اوور الکتریکی موستانگ مک ایی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2978 ديدگاه)

    چراغ جلو c شکل خیلیییییییی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    جون جون جون، کلا دسته ی تراک و پیک آپ که عالیه، یکی از بهترین مید سایزاشم که همین دوست عزیزه :)
    شوک مسابقه ای فاکس… ای خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    جاداره یه تشکرم از همینجا کنم به جهته رفع شدنه مشکل مندراوردی : ))

    کامنتا مرتب، زیره هم، با ربط..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. VIPER

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    احتمالا با یه نیمچه اف150 طرفیم در آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پیکاپ های فورد عالین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رنجر ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا