فورد

معرفی نسل جدید فورد اسکیپ، جادارتر، ایمن‌تر، هوشمندتر

سرانجام فورد رسماً نسل کاملاً جدید کراس‌اوور اسکیپ و برادر دوقلوی اروپایی آن یعنی کوگا را معرفی کرده است. نسل جدید این ماشین ایمن‌تر، هوشمندتر و تطبیق‌پذیرتر از قبل شده است. نسل جدید اسکیپ در ظاهر کاملاً متحول شده و هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد؛ اما استایل بیرونی اسکیپ جدید با ارتفاع کمتر، بیشتر به خودروهای سواری یا در اصل یک هاچ‌بک شباهت دارد تا کراس‌اوور.

جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای اسکیپ جدید از نسل ششم موستانگ الهام گرفته است اما به‌طورکلی استایل این کراس‌اوور بیشتر نسل جدید هاچ‌بک فوکوس را به یاد می‌آورد و به همین دلیل می‌توان آن‌را یک هاچ‌بک پنج‌در با ارتفاع بالاتر دانست. نسل جدید اسکیپ با وجود عرض و طول بیشتر نسبت به نسل قبلی، حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. به گفتهٔ فورد، نسل جدید این کراس‌اوور صرفاً به دنبال استایل اسپرت نیست بلکه قصد ارائهٔ رانندگی لذت‌بخش را دارد تا جایی که سرگرم‌کننده‌ترین اسکیپ تاریخ برای رانندگی محسوب می‌شود.

به دلیل افزایش فاصلهٔ عرضی محورها و همین‌طور افزایش طول خودرو، کابین اسکیپ جدید جادارتر از قبل شده است. در این ماشین با وجود کاهش ارتفاع، در هردو ردیف صندلی‌ها فضای سر، پا و شانه نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است. این کراس‌اوور جدید به صندلی‌های عقب کشویی مجهز شده که در نسخه‌های معمولی فضای صندوق باری تا حداکثر ۱۰۶۰ لیتر را فراهم می‌کنند اما در مدل‌های هیبریدی به دلیل نصب باطری‌ها در زیر صندلی‌های عقب، قابلیت صندلی‌های کشویی وجود ندارد. بااین‌حال اندازهٔ باطری‌ها در نسخه‌های هیبریدی نسل جدید اسکیپ یک‌سوم اسکیپ هیبریدی نسل قبل است.

از سوی دیگر، اسکیپ جدید از لحاظ فضای پای سرنشینان عقب نیز برترین خودرو در کلاس خودش است تا جایی که معاون ارشد اجرایی بخش توسعهٔ محصولات فورد می‌گوید فضای پای صندلی‌های عقب این خودرو حتی از اس‌یووی فول سایز شورلت سابربن هم بیشتر است. نسل جدید اسکیپ در شش تیپ مختلف شامل S، SE، SE Sport، SEL و تیتانیوم عرضه می‌شود که تمامی آن‌ها به‌جز تیپ پایهٔ S به‌صورت استاندارد به نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز هستند که این نمایشگر، سیستم SYNC3 فورد را با کارپلی اپل، اندروید اتو و ناوبری Waze ارائه می‌کند.

تمامی تیپ‌های کراس‌اوور جدید فورد همچنین به‌صورت استاندارد از اینترنت وای فای ۴G LTE با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه و شارژر بی‌سیم برخوردارند درحالی‌که یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و سیستم صوتی ۵۷۵ واتی B&O با ۱۰ بلندگو نیز برای آن‌ها قابل سفارش است. در همین حال، بالاترین تیپ خودرو یعنی تیپ تیتانیوم نیز به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر سربالای کاملاً جدید مجهز شده است. این ویژگی برای اولین بار است که در محصولات فورد در آمریکای شمالی ارائه می‌شود.

در بخش ایمنی نیز فورد سیستم‌هایی مثل کمک پارک فعال و Co-Pilot360 به همراه تکنولوژی هوشمند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره و همین‌طور حرکت میان خطوط را برای اسکیپ جدید در نظر گرفته است. علاوه بر این، برای این ماشین سیستمی بنام Evasive Steering هم ارائه شده که می‌تواند برای جلوگیری از برخورد با خودروهای ایستاده یا در حال حرکت، به‌طور خودکار فرمان را بچرخاند. در همین حال، فورد برای کراس‌اوور جدید خود حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، اقتصادی، اسپرت، شن و ماسه، لغزنده و برفی را هم در نظر گرفته است.

پیشرانهٔ استاندارد در تیپ‌های S، SE و SEL نسل جدید اسکیپ یک واحد ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به‌منظور به حداقل رساندن مصرف سوخت، این موتور به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر هم مجهز است که می‌تواند ظرف تنها ۱۴ میلی‌ثانیه، یکی از سیلندرها را غیرفعال کند. در این صورت موتور تنها با دو سیلندر کار می‌کند. اسکیپ با این پیشرانه می‌تواند تا ۹۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

در تیپ تیتانیوم اما موتور قوی‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر اکوبوست جدیدی با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت اسکیپ جدید با این پیشرانه ۱۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است درحالی‌که می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را هم بکسل کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

اما علاوه بر این دو موتور، فورد برای اسکیپ جدید دو نسخهٔ هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را هم ارائه کرده است. این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر چرخهٔ اتکینسون به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده‌اند. خروجی این سیستم در نسخهٔ هیبریدی ۲۰۰ اسب بخار و در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲۱۰ اسب بخار قدرت است که توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند. نسخه‌های هیبریدی هم در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن‌ها وجود دارد.

هردو نسخهٔ هیبریدی اسکیپ دارای چهار حالت EV مختلف به نام‌های Auto EV، EV Now، EV Later و EV Charge هستند. در حالت اول خودرو تصمیم می‌گیرد که از برق استفاده کند یا از بنزین، در حالت دوم راننده حالت رانندگی تمام الکتریکی را انتخاب می‌کند، در حالت سوم از پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌شود تا امکان رانندگی الکتریکی برای بعداً وجود داشته باشد و در حالت آخر نیز راننده می‌تواند در هنگام رانندگی باطری‌ها را شارژ کرده و بعداً از حالت رانندگی تمام الکتریکی استفاده کند.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اسکیپ که در تمامی تیپ‌ها به‌جز S و SE Sport قابل سفارش است، طبق تخمین EPA می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. در این حالت همچنین خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. شارژ کامل باطری‌های این مدل با استفاده از شارژرهای ۱۱۰ ولت سطح یک بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت طول می‌کشد درحالی‌که در صورت استفاده از شارژرهای ۲۴۰ ولت سطح دو این زمان به ۳.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

نسخهٔ هیبریدی معمولی اسکیپ نیز می‌تواند با استفاده یک باک پُر بنزین و شارژ کامل باطری‌ها تا بیش از ۸۸۵ کیلومتر را طی کند که در کلاس خود بهترین است. نسل جدید اسکیپ در کارخانهٔ فورد در کنتاکی به تولید می‌رسد. نسخه‌های بنزینی و هیبریدی معمولی این کراس‌اوور آمریکایی در پاییز آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هستند باید تا بهار سال ۲۰۲۰ صبر کنند.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    ای وای که جذابیت وجود دسته دنده بعد این همه سال ، شاید ۱۰۰سال داره از دست میره و تبدیل میشه به چندتا دکمه بیروح و لوس بازی .
    از جگوار لندروور شروع شد و حالا هیوندای سوناتا و فورد اسکیپ و حتماً در آینده ، تمام خودرو های تولیدی در جهان .

    سخت باورکردنش ، اما برای زیستن باید مطابق مُد و تکنولوژی حرکت رو به جلو داشته باشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یانکی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی چراغهاش مثل اسپورتج تو نقطه بدی کار شده البته تو نسخه st line با شکل سپر اصلاح شده جذاب شده.ولی هیچ وقت دهه های 50.60.70.و تا حدودی اوایل 80 خودرو سازیه آمریکا که نقطه اوج هنر تو دنیا بود تکرار نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Twin H Power

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      امروز فیلمِ کتاب سبز (green book) رو تماشا کردم . وبا لحظه به لحظهِ ی وجود اون کادیلاک دویل آبی رنگ جلوی دوربین احساسی میشدم…!
      چقد خوشکل بود !!!
      https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fproductplacementblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F02%2FCadillac-Car-in-Green-Book-5.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fproductplacementblog.com%2Fmovies%2Fcadillac-car-in-green-book-2018%2F&tbnid=IUAYz_C07AMkOM&vet=1&docid=Zs63ZoaUpCXyGM&w=1920&h=956&hl=en-US&source=sh%2Fx%2Fim
      https://images.app.goo.gl/eJb5rGtsHFNeeZiK6

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دماغش یه جوریه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. m4

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چرا در نگاه اول ix35 دیده شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (831 ديدگاه)

      چتونه شما؟؟؟
      بنده خدا فقط یه نظر گفت چرا اینجوری صحبت میکنی؟
      یکم احترام گذاشتن رو یاد بگیرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Amir Machine

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    بنظر من که طراحی جالبی نداره، اصلاً شبیه کراس‌اوور نیست، انگار یه فوکوسه که بادش کردن
    فکر نمیکنم لااقل از لحاظ طراحی در برابر رقبای قدرتمند و پرفروشی مثل هوندا CR-V، تویوتا رافور و شورلت اکوئناکس حرفی برای گفتن داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M:::J:::Y

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      رقباش مزداcx5 و راو فوره که آپدیتن
      هنداcrvبا اون گیربکس مسخره و کابین قدیمی تر نسبت به رقباش،هیچجوره رقیب این نیس
      البته طبق معمول چون ژاپنیه،هستن کسایی که فکر میکنن ژاپنی بگیرن،۳۰سال کارمیکنه و غیر اون بگیرن۱۰سال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. TESLA

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه دوستی هست میگه
    با توجه به اخرین امار ارقام ها
    و سخنان ایلان ماسک
    فورد درحالی ورشکستگی هستش
    و هم چنین جنرال موتورز
    و میگه که هزینه های بالای
    هیبریدی سازی و الکتریکی سازی و رقابت
    با تسلا ورشکسته میکنه فورد و جنرال موتورز رو
    این درحالی هست که تسلا در هیچ سگمنتی که جنرال موتورز
    و فورد درشون موفق هستن حضور نداره ( البته تسلا قرار پیکاپ بسازه )
    و تازه فورد گفته موقع عرضه تسلا مدل Y کراس اوور برقی با محدوده حرکتی 600 کیلو متری و شارز سریع برای رقابت با تسلا معرفی میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      طبق پیش بینی های اون آقا تا سال ۲۰۳۰ دیگه جنرال‌موتورز ، فورد و کرایسلری در کار نخواهد بود و از صنعت خودروسازی آمریکا فقط یه تسلا باقی می مونه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. shahrukh

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تو نگاه اول به جلوی ماشین و فرم سپر و جلوپنجره و چراغ ها،یه ته چهره ای از سدان تسلا مدل۳دیدم
    اینطور نیست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      منو بیشتر یاد نسل 3 میاتا انداخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پویا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نمای عقبش شبیه محصولات جیپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. VIPER

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی ماشین زیبا و شیکیه
    چقد طراحی سیال و چشم نوازی داره
    تو این سگمنت قشقایی رو بیشتر از همه می‌پسندیدم،ولی خداییش الان اسکیپ رو بیشتر قشقایی دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parsa

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این آمریکای جنایت کار از عجب کراس آور خوشتیپی ساخته و با این سایز موتورایی قوی داره کابینشم خشکله آپشنم که هرچی بخوای داره حیف که با این همه علم و تکنولوژی چون مسلمون نیستن به بهشت نمیرن.ما پراید داریم ولی میریم بهشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا