هیوندای

بررسی کامل جدیدترین محصول هیوندای: کنا 2018

به نظر نمی‌رسد تب شاسی‌بلند سواری به این زودی‌ها فروکش کند. پس از معرفی سئات آرونا و سیتروئن C3 ایرکراس، هیوندای کُنا نیز آماده دنبال کردن قدم‌های پسرعموی خود یعنی کیا استونیک است. این خودرو ظرف چند هفته آینده وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

هیوندای کنا
البته استفاده از لفظ پسرعمو کمی زیاده‌روی است زیرا کنا و استونیک از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. هیوندای از شاسی کاملاً جدید خود بهره برده درحالی‌که کیا قطعات مشترک زیادی با مدل‌های ریو و i20 دارد.

هیوندای کنا
کُنا یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های هیوندای برای رقابت با خودروهایی چون نیسان جوک و رنو کپچر بوده و قطعاً نیز محصولی برجسته است. ظاهر کنا ترکیبی از خیزهای تیز، پلاستیک‌های خاکستری و پانل‌های پیچیده است که نظرات متفاوتی را ایجاد کرده و این امر به خاطر تلاش هیوندای در خلق تصویر و طراحی مرتبط با دینامیک رانندگی بوده است. در واقع نشانه‌های زیادی مبنی بر اینکه شاخصه‌های طراحی کنا در دیگر محصولات هیوندای بکار خواهد رفت وجود ندارد. در حقیقت کنا یک محصول سفارشی بوده و فرسنگ‌ها با دیگر محصولات کمپانی فرق دارد.

هیوندای کنا
طیف پیشرانه‌های این خودرو کاملاً ساده بوده زیرا تنها از دو پیشرانه بنزینی T-GDi حداقل برای زمان کنونی تشکیل شده است. یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتون متر و یک نسخه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۷۵ اسبی تشکیل دهنده گزینه‌های انتخابی هستند.

هیوندای کنا
پیشرانه دیزلی در نظر گرفته خواهد شد هرچند این پیشرانه با قدرت احتمالی ۱۱۳ اسبی تا سال ۲۰۱۸ در دسترس نخواهد بود. کنای تمام الکتریکی نیز سال آینده از راه خواهد رسید.

هیوندای کنا
گیربکس مدل ۱ لیتری از نوع ۶ سرعته دستی بوده و اگر کوچک‌ترین رینگ‌ها (۱۶ اینچی) را انتخاب کنید آلایندگی ۱۱۷ گرمی در هر کیلومتر را شاهد خواهید بود که در صورت استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر به ۱۲۵ گرم افزایش می‌یابد.

هیوندای کنا
پیشرانه ۱.۶ لیتری با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک همکاری می‌کند. این نسخه همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک استاندارد و تنظیمات بهتر سیستم تعلیق در عقب (چند اتصالی بجای میله پیچشی) می‌باشد. آلایندگی این مدل بسیار بالا بوده (۱۵۳ گرم در هر کیلومتر) و این موضوع در مقایسه با آلایندگی رقبا بیشتر به چشم می‌آید. البته باید گفت دو خودروی C3 ایرکراس و سئات آرونا حدود ۳۰ اسب بخار کم‌توان‌تر از کنا بوده و سیستم چهار چرخ محرک هم ندارند.

هیوندای کنا
پیشرانه ۱.۶ لیتری تنها محدود به مدل‌های فول بوده بنابراین برچسب قیمتی بالایی دارد. انتظار می‌رود تنها حدود ۲ درصد خریداران بریتانیایی این نسخه را انتخاب کنند.

هیوندای کنا
خوشبختانه مدل‌های ارزان‌تر نیز در دسترس هستند. در تریم S مجهز به پیشرانه ۱ لیتری شما تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، چراغ‌های جلوی خودکار، کروز کنترل و رادیوی DAB را دریافت می‌کنید. این مدل قیمت ۱۶۱۹۵ پوندی داشته که چند صد پوند ارزان‌تر از مدل پایه سئات آرونا می‌باشد.

هیوندای کنا
تریم بعدی کنا SE نام دارد که تجهیزات بیشتری چون سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، صندلی راننده با تنظیم برقی، حسگرهای پارک و دوربین دید عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی، کروز کنترل، مه شکن‌ها و غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی دارد. این مدل هم برچسب قیمتی ۱۷۴۹۵ پوندی را نشان می‌دهد.

هیوندای کنا
نسخه پریمیوم کنا نیز احتمالاً به همراه تریم SE فروش بالایی را تجربه خواهد کرد و تجهیزات اضافه آن عبارت‌اند از کنترل تهویه مطبوع، ورود و استارت بدون کلید، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و صفحه لمسی ۸ اینچی به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی.

هیوندای کنا
پس از مدل پریمیوم به نسخه پریمیوم SE می‌رسیم که تجهیزات فراوانی از صندلی‌های چرمی سرد و گرم شونده تا هدآپ دیسپلی، غربیلک فرمان گرم شونده و حسگرهای پارک جلو را دارد. تنها تریمی که پیشرانه ۱.۶ لیتری دارد نسخه پریمیوم GT بوده که دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، چراغ‌های جلو و عقب کاملاً LED و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بین پشت آمپرها می‌باشد.

همانند اکثر شاسی بلندهای کوچک در این کلاس تأکید زیادی روی سفارشی سازی بوده و ترکیبی از رنگ‌های متالیک به همراه رنگ‌های متفاوت سقف در دسترس هستند.

کنا نیز رویه این کلاس را در جاده ادامه داده و نقطه‌ضعف‌های کوچکی را نشان می‌دهد. پیشرانه ۱ لیتری تنها برای شرایط روزمره کافی بوده و سبقت گرفتن ما آن در راه‌های باریک می‌تواند امری سخت محسوب شود. هیوندای ادعا می‌کند پیک گشتاوری پیشرانه بین دورهای ۱۵۰۰ تا ۴ هزار ارائه می‌شود اما احساس می‌شود حداکثر گشتاور ۷۰۰ دور بالاتر از اعداد یاد شده ایجاد می‌شود. دیگر پیشرانه‌های ۳ سیلندر موجود در بازار بهتر بوده که از آن جمله می‌توان به پیشرانه ۱.۲ لیتری پیورتک عالی پژو اشاره کرد.

هیوندای کنا
گیربکس کنا نیز روان‌ترین نمونه نبوده اما به اندازه لازم سریع است. البته اهرم دنده به خوبی در دست جای نمی‌گیرد.

هیوندای کنا
شاسی برای کم فرمانی در زمان محدودیت‌های واقعی تنظیم شده اگرچه که بخش جلویی حرکات مناسبی دارد مگر اینکه واقعاً بخواهید آن را به چالش بکشید. البته انجام این کار نیز سخت است زیرا فرمان که عنوان اسپورت بودن را یدک می‌کشد به‌طور غیرمعمولی سنگین است.

هیوندای کنا
کنا در پیچ‌ها کاملاً تخت باقی مانده اما سواری شکننده باعث خنثی شدن این مشخصه می‌شود. البته توصیه ما این است که از رینگ‌های ۱۷ اینچی در کنا استفاده شود مگر اینکه تمرکز زیادی روی کیفیت سواری اسپورت داشته باشید.

هیوندای کنا
کنا در سرعت‌های بالا کاملاً ساکت بوده و پیشرانه ۳ سیلندر ناله‌های کمی دارد. کابین از نفوذ صدای باد نیز مصون می‌باشد. کابین خودرو اگرچه مناسب بوده اما در واقع نسبت به رقبا برجسته نیست. در بخش جلو می‌توان احساس راحتی داشت و ترکیب خوب متریال شامل پوشش‌های نرم باعث جلب‌توجه می‌شود.

هیوندای کنا
سیستم اطلاعات سرگرمی مدل فول در جای مناسبی قرار گرفته و سریعاً نیز پاسخ می‌دهد. کاربردی بودن کلی خودرو نیز خیلی جلب‌توجه نمی‌کند. اگرچه ظرفیت صندوق ۳۶۱ لیتری کنا خوب است اما در برابر صندوق ۴۰۰ لیتری آرونا و ۴۱۰ لیتری C3 ایرکراس حرف چندانی برای گفتن ندارد.

هیوندای کنا
همین اوضاع درباره بخش عقب کابین نیز برقرار است جایی که محصول سیتروئن انتخاب هوشمندانه‌تری نشان می‌دهد. البته کنا خودرویی بدی از این لحاظ نیست و شاید از فضای سر موجود در آن سورپرایز شوید اما افراد قدبلند در سفرهای طولانی از شما تشکر نخواهند کرد.

هیوندای کنا
البته فاکتور نهایی طراحی خواهد بود و اگر ظاهر گوشه‌دار هیوندای را بیشتر بپسندید، شاید بهتر بتوانید تصمیم خود را بگیرید. البته قضاوت نهایی ما درباره هیوندای کنا نیز به چگونگی ارائه پیشنهادهای مالی و خرید اقساطی این خودرو بستگی دارد. باید منتظر ماند و دید که این پیشنهادها تأثیری روی ارزش به دست آورده در برابر مبلغ پرداختی خواهند داشت یا خیر.

هیوندای کنا
هیوندای کنای جدید راه خود را اشتباهی نرفته اما خب محصول ویژه و مخصوصی هم نیست. رینگ‌های ۱۸ اینچی این خودرو برای جاده‌های بریتانیا کمی سفت هستند و نسخه نسبتاً مجهز حاضر در تست نیز خیلی ارزان نیست. یک تریم ارزان‌تر با رینگ‌های کوچک‌تر می‌تواند ارزش نگاه کردن را داشته باشد مخصوصاً اگر هیوندای پیشنهادهای خرید جذابی را ارائه نماید؛ اما تا زمان اعلام این پیشنهادها و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها، هیوندای کنا در میانه جدول کلاس خود جای می‌گیرد.

مشخصات هیوندای کنا پریمیوم SE 1.0 T-GDi 120PS 6-spd manual

قیمت: ۲۱۱۹۵ پوند

پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    طراحیش یه جورایی از سیتروئن الهام گرفته شده.
    مخصوصا اینکه دی لایت هارو جای چراغ گذاشتن و چراغای اصلی رو تو مه شکن جادادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سروش

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (135 ديدگاه)

    برتری خاصی نسبت به رقباش نداره.
    “در واقع نشانه‌های زیادی مبنی بر اینکه شاخصه‌های طراحی کنا در دیگر محصولات هیوندای بکار خواهد رفت وجود ندارد.”
    اتفاقا زبان طراحی جدید هیوندای به احتمال زیاد به همین شکله.
    spy shotهای سانتافه 2019:
    http://www.motorauthority.com/news/1072181_2019-hyundai-santa-fe-spy-shots#image=100610663

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحیش عامه‌پسند نیست اما به نظرم خوب شده، نسبت به جوک منطقی‌تره؛ من دوسش دارم، به ظاهرش ۸ از ۱۰ میدم، به مجموعه فنیش ۶ از ۱۰.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Landscape

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    کنا میتونه کاندیدای زشت ترین خودرو سال باشه
    دیری نیست که باید چشممون از دیدنش تو خیابونای ایران فیض ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (24 ديدگاه)

      دقیقاً.
      واقعاً زشت و بدترکیبه. از اون پلاستیک های روی گلگیرها که ماشینو زشت و ارزون قیمت کردن بگیر تا طرح عجیب چراغ های بالا و پایین عقب که آدم یه لحظه فکر میکنه نمای پشت دو ماشینو با هم ترکیب کردن و فتوشاپه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Kamran cooper

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من که ازش خوشم اومد.طراحیش کمی افراطیه زمان میخواد تا بهش عادت کنیم ولی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهران

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نه خیلی بده نه خیلی خوبه به نظرم بیشتر واسه خانم ها مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Pooya

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام ? علیکم کلا از کراس اوور ها خوشم نمیاد و هاچ بک ها رو بهشون ترجیح میدم. با تشکر حدافظ. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرامرز

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    همه از طراحیش گفتن ولی من بیشتر قیمتش نظرم رو جلب کرد. به نظرم با این قیمت اگه نخواهیم کراس اور بخریم انتخاب های عالی مثل مزدا 6 داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هر کس یه سلیقه ای داره ولی من سیتروئن رو به این ترجیح میدم هرچند که کلا این کلاس از کراس اور ها رو دوست ندارم و کلا سواری سدان رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    موتور ضعیف طراحی خارجی شبیه سیتروئن طراحی داخلی خوبی داره انصافا قیمت بالا خوب نیست مخصوصا اینکه خود هیوندا در طراحی صاحب سبک رفته از سیتروئن کپی کرده اینم یه حرکت منفی از هیوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. me84

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این تعاریفی که ازش شد، اصلا خوشم نیومد. طراحیشم که اصلا با سلیقه من جور نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیوان

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    با این قیمت در ایران ۲۰۰میلیون میشه اگه میخاد با جوک و کپچر رقابت کنه خیلی گرونتره من خوشم نیامد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. M3csl

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    هیوندایی پاکستانی،،یا جوجه اردک زشت.
    این ززززلم. ززززیمبوها چیه بهش پینه کردن!!!؟؟
    مثل قدیما ک سر زانوهامون عکس سوباسا میچسبوندیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ahmad

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    بزرگترین ضعفش حجم خیلی زیاد پلاستیک بکار رفته در اونه.
    واقعا این حجم از پلاستیک به زیباییش لطمه زیادی زده (آدم احساس میکنه با اسباب بازی طرفه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید جهرمی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    جیپ رنگید یه چیز دیگس.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا