هیوندای

معرفی فیس‌لیفت هیوندای i30 با ظاهر جدید و سیستم هیبریدی خفیف

هیوندای پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، فیس‌لیفت خانوادهٔ i30 را در سه مدل هاچ‌بک، فست‌بک و استیشن معرفی کرده است. همان‌طور که تیزرهای اخیر نشان داده بودند، تغییراتی که در ظاهر i30 ایجاد شده نسبتاً جزئی است اما موجب شده خودرو جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. در جلوی این خودرو جلوپنجرهٔ عریض‌تری با طرح داخلی سه‌بعدی مشکی‌رنگ دیده می‌شود که توسط چراغ‌های باریک‌تری احاطه شده است. این چراغ‌های جدید خصوصاً به خاطر دی‌لایت‌های V شکل جذاب‌تر و زیباتر از قبل به نظر می‌رسند.

در عقب i30 مدل ۲۰۲۰ نیز شاهد سپر جدیدی هستیم که برای بهبود عملکرد آئرودینامیکی توسعه یافته است. درون چراغ‌های عقب نیز مثل جلو گرافیک V شکل کار شده است. هیوندای همچنین رینگ‌های آلیاژی ۱۶ یا ۱۷ اینچی جدیدی را هم برای i30 طراحی کرده است. علاوه بر این، در نسخهٔ N Line که در مدل‌های هاچ‌بک و فست‌بک ارائه می‌شود هم تغییراتی مثل جلوپنجرهٔ جدید، دیفیوزر بازطراحی شده و رینگ‌های متمایز ایجاد شده است. این نسخه از تنظیم خاص سیستم فرمان و تعلیق هم سود می‌برد. در همین حال، به لیست رنگ‌های بیرونی i30 نیز سه رنگ جدید بنام‌های شوالیهٔ تاریکی، برنزی ابریشمی و قرمز غروبی اضافه شده است.

طی این فیس‌لیفت، در داخل i30 هم تغییراتی ایجاد شده که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نمایشگر نسخهٔ کنونی بوده و به‌صورت استاندارد به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و شارژر بی‌سیم هم قابل سفارش خواهد بود.

در بخش پیشرانه‌ها، هیوندای هم‌اکنون یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ با ۱۲۰ اسب بخار قدرت را به‌عنوان موتور پایه برای i30 فیس‌لیفت ارائه کرده است. برای انتقال نیروی این موتور هم علاوه بر گیربکس شش سرعتهٔ دستی قبلی، یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم قابل انتخاب است. همچنین برای این پیشرانهٔ ۱ لیتری امکان سفارش سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدید هم وجود دارد. این گیربکس می‌تواند هنگامی‌که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، گیربکس را از موتور جدا کند. البته با این سیستم هیبریدی خفیف گیربکس دوکلاچه هم قابل سفارش است.

i30 مدل ۲۰۲۰ با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزلی با ۱۳۵ اسب بخار قدرت و تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم قابل خریداری است درحالی‌که بالاترین موتور نسخهٔ معمولی این خودرو هم یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت است که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است.

هیوندای برای فیس‌لیفت i30 تکنولوژی‌های ایمنی جدیدی را هم ارائه کرده است که شامل دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد عقب و هشدار خروج از خط می‌شود. این ویژگی‌ها به سیستم‌های قبلی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و… اضافه شده‌اند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فیس‌لیفت هیوندای i30 رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    هیوندای با این زبان طراحی جدید خودشو نابود میکنه
    نمای جلویِ اکثر ماشیناش افتضاح هستن
    اوج این فضاحت سوناتا New هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      عجب پس داره نابود میشه ? امروز رفتم نمایندگی سایپا میگه تیبا و ساینا چه نقدی و غیر نقدی پیدا نمیشه گفتم قیمت چنده میگه اگر پیدا شد ۸۶ تومن نقدی تیبا .حالا کار ندارم فکر اشتباه داری میزنی .ما داریم نابود میشیم ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        بازم شما روتون میشه اسم ماشین ایرانی رو به زبون بیارین من که دیگه داره حالم بد میشه از این لگن هایی که شما اسم بردی
        ولی چاره ای نیست و باید با این گاری های ماشین نما روزگار بگذرونیم
        درباره هیوندای هم نظرم عوض نمیشه ؛ البته نظر شما هم محترمه چون پسندیدن طراحی یک ماشین سلیقه ای هست ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          چه شما بدت بیاد یا ما خوشمون بیاد هیچ فرقی نه به حال هیوندا داره نه به حال ما . در هر صورت ما در دایره مشتریان هیوندا نیستیم و اساسا عددی به حساب نمی اییم مگر اینکه بابا جون پول دار یا ژن خوک داشته باشین که اونم نداریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamidreza

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      @ایمان
      این الان کجاش افتضاحه؟ من که تو ایست رویاییم یدونه اینو و یدونه rs3 رو قرار میدم البته اون DS جدیده هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MjM

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (721 ديدگاه)

    این جلو پنجره واسه هیونداو هواکش های مثلثی جلو که تاره مد شده تو ماشینا اصلا جذاب نیست!. همینه که گند زده به هیوندا. ولی خب i30 یکم قابل تحمل تره نسبت به سوناتا و آزرا و الانترای جدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    خوشم نیومد. کلا محصولی از هیوندا نمیشه اشاره کرد که بگیم از نظر طراحی و زیبایی عالیه. اگر شما میشناسید بگید! حتی جنسیس هم طراحیش افت کرده. شما ds9 سیتروئن را نگاه کنید، بینظیر در طراحی و توازنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اسماعیل

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا این توی همه کشورها به لحاظ قیمت در حد سمند و پژو 405 قیمت قبل از گرونی های اخیر، ***ها کاری کردن داشتن این تیپ ماشین های ارزان قیمت یا اقتصادی بازارهای دنیا، واسه ایرانی ها شده مثل یک رویا..!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا