هیوندای

هیوندای 45 الکتریکی کانسپت، الهام از گذشته و نگاه به آینده…

هیوندای از کانسپت الکتریکی ۴۵ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این خودرو با ادای احترام به گذشته نگاهی عمیق به آینده دارد.


طراحی این خودروی مفهومی از یکی از برجسته‌ترین محصولات تاریخ هیوندای یعنی پونی کوپه کانسپت ۱۹۷۴ الهام گرفته است. هیوندای با معرفی این خودرو جهت‌گیری طراحی خود برای محصولات الکتریکی آتی را نشان داده است. همچنین این کانسپت تجسمی دوباره از تجربه‌ی یک خودرو در عصر الکتریکی سازی و تکنولوژی‌های خودران می‌باشد.


نام هیوندای ۴۵ الکتریکی کانسپت نیز به همان پونی کوپه کانسپت اشاره دارد زیرا ۴۵ سال از زمان معرفی آن خودرو می‌گذرد. همچنین نام خودرو به زوایای ۴۵ درجه‌ای بخش جلو و عقب این خودرو اشاره دارد که طرح الماس مانندی را ایجاد کرده‌اند و هیوندای می‌گوید این موضوع در طراحی محصولات آتی این شرکت تأثیر خواهد داشت.


کانسپت ۴۵ الکتریکی از بدنه‌ای با استایل مونوکوک و همچنین آئرودینامیک و سبک‌وزن سود می‌برد که بنا به گفته‌ی سازنده از هواپیماهای دهه‌ی ۲۰ میلادی الهام گرفته است. درست همانند پونی کوپه‌ی یاد شده، هیوندای ۴۵ الکتریکی دارای خطوطی واضح و ساختاری مینیمالیستی می‌باشد.


اما کانسپت هیوندای در عین اینکه ویژگی‌های محصول نمادین قدیمی را دارد از زبان طراحی اسپورت و احساسی سود برده است. چراغ‌های جلوی این خودرو شامل جلوپنجره‌ای است که طراحی جنبشی داشته و در بخش عقب هم همین آرایش دیده می شود. پروفایل فست بک، پهنای قابل‌توجه و درب‌های موسوم به suicide نیز جزو دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.


جزئیات این خودرو هم برجسته هستند چراکه در بخش پایینی درب‌های جلو بخشی وجود دارد که وضعیت باتری را از طریق چراغ‌ها LED فعال نشان می‌دهد. همچنین سیستم پایش دوربین پنهانی وجود دارد که از دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های سنتی استفاده می‌کند.


هیوندای کابین محصول خود را به عنوان فضایی منحصربه‌فرد که طیف وسیعی از نیازهای سبک زندگی سرنشین را پوشش می‌دهد توصیف کرده است. از آنجایی که کانسپت ۴۵ الکتریکی دارای تکنولوژی خودران است بنابراین طراحان از طرح مینیمالیستی و ترکیب چوب، پارچه و چرم استفاده کرده‌اند تا فضایی آرامش‌بخش و جادار ایجاد کنند. این خودرو دارای صندلی‌های عقب صندلی مانند و صندلی‌های جلویی است که می‌تواند بچرخد و روبروی سرنشینان عقب قرار گیرد.


برهمکنش سرنشینان جلو با سیستم اطلاعات سرگرمی از طریق اینترفیسی صورت می‌گیرد که صفحه لمسی مرکزی را با یک سری صفحات نمایش جایگزین کرده است.


بنا به گفته‌ی هیوندای، قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی این خودرو باعث شده حداکثر فضا در کابین ایجاد شود زیرا باتری‌ها و پیشرانه‌ها در خارج یا زیر بخش سرنشینان ها قرار گرفته‌اند. کانسپت ۴۵ الکتریکی همچنین با معرفی شکل افقی طویل شده در درب‌ها که باعث می شود درب‌ها یا تبلت ها را در آنجا جای داد مفهوم چنین کاری را دوباره تعریف کرده است. در طراحی این بخش از متریال شفاف استفاده شده و بنابراین می‌توان محتوای داخل آن را دید.

هیوندای اشاره‌ای به قوای محرکه‌ی الکتریکی کانسپت خود نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    ما هیچ
    ما نگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    زیبا و مینیمال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عشق آلمانی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هیوندای و نگاهی به گذشته?
    الهام از کانسپت ۴۵ سال پیش?
    ما خابیم یا اونا دارن سریع میرن آدم حس میکنه در مورد پورشه حرف میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فعلا یه فکری به حال وضعیت وخیم خودرو های تولیدیشون و انفجار کنا الکتریکی تو پارکینگ بکنن کانسپت پیشکش
    کار هیوندا هم شده فقط شوآف تبلیغاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی قشنگه چون شبیه دوج چارجر شده طراحی داخلیش هم خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    زیاد جالب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Behrouz. anzali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    دمشون گرم کره ای ها چقدر زود به جمع خودروسازان بزرگ دنیا پیوستند . ولی ما خوابیم خودروهای ۳۰ سال پیش پژو رو تولید میکنیم و خیلی هم افتخار میکنیم. افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طراحی چراغای جلو کاملا کپی بی ام وه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    عالی‌ شده
    اما متاسفانه ماهیت کلی‌ ماشین آلمانی دیده میشه
    دوست داشتم هویت کره یی خودش رو داد بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا