معرفی آستون‌مارتین DBX مدل 2025 با کابین کاملاً جدید و حذف نسخه پایه

سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
2025-aston-martin-dbx707-front-3-4
آستون‌مارتین DBX با کابین کاملاً جدید از سه‌ماههٔ سوم امسال راهی بازار خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ 550 اسب بخاری این خودرو نیز حذف شده و حالا فقط در...
تبلیغات

آستون‌مارتین DBX با کابین کاملاً جدید از سه‌ماههٔ سوم امسال راهی بازار خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ 550 اسب بخاری این خودرو نیز حذف شده و حالا فقط در نسخهٔ DBX707 ارائه می‌شود.

آستون‌مارتین شاسی‌بلند خود را برای مدل 2025 مورد به‌روزرسانی قرار داده و اصلی‌ترین مشکل آن یعنی کابین قدیمی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نامناسب را برطرف کرده است. سازندهٔ بریتانیایی برای DBX کابین کاملاً جدیدی طراحی کرده است. این شرکت همچنین نسخهٔ پایهٔ هشت سیلندر 550 اسب بخاری را حذف کرده و حالا فقط نسخهٔ DBX707 را ارائه می‌کند.

داشبورد جدید DBX707 با الهام از ونتیج و DB12 طراحی شده و حالا شاهد یک خط مشکی افقی هستیم که نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را از صفحه آمپر و کنسول مرکزی جدا می‌کند. برخلاف دیگر خودروهای لوکس مدرن، در کابین DBX هنوز هم دکمه‌های فیزیکی زیادی برای سیستم تهویه، احساس فرمان، تنظیمات تعلیق، حالات رانندگی و... به چشم می‌خورد. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی خودنمایی می‌کند و در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر 10.25 اینچی با نسل جدید سیستم اطلاعای-سرگرمی آستون‌مارتین جای گرفته است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. این شاسی‌بلند بریتانیایی به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی 800 واتی با 14 بلندگو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سیستم 16 واتی B&W با 23 بلندگو هم وجود دارد.

در بیرون خودرو تغییر خاصی صورت نگرفته و حالا فقط دستگیرهٔ درها هنگام باز کردن قفل درها به‌طور خودکار بیرون می‌آیند. آستون همچنین پنج رنگ بیرونی جدید مثل مشکی اپسیلون، سبز اسپرینت و زرد هلیوس را هم ارائه کرده است. زیر کاپوت نیز همچنان همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که 707 اسب بخار و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک با کلاچ تر نیز نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل می‌دهد که می‌تواند تمام نیرو را فقط به چرخ‌های عقب منتقل کند. در همین حال، به‌منظور بهبود هندلینگ، کمک‌فنرهای الکترونیکی و سیستم تعلیق بادی کالیبراسیون جدیدی پیدا کرده‌اند.

DBX707 ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 310 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وظیفهٔ متوقف کردن این شاسی‌بلند قدرتمند هم بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی 16.5 اینچی در جلو و 15.4 اینچی در عقب است که پشت رینگ‌های 22 اینچی پنهان شده‌اند. البته رینگ‌های 23 اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

تولید DBX707 جدید در سه‌ماههٔ دوم امسال آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ سوم شروع خواهد شد. آستون‌مارتین فعلاً قیمت نسخهٔ بروز شدهٔ شاسی‌بلند خود را اعلام نکرده اما قیمت نسخهٔ کنونی از 245 هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود قیمت نسخهٔ جدید از 250 هزار دلار فراتر برود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.