هنرنمایی آئودی R8 توئین توربوی هنسی!
تیونینگ و ارتقای هر خودرویی به ویژه یک سوپرکار احتمالاً روی ارزش آن تأثیر خواهد گذاشت و شاید حتی دینامیک و طراحی آن را نیز خراب کند. به همین خاطر است که برخی افراد ترجیح میدهند مدلهای استاندارد را انتخاب کنند.
هنسی مدعی است توازنی عالی بین قدرت بیشتر و سواری خوب دومین نسل آئودی R8 را پیدا کرده است. این تیونر مشهور اظهار داشته علیرغم تبدیل کردن این سوپرکار به هیولایی توئین توربو، سواری R8 دقیقاً مشابه نمونه استوک میباشد.
پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی آئودی پذیرای قطعات جدید و البته پکیج HPE900 شده است. دو توربو، سوپاپهای جدید، سیستم ورودی هوا، پمپ روغن، اینترکولر هوا به آب و... به این نیروگاه اضافه شده و نتیجه کار ایجاد قدرت 912 اسب بخاری در دور 7400 میباشد.
قدرت پیشرانه در چرخ ها حدود 750 اسب بخار بوده و همین خروجی قابلتوجه باعث ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.6 ثانیهای میشود. آئودی R8 هنسی خودرویی 10 ثانیهای بوده و مسافت 400 متر را در عرض 9.8 ثانیه و با سرعت 233 کیلومتر در ساعت طی میکند.
این پیشرانه در R8 V10 پرفورمنس استاندارد قدرت 611 اسبی و گشتاور 580 نیوتون متری تولید کرده و باعث ایجاد شتاب 3.1 ثانیهای و حداکثر سرعت 331 کیلومتر در ساعتی میشود.
هماینک بسته به بودجه و سطح تیونینگی که مالک مدنظر دارد، تیونرهای متنوعی وجود دارند که گزینههای متعددی را ارائه میکنند. برای مثال شرکت آندرگراند ریسینگ هیولایی تولید کرده که قدرت 2200 اسب بخاری را در چرخ ها ارائه میکند!