گروه بهمن

دیگنیتی پرستیژ جدیدترین محصول گروه بهمن در آستانه ورود به بازار + قیمت و مشخصات

اعلام قیمت قوی‌ترین کراس‌اوور چینی بازار ایران

گروه بهمن اولین بخشنامه فروش دیگنیتی پرستیژ را ویژه نمایندگی‌های مجاز این شرکت اعلام کرد. جدیدترین محصول گروه بهمن با نام دیگنیتی پرستیژ بعنوان تیپ قوی‌تر و کامل‌تر دیگنیتی پرایم در آستانه ورود به بازار خودروی کشور است. طبق اعلام شرکت، قیمت مصوب دیگنیتی پرستیژ برای آبان ۱۴۰۱ با احتساب هزینه‌های قانونی یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حال بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه کراس‌اوور کوپه دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع دیگنیتی پرستیژ به ترتیب ۴۷۶۰، ۱۸۷۵، ۱۶۵۵ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۳۰ میلی‌متر است. ابعاد متناسب این خودرو با توجه به ساختار کوپه آن باعث شده تا مشتریان گروه بهمن از دیگنیتی رضایت کافی داشته باشند.

دیگنیتی پرستیژ

این کراس‌اوور کوپه مجهز به پیشرانه جدید توربو GDI (فناوری متعلق به گروه فیات کرایسلر) با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی بوده که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۲۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دیگنیتی پرستیژ قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در مدت ۱۰ ثانیه طی کند. موتور دیگنیتی پرستیژ مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۸۰۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مشخصات ایمنی دیگنیتی پرستیژ

سیستم تعلیق دیگنیتی پرستیژ، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (EBA)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی( HDC) است.

چرخ و رینگ دیگنیتی پرستیژ

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۴ کیسه هوا (جلو، جانبی)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور نور و باران

تجهیزات و امکانات رفاهی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در بحث امکانات رفاهی نسبت به نسخه قبلی خود یعنی دیگنیتی پرایم با ارتقا امکانات همراه شده است:

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی برقی ۱۰ حرکته راننده و ۴ حرکته برقی سرنشین جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی همراه با ۸ اسپیکر حرفه‌ای و آمپلی‌فایر ۱۵۰ واتی پایونیر و درگاه USB برای سرنشینان
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در ۳ حالت استاندارد، اقتصادی و اسپرت
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی در ۷ رنگ
  • کروز کنترل
  • درب صندوق برقی
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • اگزوزهای دوگانه اسپرت
  • رینگ های ۲۰ اینچی
  • طراحی جدید سپرها

و…

رقبا و قیمت دیگنیتی پرستیژ

ازآنجایی‌که دیگنیتی در سگمنت کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من یه بسترن b30 دارم با ۱۰۷ اسب صفرتا صد رو ۱۴ میزنه . این شازده با۲۲۸ اسب یعنی بیشتر از دو برابر اون b30 فلک زده باید راحت تو هفت هشت ثانیه بزنه ولی ده ثانیه طول میکشه …

    بوی زباله میاد …

    موافقم ۶۰
    مخالفم ۲۱
    1. .

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ۳۵۰ نیوتون متر قطعا دروغه
      وقتی شتابش با تویوتا راو ۴ تنفس طبیعی با ۴۰ ۵۰ اسب بخار کمتر !!! تقریبا برابره چجوری باید این عدد های خروجی رو برای موتورش باور کرد !

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۳
      1. هادی

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (426 ديدگاه)

        دقیقا درسته لاماری ۱.۵ لیتری ۳۰۰ نیتون رو تست کردن تهران اونم با بنزین معمولی اینم ۲ لیتر ۳۵۰ کمم هست بنز از ۲ لیتر ۶۵۰ نیوتن میگیره زیاد نیست که بگید عجیبه کار خاصی نکرده این ماشین اسم چینی میاد لطفا رو هوا حرف نزنید

        موافقم ۸
        مخالفم ۴
    2. Just toyota

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (496 ديدگاه)

      داش تازه کمپانی میگه ۱۰ ثانیه ، چینی ها همیشه توی اعلام عملکرد آشغال هاشون خیلی بزرگنمایی و میکنن و دروغ میگن ، اینا میگن ۱۰ شما مطمئن باش تو بهترین شرایط بالای ۱۱/۵ میزنه

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۱۰
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7974 ديدگاه)

      شما داری سرِ ثانیه‌های صفر تا صد چینی‌ها چونه میزنید ؟!!!!

      میشه یه نگاه به قیمت و شرایط خریدش بکنید !

      یادتون میاد چند سال پیش میگفتم میترسم از روزی که دسترسی به چینی‌ها غیرممکن و داشتن ایرانی‌ها آرزو بشه ،،،،، دیدید شد !!!! میدونید یعنی چی ؟!!!!؟
      یعنی دیگه اینقدر هزینه‌های زندگی کمرشکن شده که خرید خودرو و استهلاک اون شده رویا !

      من که دیگه رد دادم و فقط از این به بعد منتظر سیل میمانم که دیر یا زود داره اما سوخت‌و‌سوز هم داره بد هم داره !
      ما بازیچه‌ی کشورهای قدرتمند چین آمریکا روسیه فرانسه انگلیس شده‌ایم !

      چین بلعیدمون ، چین تصمیم میگیردمون ، چین منابع و انرژی ما را مفت میبردشون ، چین دستورات زبان فارسی را هم گرفتنتشون پس خودروهایشان را بخریدنتتون‌شون !

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۱۱
      1. رضا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (232 ديدگاه)

        بحث ثانیه ها نیست !
        درمورد شتاب و اسب بخار این ماشین گفتم که به این برسیم عجب زباله‌ای که انگار بدون حساب و کتاب و مهندسی صحیح ساخته شده با چه قیمت و شرایطی برای ملت آرزو شده .
        البته فقط این ماشین نیست ، محصولات چری بازدهی خیلی بهتری دارن ولی باز به چه قیمتی ؟!
        مزخرفات سایپا و ایرانخودرو مگه ارزش دارن ؟!
        حتی برندهای درست و حسابی هم با این قیمتی که تو این مملکت دارن ارزش ندارن ، فک کن یه فولکس واگن پاسات بالای سه میلیارد قیمتشه !

        زندگی اینجا داره خیلی گرون در میاد …

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
        1. حسین

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2368 ديدگاه)

          شما کلا فاکتور وزن ، آیرودینامیک و … رو در نظر نگرفتید!
          بعد هم گراف اسب بخار و گشتاور را باید دید!
          احتمال زیاد برای حفظ سلامت موتور و گیربکس در بعضی دور موتور ها محدود و ریچ شده.
          هرزگردی و … هم هست.

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    4. علی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فقط اسبو حساب میکنی
      وزنم حساب کن و نوع گیربکس برادر من

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  2. shahrukh

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ۲۲۸ الاغ بی بخار😮‍💨

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۷
  3. Just toyota

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من با دیگنیتی رانندگی کردم ، به نسبت بقیه چینی ها ( مثل s5 و تیگو ۵ … ) کیفیت ساخت واقعا بالاتری داره و عایق بندی کابینش هم خیلی خوب هست مثل تیگو ۵ نیست که از شدت صدا مغز آدم رو نابود کنه ، ولی ایراداتی اساسی هم داشت مثل : موتورش با اینکه توربو هست ولی در نهایت ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که خیلی برای این وزن و هیکل ضعیف بود و یه فاجعی هم به اسم گیربکس داشت ( البته گیربکسش از تیگو ۵ خیلی بهتر بود ، من یه بار ۲ سال پیش سوار تیگو ۵ شدم از اون به بعد توبه کردم دیگه سمت ماشین های چری نرم ) cvt واقعا رو مخ بود ، در کل با این بودجه از نظر انتخاب کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۵ بسیار عقلانی تر هست

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۶
  4. علی جردن

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (403 ديدگاه)

    آیا رسانه تاپ گیر هم همچین مطلبی تو وب سایتش می زاره از دیگنیتی؟؟ بازار خودروی ایران حال بهم زنه واسه یه ماشین باز🤮

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  5. Just toyota

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    قیمت ماشین چینی باید حداکثر تا ۶۰۰ تومن باشه ، بیش تر از اون واقعا هیچ توجیهی نداره

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
    1. علی جردن

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (403 ديدگاه)

      خیلی خوب گفتی باید هم قیمت محصولات ایران خودرو باشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  6. فريد

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    فعلا که جزو بهترین های وارداتیه چه زباله چه هرچیز دیگه ای

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۳
    1. Just toyota

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (496 ديدگاه)

      همه چینی ها مونتاژ داخل هستن 🤦‍♂️

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (355 ديدگاه)

        نه بابا اونقدرام گودرتمند نیستند مونتاژ کنن ؛ فوقش یه برچسب بهرام موتور میچسبونن ؛ پشتش هم دانگ فنگ رو بر میدارن یه بهمنی ، بهرامی بهزادی چیزی میچسبونن میگن بیا ؛ اینو با ۸۰ درصد قطعات داخلی تولید کردیم نه مونتاژ !

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
  7. ehsan

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خارج از قیمت نا معقول ،کیفیت نه چندان بالا،اسب بخار غیر واقعی،فیس بروز و جذابی داره با اپشنای خوب.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  8. aMiRsHaYaN

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    مگه دیگنیتی معمولی ۶ تا ایربگ نداشت؟
    این چرا چهارتا داره؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
    1. محمد جواد نورایی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام…دیگنیتی پرایم و پرستیژ، فیدلیتی پرایم و کی ام سی کی سون همگی چهار ایربگ دارن و جفت ایربگ پرده ای از روز اول عرضه در بازار ایران از روی این محصولات حذف شده بود.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  9. blackwing

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فرزند نامشروع مرسدس GLC 😂
    ما میگیم نه به ماشین‌های چینی
    چینی فن‌های عزیز میان اون نقطه رو میارن پایین ، میشه :
    بَه بَه ماشین‌های چینی !!!

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۳
  10. کوروش

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سلام و احترام ،
    انجین ۲۰۰۰cc توربو شارژ ساخت شرکت خودروسازی فیات ایتالیا برای خوروهای خودش موفق نبوده است ، چه برسد برای شرکت خودروسازی دانگ فتگ چین و استفاده آن در ماشین دیگنیتی پرستیژ
    بهمن موتورز ایران …

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  11. فرزاد

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    همه‌ی شرکت‌های مرتبط فروش تا زمانیکه بازار خودروی کشور کلانتر نداره سعی کنید محصولات چینی رو به این ارزونی به ملت مفت ندید

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. رامتین

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2600 ديدگاه)

    موضوع شتاب در واقع در بهترین شرایط ممکن از نظر فنی خودرو، بنزین، ارتفاع از سطح دریا و… بدست میاد. بنابراین این اعداد قابل دستیابی هست. با این وجود بنظرم در بین محصولات چینی، چانگان کیفیت مناسبی داره. خصوصا یونی k که موتور قابل اتکایی داره. شما وقتی چینی میخری باید دقیقا بری ببینی موتور و گیربکس ساخت کجاست. دراینصورت بهش میشه اعتماد کرد. دیگنیتی کلا برند خوبی نیست و از زیر مجموعه های سطح پایین چری محسوب میشه. اگر دقت کنید سایپا نتونست چانگان را بیاره، چون برندهای تاپ چین، در بازارهای بین المللی فعالند. امجی و فاو هم برندهای بسیار خوبی هستند.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا