دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور؛ بررسی مشخصات، تصاویر و نظرات
دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور 1.5 لیتری توربوی 148 اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که اینها برای یک خودروی کراساوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر میرسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.
دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال 2019 دارد و با طراحی جذاب و جوانپسند و سقف شیبدار کوپه مانند خود، یکی از متفاوتترین گزینههایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلیسازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو میخواهد با برند خاص خود کاملاً بهگونهای متفاوت رفتار نماید.
دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود میبرد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مهشکن روی سپر و همچنین در خروجی 4 گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده میشوند.
مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ
مدلهای دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسلکننده رنج میبردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور 2 لیتری توربوی GDI با قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتنمتر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرتترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.
این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل میشود. در نهایت چرخهای 20 اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده میگیرند.
آپشنها و امکانات دیگنیتی پرستیژ
با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه میشویم. سایر قسمتهای کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با 10 وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی 7 رنگ، شارژر بیسیم گوشیهای همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلیفایر و کیلومتر شمار دیجیتالی میشود.
4 سیلندر 2 لیتری توربو GDI | موتور |
یورو 6b | استاندارد آلایندگی |
6 سرعته اتوماتیک | گیربکس |
230 اسب بخار در دور 5500 | حداکثر قدرت موتور |
365 نیوتن متر در دور 2200 تا 4000 | حداکثر گشتاور |
مستقل مک فرسون/مستقل چند میلهای (مالتی لینک) | تعلیق جلو/عقب |
رینگ آلومینیومی 245/45R20 | رینگ و تایر |
برقی | فرمان |
جلو و عقب دیسکی ABS+EBD | ترمز |
4760*1875*1655 میلیمتر | طول*عرض*ارتفاع |
2830 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
1800 کیلوگرم | وزن خالص |
70 لیتر | ظرفیت باک سوخت |
780 (1420) لیتر | حجم صندوق (در صورت تا شدن صندلیها) |
سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسههای هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمهای و سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با 8 بلندگو و توان 150 وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت به همراه گرمکن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت به همراه گرمکن، شارژر بیسیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در 7 رنگ و... | امکانات و تجهیزات |
قیمت دیگینیتی پرستیز
قیمت خودروهای بهمن موتور و بی ام کارز
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه-نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
2.0 توربو | 2,040,200,000 | 2,745,000,000 |
رقبای دیگینیتی پرستیز
ازآنجاییکه دیگنیتی در سگمنت کراساوورهای کوپه قرار میگیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه میشود.