بی ام و

معرفی آلپینا B3 و B4 جدید با 529 اسب بخار، برادران شیک‌پوش M3 و M4

آلپینا برای مدل‌های B3 و B4 نسخهٔ جدید GT را ارائه کرده که ۳۴ اسب بخار قدرت بیشتر و تغییراتی در شاسی و طراحی را به دنبال دارد.

پس‌ازاینکه ب‌ام‌و اقدام به فیس‌لیفت سری ۳ و سری ۴ کرد، حالا آلپینا نیز نسخهٔ بروز شدهٔ مدل‌های B3 و B4 را برای کسانی که خواهان پکیجی لوکس‌تر از M3 و M4 هستند معرفی کرده است. آلپینا برای این دو مدل نسخهٔ GT را ارائه کرده است که تغییرات قابل‌توجهی را نسبت به B3 و B4 قبلی به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین تغییرات، افزایش ۳۴ اسب بخاری قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است تا قدرت B3 GT و B4 GT به ۵۲۹ اسب بخار برسد.

این در حالی است که قوی‌ترین نسخهٔ ب‌ام‌و M3 و M4 هم‌اکنون ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارند و ازآنجایی‌که آلپینا به مالکیت ب‌ام‌و درآمده است، این اختلاف یک اسب بخاری در نظر گرفته شده تا جایگاه برتر مدل‌های پرفورمنس خود ب‌ام‌و حفظ شود. بااین‌حال، مدل‌های آلپینا گشتاور بیشتری دارند که هرچند مثل قبل ۷۳۰ نیوتن متر است اما نسبت به ب‌ام‌وها با ۶۵۰ نیوتن متر برتری دارد. B3 GT در دو نسخهٔ سدان و استیشن و B4 GT در نسخهٔ گرن کوپه تولید می‌شود تا جایگزینی برای M4 چهاردر باشد که ب‌ام‌و تولید نمی‌کند.

به لطف این قدرت بیشتر، B3 GT سدان ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و B3 GT استیشن و B4 GT گرن کوپه این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهند. هردوی این زمان‌ها ۰.۲ ثانیه نسبت به نسخهٔ قبلی آلپینا سریع‌تر شده است و حالا B3 GT سدان یک‌دهم ثانیه زودتر از M3 کامپتیشن xDrive به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر سه مدل به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF استفاده می‌کنند.

در بخش حداکثر سرعت، بازهم B3 GT سدان با ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت نسبت به برادران خود برتری دارد درحالی‌که دو مدل دیگر می‌توانند تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت پیش بروند. در این نسخه‌های جدید GT علاوه بر افزایش قدرت، شاسی هم با آنتی‌رول بار عقب بزرگ‌تر، کمک‌فنرهای جدید، تقویت پایه‌های تعلیق جلو و تنظیم جدید فرمان ارتقاء پیدا کرده است. این خودروها در ظاهر نیز با کاناردهای کوچک و یک اسپلیتر در جلو و همین‌طور دیفیوزر و سر اگزوزهای مشکی جدید در عقب، تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند. B4 GT همچنین از چراغ‌های سه‌بعدی عقب بهره‌مند شده که ابتدا در M4 CSL دیده بودیم.

این سه مدل آلپینا فقط مخصوص بازار اروپا هستند و در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شوند. در قارهٔ سبز، B3 GT با قیمت پایهٔ ۱۰۱,۷۰۰ یورو برای نسخهٔ سدان و ۱۰۲,۹۰۰ یورو برای نسخهٔ استیشن به فروش می‌رسد درحالی‌که B4 GT گرن کوپه با قیمت ۱۰۵,۱۰۰ یورو گران‌ترین است. تحویل این محصولات جدید آلپینا به خریداران از نوامبر امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    شتاب ها چقدر اومده پایین.
    من موندم شرکت ها بعدا اگه بخوان یه چیز خفن بزنن شتابو رو چند میارن.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. دیجی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      یه سوال مگه این اتاق سال2020رونمایی نشد چرا برای بار دوم فیس لیفت شد چرا اتاق کامل عوض نشد بعداز 6سال ممنون میشم جواب بدید

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. AMANTE

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        چون سری 3 بعدی از زبان طراحی جدید BMW که بهش میگه Neue Klasse پیروی میکنه و احتمالا کاملا الکتریکی یا هیبرید بشه.

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. Mercedes

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (827 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Alpina-7.jpg
          هیچوقت طرفدار ماشین های قدیمی یا کلاسیک یا حتی ماشینی که نسل جدیدش هم اومده نبودم
          همه تو سایت حتما متوجه شدن که عاشق طراحی های مدرن و اینده نگر هستم و یکی از دلایل علاقم به چینی ها و کره ای ها و الکتریکی های مرسدس یا مثلا gmc هامر برقی و … کلا ماشینایی که زیاد طرفدار تو ایران ندارن همین بحث طراحیشون هست و اینکه حس تکنولوژیک و اینده نگر بودن منتقل میکنه (هرچند دلایل دیگه هم برای علاقم دارم ولی خب این یکی از مهم تریناش بود)
          اما
          اما
          اما
          نمیدونم این عکس چطوری و چرا ، ولی با دیدنش (با اینکه نسل قبلی هست و علاقه من مدل های جدیده عموما) یه چیزی‌ رو تو دلم روشن کرد
          نفهمیدم چی بود ، ولی مثل یک بوی خاص که وقتی بعد سالها میشنوی یهو یه چیزی تو قلب و مغزت جرقه میزنه ، شاید نفهمی چی بوده ، ولی میدونی یه جایی یه جوری با اون چیز خاطره داری یا یه زمانی یه خاطره قشنگ واست ساخته
          الانم نمیدونم اون ۱-۲ ثانیه چه چیزی در من روشن شد اما به طرز عجیبی عاشق این عکس شدم ❤️

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Dariush

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          کجاش زبان طراحی جدیده
          باید خدارو شکر کرد که از زبان طراحی جدید استفاده نکنه چون فوق مضخرفه مخصوصا جلو پنجره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Dariush

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        بی ام دبلیو کلا در طراحی میشه گفت شرکت خسیسیه اصلا هزینه نمیکنه این و میشه کاملا در طراحی هاش دید جلوو پنجره تکراری در تمام مدلها چراغ تکراری افتضاح کامل در کابین این ماشینه با اینکه خوبه ولی به شکل عجیبی تکراریه قسمت دسته دنده دریچه تهویه فرمون کلید های مکانیکی تنظیم صدا و کنترل تهویه و …. سالهای خیلی زیادی یک شکله نهایت تغییر در صفحه نمایش بوده که اونم یه کپی محسوب میشه و از موقع استفاده ازش تو تمام محصولات از پرچم دار تا معمولی و کانسبت و برقی داره ازش استفاده میشه با اینکه بسیار از لحاظ کیفیت و پرفورمنس عالی ظاهر میشه اما واقعا از لحاظ طراحی ضعیف عمل کرده و تکراریه
        شاید یکی از دلایل اینکه تو طراحی جلو ماشین مشکل داره بخاطر شکل جلو پنجره بی ام دبلیو باشه که نشان شرکتشه و واقعا کاره سختیه اون و تغییری بدی که زیبا از آب دربیار و همه پسند باشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1522 ديدگاه)

      شتاب پایین حدی داره از یه جایی به بعد دیگه قابل کنترل نیست . ترمز و مقاومت بدنه و آیرودینامیک و ایمنی تو سرعت بالا هنوز جزو بزرگترین محدودیت ها هستن .
      واقعا شتاب و نهایت سرعت یه حدی داره بالا تر از اون واقعا بدرد نمیخوره .
      مثلا چرا باید یه ماشین اقتصادی شتاب دو ثانیه ای داشته باشه ؟! ( مثال بود )

      موافقم 9
      مخالفم 0
    3. froG-driVer

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      گوشی رو بزارم جلوم و دستم رو بزارم زیر چونه ام و فقط نگاه کنم! سیر نمیشم🥲

      موافقم 9
      مخالفم 1
    4. Hyonda is love

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      جنسیس آیکونیک۶ خیلی ازین بهتره ستابشم بیشتر صدای مسخره ههم نداه

      موافقم 0
      مخالفم 12
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2093 ديدگاه)

        خودت گفتی آیونیک چه ماشینیه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1199 ديدگاه)
    1. Gdm

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      اون یکی علی بهش میگه آشغال بی‌کیفیت:/

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4253 ديدگاه)

        علی ها متضاد هم هستند مثلا من هم اسم عموم علیه هم اسم داییم
        و این یعنی هر علی یه متضاد از خودش دارد

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اخ حرف دلمو زدی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. SMS

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چرا از m5 خبری نیست؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1522 ديدگاه)

      بزار کمتر از اون قیافش زجر بکشیم بهتر
      نسل قبلیش رو موقعی برای بار اول دیدم واقعا مجذوبش شدم با اینکه همه بدشون میومد ‌.
      نسل جدیدش درسته یه نگاهی به E60 داشته ولی عقبش اصلا اصالت نداره اصلا . یه فرم فست بک گرفته و چراغ ال شکل نداره

      موافقم 7
      مخالفم 6
  4. Amirsh

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چه رنگای خوشگلی ان اینا

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4253 ديدگاه)

    خیلی وقته دیگه پدال پستای الپینا رو نمیداد

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. JaMsHiD-R1988

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    آلپینا B3 عالیه
    مخصوصا نوشته های طلاییش🌹🔥
    فقط ای کاش داخلش سفید بود
    بی ام و سری سه و هشت جدید واقعا تنها بی ام و هایی هستن که از فرم کلیوی زشت و چراغای زشت پیروی نکردن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3095 ديدگاه)

    طراحی عقب سری4 واقعا زیباست اما طراحی جلوش همچنان میتونم بگم خیلی ضعیفه. شاید الان جلوپنجره سابق بی ام و را در کنار این جلوپنجره ببینید، مقداری به سمت جلوپنجره بزرگ جذب بشید اما روی همین جلوپنجره بزرگ، توجه کنید روی همین جلوپنجره، تغییراتی که آدرو اعمال کرده را در نظر بگیرید مشاهده میشه چقدر طراحان بی ام و ضعیف و از اون بدتر چقدر متعصب و شاید بشه گفت لجباز که نمیان نسخه فیس لیفت سری4 را بشکل کیت آدرو در بیارن.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. فندق

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      باهات موافقم
      ولی اینو ببین
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/11/ADRO-BMW-M4-21-830×553-1024.jpg
      کیت ادرو بیشتر شبیه فورد و ماشین امریکایی ها شده
      زیاد المانی نیست
      شاید واسه همین اینو استفاده نمیکنن

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3095 ديدگاه)

        فکر کنم این کیت نسخه پهنشه. نسخه ملو (ساده اش) خیلی طراحی غیرآلمانی نداره.
        https://www.adro.com/products/bmw-g8x-m3-m4-front-bumper

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. AMANTE

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    این خوبه که تقریبا تمام مشخصات آلپینا بودن رو دارن ولی بازم BMW ریسک نکرده و قدرت شون رو محدود کرده.
    امیدوارم سواری ماشین هم سبک آلپینا باشه، چون یکی از خصوصیات آلپینا سواری نرم تر نسبت به نسخه های M هست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. علی جردن

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    فقط رینگاش خیلی زیباشده چه در حال حرکت رینگاش زیباتره چه در حالت سکون زیبایی فوق العاده ایی داره. ای کاش آلپینا کابین فول قرمز براش طراحی میکرد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    زیبا شده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Dariush

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    زیبا اما دیگه واقعا تکراریه و خسته کننده شده البته نظرم کاملا از لحاظ طراحیه چه در داخل و خارج خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. M power

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    عشق منی لعنتی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (535 ديدگاه)

    بدک نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا