بی ام و

رقابت درگ و پیست آئودی RS3 و بی ام و M2، تقابل ژرمن‌های جمع‌وجور

این نبرد چهارچرخ محرک در برابر محرک عقب بین دو خودروی فوق‌العاده سریع، توانمند و با پرفورمنس نزدیک به هم است.

ب‌ام‌و M2 خودروی پرفورمنس کوچک اما بسیار سریع و چابک است تا جایی که برخی آن را نسخهٔ امروزی M3 نسل E46 می‌دانند. از سوی دیگر، آئودی RS3 هم یک سدان اسپرت بسیار قدرتمند است که پیوند مستقیمی با آئودی کواتروی اولیه دارد؛ بنابراین، تقابل این دو ماشین بسیار جذاب خواهد بود و تراتل هاوس نیز چنین رقابتی را ترتیب داده است.

M2 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودروی بسیار چابکی است که ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و پیچ‌ها را محو می‌کند. RS3 هم از لحاظ چابکی و جذابیت دست‌کمی از M2 ندارد. موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ این سدان اسپرت آلمانی ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی آئودی ۶۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به رقیب باواریایی دارد اما از سوی دیگر، حدود ۱۸۰ کیلوگرم سبک‌تر است و مهم‌تر از آن، از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

به همین دلیل، RS3 هم دقیقاً مثل M2 برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. قبلاً شاهد مسابقهٔ درگ بین آئودی RS3 و ب‌ام‌و M240i xDrive بودیم که سدان اسپرت انگولشتات توانست به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، کوپهٔ مونیخی‌ها را مغلوب کند اما حالا که M2 به بازار آمده، زمان مسابقهٔ مجدد فرارسیده است. در درگ از حالت سکون، RS3 به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، بیشترین استفاده را از قدرت خود می‌برد و جلو می‌افتد. در ادامه M2 اختلاف را کمتر می‌کند اما کافی نیست و آئودی پیروز می‌شود. در مسابقهٔ رولینگ اما ورق برمی‌گردد و این بار ب‌ام‌و است که رقیب را پشت سر می‌گذارد.

بنابراین، تا اینجا نتیجه یک یک مساوی است و لپ تایم پیست برنده را مشخص خواهد کرد. ب‌ام‌و M2 با لاستیک‌های میشلن کاپ ۲، یک دور پیست تراتل هاوس را در یک دقیقه و ۱۱.۲ ثانیه طی کرد درحالی‌که آئودی RS3 با لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R این کار را در یک دقیقه و ۱۱.۹ ثانیه انجام داد. این پیروزی واضحی برای ب‌ام‌و و عملکردی چشمگیر برای آئودی بود و نشان از سرعت و توانایی‌های بالای هردو خودرو دارد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2

آئودی RS3

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
قیمت ۶۴,۱۹۵ دلار ۶۲,۷۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. نشناسی بهتره

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    آئودی:لایک
    Bmw:دیس‌لایک

    موافقم 76
    مخالفم 83
  2. حسین دهمرد

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    با قیمت کمتر چهارچرخ متحرک هم هست ماشالا ارباب حلقه ها

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. amir-z

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      بله توی درگ هم به خاطر همین سیستم چهارچرخ محرک و وزن کمترش نسبت به m2 تونست برنده شه

      موافقم 14
      مخالفم 0
    2. MohammaD

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      و جالب تر اینکه برتری وزن 155 کیلوگرمی رو هم در عین چهارچرخ محرک بودن حفظ کرده

      موافقم 12
      مخالفم 2
  3. امیر

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    آئودی عشقه ♥️

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آئودی می نوازد روی جاده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. شهروند ایرانی

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (771 ديدگاه)

    تو این دسته آئودی بهترین مخصوصا rs3 یه ماشین ۴ در ولی اسپرت کاربردی تر هم هست

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. کاربر۳

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دوتاشون انتخابای خوبین ولی آئودی به نظرم انتخاب بهتریه.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. Soroush

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    هردو خوبن ولی آئودی فعلا تو این کلاس بهترینه

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا