آلپینا می‌تواند فاصله بین بی ام و با رولزرویس را پر کند؟

جمعه 19 فروردین 1401 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
Alpina-3
از زمان اعلام خرید آلپینا توسط بی ام و بسیاری از افراد به فکر افتاده‌اند که جایگاه آلپینا در گروه بی ام و کجا خواهد بود. بخش M باواریا بازوی...

از زمان اعلام خرید آلپینا توسط بی ام و بسیاری از افراد به فکر افتاده‌اند که جایگاه آلپینا در گروه بی ام و کجا خواهد بود. بخش M باواریا بازوی پرفورمنس را در اختیار دارد و سؤال مهم این است که آلپینا در کجای معادله قرار می‌گیرد؟ مجله استرالیایی ویچ کار اخیراً مقاله‌ای دراین‌باره منتشر کرده است و می‌گوید آلپینا در جایگاهی بین محصولات سطح بالای باواریا و نسخه‌های پایه از محصولات رولزرویس قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر، آلپینایی که در سال 1965 تأسیس و در سال 1978 به یک خودروساز تبدیل شده است احتمالاً بالاتر از بی ام و سری 7 قرار خواهد گرفت.

درعین‌حال محصولات این شرکت همپوشانی با رولزرویس گوست نخواهند داشت. اگر به قیمت پایه این خودروها نگاه کنید شاهد فاصله قابل‌توجهی خواهید بود. بهای M760i از 157800 دلار شروع می‌شود اما این خودرو بازنشسته شده است و دیگر خبری از نیروگاه 12 سیلندر نیست. در مقابل باید گفت گوست بیش از دو برابر سری 7 قیمت دارد و در کلاسی کاملاً متفاوت بازی می‌کند. بی ام و X7 M50i نیز با قیمت 100 هزار دلاری عرضه می‌شود درحالی‌که رولزرویس کولینان سه برابر این خودرو قیمت دارد. بازهم باید گفت هیچ همپوشانی‌ای بین این مدل‌ها و طیف مشتریان آن‌ها وجود ندارد. همچنین شایعاتی درباره تبدیل سری 4 و 8 به سری 6 در سال 2026 شنیده می‌شود و درصورتی‌که این خودرو تولید شود قطعاً ارزان‌تر از رولزرویس اسپکتر الکتریکی جدید خواهد بود.

محصول جدید آلپینا هم که فعلاً تولیدش بر اساس سری 6 یاد شده تائید نشده است هیچ رقیبی برای رولزرویس نخواهد بود. رولزرویس تا سال 2030 به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و مینی نیز همین روند را اندکی بعد دنبال خواهد کرد. البته بی ام و یا آلپینا به این زودی‌ها از پیشرانه‌های درون‌سوز دست نخواهند کشید. این امر فرصت تولید محصولات گران‌تر با پیشرانه‌های درون‌سوز اما بدون نشان بی ام و را فراهم می‌کند. همه این‌ها فعلاً در حد گمانه‌زنی هستند اما در نظر داشته باشید پیشرانه‌های درون‌سوز جدید قبلاً برای رعایت استانداردهای یورو 7 توسعه یافته‌اند. همچنین مدیرعامل آلپینا سال پیش گفت مشتریان علاقه زیادی به خودروهای الکتریکی ندارند.

باید منتظر ماند و دید بی ام و چه چیزی برای آلپینا در نظر گرفته است. باید دانست این کمپانی سطح فعالیت محدودی دارد و در سال 2021 حدود 2 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. تعداد کارمندان آلپینا فقط 300 نفر است. تغییر و تحولات مربوط به خرید این برند توسط بی ام و باعث می‌شود برخی کارکنان آلپینا به داخل گروه بی ام و منتقل شوند یا اینکه در زنجیره تأمین و دیگر شرکت‌ها مشغول به کار شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.