لینکلن ناویگیتور در برابر کادیلاک اسکالید
اگر به هر دلیلی، دلتان برای شعار “بزرگتر بهتر است” کمپانی های خودروساز آمریکایی تنگ شده است، قطعاً با دانستن این که چندین شرکت آمریکایی در حال ارائه خودروهایی با اندازه های بزرگ و تجهیزات و امکانات یک SUV هستند خوشحال خواهید شد. دو خودروی جدید در این بخش که به تازگی وارد بازار شده اند لینکلن ناویگیتور 2015 و کادیلاک اسکالید 2015 می باشند.
این دو خودروی SUV بزرگ نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، از ابعاد داخلی و خارجی مشابه تا طراحی جعبه مانند آن ها، ظرفیت سرنشین معادل هشت نفر و شیوه ساخت سنتی بدنه بر روی قاب آن دو مشابه هم می باشد.
آن ها همچنین تفاوت های قابل توجهی نیز دارند، که شامل آپشن های موتور و سیستم انتقال قدرت و این واقعیت می شود که کادیلاک یک مدل کاملاً جدید بوده، در حالی که لینکلن طراحی دوباره نسل سوم ناویگیتور می باشد که از سال 2007 وارد بازار آمریکا شده است.
همانند مدل های نسل فعلی، هر دو خودرو در دو طول بدنه مختلف عرضه خواهند شد؛ استاندارد (ناویگیتور : 5268 میلی متر / اسکالید 5646 میلی متر) و Extended (ناویگیتور : 5646 میلی متر / اسکالید: 5698 میلی متر).
هر چند کادیلاک از نظر اندازه کمی بزرگتر است، با توجه به اطلاعات خودرو ساز، لینکلن فضای بین صندلی بیشتری در هر سه ردیف در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های استاندارد:
- Navigator: 2925 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، 1540 لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، 513 لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید: 2667 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، 1461 لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، 433 لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های Extended:
- Navigator L: 3630 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، 2444 لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، 1206 لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید ESV: 3412 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، 2166 لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، 1096 لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
شاید عجیب ترین چیز بین این دو خودرو چیزی است که شما نمی توانید ببینید، موتور و سیستم انتقال قدرت. به عنوان یک مدل جدید، شما از کادیلاک انتظار دارید که موتور مدرن تری را بر روی این خودرو نصب کند، ولی در واقع این گونه نیست.
اسکالید نسل چهارم مجهز به یک موتور هشت سیلندر بزرگ 6.2 لیتری می باشد که 420 اسب بخار نیرو و 622 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک متصل شده است (با روش قدیمی شیفتر ستون فرمان) که نیروی موتور را یا به محور عقب، و یا به صورت اختیاری به تمام چرخ ها منتقل می کند.
به نظر می رسد که مسئولان فورد تصمیم گرفته اند که از نظر ظاهری فقط به تغییراتی اندک در طراحی داخلی و خارجی خودرو بسنده کنند، ولی در بخش فنی، آن ها موتور قدیمی 5.4 لیتری هشت سیلندر خودرو را با یک موتور مدرن شش سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژردار EcoBoost جایگزین کرده اند که حداقل 370 اسب بخار نیرو و 582 نیوتن متر تولید می کند و توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیروی موتور را به صورت اختیاری به یک محور یا تمام چرخ ها منتقل می نماید.
به عنوان گران ترین خودروهای بخش مربوط به خود در خط تولید کادیلاک و لینکلن، هر دو خودرو مجموعه ای از تجهیزات راحتی، امنیتی و سیستم های تکنولوژی محور و امکانات رفاهی را یا به صورت استاندارد و یا آپشن ارائه می نمایند، جزئیات دقیق تر این موضوع زمانی که این خودروها وارد بازار شوند منتشر خواهد شد.
در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد قیمت این خودروها نداریم، اخیراً گزارشی منتشر شده بود که کادیلاک قیمت اولیه خود را برای اسکالید 2015 با افزایشی 3,725 دلاری در مقایسه با اسکالید 2014 به 72,690 دلار برای مدل پایه خود رسانده است. هزینه های اضافی و هزینه حمل و نقل نیز در این قیمت گذاری لحاظ شده است. ولی جنرال موتورز هنوز این قیمت گذاری را تأیید نکرده است. لینکلن خبری در مورد قیمت احتمالی ناویگیتور 2015 منتشر نکرده است.
به منظور مقایسه، اسکالید 2014 قیمت اولیه ای معادل 68,965 دلار دارد، که حدوداً 12,000 دلار بیشتر از لینکلن ناویگیتور 2014 می باشد (57,160 دلار). اگر چه این موضوع نتوانست جلوی فروش سه برابری اسکالید (22,514 دستگاه) در برابر ناویگیتور (8613 دستگاه) را در بازار سال گذشته آمریکا بگیرد.
اسکالید جدید طبق برنامه ریزی ها، بهار امسال وارد بازار آمریکا خواهد شد، در حالی که ناویگیتور 2015 پس از اسکالید و در پاییز 2014 برای فروش عرضه می شود.
اکنون سؤال اصلی این است؛ اگر شما قصد خرید یک SUV بزرگ و لوکس آمریکایی باشید، با دانسته های فعلی خود از این دو خودرو کدام یک از این دو مدل را انتخاب خواهید کرد؟ منتظر نظرات شما در کامنت ها هستیم!
[polldaddy poll=7761156]