مقایسه کادیلاک اسکالید V با رقبا، آلپینا XB7، مرسدس GLS63 و دورانگو هلکت
پس از مدتها انتظار و گمانهزنی، سرانجام بخش V کادیلاک سراغ اسکالید رفته و نسخهٔ پرفورمنس این شاسیبلند فول سایز را معرفی کرده است. این برای اولین بار است که نشان V را روی اسکالید میبینیم. این غول قدرتمند و گرانقیمت آمریکایی اما رقبای زیادی ندارد و در حال حاضر تنها دو یا با اغماض سه خودرو را میتوان از رقبای آن برشمرد که در ادامه مقایسهای بین آنها خواهیم داشت.
کادیلاک اسکالید V
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | 682 اسب بخار |
گشتاور | 885 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک |
وزن | 2820 کیلوگرم |
شتاب صفر تا 96 | 4.4 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 200 کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | 150,000 دلار |
مهمترین ویژگی اسکالید V پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ آن است که با سدان اسپرت CT5-V بلکوینگ مشترک است. البته این موتور در اینجا به سوپرشارژر بزرگتری مجهز شده که قدرت را با 14 واحد افزایش به 682 اسب بخار رسانده است هرچند که گشتاور آن کمی کاهش یافته و به 885 نیوتن متر رسیده است. هرچند انتقال نیروی عظیم این موتور همچنان توسط همان گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک اسکالید معمولی صورت میگیرد اما در اینجا این گیربکس از نو تنظیم شده تا با قدرت بیشتر موتور و همینطور شخصیت اسپرت خودرو هماهنگ شود. اسکالید V همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که میتواند تا 67 درصد از نیرو را به چرخهای عقب منتقل کند. این شاسیبلند اسپرت در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا ESV عرضه میشود که در نسخهٔ معمولی 2820 کیلوگرم وزن دارد اما علیرغم این وزن سنگین، ظرف تنها 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت 400 متر را در 12.7 ثانیه طی میکند. حداکثر سرعت اسکالید V اما روی تنها 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت این ماشین از 150 هزار دلار آغاز میشود که آن را به گرانترین خودروی این جمع تبدیل میکند.
دوج دورانگو هلکت
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | 710 اسب بخار |
گشتاور | 875 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک |
وزن | 2420 کیلوگرم |
شتاب صفر تا 96 | 3.5 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 290 کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | 82,590 دلار |
دورانگو هلکت هم مثل اسکالید V از یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند که با خودروهای دیگری مثل دوج چارجر و چلنجر مشترک است. این موتور اما 710 اسب بخار قدرت تولید میکند که با اختلاف از همهٔ خودروهای این لیست بیشتر است. بااینحال، دورانگو هلکت در تعداد محدودی فقط با مدل 2021 تولید شد و هماکنون امکان خرید آن وجود ندارد. به همین دلیل، همانطور که کادیلاک ادعا کرده است، اسکالید V قویترین شاسیبلند فول سایز حال حاضر بازار محسوب میشود. دورانگو هلکت اما 400 کیلوگرم از اسکالید V سبکتر است و به همین دلیل در پرفورمنس خیلی بهتر از رقیب هموطن خود عمل میکند بهگونهای که ظرف تنها 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و 400 متر را در 11.5 ثانیه طی میکند. هردوی این اعداد حدود یک ثانیه از اسکالید V سریعتر هستند. دورانگو هلکت همچنین تقریباً نصف کادیلاک قیمت دارد و بسیار ارزانتر است اما از سوی دیگر، از لحاظ تجمل، کیفیت و تکنولوژی هرگز در برابر اسکالید V حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
آلپینا XB7
پیشرانه | 4.4 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 620 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک |
وزن | 2660 کیلوگرم |
شتاب صفر تا 96 | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 290 کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | 142,295 دلار |
آلپینا XB7 قویترین شاسیبلند حال حاضر بیامو محسوب میشود که حتی از X5 M هم قدرت بیشتری دارد. این قصر مجلل و قدرتمند باواریایی از همان پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای بیامو با کد N63 استفاده میکند که آن را در خودروهای مختلفی مثل X7 xDrive50i و M550i دیدهایم ولی آلپینا این پیشرانه را تقویت کرده و خروجی آن را به 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور رسانده است. بااینحال، XB7 هنوز هم به میزان قابلتوجهی از اسکالید V ضعیفتر است ولی از سوی دیگر، 160 کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. به همین دلیل، آلپینا 0.4 زودتر از کادیلاک از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد و در مسافت 400 متر هم با اختلافی جزئی سریعتر است. همچنین این خودرو مثل همهٔ ساختههای آلپینا سقف سرعت بالایی دارد که به 290 کیلومتر بر ساعت میرسد و بسیار از اسکالید V بیشتر است. XB7 علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، ارتقاءهای دیگری را هم تجربه کرده که ازجملهٔ آنها میتوان به تنظیم خاص تعلیق با ارتفاع کمتر و تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب اشاره کرد. این خودرو با قیمت پایهٔ 142 هزار دلار، تنها حدود 8 هزار دلار از اسکالید V ارزانتر است.
مرسدس GLS63 AMG
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 612 اسب بخار |
گشتاور | 850 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک |
وزن | 2690 کیلوگرم |
شتاب صفر تا 96 | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 280 کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | 133,150 دلار |
و سرانجام به ضعیفترین عضو این جمع و یکی از اصلیترین رقبای اسکالید V یعنی مرسدس GLS63 AMG رسیدیم. مثل دیگر خودروهای این لیست، پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی این شاسیبلند اسپرت هم با بسیاری از دیگر محصولات AMG مثل سدان E63 مشترک است. این موتور 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ تحویل میدهد. GLS63 تنها خودروی این جمع است که از سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت بهره میبرد که میتواند بهطور موقتی 22 اسب بخار قدرت به نیروی موتور بنزینی اضافه کند. به لطف این ویژگیها، شاسیبلند پرچمدار مرسدس ظرف تنها 4.0 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد که دقیقاً با آلپینا یکسان و از کادیلاک سریعتر است. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG این عدد به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. قیمت GLS63 از 133 هزار دلار شروع میشود که حدود 10 هزار دلار از آلپینا و 17 هزار دلار از کادیلاک ارزانتر است.
https://poll.fm/11116955