شورلت

چرا شورلت رقیبی برای فورد رپتور R و رم TRX نمی‌سازد؟

درحالی‌که جنرال موتورز پیشرانهٔ سوپرشارژ LT4 را با بیش از ۶۵۰ اسب بخار قدرت در اختیار دارد، از آن در سیلورادو استفاده نمی‌کند. دلیل این موضوع چیست؟

با عرضهٔ رم TRX به بازار که از پیشرانهٔ ۷۰۲ اسب بخاری هلکت استفاده می‌کند، جنگ قدرت بین پیکاپ‌ها شکل گرفت که منجر به معرفی فورد رپتور R با موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ شلبی GT500 و ۷۰۰ اسب بخار قدرت شد. بااین‌حال، جنرال موتورز هیچ‌گاه وارد این جنگ نشد و قوی‌ترین موتوری که برای سیلورادو ارائه می‌کند پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی L87 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت است.

این در حالی است که جنرال موتورز پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 را در اختیار دارد که در محصولات پرفورمنس بالای خود مثل کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، کادیلاک اسکالید V و شورلت کامارو ZL1 استفاده می‌کند و با قدرت و گشتاور بالا، پیشرانهٔ فوق‌العاده‌ای برای هر خودرویی به‌حساب می‌آید. به همین دلیل، این سؤال مطرح می‌شود که چرا شورلت با تجهیز سیلورادو به موتور LT4، رقیبی برای فورد رپتور R و رم TRX تولید نمی‌کند؟ پاسخ این سؤال را در جایی باید جستجو کرد که موتور LT4 تولید می‌شود. این پیشرانه در مرکز پرفورمنس جنرال موتورز در کنتاکی با دست مونتاژ می‌شود و در قیاس با موتورهای V8 تولید انبوه جنرال موتورز مثل LT1، LT2 و L87 تولید محدودی دارد.

به همین دلیل، جنرال موتورز می‌خواهد سودآوری از فروش هر دستگاه موتور LT4 را به حداکثر برساند. اگر این پیشرانه در سیلورادو ارائه شود، باید قیمت کمتری نسبت به اسکالید V داشته باشد زیرا روی جلوپنجرهٔ این پیکاپ لوگوی شورلت قرار دارد نه کادیلاک. قیمت سیلورادو با موتور LT4 حداکثر می‌تواند حدود ۱۰۰ هزار دلار باشد درحالی‌که قیمت اسکالید V از ۱۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود. در حال حاضر، تمام کادیلاک‌های مجهز به موتور LT4 خیلی سریع فروخته می‌شوند و بنابراین جنرال موتورز سود حداکثری از آن‌ها به دست می‌آورد. علاوه بر این، افزایش تولید موتور LT4 هم دشوار است.

سردبیر GM آتوریتی دراین‌باره می‌گوید:

به گفتهٔ منابع ما، جنرال موتورز هر دستگاه موتور LT4 که تولید می‌کند را سریع می‌فروشد. به‌عبارت‌دیگر، تیراژ تولید این موتور محدود است و بنابراین منطقی خواهد بود که از پیشرانه‌ای با تولید محدود حداکثر سود را کسب کنید

با خروج کامارو از خط تولید، در حال حاضر تنها محصولات کادیلاک با پیشرانهٔ LT4 به بازار عرضه می‌شوند. همچنین درحالی‌که نسل قبلی کوروت Z06 هم از همین موتور استفاده می‌کرد اما کوروت C8 به‌گونه‌ای طراحی نشده است که به‌جز موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی LT2 بتواند به نسخهٔ دیگری از پیشرانهٔ V8 بلوک کوچک جنرال موتورز مجهز شود. بااین‌حال، کسانی که به داشتن موتور LT4 زیر کاپوت سیلورادو علاقه دارند می‌توانند آن را به‌صورت موتور جعبه‌ای با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار خریداری کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اگه شورولت و AEV همکاری کنن میتونن یه آفرودر سطح بالا تولید کنن ولی رسیدن به F-150 رپتور خیلی سخته
    کلاً محصولات فورد در نسخه رپتور در آفرود رقیب ندارن
    به نظرم در حال حاضر هیچ برند آمریکایی مثل فورد با فکر و حساب و کتاب پیش نمیره و همه بازار رو با بهترین شکل پوشش داده و تنوع محصولات و تیپ های مختلف همه سلایق رو در بَر می گیره
    GM و دوج هم به خوبی این موضوع رو متوجه شدن

    موافقم 42
    مخالفم 7
    1. R@min

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1668 ديدگاه)

      AEV یه شاپ افتر مارکتی هست و اصلا در حد و اندازه توسعه یه تکنولوژی و همکاری و توسعه محصول با یه ابر کمپانی مثل جی ام نیست.

      جی ام با مالتی متیک برای توسعه تعلیق DSSV آفرودی همکاری کردن ولی خب تبحرشون تو محصولات مسابقه ای هست و واقعا نمی تونن توازن کار فاکس در بیارن و نتیجه کار باز هم محصولی در پس رپتور و حتی TRX شد.

      فورد برای مدلای رپتور همون هزینه ای کرده که جی ام برای کوروت می کنه برای همین هیچ رقیبی حتی نمی تونه سایه عملکرد مدلای رپتور داشته باشه که دلیل این ریخت و پاش هم برای یه پیکاپ فروش سالانه نزدیک ۱ میلیونی فقط یه F150 هست.

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        آقا رامین
        AEV درسته شرکت افترمارکتی هست ولی کارش درسته و شورولت ZR2 بایسون حاصل همکاری این دو بود که اتفاقاً بهترین آفرودر شورولت هم هست
        GM آخر داستان رو می بینه و میدونه که حریف F-150 رپتور نمیشه بنابر این الکی هزینه نمیکنه
        TRX اومد و زود رفت ، تویوتا برنامه ساخت رقیب F-150 رو لغو کرد و GM هم تصمیم عاقلانه ای گرفته که وارد این رقابت نشده

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1668 ديدگاه)

          اتفاقا اونم مالتی متیک تو کانادا توسعه داد و AEV صرفا یه پکیج اسکید و سپر هست.

          در کل بقول خودت تو بخش پیکاپ رقابت با فورد فقط شکست و پول حروم کردنه.

          موافقم 11
          مخالفم 5
    2. NAVID@@98

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (307 ديدگاه)

      دلیلش را باید از خدا پرسید 👑
      جدی می فرمایم!!!! چون جداً درسته😂😂😂👋🏻
      میدونید چرا؟! چون این آمریکایی ها را خدا میسازد! !👑🥇🏆 و مثل معجزه های الهی برای انسان هستند😍

      جداً درست میگن که این آمریکایی های قلدر و همه فن حریف را خدا میسازد مثل اروپایی های عشق که آنها را هم خدا میسازد 😍
      خدایی ماشاءالله به این شاهکار های هنری و مهندسی
      سلطان کهکشانی اعظم جهانی فَرادُنیَوی اروپا و آمریکا یی همیشه در صدر 🇪🇺🇩🇪🇷🇺🇨🇦🇺🇸
      خوب ها و بهترین ها همیشه دست اروپا و آمریکا هست نبود؟!
      اونم ۵۰۰۰ اسبی‌مون که قبلا گفتن و… هست ، نبود؟ ! نه!😂
      پس سکوت ، هیس ، یواش ، تند جلو نرید که قله بلندی انتظارتان هست!!! 🏆🥇👑چون حرف اول را در هر چیز میزننند!!
      وقتی میگم شاهکار های هنری و مهندسی
      سلطان کهکشانی اعظم جهانی فَرادُنیَوی معجزه های الهی سلطان اروپا و آمریکا حرف اول رو میرنند در هر چیز و ماشاءالله که همیشه در صدر هستن خدایی ،👑🥇🏆 خوب حرف بزرگترتون رو گوش بدید فقط بگید چشم ، فقط ، چششششم!!!😂😘

      موافقم 16
      مخالفم 26
      1. JDM

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (630 ديدگاه)

        🙄🙄🙄🙄🙄 الان چیشد من نفهمیدم!

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. شاپور

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (296 ديدگاه)

        خدا و معجزه و … کمی غلو هست. اقتصاد در غرب کاملا خصوصی و شرکت‌ها برای فروش و کسب سود بیشتر مجبورند با ترکیبی از بهترین متخصصان فن و ابزار لازم باهم شدیدا و با بی رحمی رقابت کنند ، از حاصل رقابت آنها چیزی بدست نمیاد الا تولید محصولات‌ با کیفیت و زیبا و بادوام و مناسب سلیقه مصرف کننده هایشان.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. Taha Ayoobi

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    خیلیم عالی

    موافقم 6
    مخالفم 7
  3. TOGG

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا چرا ما خودروهای توگ رو وارد نمیکنیم؟؟ خوبن که تازه جوایز جهانیم بردن.

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3163 ديدگاه)

      چون ایران با تورکیه دعوا داره
      مثل اینه ایران به افغانستان ماشین بفرسته چون اون بدبختا حسرت ماشین با کیفیت براشون مونده 😪😐

      موافقم 2
      مخالفم 14
      1. سلطانی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        افغانستان فقط تویوتا استفاده می‌کنه ، فعلا ایران با کل دنیا دعوا داره و ایرانی جماعت در حسرت ماشین با کیفیت هست نه هیچ کجای دنیا ، حتی وضعیت کیفیت زندگی و ماشین های قبیله های آفریقا هم از ایران بهتره 😏

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3163 ديدگاه)

          فعلا که ما بالاتر از شما هستیم شما هنوز به فکر شناسنامتون باشید😏😏😏

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. سبحان

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    نویسنده چی میشد به جای آتوریتی مینوشت Authority
    نمیخوام گیر سه پیچ بدم ولی سعی کنیم اطلاعات به درستی منتقل کنیم
    یک مترجم در مقابل معانی و مفاهیمی که منتقل میکنه مسئول هستش
    نوشتن اسم منابع با حروف فارسی گمراه میکنه خواننده رو

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. سبحان

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یکی دیگه از دلایل ساخته نشدن چنین پیکاپی میتونه همخوانی قیمتی اون با هامر EV باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    کامارو شوتی

    موافقم 3
    مخالفم 8
  7. ابوالفضل

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    میتونه یه چند تا نسخه محدود تولید کنه
    برای به رخ کشیدن قدرت سیلورادو
    بالاخره از دور رقابت عقب نمونه
    ولی به فروش خودش ادامه بده

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا