شرکت چینی GAC Motor در نمایشگاه خودروی شانگهای از یک وانت مفهومی جسورانه رونمایی کرده است که ترکیب تسلا سایبرتراک و هامر EV به نظر میرسد.
گک این طراح عجیب را «زیبایی علمی-تکنولوژیک » یا sci-tech aesthetic مینامد و اگرچه ظاهری کاملاً آیندهنگرانه دارد، عناصری از خودروهای معمولی در آن دیده میشود. بدنه ساده و نقرهای این وانت الکتریکی دوکابین با گلگیرهای مشکی و برجسته، ظاهری مشابه سایبرتراک دارد. البته اشارهای به استفاده از فولاد ضدزنگ در بدنه نشده است.
چراغهای باریک جلو که با یک نوار نوری به هم متصل شدهاند، به وضوح از طراحی هامر EV الهام گرفتهاند. سپر جلوی پایین با صفحه محافظ یکپارچه نیز شبیه به محصول جنرال موتورز است.
گک اعلام نکرده که آیا این کانسپت، با نام Pickup 01، برای تولید در نظر گرفته شده یا خیر، اما سرنخهایی ارائه کرده است. این شرکت میگوید پیکاپ وان اولین خودرویی است که هدف آن تبدیل محصولات باربری GAC به مدلهای لوکس و مجهز به فناوریهای پیشرفته است. این خودرو ترکیبی از قابلیتهای سنتی وانتها با طراحی و کیفیت خودروهای سواری را ارائه میدهد.
از جمله فناوریهای جدید، پلتفرم گایا (معماری هوشمند تطبیقی GAC) است که با سیستم تعلیق قابل تنظیم، میتواند از حالتهای رانندگی مناسب برای شرایط شهری، آفرود و بکسل کردن پشتیبانی کند. شایعاتی وجود دارد که برخی از پیشرانههای این پلتفرم از نوع پلاگین هیبرید خواهند بود، که برای بکسل کردن ایدهآل هستند، برخلاف پیشرانههای کاملاً الکتریکی که در حمل بارهای سنگین به سرعت شارژ خود را از دست میدهند.
پیکاپ وان همچنین مجموعهای از ویژگیهای کمکراننده الکترونیک GAC را با نام سپر ایمنی X یا X-SouL Safety Shield معرفی میکند. جزئیات بیشتر، از جمله طراحی داخلی، در آینده منتشر خواهد شد.
نشان تجاری GAC Pickup 01 توسط دپارتمان خودروهای باری گک، یعنی GAC Commercial Vehicles، توسعه یافته است. این بخش در حال آمادهسازی برای ورود به بازارهای خارج چین، شامل استرالیا، شیلی و عربستان سعودی، از همین امسال است.
با توجه به تعرفههای سنگین ایالات متحده بر واردات خودروهای چینی، محصولات گک فعلا هیچ شانسی برای حضور در آمریکا ندارد. به همین دلیل، مدلهایی با ظاهر مشابه خودروهایی امریکایی که صرفا داخل چین فروخته میشوند؛ منع قانونی نخواهند داشت.
خودروباز
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با اینکه اینم شکلش عجیبه اما انصافا از سایبرتراک قابل تحمل تره
net
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی بیرونیش از سایبرتراک بهتره ولی لاستیک بزرگش و گلگیرش که بیرون زده بد هست
Aj23
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴گک چرا یه طراحی واحد نداره زبان طراحیش؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تویوتا ژاپن به اون عظمت مدام تغییر شکل می ده
از برندهای چینی توقع نداشته باشین
net
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کیا و هیوندای کلا تغییر شکل داده😀
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی واحد فقط ایران خررو و سایپا ، تولید یک ماشین تا موقعی که طراحیش کلاسیک محسوب بشه
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چیزیش به الهام از سایبرتراک نمیخوره / احتمالا الهام همونیه که جلوش ایستاده ..
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴از سایبرتراک بهتر طراحی شده ، سایبرتراک که کیفیت نداشت ولی این فکر کنم کیفبتش بهتر باشه ، خلاصه پول داشته باشم میخرمش
ashkanyp
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برند GAC داخل امارات هست ماشیناش پس اینم میاد ولی این مدل ممکنه واردات رسمی نداشته باشه مثل مدل های دیگه توسط راسا و آرتابان
اگه هایبرید باشه شانس فروشش بیشتره چون اگه تمام برق باشه احتمالا قیمتی تو رنج آواتار داره و کسی بخواد فول برق بخره انتخابش آواتاره نه این مگه خوره سایبرتراک یا پیکاپ باشه
آواتار هم مدلای هایبریدش بیان ایران عالی میشه و ارزش خرید بالایی خواهند داشت
mickeyy
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴از سایبرتراک طراحیش بهتره
datsun
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش بهتر از سایبرتراکه
علی Shelby
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سایبر تراک که طراحیش افتضاح بود . از طراحی اون الهام گرفتن هم معلومه طراحی خوبی در نمیاد ولی این از سایبر تراک طراحیش بهتره
هیتلر»
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مورچه چیه که کله پاچش باشه