خودروهای چینیهفته نامه

گران‌ترین سدان ها و استیشن‌های برقی/هیبریدی چینی در سال 2025

در مقاله پیش رو با گران‌ترین سدان ها و استیشن‌های برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ آشنا خواهید شد.


بازار خودروی چین بزرگ‌ترین بازار خودرو در دنیاست و اهمیت فوق‌العاده‌ای برای برندهای تراز اول جهانی دارد. برندهای چینی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌اند و به خطر درجه اول بسیاری از خودروسازان قدیمی اروپایی و آمریکایی تبدیل شده‌اند. چینی‌ها با فراگیر شدن خودروهای برقی نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده کرده‌اند و هم‌اکنون در زمینه تولید محصولات بدون آلایندگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با گران‌ترین سدان ها و استیشن‌های چینی سال ۲۰۲۵ آشنا کنیم. دقت داشته باشید که قیمت پایه هر یک از این خودروها ملاک رتبه‌بندی بوده است.

گران‌ترین سدان ها و استیشن‌های برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵

دنزا Z9/Z9 GT

سدان دنزا Z9 و استیشن Z9 GT پنجمین خودروی گران‌قیمت این کلاس در چین است و قیمتش از ۴۶,۱۷۰ دلار شروع می‌شود. مدل استیشن Z9 GT از سپتامبر ۲۰۲۴ وارد بازار شده و به فروش بیش از ۱۱ هزار دستگاه رسیده است. البته باید گفت فروش نسخه سدان چند ماه بعد شروع شد و فروش آن در سال قبل فقط ۱۱۲۰ دستگاه ثبت گردید. دنزا Z9 GT با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برقی در دسترس است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۱۹۵/۱۹۹۰/۱۵۰۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۳۱۲۵ میلی‌متر است مدل بدون آلایندگی از سه موتور برقی با ۹۵۲ اسب بخار قدرت استفاده کرده و توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتری دارد. نسخه پلاگین هیبریدی دنزا نیز به پیشرانه ۲ لیتری توربو و سه موتور برقی مجهز است و ۸۵۸ اسب بخار قدرت دارد.

استلاتو S9/یوان هانگ Y7

سدان برقی استلاتو S9 محصول مشترک هواوی و بایک است. این خودرو از آگوست ۲۰۲۴ و با قیمت ۵۵,۱۳۰ دلار راهی بازار چین شده و در اولین سه‌ماهه حضور در بازار به خانه ۳۰۰۸ نفر راه یافته است. S9 در نسخه دیفرانسیل عقب خود حداکثر قدرت ۳۰۸ اسب بخاری داشته درحالی‌که خروجی مدل چهار چرخ محرک آن به ۵۲۳ اسب بخار می‌رسد. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی نیز بسته به مشخصات مدل انتخابی توان پیمایش ۷۲۱ تا ۸۱۶ کیلومتری خواهد داشت. باید گفت سدان یوان هانگ Y7 شرکت دایون نیز با قیمتی مشابه در رده چهارم گران‌ترین سدان ها و استیشن‌های برقی/هیبریدی چینی قرار دارد. این خودرو از دو موتور برقی با ۶۷۱ اسب بخار قدرت سود می‌برد و توان پیمایش آن بین ۷۲۰ تا ۱۰۲۰ کیلومتر اعلام شده است.

نیو ET7

سدان برقی نیو ET7 حداقل قیمت ۵۹ هزار دلاری دارد و سال قبل فروش بیش از ۷ هزار دلاری را تجربه کرده است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ۵۱۰۱/۱۹۸۷/۱۵۰۹ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۳۰۶۰ میلی‌متر است. ET7 فقط به‌صورت چهار چرخ محرک و با قدرت ۶۴۴ اسب بخار تولید می‌شود و با یک‌بار شارژ مسافت ۵۳۰ تا ۶۷۵ کیلومتر را طی می‌کند.

زیکر ۰۰۱ FR

این خودرو نسخه پرفورمنس از شوتینگ بریک چینی زیکر ۰۰۱ محسوب می‌شود و قیمت قابل‌توجه ۱۰۶ هزار دلاری دارد. با اینکه آمار فروش دقیق زیکر ۰۰۱ FR مشخص نیست اما فقط ۹۹ دستگاه از آن در هر ماه تولید می‌شود و بنابراین احتمالاً حجم فروش سالانه آن به حدود ۱۰۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. خودروی موردبحث طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۸/۱۹۹۹/۱۵۴۵ میلی‌متری دارد و چهار موتور برقی آن حداکثر ۱۲۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی هم‌ توان پیمایش ۵۵۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. ۰۰۱ FR می‌تواند در ۲.۰۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

نیو ET9

نهایتاً به گران‌ترین سدان و استیشن برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ می‌رسیم که نیو ET9 نام دارد. این خودرو با قیمت ۱۰۸,۷۷۵ دلار در دسامبر سال قبل عرضه شده است. ET9 از پلتفرم NT 3.0 استفاده می‌کند و طول/عرض/ارتفاع آن به ۵۳۲۴/۲۰۱۶/۱۶۲۰ میلی‌متر می‌رسد. دو موتور برقی خودروی یاد شده ۶۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی نیز شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. ET9 صفر تا صد ۴.۳ ثانیه‌ای داشته و سیستم رانندگی هوشمند آن از ۳۱ سنسور تشکیل شده است.

موارد قابل‌ذکر دیگر

امسال دو سدان برقی/هیبریدی لوکس دیگر وارد بازار چین خواهند شد که اولی مکسترو S800 محصول هواوی و جک است. این خودرو قیمت پایه حدود ۱۳۶ هزار دلاری خواهد داشت و به‌صورت برقی و EREV در دسترس خواهد بود. قوای محرکه S800 در مجموع ۸۵۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

خودروی دوم هم یانگ وانگ U7 شرکت بی وای دی است که قیمتش حدود ۱۳۶ هزار دلار خواهد بود. U7 به دو صورت برقی و پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد. مدل پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و چهار موتور برقی با خروجی هر یک ۳۴۹ اسب بخار است. مدل برقی هم از چهار موتور برقی با مجموع قدرت ۱۲۸۷ اسب بخار سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    به درد نمیخورن

    موافقم 15
    مخالفم 64
    1. net

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3592 ديدگاه)

      چین گران ترین ماشین دنیا هم تولید کند باز از لحاظ طراحی داخلی و طراحی بیرونی و مشخصات فنی اخر تابلو هست که چینی و بی کیفیت و آشغال هست . چرا چین هر کاری می کند نمی تواند مثل امریکا و اروپا و ژاپن و کره جنوبی ماشین با مشخصات فنی خوب و با طراحی داخلی و طراحی بیرونی خوب تولید کند

      موافقم 13
      مخالفم 64
      1. ارسلان

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        عمو هوشنگشون و دیدیم!! 😂 ملت همچین عمو هوشنگ ، عمو هوشنگ میکردند که انگار سفینه فضاییه….اومد تو بازار دیدیم یه قارقارکه که یه گاز بخوره ۵۰۰ میلیون از قیمتش افتاده!! چانگان ام هیچی نبود…..چینی فن بالاخونه رو فرستاده تعطیلات

        موافقم 4
        مخالفم 19
      2. Aj23

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        نمی تونی چین رو با محصولات خارق‌العاده ی جاپنی و اروپایی با قیمت بالای ۲۰۰هزار دلار مقایسه کنی!
        شاید ورود به صنعت خودروسازی برای برخی از این شرکت ها کاملا جدید باشه و شاید نتونن انتظارات رو برطرف کنن(بعضی از برند های چینی)اما نمی شه پیشرفت اونارو نادیده گرفت خیلی از محصولات اونا تو رده قیمتی خودشون بی رقیب هستند!!!
        بنظرم چون شما محصولات جک و نهایتاً محصولات گروه چری رو دیدید دلیل نمی شه که بگید همه خودرو های چینی آشغال هستند!،اینطوری به محصولات زیکر و دنزا و…ناحقی می کنید!!

        موافقم 17
        مخالفم 4
    2. پیام

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2232 ديدگاه)

      اونایی که دیسلایک زدن
      این رو ببینید تا بفهمید ماشین به چی میگن! شاید یخورده سطح توقعتون ازین حالت درومد و اینا واستون بهشت نشدن!!!

      https://www.instagram.com/reel/DE7_aJ6Ngb-/?igsh=MWR0amxuNDRlNXV1Zw==

      موافقم 4
      مخالفم 44
    3. محمد

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1413 ديدگاه)

      ***
      توروخدا منتشر کن،آخه ضرب المثله‌ توهین نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 9
  2. صامورایی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    سلام بعضی سایتا خبراز بازگشت فورد به لمان میدن اگه مبیشه پوشش بدید،،.

    موافقم 5
    مخالفم 8
  3. amir

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3804 ديدگاه)

    بی وای دی باز طراحی قابل قبول تری داره

    موافقم 15
    مخالفم 15
  4. Iman 007

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    زیکر رو دوست دارم

    موافقم 19
    مخالفم 3
  5. همایون

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (887 ديدگاه)

    خود پدال تو مقاله معرفی نیو et9 از عنوان شاسی بلند پرچمدار استفاده کرده ولی اینجا جزو سدانها حساب شده!!

    موافقم 1
    مخالفم 4
  6. Aj23

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چین در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده…به شخصه از محصولات دنزا و بی وای دی و زیکر طرفداری می کنم بخاطر تغیر رویه این خودروساز ها در این چند سال اخیر!
    و چقدر واقعا برخی از محصولات که از مبدا چین تولید می شوند در این چند سال کیفیت خوبی دارند!!

    موافقم 12
  7. KAIZEN

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    نیو ET7 خیلی خوبه

  8. امید

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حالا که حداقل 90 درصد وارداتی بازار ایران برای چین شده بنظرم در خودروسازی داخلی را تخته کنن و همشو بدن به چین ، اینجوری دوسر برد برای مردم و منابع کشور هست
    اینجوری دست خیلی ها از رانت و مافیا بازی قطع میشه

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا