گرانترین سدان ها و استیشنهای برقی/هیبریدی چینی در سال 2025
بازار خودروی چین بزرگترین بازار خودرو در دنیاست و اهمیت فوقالعادهای برای برندهای تراز اول جهانی دارد. برندهای چینی در سالهای اخیر پیشرفتهای شگفتانگیزی داشتهاند و به خطر درجه اول بسیاری از خودروسازان قدیمی اروپایی و آمریکایی تبدیل شدهاند. چینیها با فراگیر شدن خودروهای برقی نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده کردهاند و هماکنون در زمینه تولید محصولات بدون آلایندگی حرفهای زیادی برای گفتن دارند. در این مقاله میخواهیم شما را با گرانترین سدان ها و استیشنهای چینی سال 2025 آشنا کنیم. دقت داشته باشید که قیمت پایه هر یک از این خودروها ملاک رتبهبندی بوده است.
گرانترین سدان ها و استیشنهای برقی/هیبریدی چینی در سال 2025
دنزا Z9/Z9 GT
سدان دنزا Z9 و استیشن Z9 GT پنجمین خودروی گرانقیمت این کلاس در چین است و قیمتش از 46,170 دلار شروع میشود. مدل استیشن Z9 GT از سپتامبر 2024 وارد بازار شده و به فروش بیش از 11 هزار دستگاه رسیده است. البته باید گفت فروش نسخه سدان چند ماه بعد شروع شد و فروش آن در سال قبل فقط 1120 دستگاه ثبت گردید. دنزا Z9 GT با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برقی در دسترس است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 5195/1990/1500 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن 3125 میلیمتر است مدل بدون آلایندگی از سه موتور برقی با 952 اسب بخار قدرت استفاده کرده و توان پیمایش 630 کیلومتری دارد. نسخه پلاگین هیبریدی دنزا نیز به پیشرانه 2 لیتری توربو و سه موتور برقی مجهز است و 858 اسب بخار قدرت دارد.
استلاتو S9/یوان هانگ Y7
سدان برقی استلاتو S9 محصول مشترک هواوی و بایک است. این خودرو از آگوست 2024 و با قیمت 55,130 دلار راهی بازار چین شده و در اولین سهماهه حضور در بازار به خانه 3008 نفر راه یافته است. S9 در نسخه دیفرانسیل عقب خود حداکثر قدرت 308 اسب بخاری داشته درحالیکه خروجی مدل چهار چرخ محرک آن به 523 اسب بخار میرسد. باتری 100 کیلووات ساعتی نیز بسته به مشخصات مدل انتخابی توان پیمایش 721 تا 816 کیلومتری خواهد داشت. باید گفت سدان یوان هانگ Y7 شرکت دایون نیز با قیمتی مشابه در رده چهارم گرانترین سدان ها و استیشنهای برقی/هیبریدی چینی قرار دارد. این خودرو از دو موتور برقی با 671 اسب بخار قدرت سود میبرد و توان پیمایش آن بین 720 تا 1020 کیلومتر اعلام شده است.
نیو ET7
سدان برقی نیو ET7 حداقل قیمت 59 هزار دلاری دارد و سال قبل فروش بیش از 7 هزار دلاری را تجربه کرده است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به 5101/1987/1509 میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز 3060 میلیمتر است. ET7 فقط بهصورت چهار چرخ محرک و با قدرت 644 اسب بخار تولید میشود و با یکبار شارژ مسافت 530 تا 675 کیلومتر را طی میکند.
زیکر 001 FR
این خودرو نسخه پرفورمنس از شوتینگ بریک چینی زیکر 001 محسوب میشود و قیمت قابلتوجه 106 هزار دلاری دارد. با اینکه آمار فروش دقیق زیکر 001 FR مشخص نیست اما فقط 99 دستگاه از آن در هر ماه تولید میشود و بنابراین احتمالاً حجم فروش سالانه آن به حدود 1000 هزار دستگاه خواهد رسید. خودروی موردبحث طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 5018/1999/1545 میلیمتری دارد و چهار موتور برقی آن حداکثر 1247 اسب بخار قدرت تولید میکنند. یک باتری 100 کیلووات ساعتی هم توان پیمایش 550 کیلومتری را فراهم میسازد. 001 FR میتواند در 2.02 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
نیو ET9
نهایتاً به گرانترین سدان و استیشن برقی/هیبریدی چینی در سال 2025 میرسیم که نیو ET9 نام دارد. این خودرو با قیمت 108,775 دلار در دسامبر سال قبل عرضه شده است. ET9 از پلتفرم NT 3.0 استفاده میکند و طول/عرض/ارتفاع آن به 5324/2016/1620 میلیمتر میرسد. دو موتور برقی خودروی یاد شده 697 اسب بخار قدرت تولید میکنند و باتری 100 کیلووات ساعتی نیز شعاع حرکتی 650 کیلومتری را فراهم میسازد. ET9 صفر تا صد 4.3 ثانیهای داشته و سیستم رانندگی هوشمند آن از 31 سنسور تشکیل شده است.
موارد قابلذکر دیگر
امسال دو سدان برقی/هیبریدی لوکس دیگر وارد بازار چین خواهند شد که اولی مکسترو S800 محصول هواوی و جک است. این خودرو قیمت پایه حدود 136 هزار دلاری خواهد داشت و بهصورت برقی و EREV در دسترس خواهد بود. قوای محرکه S800 در مجموع 852 اسب بخار قدرت تولید میکنند.
خودروی دوم هم یانگ وانگ U7 شرکت بی وای دی است که قیمتش حدود 136 هزار دلار خواهد بود. U7 به دو صورت برقی و پلاگین هیبریدی تولید خواهد شد. مدل پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه 2 لیتری توربو با 268 اسب بخار قدرت و چهار موتور برقی با خروجی هر یک 349 اسب بخار است. مدل برقی هم از چهار موتور برقی با مجموع قدرت 1287 اسب بخار سود میبرد.