بازگشت به آمریکا با DS

سه‌شنبه 15 مهر 1393 - 13:44
مطالعه 5 دقیقه
Citroën DS Divine Concept
روابط مشتریان آمریکایی با خودروهای فرانسوی هیچ‌گاه گرم و دوستانه نبوده است. سیتروئن، پژو و رنو به ترتیب از این بازار خداحافظی کردند و البته بهتر...
تبلیغات

روابط مشتریان آمریکایی با خودروهای فرانسوی هیچ‌گاه گرم و دوستانه نبوده است. سیتروئن، پژو و رنو به ترتیب از این بازار خداحافظی کردند و البته بهتر است بگوییم که واپس زده شدند. اما بازار بزرگ و پررونق آمریکا برای شرکت‌هایی که با قلاب به دنبال مشتری می‌گردند تا از روزهای رکود فاصله بگیرند، یک رؤیای بزرگ و فرصت قابل تأمل است.

سیتروئن که از اوایل دهه 70 میلادی از آمریکا خارج شده، این بار می‌خواهد در قامت و لباسی جدید و با برند لوکس DS خود دوباره شانس خود را بیازماید. البته این بازگشت تا قبل از سال 2020 اتفاق نخواهد افتاد.

نام تجاری DS اینک مستقل شده و دیگر با نشان سیتروئن همراه نیست.

در حال حاضر DS در اروپا با مدل هاچ بک متوسط DS3 و مدل جمع‌وجور DS4 که رقیب آئودی A3 محسوب می‌شود و کراس اوری خفیف نیز هست و هاچ بک بزرگ و سدان DS5 حضور دارد.

آخرین محصول DS در نمایشگاه پاریس، خودروی مفهومی دیواین (Divine) بود. خودرویی که نمایشگر یک هاچ بک لوکس و متفاوت برای آینده است. یکی از عجایب این خودرو، پنجره عقب آن است که با پانل‌های لوزی شکا به هم پیوسته، دید به عقب را کاملاً مسدود کرده است و ناچارا برای آن از یک دوربین دید عقب استفاده می‌شود.

درب‌های این خودرو از نکات جالب آن می‌باشند. باز شدن درها به صورتی بسیار متفاوت و شاید فانتزی که در آن درب‌های جلو به صورت قیچی و درب‌های خودکششی عقب روی لولای عقب باز می‌شوند، چشم‌ها را خیره می‌کند.

درون کابین، طراحی و کیفیت ممتاز و مدرن حرف نخست را میزند. کابین یک طراحی شیک پاریسی دارد که متعلق به زمان آینده است و طبق معمول DS پر از خطوط لوزی و الماسی شکل، فیبر کربن یا چرم یا ابریشم و جواهرات است.

جالب‌ترین بخش این خودرو، قوای فنی آن است که از یک موتور 1.6 لیتری مشترک بین PSA و BMW با قدرت 267 اسب بخار سود می‌برد.

در نهایت سؤال اینجاست که سیتروئن با چنین طرح‌هایی می‌تواند دل مشتریان آمریکایی را نسبت به خود نرم کند؟

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.