سیتروئن

معرفی دی‌اس N°4، هاچ‌بک جذاب فرانسوی با پیشرانه‌های برقی و هیبریدی

N°۴ که جانشین DS4 خواهد بود، با طراحی خیره‌کننده، کابین لوکس و پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی قدرتمند رونمایی شده است تا استانداردهای جدیدی در کلاس خود تعریف کند.

دی‌اس از مدل N°۴ رونمایی کرده است؛ خودرویی که در اصل نسخه‌ای بازطراحی‌شده و به‌روز از DS4 محسوب می‌شود. این مدل با الهام از پرچم‌دار N°۸ تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی خود دارد و با طراحی لوکس‌تر و حفظ جذابیت ظاهری آشنا، گامی بزرگ به‌سوی آینده برداشته است. در نمای جلویی، N°۴ با جلوپنجره‌ای باریک و نورانی، لوگوی دی‌اس درخشان و چراغ‌های روز بازطراحی‌شده، ظاهری متمایز پیدا کرده است. سپر جدید با ورودی هوای بزرگ‌تر در بخش پایینی، به همراه کاپوتی که ۱۲ میلی‌متر کشیده‌تر شده و بخشی از جلوپنجره را می‌پوشاند، حس لوکس بودن را تقویت می‌کند. در نمای کناری، خطوط آشنا با چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی و سقف شناور دیده می‌شود. در عقب، جزئیات تیره‌رنگ و نشان‌های جدید، تغییرات ظریفی را به نمایش می‌گذارند.

کابین N°۴ در نگاه اول آشنا به نظر می‌رسد، اما با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی صفحه آمپر دیجیتال و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی، تجربه‌ای مدرن‌تر ارائه می‌دهد. مدل‌های رده‌بالا با روکش آلکانتارا، چرم ناپا قهوه‌ای و تریم چوب خاکستر قهوه‌ای عرضه می‌شوند. گرم‌کن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی ۱۴ بلندگوی فوکال نیز از آپشن‌های قابل سفارش هستند. فضای بار در نسخه هیبریدی ۴۳۰ لیتر، در نسخه پلاگین‌هیبریدی ۳۶۰ لیتر و در نسخه الکتریکی ۳۹۰ لیتر است.

نسخه تمام الکتریکی N°۴ E-Tense مجهز به باتری ۵۸.۳ کیلووات ساعت و موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۳ نیوتن متر است. این مدل با استاندارد WLTP، برد ترکیبی ۴۵۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. شارژر سریع ۱۲۰ کیلوواتی DC می‌تواند باتری را در حدود ۳۰ دقیقه از ۲۰٪ به ۸۰٪ برساند. نسخه پلاگین‌هیبریدی از موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژ و موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهره می‌برد. باتری جدید ۱۴.۶ کیلووات ساعت، برد الکتریکی را ۳۰٪ افزایش داده و به ۸۱ کیلومتر رسانده است. این مدل با قدرت ترکیبی ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر، شتاب صفرتاصد را در ۷.۱ ثانیه (۰.۳ ثانیه سریع‌تر از نسل قبل) طی می‌کند.

نسخه هیبریدی با موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ و گیربکس شش سرعته دوکلاچه با موتور الکتریکی یکپارچه عرضه می‌شود. این مدل ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفته دی‌اس، رانندگان می‌توانند تا ۵۰٪ از زمان رانندگی شهری را در حالت تمام الکتریکی سپری کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2711 ديدگاه)

    ایران خودرو واسه نسل جدید دنا
    باید ازین الگو بگیره
    ابه امید خدا سال 1450 خورشیدی

    موافقم 20
    مخالفم 2
  2. محسن

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هرچی بیشتر نگاه میکنم بیشتر ازش خوشم میاد،مخصوصا رنگ سیاهش

    موافقم 41
    مخالفم 3
  3. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (339 ديدگاه)

    لامصب دی اس طراحی اتاق و کابینش رو انگار دادن دست فرزامینی ها یا افرادی که رفتن به ماه ، یه بار یوار دی اس ۷ شدم چقدر کابینش زیبا لوکس و خفن بود البته به کابین رولز رویی نمی‌رسه ولی خب از لحاظ قیمتی خیلی کمتره اینم حساب کنید به نطرم فرانسوی ها واقعاً در صنعت خودروسازی پتانسیل بالایی دارن و از این رقابت دارن عقب میفتن

    موافقم 30
    مخالفم 4
  4. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (339 ديدگاه)

    بابت غلط املایی زیاد ببخشید بنده تاچ گوشیم شکسته

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3922 ديدگاه)

    من احساس میکنم طراحی موزون و خوبی داره

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. اراز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    سلطان رخ ساده نمای چراغ زیبا و داشبورد با دکمه فیزیکی قابل هضم

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. BMW is GOD

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    امیدی به DS ندارم و بعید میدونم در آینده جایگاه خاصی داشته باشه. این فرانسه اونی که باید باشه نیست. شاید فروشش عمدتا در همون فرانسه و چندتا کشور اروپایی باشه و در یه سطح متوسطی ادامه مسیر بده.

    موافقم 6
    مخالفم 11
  8. Cadillac-V

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (533 ديدگاه)

    دی اس برند لوکس ساز خوبیه طراحیشم خوبه ولی خیلی رقبای سرسختی داره، مرسدس‌بنز ، کادیلاک، آئودی، آلفارومئو، لکسوس، جگوار و…

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. GENERAL CORVETTE

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    باید منتظر مدل های پلاگین و هایبرید خفیف NO8
    و عرضه به بازار امارات متحده عربی و کویت و اردن و لبنان هم باشیم
    و احتمالا جدیدترین و تشنه ترین بازی خودرو
    سوریه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. omid

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 10
  11. Ben

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (241 ديدگاه)

    طراحی عالیه

  12. سجاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوبی داره ، به خصوص طراحی بخش عقب شخصیت مستقلی داره و کاملاً باابهت و زیبا طراحی شده…

  13. رامتین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3450 ديدگاه)

    طراحیش بشدت عالیه. روی این موتور 1.6 توربو هیبریدی 250 اسبی بزارن محشر میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. zm.1994

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خدایی قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا