دوجکادیلاک

درگ دوج دورانگو هلکت و کادیلاک اسکالید V، هیولاهای سوپرشارژ آمریکایی

هرچند کراس‌اوورهای الکتریکی قدرتمند این روزها پرفورمنس شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند اما شاسی‌بلندهای بنزینی با پیشرانه‌های V8 بزرگ و هیولایی نیز بسیار سریع هستند. در ویدئوی جدید تراتل هاوس دو نمونه از این خودروها یعنی دوج دورانگو هلکت و کادیلاک اسکالید V برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفته‌اند. در سینهٔ این دو شاسی‌بلند قدرتمند آمریکایی پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پنهان شده است ولی بااین‌حال، اعداد و ارقام آن‌ها متفاوت هستند.

پیشرانهٔ هلکت ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که اسکالید با ۶۸۲ اسب بخار، نیروی کمتری دارد. البته گشتاور ۸۸۵ نیوتن متری پیشرانهٔ کادیلاک از ۸۷۵ نیوتن متر دورانگو بیشتر است اما این اختلاف چندان قابل‌توجه نخواهد بود. علاوه بر این، اسکالید با وزن ۲۸۲۰ کیلوگرمی، به میزان قابل‌توجهی از دوج که ۲۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد سنگین‌تر است. انتقال نیروی این موتورهای قدرتمند هم در دوج توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و در کادیلاک ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در مسابقهٔ اول، دوج به لطف وزن کمتر و قدرت بیشتر، برتری بزرگی نسبت به رقیب هم‌وطن کسب کرد. دورانگو قبل از آنکه کادیلاک بتواند آن مکعب سنگین روی شاسی نردبانی را تکان دهد، کاملاً فاصله می‌گیرد. در این درگ، قدرت کمتر و وزن بیشتر کادیلاک به شکست آن انجامید. مسابقهٔ دوم که در حالت رولینگ آغاز شد، نزدیک‌تر بود اما بازهم دوج از کادیلاک فاصله گرفت و اسکالید نتوانست همپای رقیب پیش برود. مسابقهٔ آخر اما جالب‌تر بود زیرا پنج شخص بالغ تمام صندلی‌های دورانگو را پر کردند تا شانسی به اسکالید بدهند اما این کار هم تأثیری نداشت و شاسی‌بلند پرفورمنس کادیلاک همچنان فقط می‌توانست چراغ‌های عقب دورانگو را ببیند.

این روزها شاسی‌بلندهای پرفورمنس بسیار متداول شده و بین خریداران از همیشه محبوب‌تر هستند. این خودروها که ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارند، گزینه‌ها و انتخاب‌های متعددی را پیش روی خریداران قرار می‌دهند. در بین دو خودروی اینجا نیز ممکن است دوج به‌اندازهٔ کادیلاک لوکس نباشد و تکنولوژی و امکاناتی در حد آن نداشته باشد اما دورانگو به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است و در ۴۰۰ متر هم سریع‌تر خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج دورانگو هلکت

کادیلاک اسکالید V

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۸۲ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر ۸۸۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۵۹۰ کیلوگرم ۲۸۲۰ کیلوگرم
قیمت ۹۲,۷۸۰ دلار ۱۵۲,۴۹۰ دلار

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    دوتاشون عشقن و بینظیر از هر لحاظ
    اما خب من قطعا دورانگو رو یکم فقط یکم بیشتر از اسکلید دوس دارم
    واقعا حیفه داج
    حیفه هلکت
    نکنید این کار رو باهاش
    انجین هلکت رو هر ماشینی سوار شد چیزی جز رکورد نزد
    فقط تصور کنید یکم از پول های خود داج صرف خودش میشد و پولش رو نمیخوردن
    محصولاتش رو بروز رسانی میکرد و نسل جدیدشون رو میداد بیرون
    شک ندارم توی هر سگمنت که وارد میشد مشتری براش کیلومتر ها صف میبست و قطعا راحت میتونست بازار رو قبضه کنه و روی یه نوک انگشتش بچرخونه
    اما حالا باید به خاطر عقده گشایی یه عده فاشیست ایتالیایی بره کنار …

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۶۷
    1. رضا

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (232 ديدگاه)

      با قوانین آلایندگی و فشار دولت ها راهی جز این نیست .
      فقط داج نیست
      بنز ، ب ام و ، آئودی و … روزگاری محصولات عملکرد بالاشون ده سیلندر و هشت سیلندر بودن ، الان دارن به سمت شیش سیلندر و حتی چهار سیلندر و هیبرید میرن .

      موافقم ۴۹
      مخالفم ۳
      1. MILADZM

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (260 ديدگاه)

        این موضوع هیچ ربطی به قوانین آلایندگی نداره
        همین انجین های داج رو یکم بهینه ش کنی از ۴ سیلندر های بی ام و و بنز کمتر میسوزونه.
        حتی همین الانش هم انجین ۵.۷ لیتری همی داج از انجین ۲ لیتری بی ام و ۵۲۸ ها کمتر بنزین مصرف میکنه .
        این مسئله دلایل علمی داره که قبلا گفتم
        ابن وسط پول های داج و رم رو خوردن همین
        پس فلسفه بافی نکنیم .

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۶۵
        1. Payfast

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (723 ديدگاه)

          شما خودت سلطان فلسفه ای جون دل

          موافقم ۴۶
          مخالفم ۳
        2. رضا

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (232 ديدگاه)

          چارجر با موتور ۵.۷ هشت سیلندر ۳۷۰ اسب تولید میکنه ، بنزe450 هم همینطور .
          چاجر ترکیبی ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر میسوزه
          ولی e کلاس شیش سیلندر ۹.۵ لیتر میسوزه (البته بنز ۴matic هست و احتمالا روی مصرف سوخت تاثیر منفی هم گذاشته ! )

          موافقم ۲۷
          مخالفم ۴
        3. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (260 ديدگاه)

          جناب رضا
          مشکل اینجاست که شما به اعداد و ارقام آرمانی و تقریبا تخیلی سازمان های گوناگون مثل EPA و کاتولوگ شرکت دلخوش کرده اید
          دنیای واقعی با دنیای ارقام و اعداد کارخانه و … خیلی فرق داره .
          از طرفی شیوه اندازه گیری مصرف سوخت این سازمان ها خیلی متفاوته و همخونی کمی با رانندگی یک فرد در دنیای واقعی داره .
          شما به هر ماشینی یکم فشار بیاری راحت دو برابر اون عدد اعلامی رو میسوزونه .
          حالا این وسط خیلی وقتا توی رانندگی شهری مجبوری نیستی به اون انجین پوشراد همی ۵.۷ فشار بیاری
          بنا به کارکتر این انجین که قبلا توضیح دادم .
          موتور های همی خیلی پربازده تر از اون چیزی هستن که فکر میکنی

          موافقم ۵
          مخالفم ۲۷
        4. رضا

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (232 ديدگاه)

          در صورتی میتونستید به فشار آوردن اشاره کنید که ماشینی من اسم بردم توان کمتری داشت و شما نیاز داشتین بیشتر گاز بدین .
          ولی موتور E450 از نظر توان مشابه همی هست !

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۰
        5. رضا

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (232 ديدگاه)

          من همی رو واقعا دوست دارم و بنظرم از بهترین موتورهای درونسوز تاریخ خودروسازی هست .

          اما باور دارم کوچک شدن موتور ها و در نهایت الکتریکی شدن در بسیاری از شرایط و کاربردها حرکت درست و رو به جلویی هست

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۰
        6. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (260 ديدگاه)

          یه نکته هم بگم راجب مصرف این انجین ۵.۷ لیتری
          کلا انجین های همی و در کل انجین های پوشراد پیک گشتاور رو از دور بسیار پایین تری نسبت به انجین های dohc در اختیار راندده میزارن
          و البته پیک گشتاور هم در انجین های پوشراد در بازه دور موتور خیلی وسیع تری نسبت به انجین های دیگه در دسترس قرار میگیره .
          این باعث میشه معمولا توی رانندگی شهری و معمولی راننده خیلی روی پدال گاز فشار نیاره و با همون گشتاور دور موتور پایین کارش راه بیفته و در نتیجه مصرف پایین بمونه
          البته سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها هم اینجا به کمک داج میاد که بیشتر اوضاع رو بهتر کنن
          از اون طرف بی ام و چون انجین کم حجمی داره که به واسطه سیستم توربو میتونه قدرت و گشتاور خوبی در اختیار بزاره
          راننده ناخودآگاه مجبوره برای دستیابی به پرفورمنس مورد نظر بیشتر به پدال گاز فشار بیاره تا توربو وارد مدار بشه و ماشین جون بگیره که نتیجه ای جز بالا رفتن مصرف سوخت نداره .
          واقعا انجین های همی حیف شدن
          بر خلاف تصور عموم خیلی راندمان خوبی داشتن
          میتونستن تا آخرین لحظات حیات بنزینی ها دوام بیارن و نفس بکشن اما حیف …

          این دقیقا کامنت خودمه زیر پست تبلیغ داج که کپی ش کردم اینجا
          آقا رضا اگه با دقت بخونیش جواب سوالت رو میگیری
          موضوع مهم گشتاوره و اینکه اون گشتاور در چه دور موتوری به دست میاد و در چه بازه ای از دور موتور در دسترسه موضوعی مهم تر .

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۴
        7. رضا

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (232 ديدگاه)

          میلاد جان همینجا نمودار گشتاور همی ۵.۷ با موتور همین e450 که گفتم رو با هم بررسی کنیم

          (این اعداد که میگم تقریبی هست و دور موتور صدتایی بالا و پایین میشه )
          همی تقریبا از دور ۱۵۰۰ گشتاور نزدیک به ۳۲۵ پوند فوت رو میده اما بنز در این دور تقریبا ۳۵۰ پوند فوت که نشون میده حتی در دور پایین و شروع حرکت برتری داره .

          با رسیدن دور به ۱۷۰۰-۱۸۰۰ گشتاور بنز به حداکثر یعنی تقریبا ۳۷۰ پوند فوت میرسه تا نزدیک به دور ۵۰۰۰ هم افت نمیکنه . بعد از این این دور تا حداکثر دور که تقریبا ۶۵۰۰ باشه گشتاور به مقدار تقریبی ۲۶۰ افت میکنه .
          حالا همی ! تا دور ۲۵۰۰ به ۳۵۰ پوند فوت نمیرسه (گشتاوری که بنز در دور ۱۵۰۰ میداد) و باید به بیش از دور ۴۰۰۰ برسه تا تقریبا ۳۸۰ پوند فوت گشتاور بده . از ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ هم افت میکنه و به تقریبا ۳۰۰ میرسه .

          پس مشخص شد اصلا به اون شکل که شما میگید نیست . با یک موتور با مهندسی ضعیف طرف نیستیم که تا دور سه هزارتا توربو وارد مدار نشه و جون نداشته باشه !
          با یه جستجو خودتون نمودارها رو بررسی کنید و مطمئن بشید .

          میلاد عزیز خود من اسم توربو و … میاد تنم میلرزه ! منم عاشق همی هستم و بنظرم لیاقت زنده موندن رو تا سالها داره .
          ولی …
          گاهی نیازه با جریان همراه شد و حرکت کرد . هر قدر هم خوب و بینقص باشی با ثابت و راکد موندن از رقبا عقب میمونی .
          برای همین e کلاس که با چارجر مقایسه کردم ، با تمام وجود باور دارم بهترین و بینقص ترین فرمول برای این ماشین اتاق W124 بود و دوست داشتم بنز تا همین امروز با همون سبک نسل های جدید e کلاس رو بسازه . و مطمئن هستم اگر چنین بود ماشین بینظیری میشد .
          اما حقیقت این هست که با این کار نه در اوج بلکه در بدترین شرایط بنز و کپل فوق‌العادش شکست میخوردن .

          جریان و ترند روز رو نمیشه کاری کرد . نمیشه بدون تغییر موند هر قدر هم که بینظیر باشی .

          با تمام وجود داج و همی رو دوس دارم ولی تغییر نیازه …

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۰
        8. MILADZM

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (260 ديدگاه)

          ممنون آقا رضا بابت کامنت پر محتوا 👍👍
          ولی خب دیگه این حرفا فایده نداره موتور هلکت چراغ تولیدش در سال ۲۰۲۳ برای همیشه خاموش میشه .

          موافقم ۱
          مخالفم ۶
    2. مازیار

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1605 ديدگاه)

      نمیتونی ادعا کنی که بیشتر از مدیران و کارشناسان اون کمپانی نگران سرمایه شون هستی و بیشتر از اونها به اوضاع بازار و جبر زمانه آگاهی داری
      اما میتونی علاقمند به بازی با کلماتی چون فاشیسم و نازیسم و جوسازی های بیهوده باشی

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۳
      1. MILADZM

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (260 ديدگاه)

        دوست عزیز جناب مازیار
        اولا شما هر جور میخوای میتونی در مورد من فکر کنی

        در مورد نگرانی در مورد سرمایه هم متاسفانه شما هنوز معنی طرفدار رو متوجه نمیشید
        اولین بار توی شهرمون یدونه چلنجر سیاه رنگ دیدم
        که به فیس بعد از ۲۰۱۵ فیس لیفت شده بود
        از اون موقع عاشق و دلباخته داج شدم
        الان مثلا یکی میاد از یه تیم فوتبال دفاع میکنه میگه حیف که سرمایه اون تیم رو هدر دادن مثلا رونالدو رو خریدن
        میتونستن چند تا بازیکن جوان بخرن
        یا برعکس این حرف
        مثلا بیایم بگیم تو بیشتر از مدیران باشگاه میدونی ؟
        پس داداش دور نگیر اینجا یه سایته من هم نظرم رو میگم و هیچ کس هم نمیتونه تعیین تکلیف کنه کی چه کلمه ای به کار ببره چه کلمه ای به کار نبره
        از کلماتی هم که استفاده میکنم براش استدلال دارم
        ایتالیا از قدیم مظهر و خاستگاه فاشیسم بوده و هست و خواهد بود و فایسم ایتالیایی هم برا خودش یه مکتبه .
        حالا اگه این کلمات و حرف ها رو دوس نداری مشکل خودته کامنتامو رو نخون خوشحال هم میشم
        بسلامت

        موافقم ۷
        مخالفم ۳۷
        1. مازیار

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1605 ديدگاه)

          چون طرفدار دوآتشه هستی و با دیدنش غش و ضعف میکنی؟
          اینه استدلال شما؟
          میخوام هرگزم به اون درک نرسم
          همش مال شما

          هشتاد سال بعد جنگ اونم تو یه سایت خودرویی :
          ایتالیا همیشه مرکز فاشیسم بوده😅

          موافقم ۳۴
          مخالفم ۴
        2. مازیار

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1605 ديدگاه)

          😅اونوقت رو چه حسابی فکر کردی میتونی به دیگران ادب یاد بدی؟
          نکنه چون عاشق فرهنگ استیک چرب با آبجو و زدوخورد توی بار هستی؟
          ببین پسرجان باور کن به چشم همون عموترامپ عزیزت من و شما هیچ فرقی نداریم، هردو یه تروریست خاورمیانه ای هستیم که حتی لایق پا گذاشتن به کشورش ندونسته و همون اول زمامداریش دستور منعش رو صادر کرده
          پس بالاسر قبر خالی گریه نکن

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲
      2. MILADZM

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (260 ديدگاه)

        ایشون کارش فقط تیکه انداختن به ماشین های آمریکایی هست
        بعد ما هم بیشتر اوقات هیچی بهش نمیگیم
        اما امان از روزی که یه آمریکایی باز بیاد عین خودش به اروپایی ها تیکه بندازه
        این آقا میشه مدافع حقوق بشر
        برای بقیه خط قرمز و محدوده تعیین تکلیف میکنه
        دو سه بار هم قبلا این کار رو برای شخص من کرده
        ولی من از کنارش گذر کرده بودم
        این سایت دبیر داره
        سر دبیر داره
        کلی تبم تحریریه داره
        اگه فقط یه کلمه توی کامنت به کار بره که از قوانین و حریم سایت تخطی محسوب بشه در این صورت کامنت حذف یا سانسور میشه
        نیازی به مامور لباس شخصی مثل جناب مازیار نیس که حریم واسه بقیه تعیین کنه .
        دوست عزیز شما هم مثل من یه کاربر ساده هستی نه بیشتر نه کمتر .

        موافقم ۶
        مخالفم ۲۹
        1. مازیار

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1605 ديدگاه)

          آقای میلاد
          اینجا محل تبادل نظر هست
          شما یه کامنت میزاری میانگین پنجاه تا مخالف میگیری اما پنجاه نفر نمیان علت مخالفت خودشون رو بگن
          من هم مثل بقیه شاید به یک درصد کامنت های شما واکنش نشون داده باشم
          راجع به تیکه انداختن هم هرگز به پای شما که از هر قاره یه مورد برای هیت داری نخواهم رسید خاطرجمع باش

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۳
        2. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (260 ديدگاه)

          داستون واقعا فکر میکنی من نمیدونم تو همون کاربر ” وجدان جاپن ” خودروبانک هستی ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱۳
        3. datsun

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2781 ديدگاه)

          من مثل تو نیستم با هزار اکانت فیک جوابت رو دادم متأسفانه پدال حذف کرد

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        4. MILADZM

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (260 ديدگاه)

          تو اگه جواب دادن بلد بودی که اینقد توی بحث کم نمیاوردی
          داستون / وجدان جاپن
          حرفات فرقی به حالم نمیکنه برام خنثی هست
          خیلی ضعیفی یکم روی خودت کار کن
          زود پا پس میکشی
          در بهترین حالت فقط یدونه یا اگه خیلی به خودت فشار بیاری دو تا ریپلای بعدش د فرار
          قوی باش
          تو شروع کن من تا آخرش هستم

          موافقم ۰
          مخالفم ۷
    3. Reza Waffen SS

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      کادیلاک اسکالید V

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴
  2. ferimia

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با ۲۳۰ گیلوگرم وزن کمتر و قدرت تقریبا برابر مشخصه دورانگو برنده میشه!
    ولی این ۲۳۰ کیلوگرم وزن کمتر، لوکس بودن کمتری رو هم در پی داره! از اختلاف قیمتشون هم مشخصه

    انتخابم اسکالید، این ماشین رو میخرم که ۷ ۸نفر رو در اوج راحتی و لوکس بودن حمل کنم و هم خودم و هم مسافرین لذت ببرن
    نه اینکه باهاش درگ ۴۰۰ متر برم😂

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۶
  3. Just toyota

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (493 ديدگاه)

    حالا فکر کنید تو این درگ تسلا مدل x پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۲/۵ ثانیه قرار داشت 😍😍⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸

    موافقم ۶
    مخالفم ۴۴
    1. ❤BMW❤

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      جیگر
      چه ربطی داشت ؟
      بعد اسمتو نوشتی فقط تویوتا ، بعدش پرچم آمریکا میزاری و رعد و برق ؟

      منطقیه :/

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
      1. blackwing

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        دقیقاً !
        مثه اینه من که اسمم بلک وینگه و عکس کادیلاک دارم بیام بنویسم چانگان بهترین ماشین تولید انبوه دنیاست ، عشق است چین و استان سیچیوان 😂

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
      2. Porsche 911

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1121 ديدگاه)

        ❤BMW❤
        با توجه به اکانت های فیک جدید پدال و افرادی که فلان و بهمان برند رو هیت میکنن مشخصه چه کسی پشت اسم تویوتا قایم میشه و قربون صدقه آمریکا میره

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
      3. Just toyota

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (493 ديدگاه)

        خب دوست عزیز ، کسی که طرفدار تویوتا باشه نمیتونه دیگه طرفدار برند دیگه ای باشه ، در ضمن اینم بهتون بگم موفقیت های الان تسلا مدیون سرمایه گذاری های عظیم تویوتا بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در این خودروساز بوده ، هر چند به دلایل نا معلوم با هم تو سال ۲۰۱۵ قطع رابطه میکنن

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  4. امین

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (330 ديدگاه)

    عاشق دورانگو هستم.ببنظیره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  5. R@min

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عملکرد اسکلید رو شاسی نردبانی و نبود سیستم لانچ کنترل تحسین برانگیزه هر چند اصلا فلسفله ساخت این مدل مشخص نیست.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  6. مهردادکمال

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    این امریکایی ها چقد بدبختن خدایی همش تردید دارن کدوم رو بخرن از بس حق انتخاب دارن! لینکولن ناویگتور کادیلاک دوج شورلت سابربن جیپ واگونیر اینفینیتی qx80 لندکروزر j300 لکسوس lx 570 لندرور دفندور ۸سیلندر بی ام و x7 مرسدس gls مرسدس سری g رنجرور اتوبیوگرافی تسلا y و….
    چرا میگم امریکا؟ چون مردمش بیشترین درامد رو دارن! و قشر متوسطشون میتونه اقساطی به راحتی صاحب ماشینایی شن که مرگ ندارن! لعنت به جبر جغرافیایی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۰
    1. ❤BMW❤

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      آفرین به اطلاعات کوبنده ات 😆

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. مجتبی .

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (142 ديدگاه)

      آقا مهرداد عزیز جبر نیست انتخاب اشتباهه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. Si

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (492 ديدگاه)

    دورانگو =شاهکار دوج

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. blackwing

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    دوستان به این نکته توجه کنین که دورنگو هلکت از اتاق و شاسی و طراحی قدیمی تری بهره میبره و راحتی و لوکسی کمتری داره
    اما کادیلاک یکی از بهترین کابین‌ها رو داره ، خیلی بزرگ تر و سنگین تره و اختلاف زمانیشون فقط ۱ ثانیه هست
    کادیلاک یه سری تکنولوژی مثه سیستم تعلیق مغناطیسی ، سوپرکروز ، سیستم صوتی AKG پیشرفته ، نمایشگر ۳۸ اینچی OLED ‌و… داره که دورنگو نداره
    انتخاب من کادیلاکه چون به غیر از اون اختلاف ۱ ثانیه پایان خط ، هیچ برتری توی دورنگو نمیبینم

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. دیمن

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هر دو بزرگوار عشق هستند ودوست داشتنی

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2157 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.یه طرف شاسی نردبونی و کدیلاک یه طرف انجین همی و ظاهر عضلانی.اختلاف قیمت هم بی تاثیر نیست میشه باهلش کلی کار انجام داد رو دورانگو.هر کدوم رو انتخاب کن عالی هستش.فقط خاک بر سر مدیران استلانتیس که داج رو میخوان نابود کنن

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  11. احمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (480 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاک
    البته خیلی سخت میشه صدای سوپرشارژر دوج نادیده گرفت
    لامصب صداش یه جوریه انگاری در گوشت میگه بیشتر گاز بده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا