نسل بعدی دوج چارجر پیشرانه بنزینی خواهد داشت

پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Dodge-Charger-1
طبق گزارش‌های موثق، نسل بعدی دوج چارجر در کنار مدل الکتریکی، نسخه‌ای بنزینی هم خواهد داشت که به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر هوریکین مجهز می‌شود.
تبلیغات

از زمانی که دوج کانسپت الکتریکی چارجر دیتونا SRT را در سال 2022 معرفی کرد و خبر از پایان کار ماسل کارهای بنزینی داد، با موج اعتراضات طرفداران مواجه شد. بعداً اما شایعاتی منتشر شدند که به ارائهٔ نسخهٔ بنزینی نسل بعدی چارجر اشاره می‌کردند و حالا مشخص شده که این شایعات حقیقت داشته‌اند. به گزارش وب‌سایت استرالیایی The Drive، نسل بعدی چارجر در کنار نسخهٔ تمام الکتریکی، نسخه‌ای بنزینی هم خواهد داشت که از موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین استفاده خواهد کرد.

این خبر توسط منبعی مرتبط با قطعه‌سازی که از برنامه‌های تولید دوج مطلع است به وب‌سایت مذکور داده شده است. به گفتهٔ این منبع، پلت‌فرم نسل بعدی چارجر LB نام دارد و با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی هوریکین در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک با نسل چهارم گیربکس استلانتیس ارائه می‌شود. این گیربکس نسخهٔ جدیدی از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک کنونی است و متأسفانه خبری از گیربکس دستی و همین‌طور پیشرانهٔ V8 نخواهد بود. بااین‌حال، موتور هوریکین که هم‌اکنون در نسخه‌های 420 و 510 اسب بخاری ارائه می‌شود، احتمالاً خواهد توانست طرفداران را راضی کند زیرا قوی‌ترین نسخهٔ نسل هفتم موستانگ یعنی دارک هورس هم 500 اسب بخار قدرت دارد.

علاوه بر این، استلانتیس اخیراً اعلام کرده که نسخهٔ قوی‌تری از پیشرانهٔ هوریکین هم در دست توسعه است که می‌تواند به‌عنوان جایگزین موتور هلکت در چارجر جدید ارائه شود. فعلاً اطلاعی در مورد طراحی این خودرو نداریم و نمی‌دانیم چقدر به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که نسخه‌های الکتریکی و بنزینی چارجر در ظاهر باهم متفاوت خواهند بود یا نه. بااین‌حال، به گفتهٔ منبع مذکور، هردو نسخه در کارخانهٔ ویندسور در کانادا تولید می‌شوند و هم‌اکنون تجهیزات خط تولید جدید در این کارخانه در حال نصب است.

اما برای چلنجر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در حال حاضر چلنجر کوپه و چارجر سدان در کنار هم تولید می‌شوند اما کانسپت چارجر دیتونا SRT یک کوپه است. همچنین تصاویری از بدنهٔ چارجر تولیدی در کارخانه افشا شده که خودرویی دودر را نشان می‌دهد. به گفتهٔ منبع مذکور، این خودرو همان نسل بعدی چارجر است؛ بنابراین، احتمالاً دوج قصد دارد هردو مدل چلنجر و چارجر را در یک کوپهٔ جدید ادغام کند و احتمالاً نام چلنجر را کنار خواهد گذاشت. البته در این رابطه هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست.

موضوع دیگری که ارائهٔ پیشرانهٔ بنزینی در نسل بعدی چارجر را تأیید می‌کند، وجود تونل گیربکس در بدنه‌ای است که در تصاویر لو رفته دیده می‌شود. علاوه بر این، مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» قبلاً گفته بود پلت‌فرم STLA Larg که در کوپهٔ جدید این شرکت استفاده شده از لحاظ فنی می‌تواند هم به قوای محرکهٔ الکتریکی و هم پیشرانه‌های بنزینی مجهز شود.

به‌طورکلی، هرچند پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ هوریکین نمی‌تواند صدا و هیجان موتورهای عظیم V8 همی را داشته باشد اما طرفداران می‌توانند خوشحال باشند که دوج هنوز هم به تولید ماسل کارهای بنزینی ادامه خواهد داد. همچنین موتور تمام آلومینیومی هوریکین قدرت زیادی تولید می‌کند و جایگزین خوبی برای هشت سیلندرهای سالخوردهٔ همی خواهد بود. نسل کنونی چارجر و چلنجر در پایان سال 2023 از روی خط تولید کنار می‌روند و احتمالاً سال آینده چارجر جدید معرفی می‌شود. بدین ترتیب، هرچند هیچ امیدی برای ساخت نسل بعدی شورلت کاماروی بنزینی وجود ندارد اما با دوج اجازه نمی‌دهد فورد موستانگ یکه‌تاز بازار ماسل کارها باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.