تجربه و آزمایشدوج

پشت فرمان دوج چلنجر هلکت جیل‌بریک، 807 اسب بخار قدرت افسارگسیخته!

دوج چلنجر هلکت جیل‌بریک کوپه جذابی است که با ۸۰۷ اسب بخار قدرت هم راننده را خشنود می‌کند و هم توجه عابرین را برمی‌انگیزد.

در دنیای خودرو مدل‌هایی وجود دارند که تسلیم کنوانسیون‌های مدرن نمی‌شوند و پرچم سنت را به اهتزاز درمی‌آورند. دوج چلنجر هلکت جیل‌بریک یکی از این خودروها است. در دنیایی که اکثر خودروها سعی می‌کنند همه‌چیز را برای همه‌کس ارائه کنند، جیل‌بریک همچنان مأموریت منحصربه‌فردی دارد: تبدیل حجم عظیمی از بنزین به اسب بخار. شاید روزهای عمر چلنجر به شماره افتاده باشد اما جیل‌بریک هنوز هم آماده است تا با آن V8 قدرتمند خود ابری از دود لاستیک ایجاد کند. البته چلنجر خانوادهٔ بسیار متنوعی با پیشرانه‌های مختلف دارد اما کسانی که خواهان بهترین ویژگی‌های این ماشین هستند نباید به چیزی کمتر از جیل‌بریک رضایت دهند.

نام کامل این خودرو دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی جیل‌بریک است و همان‌طور که این نام نشان می‌دهد، بر اساس همان هلکت ردآی وایدبادی ساخته شده است. ویژگی اصلی جیل‌بریک اما قرض گرفتن پیشرانهٔ چلنجر سوپر استوک است. در این نسخه، قدرت موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ از ۷۹۷ اسب بخار به ۸۰۷ اسب بخار افزایش پیدا کرده اما گشتاور تغییری نداشته و همچنان ۹۶۰ نیوتن متر است. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و خبری از گیربکس دستی نیست.

روی جاده

اما رانندگی با یک ماسل کار مدرن با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت چگونه است؟ هیجان‌انگیز، انرژی‌بخش و ترسناک. البته مورد آخر ممکن است به دلیل آب‌وهوای زمان آزمایش ما باشد که معمولاً بارانی و با دمای زیر ۱۰ درجهٔ سانتی‌گراد بود. در این شرایط، تمرین برای استفاده از تمام نیروی موتور در سرعت‌های پایین کاملاً بیهوده خواهد بود زیرا حتی با ضریب بلندتر و کمتر تهاجمی ۲.۶۲ محور عقب، فشردن فقط نصف پدال گاز باعث هرزگردی چرخ‌ها می‌شود که می‌تواند دود عظیمی از لاستیک‌های پیرلی به هوا بفرستد؛ اما در سرعت‌های بالاتر کشش خودرو هنگام تخته‌گاز رفتن در بزرگراه دیوانه کننده است.

تنها گشتاور فوری خودروهای الکتریکی پرقدرت می‌تواند با این نیرویی که جیل‌بریک تولید می‌کند مطابقت داشته باشد. همچنین با فشردن پدال گاز، نالهٔ سوپرشارژر بلند می‌شود که این برای هرکسی که بجای خون در رگ‌هایش بنزین جریان دارد یک سمفونی بی‌نظیر خواهد بود. حالا که صحبت از بنزین شد باید بگوییم که جیل‌بریک خودروی تشنه‌ای است و فقط بنزین سوپر نوش جان می‌کند. این خودرو در هر صد کیلومتر در شهر ۱۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۱۱.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند که البته این اعداد برای خودرویی با ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۲ تن وزن چندان وحشتناک نیستند. همچنین حتی با این وزن و آئرودینامیک در حد آجر، هیچ‌چیزی به‌جز مأمور پلیس نمی‌تواند مانع رسیدن جیل‌بریک به حداکثر سرعت اعلامی ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت شود.

هندلینگ

اولویت اصلی جیل‌بریک پرفورمنس در خط مستقیم است اما مهندسان دوج تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این ماشین در پیچ‌ها هم عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. به همین دلیل، برای این چلنجر قدرتمند نسبت فرمان ۱۴.۴ به یک و سیستم تعلیقی با کمک‌فنرهای تطبیقی بلستاین در نظر گرفته شده است. البته وجود یک موتور V8 سوپرشارژ بزرگ در جلو توزیع وزن خودرو را برهم میزند و باعث می‌شود ۵۷ درصد از وزن روی محور جلو قرار گیرد. بااین‌حال، لاستیک‌های پهن ۳۰۵ پیرلی P Zero و ترمزهای بزرگ تمام تلاش خود را می‌کنند تا وزن خودرو را پنهان کنند. جیل‌بریک در پیچ‌ها چسبندگی چشمگیری دارد و بهتر از یک خودروی ۲ تنی پاسخ می‌دهد اما با یک خودروی اسپرت مثل تویوتا سوپرا یا حتی یک ماسل کار چابک مثل کامارو ۱LE اشتباه گرفته نمی‌شود.

جیل‌بریک به چهار حالت رانندگی شامل اتو، کاستوم، اسپرت و پیست مجهز است که هرکدام قسمت‌هایی مثل قدرت موتور، تنظیمات گیربکس، کنترل کشش، کمک‌فنرهای تطبیقی و… را تنظیم می‌کنند. حالت پیش‌فرض حالت اتو است که قدرت موتور را کاهش می‌دهد و رام‌ترین تجربهٔ رانندگی را فراهم می‌کند. در این حالت در ترافیک وحشتناک شهر با راحتی کاملی رانندگی کردم که برای خودرویی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت باورنکردنی است. البته در این حالت حتی هنگام تخته‌گاز هم تمام ۸۰۷ اسب بخار قدرت ارائه نمی‌شود و برای رها کردن آن هیولای سوپرشارژ باید از حالت ویژهٔ SRT استفاده کرد.

داخل

طبیعی است که خودرویی به این بزرگی در داخل هم از کابین جاداری برخوردار است. در اینجا برای یک کوپه فضای زیادی برای پنج نفر وجود دارد. البته صندلی‌های عقب هنوز هم بیشتر برای کودکان مناسب هستند اما از صندلی‌های کامارو یا موستانگ جادارترند. در پشت خودرو هم صندوق بار بزرگی با ۴۶۰ لیتر حجم وجود دارد که می‌تواند اشیاء زیادی را در آن جای داد.

قیمت

جیل‌بریک قابل سفارشی‌سازی بالایی دارد که شامل مواردی مثل رنگ‌های متنوع بدنه، کاپوت و سقف مشکی مات، شش رنگ مختلف برای کالیپرهای ترمز، پنج رنگ داخلی، چهار رنگ برای کمربندهای ایمنی و… می‌شود؛ اما سفارشی‌سازی می‌تواند قیمت پایهٔ خودرو را بسیار افزایش دهد. قیمت جیل‌بریک از ۸۶,۲۳۵ دلار شروع می‌شود اما با لیستی از آپشن‌ها، قیمت نمونهٔ آزمایشی ما به ۱۰۰,۵۷۱ دلار رسیده است.

جمع‌بندی

چلنجر هلکت جیل‌بریک همه‌جا توجهات را جلب می‌کند و واکنش مردم را به دنبال دارد. این خودرو بیش از هر مدل دیگری در بازار به ماسل کارهای دههٔ ۶۰ نزدیک است اما از لحاظ ایمنی، راحتی و آسایش مطابق با استانداردهای سال ۲۰۲۲ ساخته شده است. البته این ماشین بی‌نقصی نیست ولی همین هم بخشی از جذابیت آن محسوب می‌شود. این کوپهٔ بزرگ و قدرتمندی است که با پیمودن هر کیلومتر، لبخند بی‌پایانی را روی لبان راننده می‌نشاند.

مشخصات فنی دوج چلنجر هلکت جیل‌بریک

Dodge Challenger Hellcat Jailbreak

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۸۰۷ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
طول ۵,۰۱۷ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۳۲ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
حجم صندوق بار ۴۶۰ لیتر
قیمت پایه ۸۶,۲۳۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۰,۵۷۱ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای
منبع
AutoGuide

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    حیف از داج که با این همه رکورد فروش حتی یک دلار هم از در آمدش خرج خودش نشد البته چرا یک دلار هزینه تغییر آرم اون کراس اوور کذایی آلفا شد.هر کی دیگه بود از فرصت بیشترین فروش ماسل و اسپرت آمریکای شمالی بهره میبرد و نسل جدید داج ها و همراه نسل جدید وی8 همی رو عرضه میکرد.راستی تا الان دوتا تیزر از دیمون لست کال اومده که پدال ترجیه داده به جاش خبر فردش سایپا بزاره.

    موافقم 74
    مخالفم 22
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      یه لات اصیل
      انگار دهه 70 هست و دوج زده به سیم اخر
      ولش کنن یه موتور 7/5لیتری با کاربرات میبنده روش و مثل اون دوران میفروشش
      نوش جونت هرچی مصرف میکنی

      موافقم 72
      مخالفم 25
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      کاش میشد با بمب ا…م کارخانه داج را بمب باران کرد !
      میدانید چرا؟
      چون همونجا بایگانی میشه و دیگه نمیتونه فرزندان ناخانده ای مثل هورنت و چارجر برقی تولید کنه !
      بعدش هم کارخانه رنو و پژو را بمب باران کرد.
      دوباره میدانید چرا؟
      چون سال ها خودروهای مذخرف تولید کرده اند!

      راستی خدمت معلم های دیکته بگویم میدانم مظخرف درست است ! ایراد نگیرید سنم بالا رفته است به اندازه شما بلد نیستم !

      موافقم 28
      مخالفم 52
      1. RENAULT5

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        پژو ورنو چرا 😂
        فرانسه وامریکا: رحم کنید سرورم

        موافقم 18
        مخالفم 29
      2. MC20

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        مزخرف
        فرهنگ فارسی معین
        (مُ زَ رَ) [ ع . ] (اِمف .) 1 – آراسته شده با چیزهای فریبنده . 2 – سخن بی اصل و بی – معنی . 3 – زراندود. 4 – بی ارزش ، بیهوده . 5 – زشت ، ناپسند .

        موافقم 31
        مخالفم 6
      3. سعید

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یاید بگم که حتی مظخرف هم درست نیست درستش مزخرف هستش😁

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. علی

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      عجب هیبتی داره این ماشین ! خداییش اصله جنسه ، ماسل کار یعنی دوج ،

      موافقم 36
      مخالفم 3
  2. Alan.r

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    قلدر به تمام معنا😎😎
    این ماشین مخصوص کساییه که با لاستیک عقب خصومت دارن

    موافقم 60
    مخالفم 6
  3. زیزیگولو

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4452 ديدگاه)

    یه کوپه ی عضلانیو بزرگ که آدم پشت فرمونش احساس بزرگیو سنگینی میکنه …….. نهایت هیجان رانندگی👌👌

    موافقم 56
    مخالفم 7
  4. AMD

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دوج 2سال قبل میگفت سال ۲۰۲۲ یک نسخه تولید محدود از چارجر به نام غول تولید میکنه . کسی میدونه چرا معرفی نشده ؟

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. AMIN (M.A.S)

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (810 ديدگاه)

      یه کامنت نوشتم ظاهرا ثبت نشد :(
      اسم غول دست کم تا الان ماجرای اولای آوریل سایت کارباز بوده
      ولی ۲۰‌مارس یعنی دقیقا ده روز دیگه
      آخرین نسخه عضلانیا قراره تو وگاس معرفی شه تا الان هم سه تا تیزرش منتشر شده عجیبه سایت مدال پوشش نداده (مخصوصا این آخری جدیده میتونست سوژه پوشش دادن باشه)
      احتمالا با چیز جالبی طرف باشیم

      موافقم 11
      مخالفم 3
  5. A1

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    960 نیوتون متر گشتاور روی چرخ های عقب!واقعا رانندگی این ماشین هنر میخواد

    موافقم 33
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      امریکای سوار فقط میتونه مهارش کنه چون کلا عادت به گشتاور بالا دارن

      موافقم 28
      مخالفم 21
  6. احمدرضا

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    اون صدی ۱٨ نوش جوووونش
    گوارای وجودش

    موافقم 37
    مخالفم 7
  7. Alireza

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    وحشی مثل همیشه😍

    موافقم 20
    مخالفم 4
  8. ARMAN سابق

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    رخ جلوشو به هزار تا بوگاتی ترجیح میدم.( نظر شخصی )

    موافقم 52
    مخالفم 21
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      به کل قاره اروپا ترجیحش میدم

      موافقم 35
      مخالفم 32
  9. سوشیانت

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1781 ديدگاه)

    بالاتر از مهندسی آمریکایی نداریم👌
    حداکثر سرعتش هم ۳۲۷ هست

    موافقم 30
    مخالفم 48
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      صد البته
      این گشتاور فقط هنر امریکن کارزه

      موافقم 25
      مخالفم 24
      1. سوشیانت

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1781 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 6
        مخالفم 17
      2. MC20

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        اون گشتاور فقط لاستیک ها رو می ترکونه و باید لاستیک تند تند عوض بشه … طرف فقط باید مستقیم توو خط لاستیک فروشی کار کنه … هنر امریکن کارز ترکوندن لاستیک هاست !!!!!!!! ؟؟؟؟؟

        موافقم 28
        مخالفم 24
  10. R/T

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    معرکه است

    موافقم 24
    مخالفم 6
  11. Black Mamba

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ردلاینش چرا کمه ؟ دلیلش چیه ؟
    اگه اشتباه نکنم اکثر ماسل کارا رد لاینشون نسبت به بقیه یخرده محدودتره .
    دلیلش چیه ؟

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. AMIN (M.A.S)

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (810 ديدگاه)

      علت استفاده از طرح موتور پوشراد و ۲ سوپاپ توی یه سیلندر هستش که هم سوپاپ بزرگتر سرعت ورود هوا رو تو مخصوصا دور بالا کاهش میده (هرچند حجمو زیاد میکنه) و البته تو پوشرادا برای مسائل ایمنی محدودیت ردلاین هم میذارن (هرچند مثال پوشراد دور بالا داریم)
      بین نام های عضلانی موستانگ شلبی GT500 با موتور DOHC و ۴ سوپاپ تو سیلندر ردلاین بالای ۷۰۰۰ تا داره

      موافقم 9
      مخالفم 2
  12. عارف

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    متن بسیار جذاب و دلچسب نوشته شده بود فارغ از اینکه ترجمه بود یا تالیف نویسنده ی سایت پدال.متن استفاده ی به جا و درستی از اصطلاحات و شوخی های دنیای اتوموبیل داشت.امیدوارم بیشتر از این دست مقاله ها در سایت ببینیم.ممنون از اقای دهقان بابت این نوشتار

    موافقم 31
    مخالفم 4
  13. OM.01

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    شک دارم اگه تو آمریکا میبودم بخوام 100kبدم به ماسل کار،اما اگر میخواستم اینکارو کنم و بحث بحث داج سوار شدن باشه احتمالا میرفتم سراغ آگهی چارچر 68 یا 69 یا 70 رستوماد یا چلنجر 70رستوماد. البته مثل اینکه پروتورینگ بهتره. حالا اونم بود اوکی هست

    تو روایات اومده رستوماد ها و پروتورینگ ها فارق از هر مدلی درصورتی که اصولی کار شده باشن بهتر و جذاب تر از خودروهای مدرن خواهد بود. البته روایات خودروهای استریت راد هم گفتن ولی به شخصه برام خیلی عجیبه و قبول کردنش سخت.ولی فعلا بر اساس روایات، ماشین های این سبکی رو تو رنج 6 رقمی ترجیح میدیم…حالا انشاالله بشه تست کنیم ببینیم داستان چیه:)

    از پدال بابت مطلب تشکر میکنم خیلی خوب بود فقط لطفا امکانش هست عکس های بیشتر بزارید. ممنون.

    موافقم 17
    مخالفم 6
  14. TESLA

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ۸۰۷ اسب بخار 😍😍🇺🇸🇺🇸💪💪

    موافقم 19
    مخالفم 5
  15. R@min

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1623 ديدگاه)

    چقدر خوش رنگه. حیف که باید باهاش خداحافظی کرد.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  16. TESLA

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    درسته که طراحی سوپرکار های ایتالیایی رو نداره ، مهندسی و شتاب سوپراسپرت های آلمانی نداره یا مثل ابرخودرو های ژاپنی خوش استایل نیست ، ولی رخ آمریکاییش چنان حس قدرتی میده که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست 😎🇺🇸🇺🇸💪💪💪

    موافقم 13
    مخالفم 22
    1. سوشیانت

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1781 ديدگاه)

      کی گفته مهندسی آلمانی بهتر از دوجه؟ برای اینکه مهندسی دوج رو بهتر متوجه بشی شتاب چلنجر جیل بریک فقط ۳.۴ هست بنز sl63 amg که یکی از بهترین ماشین های بنزه با اینکه چهار چرخ محرکه ۳.۶

      موافقم 9
      مخالفم 19
      1. hamidreza

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (327 ديدگاه)

        sl63 amg یه کانورتیبل لوکسه با ۵۸۰ اسب بخار و وزن بالا…
        اگه میخوای مقایسه بکنی بیا amg gt63s رو مقایسه بکن…! تازه اینی که گفتم سدان پرفورمنسه
        مرسدس amg gt بلک سریز هم نگتفم چون که احساس میکنم نامردیه…😁
        آلمانیای زیادی هستن که سر ترن ولی حیف که شما کل پرفورمنس ماشینو تو ۴۰۰ متر میبینبن…!
        هرچند که تو این بخش هم حرفی واسه گفتن ندارین😂

        موافقم 9
        مخالفم 10
        1. سوشیانت

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          این چلنجر کوپه خانوادگی و دو ردیفه هست و رقیب مستقیمش همون sl63 amg هست اگه الکی بخوایم مقایسه کنیم پس شما هم بیا همه ی این ها رو با دیمون مقایسه کن تو شتاب هیچ کدوم به دیمون نمیرسن حتی همون بلک سریز البته نمیدونم چی فکر کردی بلک سریز رو با شتاب ۳.۲ میگی مهندسیش عالیه😂😂 هم تو شتاب شکست میخورین هم قدرت هم تاپ اسپید😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. میثم غلامی

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          این سایزش بزرگه اس ال اس باید مثل اون ماشینای مسابقه باید ببری فقط پیست برونیش من به شخصه پنج نفریم تو خانواده اگه ماشینی واسه نگه داشتن بخرم صد در صد اینو میخرم ابهت بزرگی وحشیگری نماد ثروت رو هم در این میبینم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. sina

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خداست لامصب

    موافقم 18
    مخالفم 4
  18. Reza Waffen SS

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    فقط رخشو 🤤🤤🤤

    موافقم 19
    مخالفم 4
  19. AMIN (M.A.S)

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (810 ديدگاه)

    اوهو
    پیشی اومده
    این جیل بریک یا شخصی سازی زیاد امسال برای نسخه هلکت معمولی (معمولی با ۷۱۷ اسب!!) هم هست
    به نظرم وجود این شخصی سازیای زیاد خیلی خوبه کاش از قبل تر وجود داشت روشون
    خودشم که مشخصه ۸۰۷‌ اسب 960NM عالی
    وزنش پایین‌تر بود از اینم عالی تر میشد

    موافقم 7
    مخالفم 3
  20. Elemento

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ۸۰۰ اسب بخار قدرت افسار گسیخته … واقعا دوست ندارم تولید چلنجر متوقف بشه
    حیف این موتورها که با آرمیچر جایگزین بشن

    موافقم 23
    مخالفم 3
  21. ❤BMW❤

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    سوپر استوک خیلی خفنه
    و رد آی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  22. MASOUD 0099

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (416 ديدگاه)

    چه روخی داره لامصب 🔥🔥🔥🔥

    موافقم 6
    مخالفم 3
  23. Hamidreza

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ابهتو نگاه…! آدم خوف میکنه وقتی نگاش میکنه! همونطور که خیابونا براش جفت میکنن…😬

    موافقم 17
    مخالفم 3
  24. حسن

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1277 ديدگاه)

    خیلی عالیه هم ابهت داره هم لاته هم جیگره هم چشم خوشگل و نازه جمع تضادها لعنت بر مخترع این چشمها خدا نکشتت هنرمند

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا