فوردفولکس واگن

نسخه معادل فورد رنجر رپتور از فولکس ‌واگن آماروک تولید نخواهد شد

نسل جدید فولکس‌واگن آماروک فاقد نسخه رپتور از فورد رنجر جدید خواهد بود. اگرچه هر دو خودرو دارای زیرساخت مشترک خواهند بود اما فورد می‌گوید نسخه پرفورمنس آماروک در دستور کار نیست. البته احتمال دارد فولکس‌واگن استرالیا با کمک گروه خودرویی واکینشاو اقدام به تولید نسخه دیزلی خود کند چراکه نسل فعلی آماروک W سری ۵۸۰ موفقیت خوبی را در بازار تجربه کرده است. مهندس ارشد نسل جدید فورد رنجر به مجله درایو گفته است پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی بنزینی فورد رنجر رپتور بخشی از قرارداد همکاری با فولکس‌واگن نیست.

او گفته است:

قرارداد فولکس‌واگن آماروک برای برنامه وانت میان سایز است. آماروک جدید یک خودروی کاملاً متمایز شده خواهد بود هرچند زیرساخت دو خودرو مشترک است. رپتور برای ماست و برای یک کلاس جداگانه طراحی شده است و این خودرو بخشی از قرارداد اشتراک با فولکس‌واگن نیست

به این ترتیب اگر فولکس‌واگن می‌خواهد در کلاس سوپر وانت‌ها که رنجر رپتور پرچم‌دار آن است رقابت کند نیازمند توسعه نسخه‌ای پرفورمنس از آماروک خواهد بود. یک احتمال برای فولکس‌واگن استرالیا این است که همکاری با گروه خودرویی واکینشاو را تقویت کند. این کمپانی مالک اسبق خودروهای ویژه هولدن بوده است و وانت‌های رم و شورولت را طبق استانداردهای کارخانه به‌صورت فرمان راست تولید کرده است. فولکس‌واگن استرالیا با گروه خودرویی واکینشاو برای تولید نسخه‌های ویژه از نسل کنونی آماروک همکاری کرده است. ژرمن‌ها سال پیش خودروی W580S را عرضه کردند که نسخه پرفورمنس جاده‌ای آماروک بود. ماه بعد نیز W580X عرضه خواهد شد که روی آفرود تمرکز دارد.

سخنگوی فولکس‌واگن استرالیا گفته است:

با توجه به موفقیت W580 فعلی و عرضه قریب‌الوقوع W580X متمرکز روی آفرود، بخش خودروهای تجاری فولکس‌واگن از همکاری بیشتر استقبال می‌کند. نمونه‌های سری W آماروک طی چند دقیقه ابتدایی عرضه به فروش می‌روند و بنابراین همکاری بیشتر دل‌چسب خواهد بود

فولکس‌واگن استرالیا گفته است هنوز صحبت درباره تولید نسخه پرفورمنس از نسل جدید آماروک زود است و هنوز مشخص نیست که این خودرو در صورت تولید چه ظاهر و پیشرانه‌ای خواهد داشت. البته درایو معتقد است این خودرو در صورت تولید می‌تواند از پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی فورد رنجر جدید استفاده کند. همین پیشرانه در نسخه‌های فول آماروک قابل سفارش خواهد بود.

به این ترتیب طرفداران محصولات دیزلی که رنجر رپتور را نمی‌خواهند شاید آماروک ۶ سیلندر دیزلی را انتخاب کنند. نسل جدید فولکس‌واگن آماروک از اوایل سال آینده میلادی روانه بازار استرالیا خواهد شد اما احتمال دارد نسخه تولیدی توسط واکینشاو طی ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از آن تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    صد حیف که طالبان اومد راس کار !
    و اگر نه الان نسل جدید رنجر را در افغانسان شاهد بودیم و در اخبار حوادث نگاهش میکردیم !

    با اومدن طالبان دیگه تو خبرها بیشتر دمپایی میبینیم با موتورهای ۱۲۵ قان قان سه ترک سرنشین که دست هر کدامشان یه آرپیچی خودنمایی میکنه !

    ایران بدبخت چه گیری کرده این وسط ، یه طرفش امارات یا قطر با دنیایی از زندگی‌های مدرنیته خودنمایی میکند و طرف دیگرش افغانسان که بوی دوران کشف باروت و آتش را میدهد !

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      آدم اگه بخواد کل مشکلات ایرانو یه جا بنویسه
      چشماش بین ۴ تا ۹ نمره ضعیف میشن
      گوشیش از شدت داغی آتیش میگیره و احتمالا خود فردم فوت میشه
      انگشتای طرف صاف میشن
      گوشیش تغییر شکل میده
      ب… فرد صاف میشه
      گردنش میشکنه
      جفت دستاش بدبخت میشه
      پاهاش تکون نمیخورن بعد نوشتن
      و از عمرش کاسته میشه
      و در آخر به احتمال زیاد به دست گوشیش فوت میشه یا اگرم فوت نشه تا ابد بدبخت میشه

      موافقم 3
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا