فورد

درگ موستانگ دارک هورس با کامارو، چلنجر، سوپرا، بی‌ام‌و M2 و لوتوس امیرا

در درگی دیدنی، موستانگ دارک هورس به مصاف رقبای متنوعی از چلنجر گرفته تا لوتوس موتور وسط رفته است. اکثر این خودروها از گیربکس دستی استفاده می‌کنند.

به این مطلب و ویدئوی انتهای آن به‌خوبی توجه کنید زیرا ممکن است دیگر هیچ‌گاه مسابقهٔ درگی مثل این را نبینید. البته احتمالاً تاکنون بارها مسابقات درگ بین موستانگ، کامارو و چلنجر را دیده‌اید اما روزهای رقابت بین نسخه‌های جدید این سه ماسل کار رو به پایان است و اگر این نام‌ها در آینده دوباره در کنار هم تولید شوند، احتمالاً دیگر خبری از غرش V8 نخواهد بود. این موضوع، جیسون کامیسا را به گریه می‌اندازد. تولید دوج چلنجر و شورلت کامارو به‌زودی خاتمه خواهد یافت و به همین مناسبت، کامیسا شاید برای آخرین بار، سه ماسل کار آمریکایی را گرد هم جمع کرده است تا شاهد نبردی تنفس طبیعی در ۴۰۰ متر باشیم.

موضوع اصلی این درگ، موستانگ دارک هورس است که با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 و ۵۰۰ اسب بخار قدرت، از دو رقیب خود قوی‌تر است. در یک سمت موستانگ، شورلت کامارو SS قرار دارد که با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۲ لیتری، ضعیف‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود. در سمت دیگر هم چلنجر اسکات پک وایدبادی با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با آغاز درگ، برخلاف انتظار کامارو جلو می‌افتد و نهایتاً با زمان ۱۲.۲ ثانیه پیروز می‌شود درحالی‌که چلنجر و موستانگ هم‌زمان پس از ۱۲.۵ ثانیه به خط پایان می‌رسند.

اما موضوع مهمی در این مسابقه وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. چلنجر و کامارو هردو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند درحالی‌که دارک هورس از گیربکس دستی استفاده می‌کند. علاوه بر این، گیربکس کامارو ۱۰ سرعته است که با ضریب دنده‌های کوتاه‌تر، دنده‌ها را زودتر عوض می‌کند؛ بنابراین، اگر موستانگ هم بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خود مجهز بود احتمالاً شرایط فرق می‌کرد. بااین‌حال، این تفاوت در مسابقهٔ دوم وجود ندارد زیرا کامیسا رقبای دیگری را برای دارک هورس به میدان می‌آورد که همگی از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند. این خودروها تویوتا سوپرا، لوتوس امیرا و ب‌ام‌و M2 هستند که همگی قدرت کمتری نسبت به موستانگ دارند. دارک هورس در برابران رقبا چطور عمل خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 

دارک هورس

کامارو SS

چلنجر اسکات پک

ب‌ام‌و M2

تویوتا سوپرا

لوتوس امیرا

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8 ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت ۵۰۰ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر ۶۴۴ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۷۲۰ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۶۰,۸۶۵ دلار ۴۳,۸۹۵ دلار ۵۶,۸۵۵ دلار ۶۴,۱۹۵ دلار ۵۵,۵۹۵ دلار ۷۷,۱۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. ۰۰۹۸سامورایی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بگن انتخاب کن میگم همش واقعا هر کدوم یه روز استفاده می کنم.

    موافقم 28
    مخالفم 3
  2. Arshia m3csl

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    بی ام و m2 انتخابمه واقعا جذاب ترین bmw ای که جدید معرفی شده هست نوه ۲۰۰۲ بزرگ هم محسوب میشه😍🔥

    موافقم 38
    مخالفم 17
  3. R@min

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    بهتر بود تایم پیست می زدن اعداد ۴۰۰ متر که مشخص بود.

    موافقم 6
    مخالفم 15
  4. corvette

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    از بین این جمع
    لوتوس رو انتخاب میکنم

    موافقم 18
    مخالفم 28
  5. سالار فصل

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    هزار بار عرض کردم کامارو در این کلاس برترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین هست.
    حالا هی برید چلنجر بخرید :)

    موافقم 33
    مخالفم 24
    1. فقط چین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      دوستان بنده از سال 99 که پدر خودروسازی توسط هیئت چینی سواران غرب تهران چانگان اعلام شد فرمودم که آمریکا در خودروسازی سالهاست شکست خورده و خود را تسلیم چین کبیر کرده .

      موافقم 5
      مخالفم 76
      1. امیر

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        داداش گل میکشی ( به ما هم بگو بخریم شاید از این فشار زندگی اومدیم بیرون ) 😂😂

        موافقم 40
        مخالفم 2
      2. فرشاد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        بنظرتون علی نوا کاربر دظلا و احمد واقعی ان یا کیکن؟

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. امیر

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (689 ديدگاه)

          اونا رو نمیدونم ولی این کاربر فقط چین قطعا کیکه 🤣😂😂🙌

          موافقم 22
          مخالفم 1
      3. پیام

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1588 ديدگاه)

        برو اون کلیپایی که تو اینستاگرام از ماشینای چینی بعد از چند ده هزار کارکرد میذارن و خرطومی‌های پلاستیکیش مثل چیپس می‌شکنن و صدا میدن رو ببین 😂😂😂😂😂

        موافقم 17
        مخالفم 1
      4. Jeferson

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (151 ديدگاه)

        کاش می شد باهم بریم گردش

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (728 ديدگاه)

      شما با مغزت انتخاب کن بذار ما با قلبمون چلنجرو انتخاب کنیم

      موافقم 17
      مخالفم 2
  6. امیرحسین

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    فقط چلنجر

    موافقم 16
    مخالفم 10
  7. امیر

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    این heatergy جزو معدود کانال هایی هست که واقعا درگ های اصولی با راننده های حرفه ای و شرایط واقعی برگزار میکنه که باعث میشه شکی در نتیجه تقابل ها باقی نمونه ، یه زمانی motor trend با اون درگ های بزرگ سالیانه از همه بهتر بود اما متاسفانه دو ساله که دیگه برگزار نمیکنه ! drag times رو قبول ندارم چون میاد به قول خودش تایر های toyo 888r که مخصوص آسفالت درگ هستن روی ماشین هاش میندازه و بعد با تسلا plaid زیر ۹/۱ ثانیه تو ۴۰۰ متر تایم گیری میکنه یا چند سال پیش با 720s فکر کنم ۹/۶ زد در صورتی که شرکت های سازنده اینها با شرایط ویژه ای هم که دارن چند دهم ثانیه کند تر تایم میزنن ! چون رو تایر استاندارد و آسفالت خیابان اینکار و انجام میدن که درست هم همین هست چون تو خود آمریکا هم خیلی از مردم وقت نمیکنن برای تایم گرفتن و تست ماشینشون به drag strip برن

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. blackwing

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (884 ديدگاه)

      چون خود جیسون کمیسا چندین سال با موتور ترند همکاری میکرده ، نه تنها خودش راننده حرفه‌اییه بلکه رندی پوبست هم رکورد دار پیست لاگونا سکا هستش و با موتور ترند کار میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. آرش آمریکایی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (621 ديدگاه)

    شوی کامرو هنوز از نظر هندلینگ و شتاب از چلی و موستانگ سریع‌تره
    حتی شوی اس‌اس هم سدان عالی بود
    ولی بخاطر مدیر ترسوی جی‌ام که ماری بارا باشه از شوی دیگه نه دف عقب میسازه نه ماسل کار
    اصلا مدیر شرکت خودروسازی باید خودش ماشین باز باشه رفتن به زنی رو آوردن که یه زمانی تو مدیریت بیمه موفق بوده

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. فرشاد

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      اگه اونی که تو میگی مدیر شه جی ام برای دومین بار میخوره زمین و دولت مجبوره بلندش کنه درست مث دفه قبلش

      موافقم 5
      مخالفم 5
  9. فرشاد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    M2دیگ یه جورایی ناناز خانواده M هس قیافشم همینجوره
    اما تو کاپوتش مث بیمرا خشنو بیرحمه
    سه لیتر شیش سیلندر با460اسب 6لیتر و 8سیلندر و 500اسب امریکن رو زد
    توضیحات فان احتمالی جهت توجیح در ادامه توسط سوشیانت:

    موافقم 28
    مخالفم 9
    1. R@min

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      قدرت واقعی این مدل مثل همه بیمرهای دیگه دروغی هست قدرت واقعیش بالای 500 اسب هست. حالا دلیل این تقلب چیه کاری نداریم.

      https://www.bmwblog.com/2023/06/18/bmw-m2-g87-dyno-test-video/

      مورد بعدی هم وجود تکنولوژی over boost هست که اتفاقا اختراع فورد بود و روی مدل فوکس و فیستا استفاده می شد. این تکنولوژی تو یه بازه کوتاه بین 10 تا 20 ثانیه خودکار بوست توربو افزایش میده و تو محصولات فورد تا 20 اسب هم افزایش قدرت میداد. بعدها تو گلف gti و i30 n و اکثر محصولات بیمر و محصولاتی که موتور توربو کم حجم دارن برای جذابیت ماشین رانندگی استفاده شد ولی خب بیمر از این هم به عنوان کد تقلب استفاده می کنه. تو ویدیو هم ببینین جامپ عجیب بیمر مشخصه که احتمالا در این مدل بعد دنده 3 overboost فعال میشه.

      اگر گیربکس ضعیف و سطح پایین بیمر با گیربکس ماستنگ عوض کنیم به راحتی زیر 12 هم می زنه.

      موافقم 7
      مخالفم 33
      1. مهران

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        خوب اینجا هم اسمش رو گذاشتن کد تقلب.
        عجب…

        موافقم 22
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          صحبت فنی دارین بفرمایین خوشحال می شیم.

          هر وقت ماشینی با قدرت اعلامی واقعی عملکرد بهتری داشت ما براش دست می زنیم. انگار یه جای کار میلنگه نه ؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 24
      2. فرشاد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        عجب پس اسمش چیت زدن هس
        این حرفت کاملا بی ربطه با این حساب پورشه که توربو رو برای بار رو ماشین جاده ای پیاده کرد پس مختص خودش باید میبود
        تازه چیزی که من میگم کل توربو هس نه یه دکمه ده ثانیه ای
        بعد چرا باید گیربکسا عوض شه
        گیربکسای امریکن و ژرمن به اندازه انجینا توشون رقابت هس

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          اگه منظورت اینه که پورشه برای اولین بار توربوشارژر رو برای ماشین جاده‌ای ارائه کرد باید خدمتت عرض کنم که اولین ماشین توربوشارژ جاده‌ای جهان الدزمبیل جت فایر بود که سال 1962 به بازار اومد، یعنی دو سال قبل از اینکه کلاْ‌ 911 متولد بشه

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          دوست من صرفا خواستم براتون روشن کنم که قضیه چیه با چند نوجوون دیگه تو سر هم نزنین. اونی هم فکر می کنی، دکمه نیست یه تغییر جریان کاملا اتوماتیک کوچک و کوتاهه، بازی ویدیویی نیست که دکمه بزنی. از این همه چیزی که یاد گرفتی همون کد تقلب فهمیدی ؟؟ واقعا متاسفم.

          *پورشه که توربو رو برای بار رو ماشین جاده ای پیاده کرد پس مختص خودش باید میبود*
          اینم که نمی دونم خودتم فهمیدی چی گفتی !!! اگر منظورت اولین ماشین توربو هست که اونم پورشه نیست چه ربطی اصلا به پورشه داره ؟؟ اونا مثل مرد ماشین می سازن قدرتشم واقعیه عملکردشم بی حرف و حدیثه و اعداد الکی بیرون نمی دن که ضعف فنی رو قایم کنن.

          توصیه ای که دارم برای تو و هر کس دیگه ای، کلا تو هر زمینه ای که ادعایی مطرح می کنین دست پر باشین که مجبور نشین جاده خاکی بزنین. با قدرت و معلومات از علاقت و حرفت دفاع کن.

          موافقم 3
          مخالفم 27
        3. فرشاد

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اصلا مال الدزمبیل باشه
          خب الان باید فقط خودش ازش استفاده کنه؟

          موافقم 5
          مخالفم 0
      3. کاربر۳

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        رامین جان هیچوقت کمپانی مثل بی ام و نمیاد به خاطر ۴۰ اسب اعتبار خودشو زیر سوال ببره،اصلا دلیلی نداره بخواد همچین حرکتی بزنه.اگه اینطوره که هر خودروی آمریکایی توی درگ با آلمانیا برد ماهم بگیم اسب بخاراش فیکه تو خودت قبول میکنی؟

        موافقم 19
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          دوست عزیز بیمر همیشه اینکارو کرده و مدارکش هم کامل هست و اتفاقا برای حفظ اعتبارش اینکارو می کنه و در ضمن راجب این مدل 40 اسب نیست نزدیک 100 اسب هست، ماشینی که 477 اسب فقط سر چرخ میده حداقل 530 اسب تولید می کنه که باز هم با این فاصله قدرت نهایت و کمک توربوشارژ 1 یا 2 دو دهم ثانیه سریع تر میشن، چرا پورشه و مرسدس اینکارو نمی کنن ؟؟؟ اتفاقا تمام 911 ها و اکثر محصولات پرفورمنس بنز رو داینو به اعداد اعلامی نمی رسن (3 تا 10 اسب نهایت که قابل اغماضه) با این حال عملکرد در خوری دارن. حالا چرا اینکارو می کنن چون در شرایط برابر مقابل بنز و آئودی کاملا شکست خورده هستن.

          اینا ضعف فنی هست که پشت اسب بخار دروغی پنهان می کنن. ضعف پلتفرم، ضعف گیربکس و مسائل دیگه که بخاطر درآمد و حاشیه سود بالا توجهی نمی کنن چون با این حرکت تو ذهن عوام جا انداختن که واقعا ماشینای سریعی می سازن.

          موافقم 3
          مخالفم 26
      4. آلمانی باز

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        Overboost؟😐 برای ۳۰ اسب قدرت بیشتر؟ مگه ۳۰ اسب چقدر رو شتاب تأثیر داره که براش overboost گذاشتن؟ بعد چرا باید از دنده ۳ شروع بشه؟ مگه فلسفه overboost تایم زنی بهتر تو ۴۰۰ متر نیست؟یعنی تا قبل دنده سه تو تایم حساب نمیشه؟ اصلا اینا رو بیخیال مگه موستانگ و m2 تو پست گیربکسشون دستی نیست؟چطوری گیربکسشون رو عوض کنی بیمر زیر ۱۲ میزنه؟

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          over boost برای درگ نیست برای تمام حالات رانندگی هست، 30 اسب هم فاصله نیست بیشتره.

          گیربکس ماستنگ Tremec TR-3160 که یه گیربکس پرفورمنس هست و فقط رو ماشین های سطح بالایی مثل ZL1 و GT350 سوار شده و توانایی تنظیم ضرایب مختلف و گشتاور بالا رو داره و امروزه فقط گیربکس دستی پورشه عملکرد در حدش داره البته اونم ساخت ZF هست، ولی گیربکس بیمر مدل ZF S6-53 هست که برای ضرایب بالا و عملکرده شهری ساخته شده. با قدرت موتور S58 و کمک توربو و گیربکس ترمک بهبود چشمگیری تو عملکردش ایجاد می کنه. اگر دقت کنید موتور بیمر تو سوپرا تکنولوژی overboost نداره که باعث میشه گیربکس کندش که مشابه M2 هست خیلی عقبش بندازه و مزیت وزنش عالیش عملا از بین میره، البته تک توربو هم هست.

          موافقم 1
          مخالفم 15
      5. آلمانی باز

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        آها بی ام وه که با شرایط یکسان مقابل بنز و آئودی کامل شکست میخوره ولی فیلماش تو یوتیوب درومده m3 تورینگ ۵۱۰ اسبی rs6 ۶۰۰ اسبی رو میزنه😂حتما قدرت واقعی سری سه ۶۵۰ اسبه بیمر الکی ۵۱۰ گفته…پلتفرم هاش هم که ضعف دارن ولی ایمن ترین خودروی سال ۲۰۱۸ بی ام وه سری پنج بود ، سایت های خودرویی آمریکایی هم چرت و پرت میگن عملکرد و بازدهی موتور و گیربکس های بیمر فوقالعادس ، بنازم صحبت های فنی😂🙌
        پورش و بنز هم مردونه ماشین میسازن ولی وقتی میریم رو داینو قضیه لو میره که اونا بیشتر از بیمر تو اعلام مشخصات شیطنت کردن
        https://www.pedal.ir/bmw/e63-m5-rs6-panamera-tested-dyno/
        بیخیال داداش. ضعف پلت فرم و گیربکس بیشتر به ماسل کار های آمریکایی میخوره تا بیمر…یادت نرفته که ، هر سه تاشون ۱ ستاره ایمنی گرفتن از ۵ تا😂🇺🇸💪

        موافقم 17
        مخالفم 7
        1. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          صحبت فنی چیزی نداری پسر جون، تموم شد ؟؟؟ تو هم که زدی جاده خاکی چهار نفرتون بالا پایین پریدین دریغ از یه خط مکالمه فنی که حتی دفاع کنی :) قبلا بودن طرفدارای درست حسابی آلمانی حیف.

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. آلمانی باز

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          نه سلطان . شما ادامه بده داریم فاز میبریم با حرفای فنیت . بی ام وه تو پلت فرم ضعف داره … سنچری از رولزرویس کپی کرده…آئودی مردونه ماشین میزنه از اون طرف بی ام وه قدرت رو کمتر اعلام میکنه ضعف هاشو بپوشونه
          قبولت داریم رامین جان . ادامه بده

          موافقم 13
          مخالفم 1
        3. R@min

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          فاز جایی نمی برن اون فیض هست که به اندازه کافی بردی.

          اطلاعات خودرویی که زیر صفر حداقل املای فارسیتو درست کن نمی خواد تیکه بندازی.

          موافقم 1
          مخالفم 13
    2. سوشیانت

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      بی ام و لات کوچه خلوت😂 تهش بتونه چلنجر معمولی رو شکست بده ولی وقتی دیمون باشه اسم بی ام و بهتره نیاد چون آبروش میره🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 48
      1. مهران

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        رامین جان شما با چهار تا کلمه قلمبه سلمبه میای جلو که نیازی به این کلمات و تفاسیر پیچیده نیست…هستند کسایی که بیشتر از شما اینجا میتونن فنی حرف بزنن و از این کلمات استفاده کنن اما نه برای موضوعی که مشخصه.لازم نیست پیچیده کنی بحثیو…
        امیدوارم در آینده ی نزدیک مدیر بخش فنی امریکن کارز بشی و صب تا شب از این کلمات استفاده کنی تک تک سلولای بدنت از شوق آلاسکا بشن

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          شما چند نفر که نماینده یوروپین کارز هستی، یه کامنت گذاشتم که اونم لینک خود خبرگذاری بیمر بود، به این میگی قلمبه سلمبه !!! این چیزا برای شما پیچیده هست که صرفا از ماشین فقط عکس نگاه کردنشو می تونی انجام بدین.

          یه لینک حتی نمی تونی بزارین حتی یک خط نتونستین صحبت کنین، فقط یه خط !!!

          موافقم 1
          مخالفم 9
      2. فرشاد

        ۲۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        از صحبتات قشنگ معلومه که هنوز اعتقاد داری دیمن حدید صصفرتاصد زیر دو ثانیه داره
        والا من هرچی تو یوتیوب درگ بین بیمر و هر امریکایی بجز کوروت دیدم تازه وقتی بیمر مسیرو تموم میکنه امریکن مسیرو نصف کرده
        حالا نمیدونم منبع شما توهمات کدوم خوابتونه

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. فرشاد

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          بیمر چارصد اسبی رو میگین اسب بخارش فیکه خیلی بیشتر از ایناس
          چرا؟
          چون تو درگ دیمن یا چارجر 800اسبی رو زده
          یا اسب بخار کدومشون فیکه؟
          وقتی دستتون به هیچی ام نمیرسه میگین دیمت جدید صفرتاصد چه میدونم یه ثانیه ای داره
          دیمنی که تاحالا یه بارم یه چنل معتبر باهاش تایم نزده

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          بار ها گفتم nhra این موضوع رو تایید کرده در ضمن اگه انقدر راحت میتونی بگی دوج اعدادش دروغه من هم خیلی راحت میتونم همچین حرفی بزنم و بگم اعداد آلمانی ها دروغه

          موافقم 0
          مخالفم 8
        3. سوشیانت

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          کسی که از ماشین سر در بیاره میدونه روندن ماسل کار، کار هر کسی نیست یه دلیل اینکه اون همه قدرت داره به چرخ های عقب منتقل میشه و نیازمند راننده حرفه ایه و باید ریاضیت هم خیلی ضعیف باشه چون که بی ام و تا حالا نتونسته صفرتاصد زیر ۳ ثانیه بزنه ولی دیمون ۲۰۱۸ ۲.۳ و صد و هفتاد ۱.۶۶ در ضمن با منطق و تعصب شما هر مجله ای که بگه بی ام و سریع تره میشه معتبر و اعداد و ارقام هم اصلا مهم نیست!!!

          موافقم 1
          مخالفم 9
      3. کاربر۳

        ۲۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        سوشیانت جان وقتی ماشین مورد علاقت توی درگ میبازه بمون پاش نه بیای حرف دیمون رو بکشی وسط دیمون اصلا داستانش جداست یه خودرو بیشتر برای درگ ساخته شده و اجازه تردد شهری رو نداره یکی هم اون بالا میاد میگه نه دیگه حتما بیمر اسب بخاراش فیکه!نه بیمر ضعف موتور گیربکس داره!همش بهونه و تعصب الکی.

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          من کی گفتم این مدل چلنجر ماشین مورد علاقم هست؟! شما لطف کن یه سرچ بزن میبینی کاملا قانونی هست
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.gearpatrol.com/cars/g43366369/2023-dodge-challenger-srt-demon-170/&ved=2ahUKEwja5Z3os76CAxWPgf0HHQxVBcEQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw2QYMEpYqNdJN_R59KHLb23
          قبول کردن واقعیت انقدر سخته؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 10
        2. مهران

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          کاربر سوشیانت واقعی هستی؟؟!؟!؟!!
          داداش چرا گریه میکنی اینقدر پیگیری؟!
          شما که اینقدر از مدرک صحبت میکنی لازمه بگم سدان بی ام و تایم ۲/۴ و ۲/۶ رو زده.حالا چرا بیمر سوپر اسپرت نمیزنه جای بحث داره.اما اینکه فکر کنی نمیتونه این دیگه خییییلی نادونیه.وقتی سدان نزدیک ۲ تنیش تایم ۲/۴ بزنه فرض کن سوپر اسپرت چی میشه.اونم نه با ۸ لیتر حجم .
          از صمیم قلب میخوام مهاجرت کنی داداش بری آمریکا و لذت خودروهاشو ببری.

          موافقم 11
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          خودت پا به پای من ریپلای میکنی بعد به من میگی؟!😂 یه نفس عمیق بکش ناراحتی نداره که🤣 میدونی کمپانی ها تو شرایط آب و هوایی ایده آل تست شتاب رو انجام میدن هر خودرویی باشه میتونه شتاب بهتر ثبت کنه ولی خود بی ام و گفته بهترین سدانش که m5 cs هست ۳ ثانیه صفرتاصدشه جالبه تو یوتیوب یه ویدئو دیدم که ۹۱۱ توربو اس دقیقا همون ۲.۷ که پورشه میگه رو زد بعد شما ها میگین ۲.۲ بله دیگه کلا شما ها توهم دارین که آلمانی ها عدد هاشون از فضا اومده😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 6
  10. نویدی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هر جا bmw هست بقیه برای دومی میجنگن!

    موافقم 43
    مخالفم 16
    1. سوشیانت

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      بی ام و با وجود دیمون صد و هفتاد بهتره کلا ساخت خودروی اسپرت رو متوقف کنه

      موافقم 6
      مخالفم 49
    2. Heavy-Duty

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)
  11. مهران

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    فقط نسبت حجم موتور و اسب بخار آمریکایی ها😅
    انگار یه جای کار میلنگه

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. کاربر۳

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      اکثر مواقع تعداد اسب ها و حجم موتور امریکایی ها روی کاغذ از آلمانیا بیشتر بوده ولی در عمل به برد آلمانیا ختم شده،این نشون میده آلمانیا تک تک اسباشون مهندسی شدست.(منظورم این نیست امریکایی ها از آلمانیا ضعیف ترن)

      موافقم 34
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        الان کدوم آلمانی ۱۰۲۵ اسبه و صفرتاصد ۱.۶۶ میزنه؟! فرق آلمان با آمریکا اینه

        موافقم 5
        مخالفم 41
        1. مهران

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          داداش طعمه ی خوبی هستی کلا.
          الان این شد جواب!!!!!

          موافقم 29
          مخالفم 2
        2. کاربر۳

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (107 ديدگاه)

          سوشیانت عزیز اون یه خودروییه که فقط برای درگ ساخته شده و قابلیت استفاده شهری رو نداره ماهم نگفتیم امریکاییا بدن خودت کامنتو بخونی متوجه میشی.

          موافقم 24
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          اتفاقا اجازه تردد تو شهر رو هم داره حداقل یه سرچ کنید واقعا کار سختی نیستا!

          موافقم 3
          مخالفم 28
    2. blackwing

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (884 ديدگاه)

      این خاصیت ماسل کارهاست
      دهه ۷۰ و ۶۰ موتور میساختن ۷.۵ لیتر ولی اسب بخار ۲۵۰ یا ۲۶۰ تا !

      ماشین‌های امریکایی که حجم موتور بالایی دارن اکثراً تورک بالا ، اسب بخار به نسبت کمتر و ضریب دنده‌ها کوتاه دارن بخاطر موتور پوشراد هست که نهایت تا ۷ هزار دور گاز میخورن. طوری طراحی شدن که باهاشون Burn Out بزنی و لاستیک دود کنی

      یه جورایی همون نظام سرمایه داری رو آوردن تو دنیای ماشین… دود کردن لاستیک ، مصرف زیاد ، بده‌های بزرگ و پهن پیکر ، موتور حجیم ، صدای نعره…

      موافقم 12
      مخالفم 0
    3. Heavy-Duty

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      در پاسخ به کاربر ۳ و کاربر مهران
      کامارو ، موستانگ و چلنجر در این رقابت از نسخه های تنفس طبیعی بودند شاید این قدرت ها از انجین های ۶.۲ و ۶.۴ کم بنظر برسه ولی ۵۰۰ اسب بخار از ۵ لیتری چیز کمی نیست حتما که قرار نیست رکورد دار نسبت قدرت به حجم تنفس طبیعی ها باشند. بی ام و هم از انجین توربو استفاده می‌کنه و طبیعیه قدرت خوبی داشته باشه.
      بعد اگه قرار باشه آمریکایی ها هم استفاده خوبی از قدرتشون داشته باشند نتیجه اش میشه کوروت نسل هشتم
      اون موقع رقابتش با رقبایی مثل پورشه جالب میشه.
      الانم کامارو با قدرت تقریباً برابر با بی ام و توی ۴۰۰ متر تایم برابری با بی ام و ثبت کرد. نکنه مهندسی رو در این مدل بی ام و در ۱ مایل سرعت بیشتر در خط پایان دیدید ؟؟؟
      ( هر چند باید به نکاتی که کاربر رامین در ارتباط با قدرت بی ام و گفتن هم توجه کرد)
      در ضمن موستانگ در این رقابت دنده دستی بود.

      موافقم 4
      مخالفم 15
    4. Heavy-Duty

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      موضوع جایی جالب میشه که بنده کلا حواسم به دنده دستی بودن بی ام و نبود.
      ولی میشه قدرت اعلامی کمتر از واقعیت رو در نظر گرفت.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. Soroush

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    قابل پیشبینی بود که m2 برنده میشه
    نسل جدید موستانگ مخصوصا تو نسخه دارک هورس به شدت جذاب شده
    سوپرا به نظرم به حداقل ۵۰۰اسب نیاز داره تا بشه بهش گفت سوپرا
    امیرا هم واقعا زیباست و‌ هنوز به اصول لوتوس پایبند مونده

    موافقم 12
    مخالفم 3
  13. ارچیوالد بزرگ

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشالله بی ام و ماشالله اصالت .

    موافقم 33
    مخالفم 3
  14. ابوالفضل

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اصالت میخوای سوپرا 😜(به قول کامیسا در واقع بی ام و)
    لوتوس رو که کلا نیستم (الکی گرونتر از بقیه هم هست)
    بقیه خوبن
    انتظار نداشتم کامارو اول بشه باریکلا واقعا 👏🏻

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. Jeferson

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    متاسفم برای تویوتا که چی کار کرد با سوپرای واقعی. و تاسف برای سیاست های فورد که افسانه ماستنگ رو به این روز انداخته.

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا