آیا آستونمارتین ونتیج F1 با ۵۳۵ اسب بخار قدرت در برابر موستانگ دارک هورس هنسی با ۸۵۰ اسب بخار قدرت شانسی خواهد داشت؟
اگر به دنبال رقابتی عادلانه باشیم، فورد موستانگ دارک هورس استاندارد با ۵۰۰ اسب بخار قدرت میتواند رقیب نزدیکی برای آستونمارتین ونتیج باشد، اما هنسی، تیونر دیوانهٔ تگزاسی به این صحبتها اعتقادی ندارد و موستانگ دارک هورس سوپر ونوم را با قدرت فوقالعاده در برابر ونتیج F1 ادیشن قرار داده است. گویی یک بوکسور سنگینوزن پرقدرت در برابر یک شمشیرباز اشرافی قرار گیرد. ابتدا سراغ اسب اصیل آمریکایی با تیونینگ هنسی میرویم. موتور ۵ لیتری فورد تغییراتی جدی شامل تجهیز به سوپرشارژر، انژکتورهای سوخت پیشرفته، پمپ سوخت ارتقاءیافته، سیستم مکش هوای جریان بالا و کالیبراسیون مدیریت موتور HPE را تجربه کرده که خروجی را به اعداد خیرهکننده ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن گشتاور رسانده است. رینگهای ۲۰ اینچی سبکوزن، تزئینات فیبر کربنی موتور و دریچه فعال کاپوت هم از دیگر تغییرات این خودرو هستند.
از سوی دیگر، ونتیج که از نوع F1 ادیشن است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ بنابراین، شاهد اختلاف قدرت زیادی بین دو خودرو هستیم و همانطور که انتظار میرفت، آستون در این مسابقه شانس چندانی نداشت و در هر رقابت آخر شد؛ اما ونتیج درحالیکه به سمت خط پایان میشتافت، گویی اصلاً اهمیتی به باختش نمیداد. این خودروی محرک عقب V8 را شاید بتوان یک خودروی عضلانی بریتانیایی نامید که همهچیز در آن فریاد ظرافت و زیبایی میزند، نه قدرت خالص. برخی حتی ممکن است آن را هنری کویل دنیای خودروها بنامند که کاملاً هم درست است، چون شاید او جیمز باند بعدی باشد!
علیرضا
۳ تیر ۱۴۰۴کیفیت ساخت رو که باهات مخالفم
ولی استایل و پرستیژ استون چیز دیگه ایه
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴فورد موستانگ با قیمت معقول ، تولید انبوه و قدرت بالا مثل همیشه سربلند و با اقتدار از این درگ بیرون اومد و ثابت کرد پیروزی در اصالت ۶۱ ساله موستانگه
کسرا
۳ تیر ۱۴۰۴ثابت کرد قدرت و گشتاور خیلی تعیین کنندهس
کسرا
۳ تیر ۱۴۰۴نفهمیدم
وقتی میدونی ناعادلانه هست چرا انجام میدی؟
بی وطن
۳ تیر ۱۴۰۴این دارک هورس واقعا خفنه چه از لحاظ فنی چه ظاهری.
چ دلبری میکنه…
F22RAPTOR
۳ تیر ۱۴۰۴اگه ادریس آلبا شد چی؟
😜
مازیار
۳ تیر ۱۴۰۴KitKat و taktak
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴دقیقا استون مارتین taktak هست👌
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴ظرافت taktak مینو بیشتره یا kitkat نستله ؟
مزه کدوم یکی smooth تره ؟
چرا همیشه اشتباه می زنی ؟
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴خب معلومه kitkat بهتره دیگه، برای همین گفتم استون taktak هست👌
مازیار
۳ تیر ۱۴۰۴مهدیار
این هر رو از بر تشخیص نمیده
چه انتظاری داری؟
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴
سوابق: (326 دیدگاه)
[[[ ماسل کار یعنی خودرو های گردن کلفت و زمخت، ظرافت در ماسل کار معنی نداره … ]]]
اینجا گفتی ماسل کار ( دارک هورس ) زمخته و ظریف نیست و ظرافت در ماسل کار معنی نداره …
بعد ، توی همین پست توی کامنت بالایی میگی دارک هورس مثل شکلات kitkat ( ظریف و نرم و ملایم و smooth ) هست …
kitkat در قیاس با taktak برای اشاره به نرم تر و ملایم تر و ظریف تر و خالص تر بودن بکار میره …
تا حالا توی یه پست با دو تا کامنت ، خودت ، خودت رو نقض نکرده بودی ، که امروز کردی …
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴مازیار جان …
دو سه تا از پایه های تحلیل منطقی توی ذهنش ، هنوز سفت نشده …
شله …
اقتضای سنه …
توی نتیجه گیری عجله میکنه …
پخته تر که بشه ، خود بخود درست میشه …
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴فک نکنم منظور مازیار از این دوتا اشاره به نرم بودن و اینا باشه
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴تو تیتر نوشته درگ موستانگ و ونتیج
گفتی کیت کت و تک تک
آره؟
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴پسر خوب مگه نگفتی مزه؟! هر کدوم مزه خاص خودشون(هر دو kitkat) رو دارن از اونجایی که مازیار حرف غیر منطقی زد من هم اینجوری جواب دادم شما دو نفر راجب خوراکی صحبت کنید خیلی بهتره تا خودرو👌
پدال جان لطفا تایید کن خیلی ممنون
Amir
۳ تیر ۱۴۰۴بازم یه درگ بی معنی دیگه خب معلومه که فورد میزنه نسخه پایه رو میاوردین اون وقت……
Cadillac-V
۳ تیر ۱۴۰۴نسخه دارک هورس بدون هنسی هم میاوردن بازم میخورد معلوم بود
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴واقعیت اونکه موستانک برنده هست و اگه میخوان درگ عادلانه باشه کلا امریکایی نیارن چون همیشه امریکایی قدرتمندتره و طبیعتا پیروزه
حمیدرضا
۳ تیر ۱۴۰۴البته درگی که امریکایی قوی تر بازنده بوده زیاد دیدیم ولی کسی کامنتای تورو توی اون پست ها ندیده چون خودتو زدی کوچه علی چپ😂 نمونش:
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-vs-ferrari-812-gts-drag/
bi Turbo
۳ تیر ۱۴۰۴ونتیج باید با نسخه پایه موستانگ دارک هورس مقایسه میشد تا شاهد یک رقابت واقعی باشیم.
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴چی بگم که حق مطلب ادا بشه و به دوستان آمریکایی فن هم بر نخوره ؟
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴تو قبول کن موتور ۱۶ سیلندر اختراع کادیلاک در ۱۹۳۰ بود احتیاج نیست چیزی بگی که حق مطلب ادا بشه و به امریکای فن ها بر نخوره
هر چند قبول کردن یا نکردنش اهمیتی نداره ولی باعث میشه کمتر بهت سخت بگذره
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴من که بهش فکر نمی کنم …
تو توی دنیای خودت خوش باش …
سه تا از ماشاءالله ماشاءالله کردنات پرید …
اختراع 16 و 8 سیلندر و اتاق تمام فایبر که به کوروت نسبت می دادی اما با اختلاف یک سال ، مال یکی دیگه بود …
1929 مازراتی تیپو …
1930 کادیلاک V16 …
یه بچه دبستانی پیدا کن …
فقط مطمئن شو که تفریق 4 رقمی از 4 رقمی رو بهشون درس داده باشن …
ازش بپرس 1930 رو از 1929 کم کنیم چند میشه …
جوابش هر چی بود میشه اختلاف زمان اختراع 16 سیلندر …
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴والا یادمه که فکر میکردی کوروت سال ۱۹۵۳ بدنش از فیبر کربن هست یادته؟
با همین دانستینهات بود که در مورد موتور ۱۶ اختراع کادیلاک هم میومدی و نظر میدادی و ۴ خط متن از ویکی پدیا کپی میکردی و رو حرفت هم پافشاری میکردی
بهر حال برتری خودروسازی امریکا و قبولش برای اروپایی فنا بسی سخت و ناگواره ولی باید قبولش کرد و باهاش کنار اومد
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۴یه جوری گفتی تمام فایبر ، ذهن اول به سمت فیبر کربن میره …
من نمی دونستم استفاده از فایبرگلاس منسوخ شده ، هم برا شما افتخار داره …
ذهن من با ارزش تر از اونه که توش اطلاعات مربوط به فایبرگلاس منسوخ شده رو نگهداری کنم …
اینا رو ولش کن …
بحث رو به بیراهه نبر …
توی همون پست نوشتم برات که کوروت اولین برندی نبوده که از فایبرگلاس استفاده کرده و افتخارش برای ، وودیل وایلدفایر (Woodill Wildfire) هست …
چرا جوابی ندادی ؟
چرا اعتراف نکردی که یه عمر با کوروت 1953 و اتاق تمام فایبرش تک چرخ می زدی و ماشاءالله ماشاءالله میکردی ، در حالی که خبر نداشتی کوروت هم مثل کادیلاک که به مازراتی نرسید به وودیل وایلدفایر (Woodill Wildfire) نرسیده …
اونجا توی اون پست ، صدات در نمیومد ؟
😁😁😁
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴همونجور که جوابی برای اختراع موتور ۱۶ توسط کادیلاک نداشتی و به ویکی پدیا بسنده کردی، برای کوروت هم داستان همونه
استفاده از فایبر گلاس الان ممکنه چیز خاطی نباشه ولی برای ۷۲ سال پیش که مازراتی تو خوابش هم نمی دید فایرگلاس چیه و چه کاربردی داره ، شورولت برای کوروتش از این متریال بهره میگرفت
جواب ندادم به سوالت رو هم بذار پای اون که حاظر نیستم زیاد همکلام با افرادی بشم که فرق فایبر گلاس و فیبر کربن رو نمیدونن
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴تا جایی که من یادمه عای شوی نگفت کوروت اولین فایبر
Cadillac-V
۳ تیر ۱۴۰۴اگه درسته پس چرا پدال یا سایت معتبر کارباز تاحالا یه کدوم به این ماشین فضایی و خیالی که بهش اشاره میکنی اشاره نکردن؟
چرا پدال و کارباز میان تو مقالشون میگن اولین موتور ۱۶ سیلندر رو کادیلاک ساخته؟
چرا اولین موتور ۸ سیلندر جزو اختراعات کادیلاکه؟
موتور ۸ سیلندر اختراع کادیلاک:
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
موتور ۱۶ سیلندر اختراع کادیلاک:
https://www.pedal.ir/bmw/cars-v16-engine/
من مدرک دارم ولی شما تنها چیزی که ارائه میکنی یه متن انگلیسی هست که هیچ سند و مدرکی هم نداره، منبعتون: به خدا
Cadillac-V
۳ تیر ۱۴۰۴بخشی از متن مقاله سایت معتبر کارباز:
«اولین خودروی تولیدی با موتور V16 معرفی شد. این خودرو که کادیلاک V16 نام داشت، در سال ۱۹۳۰ رونمایی شد و به مدت ۱۰ سال تا زمان تأثیر جنگ جهانی دوم بر فروش که منجر به توقف تولید آن شد، روی خط تولید باقی ماند.»
https://www.pedal.ir/bmw/cars-v16-engine/#%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴پسر خوب در سال ۱۹۵۳ فایبرگلاس انقلاب محسوب میشد در صنعت خودرو، شما فکر کنم کلا با گذر زمان آشنایی نداری😂😂😂😂
هر موقع هم حرفی برای گفتن نداری راجب شکلات و میوه ها صحبت میکنی آخرش هم اروپایی فن همیشه برنده هستی😁
! i M α η δ υ α R
۴ تیر ۱۴۰۴کادیلاک عزیز …
قبلا بسیار سعی کردم حقیقت رو به گوشت برسونم اما گوشهات بسته بود و موفق نشدم …
دیگه حتی سعی هم نمی کنم …
هنوز بعد از 1400 تا کامنت رد و بدل شدن بین ما ، متوجه نیستی مازراتی 16 سیلندر رو ( روی مسابقه ای ) اختراع کرده در 1929 و کادیلاک در 1930 روی خودروی سواری ، اولین برندی بوده که تجاری سازی کرده …
…………………………………………………….
سوشیانت عزیز …
حقیقتا فایبر گلاسه ارزان قیمت و بدرد نخور ، هیچ زمانی انقلابی و فناورانه و نبوغ آمیز نبوده …
اگه بود مثل فیبر کربن ، امروز ، هم با افتخار و طمطراق و دادار دودور ، هنوز استفاده میشد و هم در موردش صحبت می شد …
بگذریم …
وقتی از اون کامنتهای من ، فقط میوه یا شکلاتش رو درک کردی ، دیگه چیز زیادی برای گفتن ، نمی مونه …
مثل این که از یه کتاب داستان ، فقط عکس ها یا نقاشی ها رو درک کرده باشی و از داستان هیچ چیزی برداشت نکرده باشی …
در این صورت نمیشه باهات در مورد داستان کتاب بحث کرد …
! i M α η δ υ α R
۴ تیر ۱۴۰۴طاها جان …
منظورش دقیقا همین بود …
وقتی داره میگه ماشاءالله به کوروت از سال 1953 با اتاق تمام فایبر ( و خبر نداره یک سال قبلش یکی دیگه اتاق تمام فایبر رو زده ) ، منظورش دقیقا همینه …
بنده خدا خبر نداشت و گرنه نمی گفت …
واقعا خیال میکرد ، افتخارش مال کوروته …
! i M α η δ υ α R
۴ تیر ۱۴۰۴علی :
من که به دیتیل ، تاریخ رو شکافتم و از سال 1927 و حتی قبلش ، از تلاش های مازراتی و مارمن و کادیلاک و جنگهای سیلندر و خیانت مهندسان مارمن و دزدی کادیلاک ، چند کامنت مستند نوشتم ، جوابی برای اختراع 16 سیلندر ندارم !!! ؟؟؟
شما هنوز از یک ماه پیش این مسئله رو هضم نکردین و هنوز دارین بهش فکر می کنید ؟
خداوکیلی یا خیلی بیکارین یا خیلی متعصب …
خدا به دادتون برسه …
مازراتی در 1929 انجین 16 سیلندر رو اختراع کرده و پتنت کرده و منتشر کرده و من هم کامنتش کردم …
شما توی دنیای خودتون ، هنوز توی خواب و خیال ، دنبال کادیلاک بدویین …
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴هر دو عالی ولی خب نسخه فابریک فورد هم با توجه به 2+2 بودنش خیلی عالی عمل کرده👏
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴موستانگ کارش درسته
R@min
۳ تیر ۱۴۰۴هر چقدر نسل هفت ماستنگ ناامیدکننده بود ولی دارک هورس تا حدی آبروداری کرد.
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴ماسل کار یعنی خودرو های گردن کلفت و زمخت، ظرافت در ماسل کار معنی نداره
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴دقیقا
مثل پلیموت رودرانر ۷۱
دوج چارجر ۷۲
فورد تورینو ۷۰
مرکوری کوگار ۷۴
ماسلکارهای قدرتمند و مردونه با طراحی زمخت و موتور ۸ سیلندر💪
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴دقیقا الان مثلا بگیم موستانگ jdm آمریکایی هست بنظرت منطقیه؟!
فعععک نکنم😁 هر چیزی سر جای خودش خوبه
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴فورد سربلند🇺🇸💪
2646.1
۳ تیر ۱۴۰۴برای من تو 37 سالگی، انتخاب قطعا ونتیج است. این نسل موستانگ رو بر خلاف نسل های قبلی اش اصلا دوست ندارم.
هنسی استاد افزایش قدرت است اما در خودروهایی که تقویت می کنه، فقط به اسب بخار و گشتاور (و البته گیربکس برای تحمل قدرت جدید) بها میده. خودم تا به حال تجربه رانندگی با محصولات هنسی رو نداشتم اما تو فروم های F150 و موستانگ، مالکین اش بابت مشکلات خودروهاشون شاکی بودند.
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴یه چیز کاملا طبیعیه از یه خودروی تیونینگ شده نمیشه انتظار مشکلات کم نسخه فابریک رو داشت
2646.1
۳ تیر ۱۴۰۴پسر جان، صد بار بهت گفتم اول فکر کن، بعد کامنت بگذار.
هنسی روی محصولات مورد استفاده و موتور تقویت شده اش گارانتی میده، مشکل همون طور که در کامنت قبلی نوشتم عدم تقویت سایر بخش های خودروست.
وقتی سیستم ترمز برای شتاب و سرعت محدود خودروی عادی تولیدی توسط کمپانی تنظیم می شود و تیونری برای پایین آمدن مخارج تیون، سیستم ترمز را تقویت نمی کند، فشار بیش از حد به سیستم ترمز باعث استهلاک شدید و حتی ناکارآمدی در مواقع حساس می شود.
سیستم تعلیق، دیفرانسیل ها، کمک فنرها و … هم همین داستان را دارند.
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴شما زحمت بکش اول مطالعه کن بعد فکر بکن اینطوری بهتر به نتیجه میرسی من سرچ کردم خیلی ها راضی بودن خیلی ها نه در واقع ضد و نقیض زیاده اما خب از اونجایی که ما نمیدونیم چقدر از مشتری ها دلایل منطقی داشتن برای نارضایتیشون بهتره که نظر متخصص ها رو بخونیم این نظر هات کارز هست:
Hennessey Performance is definitely one of the best aftermarket tuners out there
امیرحسین
۳ تیر ۱۴۰۴ford mustang dark horse
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴فقط فورد
مهردادکمال
۳ تیر ۱۴۰۴استون مارتین سری سه ونتیج وی ۸ که تو دهه ۷۰ تولید میشد خیلی شبیه ماستنگ بود.ولی تو کلاس و کیفیت بالاتر .