فورد

هنسی ولوسی رپتور R6x6 با قیمت ۵۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود

هنسی تولید وانت پیکاپ تیونینگ شده خود با نام F-150 ولوسی رپتور R 6×۶ را آغاز کرد. قیمت این هیولای پرقدرت از رقم قابل‌توجه ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

خود فورد F-150 رپتور R وانت پیکاپ گران‌قیمتی به شمار می‌رود و برای خرید آن باید رقم گزاف ۱۰۹ هزار دلار را پرداخت کرد اما محصول هنسی باعث شده نسخه استاندارد رپتور R بسیار ارزان‌قیمت به نظر برسد چراکه این تیونر تگزاسی قیمت ۵۰۰ هزار دلار را برای آن تعیین کرده است. البته این رقم شامل بهای خود خودرو نیز هست هرچند باید گفت هنسی برای پکیج ارتقای خود حدود ۴۰۰ هزار دلار طلب می‌کند. با این مبلغ چه چیزی گیر خریداران می‌آید؟

در ابتدا باید گفت هنسی فریم خودرو را طویل‌تر کرده و اکسل عقب و قفل شونده را به خودرو افزوده است. این شرکت می‌گوید تغییرات رخ داده باعث بهبود بیش از ۵۰ درصدی چسبندگی خودرو نسبت به F-150 رپتور R استاندارد خواهد شد. در هنسی ولوسی رپتور R 6×۶ همچنین از دامپرهای جدید فاکس استفاده شده تا ارتفاع خودرو چند میلی‌متری بیشتر شود. از دیگر ویژگی‌های وانت پیکاپ ولوسی رپتور R 6×۶ می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی اشاره کرد. همچنین افزایش طول وانت فورد به معنی ایجاد فضای بار ۲.۴ متری خواهد بود که ظرفیت کلی آن را بیش از ۴۵ درصد بهبود بخشیده است.

هنسی برخی قطعات افترمارکت دیگر را نیز در نظر می‌گیرد. برای مثال سپرهای جلو و عقب جدید، چراغ‌های آفرود LED، نشان‌های روی بدنه و گرافیک‌های سفارشی باعث می‌شوند این خودرو با نسخه استاندارد اشتباه گرفته نشود. نکته سورپرایز کننده اینکه تیونر موردبحث روی قوای محرکه رپتور R کار نکرده و بنابراین همچنان شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژرداری هستیم که از موستانگ شلبی GT500 گرفته می‌شود. این نیروگاه آهنین ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و اگرچه هنسی اشاره‌ای به مشخصات عملکردی محصول خود نکرده اما گفته که وزنش به حدود ۲۹۴۸ کیلوگرم می‌رسد بنابراین نباید از آن انتظار پرفورمنس رپتور R را داشت.

جان هنسی اخیراً درباره این وانت وحشی گفته است:

F-150 رپتور R در همان نسخه استاندارد نیز توانایی‌های زیادی دارد اما پکیج تیونینگ ما آن را به شدت ارتقا می‌بخشد. به لطف چرخ‌های محرک بیشتر شاهد بهبود قابل‌توجه کشش هستیم و فضای بار بیشتر نیز بر کاربردی بودن این وانت پیکاپ می‌افزاید. تمامی این موارد در ترکیب با سه اکسل، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و پیشرانه ۸ سیلندر پرقدرت باعث ابهت غیرقابل‌رقابت ولوسی رپتور R 6×۶ می‌شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Viper

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (161 ديدگاه)

    خودرویی فقط برای خودنمایی ، اون محور سوم قابلیت آفرودش رو نابود کرده

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴۳
    1. جمشید

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (362 ديدگاه)

      حرفت قابل قبول نیست

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۶
    2. (Ali(chevynova

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (6659 ديدگاه)

      میارزه
      ۳ برابر هم پرداخت بشه میارزه
      اصالت سری اف فورد کافیه برای پرداخت سنت به سنت این مبلغ

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴۴
      1. amir

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        با این وجود مگر هنسی منو تهدید به ترور بکنه که ۵۰۰ هزار پول اینو بدم یه لامبو میخرم عشق میکنم

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۱۱
      2. JDM_Japan

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (155 ديدگاه)

        داری متعصب حرف میزنی و قطعا سه برابر قیمت که هیچ همین قیمتم اگه واقع بینانه نگاه کنیم نمی ارزه

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۵
    3. R

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (948 ديدگاه)

      ونوم اف پنج که فقط تبلیغات بود اینم چند برابر پول میگیره واسه ارتقا

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
    4. JDM_Japan

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (155 ديدگاه)

      موافقم باهات ولی پولشو اگر داشتم و قصدم خودنمایی بود قطعا با این پول گزینه های جذاب تری مثل جی کلاس ۶×۶ رو میگرفتم یا حتی سراغ سوپر اسپرت ها مثل اونتادور معمولی یا هوراکان sto میرفتم شایدم دو تا فراری روما میگرفتم یا پنج تا حضرت پشت سر هم ردیف میکردم😂

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
  2. زیزیگولو

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4332 ديدگاه)

    با دیدن هیبت این ماشین آدم یاد کامیون ۱۰ چرخ میوفته💪💪

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فکر بشینی پشتش از بالا به ماشینای دیگه نگاه میکنی

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  4. ab0lf4zl

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    دیگه قیمت ها بر اساس واقعیت و ارزش جنس نیست. رسما شده دلخواهی .
    والا ۴۰۰هزار دلار هزینه واقعا توش دیده نمیشه.
    شما اگه معیار اصلی رو فورد اف۱۵۰ در نظر بگیری قیمتش ده برابر شده.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. JDM_Japan

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (155 ديدگاه)

      نمیشه این طور که تو دید داری به داستان نگاه کرد چرا چون بازار ایالات متحده انقدر بازه و محدودیتی در انتخاب نداره و بشدت رقابت بالاست…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ab0lf4zl

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (142 ديدگاه)

        من مگه گفتم بازار محدوده؟ میگم قیمت ها غیرمنطقیه. ۵۰۰ هزار دلار بیش از حد غیر واقعیه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  5. ali_x76

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ولوسی رپتور رو توی همین پدال سرچ کنی، میبینی ۳ ماه یبار معرفی شده.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. پوریا چالش

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    افت قیمت ک این میگیره تو زمان پیکان ایران نمیگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  7. BMW

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (664 ديدگاه)

    کار به قیمتش ندارم ولی دلم میخواد سوار شون بشم😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا