آنچه در این مقاله تست و بررسی تیگو ۷ پرو میخوانید:
مقدمه
نسل جدید چری تیگو ۷ با نشان فونیکس به بازار ایران عرضه شده. فونیکس بهنوعی برند لوکس مدیران خودرو محسوب میشود. آریزو ۶ پرو، فونیکس fx، تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس از دیگر محصولات عرضه شده توسط فونیکس در ایران هستند.
برگردیم به همان تیگو ۷ خودمان. نسخه پرو این کراساوور خوشچهره شرقی از سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران شد. طراحی ظاهری و کابین این خودرو کاملاً با نسخه قبلی خود متفاوت است و میتوان گفت این دو نسخه تقریباً هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. تنها شباهت تیگو ۷ با نسخه پرو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن است؛ البته همین موتور در نسخه پرو این خودرو تقریباً ۱۰ اسب بخار بیشتر قدرت تولید میکند. در قسمت مشخصات فنی بیشتر بررسی موتور و گیربکس این دو خودرو میپردازیم.
در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال سراغ تست و بررسی تیگو ۷ پرو رفتهایم تا تمام مزایا، معایب و ارزش خرید آن را در بازه قیمتی ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان بررسی کنیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: تجربه رانندگی با چری تیگو ۷
همچنین بخوانید: تست و مقایسه امویام x22 دستی و اتوماتیک
طراحی ظاهری
همانطور که پیشتر هم گفته شد، طراحی تیگو ۷ پرو با نسخه قبلی خود کاملاً متفاوت است. طراحان سعی داشتهاند ظاهری اسپرت و جوانپسند و درعینحال کمی لوکس و خانوادگی برای این خودرو طراحی کنند.
بهترین قسمت طراحی این خودرو نمای جلویی آن است؛ جلوپنجره بزرگ با طرح کهکشانی بیش از هر چیز در این بخش خودنمایی میکند. چراغهای کشیده مستطیل شکل با گرافیک بسیار خوب کمک زیادی به جذابیت طراحی جلو کردهاند. دیلایتها به طرز استادانهای در طرفین سپر قرار گرفتهاند و باعث شدهاند طراحی قسمت جلو حال و هوای اسپرت و خشن به خود بگیرد.
در نمای جانبی تیگو ۷ پرو دیگر آنچنان خبری از طراحی اسپرت و خشن نیست؛ اما بااینحال رینگهای ۱۰ پره ۱۸ اینچی و شیشه جانبی متصل به شیشه عقب باعث شدهاند نمای جانبی چندان هم ساده به نظر نرسد. نمای پشتی این خودرو هماهنگی چندانی با قسمت جلوی آن ندارد.
در عقب همهچیز ساده طراحی شده و دیگر خبری از خطوط تیز و جذاب طراحی نیست. چراغهای عقب مانند بیشتر خودروهای امروزی بههمپیوسته طراحی شده. درب صندوق کمی بزرگ اما بسیار خلوت است و بهجز چراغها و نام خودرو هیچ چیز دیگری بر روی آن قرار ندارد. طراحی سپر عقب کمی شلوغتر و جذابتر از در صندوق است. در طرفین سپر خروجی اگزوز و شبرنگ دیده میشود که یک نوار کرومی که در طول سپر کشیده شده آنها را به هم وصل میکند.
کابین تیگو ۷ پرو
کابین تیگو ۷ پرو مانند اکثر خودروهای چینی امروزی بسیار زیبا و تقریباً بینقص طراحی شده. نوار چرمی قرمز رنگ که بر روی رودریها و داشبورد استفاده شده واقعاً حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل میکند. کیفیت متریال کابین در اکثر قسمتها مناسب و قابل قبول است اما افت کیفیت (پوسته شدن) در قسمتی مانند دور فرمان در کارکرد ۳ هزار کیلومتر کاملاً مشهود است! چرم صندلیها هنوز قرص و محکماند و افت کیفیتی نداشتهاند اما به نظر میرسد خیلی طول نکشد تا کیفیتشان را از دست بدهند.
یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم در اکثر قسمتهای کابین است درصورتیکه در کابین برخی خودروها مانند فونیکس fx یا آریزو ۶ پرو تقریباً تمام قسمتها از پلاستیک خشک ساخته شدهاند. این نوع متریال باعث میشود تا کابین خودرو دیرتر به صدا بیافتد. ارگونومی صندلیها، دید به اطراف و دسترسی به ادوات کابین بسیار مناسب هستند و در سفرهای طولانی باعث آزار سرنشینان نمیشوند. در کابین این خودرو مانند اکثر خودروهای امروزی در زیر کنسول اصلی و لیور دنده و… یک محفظه بزرگ برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که برای سفرها بسیار کاربردی است.
فضای کابین خودرو تیگو ۷ پرو مانند خودرویی مانند سانتافه بزرگ نیست اما برای خانوادههای ۴ نفره با قد متوسط مناسب است. فضای صندوق عقب نیز به همین صورت است.
امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرو
خودروهای چینی همواره با لیست آپشنهای طولانیشان شناخته میشوند و این موضوع در خودروهای جدیدتر این کشور مشهودتر است.
کولر اتوماتیک دیجیتال، کولر دوکاناله، رکاب برقی، کیلس استارتر، پشت آمپر تمام دیجیتال، سقف پانوراما، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور و دوربین ۳۶۰ درجه، مالتیمدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر وایرلس، صندلیهای جلو با تنظیم برقی و گرمکن، درب صندوق برقی، آینه الکتروکرومیک، چراغ خوشآمدگویی و چراغ بدرقه قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اسپرت و اکو، سنسور فشار باد لاستیکها (TPMS)، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC) و… از انبوه امکانات رفاهی این محصول نسبتاً لوکس فونیکس است.
در بخش امکانات ایمنی نیز تیگو ۷ پرو با کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)،۶ ایربگ، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمکی EBA،EBD و… به میدان رقابت با رقبا آمده است.
مشخصات فنی تیگو ۷ پرو
در نسخه پرو تیگو ۷، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نسل قبلی به یک گیربکس CVT تبدیل شده. شاید برخی بگویند: ((همان گیربکس دوکلاچه قدیمی برای نسل جدید این خودرو که ماهیت اسپرتتری دارد مناسبتر بود.)) این نظر تا حدودی درست و قابل قبول است اما تستهای رانندگی متعددی که توسط کارشناسان خبره کشور بر روی این دو خودرو انجام شده نشان داده گیربکس CVT نسل جدید این خودرو برتریهای بسیاری ازلحاظ استهلاک، دوام، کیفیت و… نسبت به گیربکس قدیمی دو کلاچه دارد.
تیگو ۷ پرو قدرت تولید شده توسط موتور را تنها به محور جلو منتقل میکند. البته در نسخه پرومکس این خودرو که قرار است بهزودی به بازار عرضه شود، شاهد انتقال قدرت به چهارچرخ و قدرت موتور بیشتر هستیم. اگر مشتاق دریافت اطلاعات بیشتر از نسخه پرومکس این خودرو هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.
در جدول زیر برخی از مشخصات فنی این خودرو آمده است:
حجم موتور | ۱.۵ لیتری توربو شارژ |
قدرت | ۱۵۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتنتر |
حداکثر سرعت | ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت (تست انجام شده توسط پدال) |
شتاب صفر تا صد | ۱۱.۴ ثانیه (تست انجام شده توسط پدال) |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۱ لیتر |
جرم خالص | ۱۴۰۱ کیلوگرم |
گیربکس | CVT با ۹ دنده مصنوعی |
ابعاد (ارتفاع. عرض. طول) | ۴۵۰۰.۱۸۴۲.۱۷۴۶ میلیمتر |
همچنین بخوانید: تست و بررسی برلیانس H330 / اچ ۳۳۰ دندهای دست دوم
تجربه رانندگی
تا به اینجای کار تقریباً تیگو ۷ پرو بینقص عمل کرده اما در این قسمت قرار است تجربه رانندگی تقریباً ۸۰۰ کیلومتری خود را با این خودرو با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم در انتها یک نتیجهگیری درست و اصولی از این خودرو داشته باشیم.
موتور تیگو ۷ پرو بسیار نرم و آرام استارت میخورد. در حالت سکون کابین هیچ لرزشی ندارد و صدای موتور تقریباً شنیده نمیشود. فرمان خودرو در سرعتهای پایین بسیار بسیار نرم است؛ بهگونهای که نیاز است چند دقیقه با آن وقت بگذرانید تا قلقاش دستتان بیاید! همانطور که انتظار میرود در سرعتهای بالاتر فرمان بهتدریج سفت و سفتتر میشود. با اینکه این امر بسیار دقیق و بهموقع انجام میشود اما بنده بهشخصه برای رانندگی خارج از شهر فرمان هیدرولیکی را ترجیح میدهم.
سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو در چالهچولههای داخل شهر بسیار نرم عمل میکند اما بهمحض ورود به جاده و مواجه شدن با ناهمواریهای بیشتر گاهی اوقات کوبش در کابین احساس میشود. البته زمانی که خودرو سنگین باشد اوضاع کمی بهتر میشود. عملکرد ترمزهای این خودرو نیز از بسیاری از رقیبان چینی و کرهایاش بهتر است. عایقبندی کابین حداکثر تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر مناسب است اما بعد از آن صدای باد و جاده کمی آزاردهنده میشود.
شتاب و کشش تیگو ۷ پرو زمانی که خودرو خالی باشد و یک سرنشین داشته باشد واقعاً مناسب و خیرهکننده (با توجه به کلاس و حجم موتور) است. اما زمانی که چهار نفر در خودرو نشسته و صندوق عقب هم پر باشد کافی است با یک سینهکشی مواجه شوید (با کولر روشن) تا متوجه قدرت محدود یک موتور ۱.۵ لیتری (حتی با توربوشارژر) شوید. گیربکس این خودرو مانند تمام Cvt های دیگر، در عمل هیچ دندهای برای تعویض کردن ندارد اما برای القای حس بهتر به راننده میتواند بهطور مصنوعی عمل تعویض دنده را انجام دهد. تعویض دنده مصنوعی در این خودرو بهقدری خوب و بدون نقص انجام میشود که مالک تا قبل از در اختیار گذاشتن خودرو به ما، گمان میکرد گیربکس تیپترونیک بر روی خودرو نصب است!
در کاتالوگ خودرو حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر اعلام شده اما در تستهایی که ما انجام دادیم این خودرو توانست تا ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. البته تا سرعت حدود ۱۶۰ کیلومتر است که سرنشینان احساس امنیت میکنند و پس از آن عملاً خودرو بر روی هواست!
جمعبندی
تیگو ۷ پرو تا زمانی که صفر یا نهایتاً ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد واقعاً خودروی مناسب و کم نقص در رده قیمتی خود است اما کافیست یک یا دو سال از خودرو استفاده کرده و کارکرد آن را به صد هزار کیلومتر برسانید تا متوجه شوید هیچ وقت در این رده قیمتی نمیتوانید همزمان کیفیت و دوام را همراه با امکانات رفاهی و طراحی عالی داشته باشید!
فیدلیتی پرایم، دیگینتی پرایم یا حتی KMC K7 را میتوان از رقیبان تیگو ۷ پرو برشمرد. البته تمام این خودروها در یک کلاس بدنه بزرگتر نسبت به تیگو ۷ قرار میگیرند، اما تقریباً قیمتی یکسان با آن دارند.
در پایان از جناب آقای احمد کشاورز جهت صرف وقت و در اختیار گذاشتن خودرویشان به تیم تست مجله پدال تشکر میکنیم.
PRPR
۱ تیر ۱۴۰۲دوستان من سوناتا ۲۰۱۴ دارم . بنظرتون تیگو ۸ پرومکس بخرم ؟
ali
۱ تیر ۱۴۰۲خیر اصلا
NAVID۰۰۹۸
۲ تیر ۱۴۰۲اونجایی که نوشته مالک تیگو۷ فکر میکرده گیربکسش تیپترونیک هست و بعد از تست فهمیده نیست ، اووووووجِ وِخامتِ اوضاعِ مردم ما در خرید خودرو مسکن طلا دلار بورس و … هستش !
خیلی اوضاع خیطه ، خییییلی !
حالا بازم به تیگو ۸ ، اما خدایی کجا تیگو ۷ زیباست ، هر زمانی نگاش میکنم انگاری عقبمانده هستش و تناسبات سایزی در بدنه نداره !
لاشهی سوناتا LF که گفتی داداش ، با اون موتور یاتاقانیش بازم شرف داره به تمام لگنهای مسخرهی چینی !
Avan
۲ تیر ۱۴۰۲البته اون قسمت که گفته بعد از یک سال شروع به افت کیفیت می کنه جای سوال دارد.محصولات چینی افت کیفیت زیادی هم ندارند.من چون مالک ام وی ام ۵۳۰ هستم بعد از ده سال کارکرد و ۱۵۰ هزار کیلومتر همچنان راضی هستم. البته من رعایت ماشین رو هم می کنم ولی چینی ها در حد خودشان کیفیت نسبتا خوبی دارند.
دلخوش
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وقتی تو ده سال 150 تا کار کرده انتطار بیشتر از این نمیره. ماشین های زیر پای من تو یکسال حداقل 70 تا کار میکنند
کسرا
۱ تیر ۱۴۰۲سوال داره مگه
برو بفروش اون خودرو اسقاطی رو
هومن
۱ تیر ۱۴۰۲بده بره کره ای دیگه به ۱۰ سال رسید آه و ناله هاش شروع میشه. مگه حوصله سروکله زدن داشته باشی
کسرا
۱ تیر ۱۴۰۲یکی از بهترین کراس اوور های صفر بازار بعد تیگو ۸ پرو
ناشناس
۱ تیر ۱۴۰۲حاصل تقسیم تومان بر جرم اش چی میشه ؟ میشه قیمت یا ارزش خرید ؟
سپهر
۱ تیر ۱۴۰۲اسمی که میتونم برایش بزارم: کالسکه خوشگل یکبار مصرف!
رضا
۱۷ تیر ۱۴۰۲میشه دلیل این حرف شمارو بدونم؟
من الان حدود ۹ ماه هستش که این ماشین رو دارم حدود ۸ هزار تا باهاش رفتم نه مشکلی باهاش داشتم نه افت متریالی دیدم که اینجا بیان کرده بودن و شتاب صفر تا صدی که اینجا ۱۱ ثانیه نیم زده بودن حدود ۱۰ ثانیه زدم
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۴۰۲من بیش از ۲۰ بار تا حالا به نمایندگیهای مدیران خودرو مراجعه کردم تنها چیزی که موجود ندارن ماشینه. همیشه میگن تمام شد یا نداریم یا پول بده برات ثبت نام میکنیم و از این حرفها . ولی من بخاطر اینکه مدیونم نباشن چندتا شکلات و تی بگ بر میدارم و میام بیرون و به جرات میگم مدیران خودرو در پذیرایی و مشتری مداری حرف اول میزنه و از این بابت جا داره تشکر کنم 🙏 و بگم دست مریضا . اسمشم عوض کنن بذارن مدیران پذیرایی بهتره چون همیشه خودرو موجود نیست .
Silent
۱ تیر ۱۴۰۲تجربه یکی از دوستان از چالش ها :
پوشش رنگ بدنه تولیدات مونتاژ چینی پاشش یکنواخت نداره! و به ویژه رنگ مشکی نیاز به نانو سرامیک هست! حالا اینکه هزینه کرد پوشش 3 ساله ارزش داره یا نه بایستی صحت ش بررسی بشه و اینکه با توجه به حساسیت های بازار مصرفی زمان کارشناسی رنگ برای فروش مجدد این نا همگونی مشکل ساز هست یا نه؟
و بعلت انحصار واردات, قطعات افترمارکتی براش موجود نیست گویا جز قطعات کارخونه… صندوق عقب باگ طراحی داره و اولین تصادف ضربه می خوره و دنبال گارد محافظ بود که گیر نمیاد!
مانی
۱ تیر ۱۴۰۲نویسنده این متن فکر می کنه که با یک مشت بچه کند ذهن و ابله سر و کار داره که می تونه هر چیزی رو به خوردشون بده.مسخره ترین و غیر علمی ترین و مغرضانه ترین بخش این متن اون جایی بود که نویسنده نوشت : «تیگو 7 پرو تا زمانی که صفر یا 20 هزار کیلومتر کارکرد دارد واقعا خودرو مناسب و کم نقصی در رده قیمتی خود است اما کافی است که یکی دو سال از این خودرو استفاده کرده و کارکرد آن را به صد هزار کیلومتر برسانید تا متوجه شوید که هیچ وقت نمی توانید در این رده قیمتی هم زمان کیفیت و دوام را همراه با امکانات رفاهی و طراحی عالی داشته باشید»….اولا: آیا این ماشین تست شده 100 هزار کیلومتر کارکرد داشته که نویسنده به این نتیجه رسیده؟ البته من بعید می دونم که یک ماشین با کارکرد روتین و متعارف بعد از یکی دو سال به چنین کارکرد بالایی برسه ثانیا : کدوم آدم احمقی باور می کنه که خودروسازی یک ماشین رو فقط برای دو سال مصرف بسازه و بعدش قسمت های مختلف اون ماشین از کار بیفته.ظاهرا نویسنده این مطلب با مفهومی به نام گارانتی در بازارهای جهانی هیچ آشنا نیست.درست است که در کشور ما گارانتی یک خودرو چندان رعایت نمی شه و سرسری گرفته می شه.اما آیا این نکته قابل باور است که شرکت چری که این مدل را در جاهایی مثل برزیل،عربستان،روسیه و فیلیپین و ….صادر می کنه و در این بازارها هم حداقل بین 5 تا 7 سال بخش های مختلف این ماشین تحت گارانتی شرکت چری هست (فیلم های تست ماشین های چری در یوتیوب هست)،اینقدر این محصول رو بی کیفیت بسازه که بعد از دو بخش های مختلف اون از کار بیفته یا خراب بشه.هر آدم نیمه عاقلی هم می دونه که در اینصورت هزینه گارانتی محصول اینقدر بالا می ره که شرکت پس از مدت کوتاهی ورشکست می شه و اعتبارش تو اون بازار کاملا نابود میشه…متأسفانه ما اخیرا محتوای همون کامنت های احمقانه و دروغین و غیر مستند (اما هماهنگ و سازمان یافته) ای رو که در سایت های مختلف در زیر پست ماشین های چینی درج میشه رو در مقالات به ظاهر علمی و تخصصی شاهد هستیم. متأسفانه بعضی از خودرونویس های ایرانی خیلی عقل و شعور مخاطبان خودشون رو دست کم می گیرن و فکر می کنن با یه مشت آدم خام و آماتور و بی سواد طرف هستند.در حالی که خیلی از مخاطبان همین سایت امروزه در سایت های مختلف خارجی دائما سرچ می کنند و از قیمت و وضعیت ماشین های چینی در نقاط مختلف دنیا آگاه هستند.پس سعی کنید دروغ و شایعات عوامانه و خاله زنکی و دلال پسند رو به خورد مخاطب خودتون ندید.
Mike S67
۲ تیر ۱۴۰۲اتفاقا نویسنده با توجه به شواهد این ادعا رو کرده مثلا همون پوسته شدن دور فرمان بعد از ۳ هزار تا کارکرد یا شل شدن روکش صندلیا و افت کیفیت دکمه ها و غیره در مدل های دیگه خودروهای چینی و … همچنین نویسنده و عوامل پدال به حوزه خودرو آشنا هستن و از سوابق چینی ها هم مطلع . حرف آخرشون هم که با « قیمت کم زیر ۲۰ یا حتی ۱۵ هزار دلار نمیشه هم خودروی با کیفیت فنی بالا در دراز مدت و کیفیت خوب طراحی و متریال ماشین ساخت » ، در کشور ما کاملا اثبات شده ست .
آره بنظرم اینجا دیگه نیا واقعا مطالبش به دردت نمیخوره . در شأن شما نیست اینجا باشی . برو به سلامت .
مانی
۳ تیر ۱۴۰۲اولا : بر خلاف اونچه که تو میگی اکثر خودرونویس های داخلی که نویسنده های فعلی پدال هم شامل شون میشن اصلا دیدعلمی و منصفانه و بی طرفانه ای نسبت به خودروهای چینی و حتی اکثر برندهای غیر چینی ندارن.خیلی از اونا حتی حاضر نیستن یک سرچ ساده رو تو اینترنت برای بررسی ماشین های چینی انجام بدن و اطلاعات خیلی از اونها درباره ماشین های چینی چیزی در حد صفر هست و اغلب هم فقط نظرات مغرضانه و متوهمانه و لجوجانه خودشون رو در مورد این خودرو ابراز می کنند.متأسفانه اینها اکثر مطبوعات و رسانه های خودرو ما رو آلوده به دروغ و جعلیات و مطالب فیک کردن.من خودم بارها شاهد این بودم که این خودرونویس ها و خبرنگارها در رسانه های داخلی با بازی های متنی و کلامی روی اون دسته از خودروهایی مانور می دن که دلال پسند هستند.به همین دلیل هست که تو هر مقاله ای به طور مستقیم و غیر مستقیم اون طیف از ماشین های رو مطرح می کنن که مورد پسند دلال ها هست و به همین خاطره که همیشه روی 4 تا 5 تا مدل از ماشینهای کره ای و این تعداد هم ژاپنی که شدیدا دلال پسند هستن مانور تبلیغاتی میدن و تا اونجایی هم که بتونن رقبای چینی و حتی غیر چینی اونا رو با ظاهری مثلا علمی و یا فنی تخریب می کنند و می کوبند.حتی کار گاهی به مواقع به مسخره بازی و توهین و فحاشی به مردم و خریداران هم می رسه.مثل بررسی همین ماشین جتا VS7 در همین پدال که اشتری دبیر این سایت در آخر مطب درباره اون نوشت : این ماشین علاقه مندان جلب توجه با خودروهای چینی را جذب خواهد کرد و…. آیا نظر شما شما این حرف یک حرف علمی و تخصصی هست یا یک حرف توهین آمیز به تمام خریداران خودروهای چینی در قالب یک مقاله مثلا تخصصی؟یعنی فقط کسانی که ماشین های چینی می خرند دنبال جلب توجه هستند و دیگران اصلا تو این فازها نیستند و فقط برای رضای خدا و یا تنها برای حمل و نقل از نقطه A به نقطه B ماشین می خرن؟آیا واقعا اون افرادی که تویوتا لندکروز و هیوندای سانتافه و توسان و انواع بنز و ب ام و و پورشه می خرن دنبال جلب توجه نیستند و فقط اون کسانی که ماشین چینی می خرن دنبال جلب توجه هستند.این خودش نشون میده که بعضی از خودرونویس و خبرنگاراهای ما اینقدر تو فاز ضدیت با چین و خودروهای چینی غرق شدند که کاملا رد دادن و نمی دونن دارن چی میگن و چی می نویسن.بگذریم که من شک ندارم که خیلی از کامنت های توهین آمیز و مسخره ای که زیر پست ماشین های چینی هست مال این دسته از روزنامه نگارها و خبرنگارها و خودرونیس ها هست و نه آدم عادی جامعه.(ادبیات بعضی از این کامنت های مسخره و دروغین کاملا در برخی از مقالات بازتاب داره)
ثانیا : این درسته که ماشین های چینی در ابتدای ورود به ایران کیفیت پایینی داشتن ولی مدل های جدید این ماشین ها از نظر کیفیت به شدت رشد کردن و گارانتی های طویل مدتی هم رو تو بازارهای صادراتی ارائه میدن.حتی توی اون ماشین های قدیمی چینی هم طبق مشاهدات من دور پوسته فرمان شون بعد از 50 هزار کیلومتر بود که پوسته شده بود و نه 3 هزار کیلومتری که نویسنده این متن ذکر کرده.در ضمن،نحوه نگهداری یک ماشین هم خیلی مهمه اگه واقعا با یک ماشین بد رفتار کنی ماشین زودتر از موعدش خراب میشه.اگه نویسنده این پست واقعا حسن نیت داشت صبر می کرد که از عمر این ماشین چند سال بگذره بعدش در مورد کیفیت درازمدت اون نظر نهایی خودش رو بده نه اینکه از پیش حکم قطعی صادر کنه.
ثالثا : اصلا به شما ربطی نداره که من در کجا باشم و چی بنویسم.شأن من هم در این نیست که هر مطلب دروغ و چرند و غیر علمی رو قبول کنم و در مقابلش دم نزنم.برو به سلامت
هومن
۱ تیر ۱۴۰۲آقا این نویسندهای جدید دارن با غرض ورزی مینویسنا حواستون هست از فیلتر دو سه نفر اصلیتون رد کنین مطالبو بعد نشر بدید.. خدایی نهایتاا ۲۰ هزار کیلومتر غرض ورزانه نیست!؟؟ بله معلومه که کیفیت و دوام یه خودروی ژاپنیو نداره در حد ماشین کره ای هم نیست درست. اما دیگه ۲۰ هزار تا آخه اونم نهایتا!
ARMAN سابق
۲ تیر ۱۴۰۲دوستان مونتاژ های مدیران خودرو اصلا جالب نیستش.
مثلاً میان سنسور پارک رو سیاه و نه همرنگ بدنه تو تمام ماشیناشون میزنن و این اصلا جالب نیستش.
حتی الان ایران خودرو و سایپا هم سنسورو همرنگ بدنه میزنن و مثلاً یکی میره سه میلیارد پول تیگو 8 میده بعد سنسورش همرنگ نیست خیلی ضایعس.
نکته بعدی کیفیت ادواته که میشه گفت ضعیفه
عمو من آریزو 5 نیوفیس داره و بعد 25 هزار تا کار طبق گفته خودش از کیفیت متریال راضی نیست و بعضی از جاهای ماشین به صدا افتاده
کلا مدیران خودرو مدلای به نسبت خوبی رو انتخاب می کنه ولی ای کاش مونتاژش هم بهتر و با کیفیت تر بود.
احمد
۲ تیر ۱۴۰۲عزیز 20هزار پراید هم خوبه
من خودم یه تیگو۵ دارم با250هزار کار
تا الان هیچ وقت اذیت نکرده
نویسنده یا دستش بگوشت نمیرسه یا نهایتا مترو سواره
حسن
۲ تیر ۱۴۰۲ببینید به نظر من جناب شیرازی (نویسنده مقاله)کاملا درست میگه
ایشون باتوجه به کلاس جهانی خودرو مقایسه میکنن و میگن بعداز۲۰هزارکیلومتر عیب هایی مشاهده میشه تو این ماشین !
کلا اکثر ماشینای تولید داخل همینجورین و تقصیرنویسنده نیست که بعداز۲۰هزارکیلومترگاری های داخلی دچارمشکل میشن
Kato
۲ تیر ۱۴۰۲من دارمش …
تازه یه هفتس خریدم… واقعا ماشین نرم و بی صدا است و نسبتا قوی
اما هندلینگ و تعلیق خیلی تعریف نداره…
R
۳ تیر ۱۴۰۲آشغالی جدید:(
سیاوش ایرانی
۱۶ تیر ۱۴۰۲والا ما که هر وقت نمایندگی هاشون رفتیم میگن نداریم!
این ماشینها رو پس به کی میفروشند؟
بله قیمت بازار و بیشتر از کارخانه هست ولی هیچ وقت ندیدم قیمت کارخانه به مردم بفروشند. ظاهرا قیمت اعلامی الکی و گولزنک است . همه تولیدات رو از درب عقب میدن به واسطه ها تا گرونتر به مردم بفروشند
رضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۲نویسنده محترم اکه این ماشین تو کیلومتر80000یاتاقان میزد نظرتون چی بود؟
الناز
۲۵ بهمن ۱۴۰۲سلام من تیگو ۷پرو اکسلنت مدل ۱۴۰۱ دارم کارکرد ۱۷۰۰ بعضی وقتا ارتباط دکمه های فرمان و زیر مونیتور با مونیتور قطع میشه یا مونیتور هنگ میکنه باید خاموش کنی بیای بیرون دوباره سوار شی درس شه به نظرتون مشکل از چیه بردیم نمایندگی گفتن مشکلی نداره