معرفی رم RHO هنسی با ۷۰۰ اسب بخار، جایگزین شش سیلندر برای TRX
در دنیای پیکاپهای قدرتمند، جای خالی رم TRX با موتور V8 سوپرشارژ بهشدت احساس میشود اما حالا هنسی با معرفی پکیج تیونینگ ماموت ۷۰۰ برای مدل جدید رم RHO، گزینهای هیجانانگیز برای کسانی ارائه کرده است که نمیتوانند منتظر بازگشت احتمالی هیولای V8 بمانند. رم RHO بهعنوان جانشین TRX، از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین استفاده میکند که در حالت استاندارد ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مهندسان هنسی با افزایش فشار بوست، نصب نرمافزار مدیریت موتور جدید و یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ، این رقم را به ۷۰۰ اسب بخار رساندهاند. این عدد به قدرت ۷۰۲ اسب بخاری TRX نزدیک است و نشان میدهد که دوران موتورهای شش سیلندر قدرتمند فرارسیده است.
اما تغییرات هنسی تنها به زیر کاپوت محدود نمیشود و این شرکت یک پکیج آفرود ویژه را هم برای ماموت ۷۰۰ در نظر گرفته است که شامل افزایش 5 سانتیمتری ارتفاع سیستم تعلیق و لاستیکهای غولپیکر ۳۷ اینچی روی رینگهای ۲۰ اینچی میشود. این در حالی است که خود RHO در حالت استاندارد نیز با لاستیکهای ۳۵ اینچی و ارتفاع بیشتر از سطح زمین (حدود ۳۰ سانتیمتر)، یک پیکاپ توانمند به شمار میرود. از نظر ظاهری، سپرهای جلو و عقب جدید با یک نوار LED در جلو به همراه نشانهای هنسی، چهرهای تهاجمیتر به این پیکاپ بخشیدهاند. همچنین برای محافظت بیشتر در مسیرهای سخت، یک سینی محافظ زیر خودرو و برای مهار قدرت بیشتر، دیسکها و لنتهای ترمز پرفورمنس نیز نصب شده است.
با وجود تمام تواناییهای رم RHO چه در حالت استاندارد و چه در نسخهٔ تیونینگ شده توسط هنسی، بسیاری آن را راهحلی موقتی تا زمان بازگشت احتمالی یک پیکاپ V8 از سوی رم میدانند. آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل استلانتیس، پیشتر اشاره کرده بود که بازگشت TRX و دیگر مدلهای V8 میتواند به افزایش فروش کمک کند. با توجه به اینکه بازگشت موتور ۵.۷ لیتری همی برای رم 1500 مدل ۲۰۲۶ تأیید شده، به نظر میرسد معرفی یک TRX جدید چندان دور از ذهن نباشد؛ اما تا آن زمان، ماموت ۷۰۰ هنسی با قدرت خیرهکنندهاش، بهعنوان قدرتمندترین پیکاپ حال حاضر رم جای خالی TRX را پر خواهد کرد.