تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس 6 دنده دستی شروع شد

پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 05:05
مطالعه 3 دقیقه
dena plus new (6)
دنا پلاس یکی از خودروهای شاخص ایران‌خودرو به شمار می‌رود. این خودرو اگرچه بر اساس سمند شکل گرفته اما در نسخه‌های متنوع و با پیشرانه‌های تنفس طبیعی...
تبلیغات

دنا پلاس یکی از خودروهای شاخص ایران‌خودرو به شمار می‌رود. این خودرو اگرچه بر اساس سمند شکل گرفته اما در نسخه‌های متنوع و با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. ایران‌خودرو از چندی پیش اقدام به نصب گیربکس 6 دنده دستی روی محصولات خود از جمله رانا پلاس سقف شیشه‌ای کرده است و حالا گفته می‌شود دنا پلاس نیز با گیربکس 6 دنده دستی راهی بازار می‌شود.

قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو می‌گوید بر اساس رویکردهای این خودروساز در توسعه و بهبود محصولات فعلی و همچنین پاسخ به نیاز مشتریان، دنا پلاس مجهز به گیربکس 6 دنده دستی به تولید انبوه رسید. به گزارش ایکوپرس، کیانوش پورمجیب با اعلام این خبر افزود:

با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارت‌های دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است. پس از عرضه محصول راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و استقبال مشتریان به خصوص قشر جوان، ارتقای تکنولوژی محصول پرطرفدار دنا پلاس و افزایش تعداد دنده از پنج به شش در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار خواهد شد.

پورمجیب مهم‌ترین مزیت دنا پلاس دارای گیربکس 6 دنده دستی را افزایش شتاب و کاهش 5 درصدی مصرف سوخت در سرعت‌های بالای 120 کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: ارتقای گیربکس خودروهای ایران‌خودرو تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی‌ها خواهد داشت. این مدیر ارشد با اشاره به اینکه گیربکس موردبحث در شرکت دانش‌بنیان نیرومحرکه طراحی و داخلی سازی شده اظهار داشت:

ارتقا و پیشرفت این شرکت در کنار ارتقای سازندگان و تأمین‌کنندگان بخشی از دستاوردهای این محصول است. تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور توربو شارژ، به‌صورت کامل بر مبنای دانش بومی داخلی سازی شده است که از دانش به وجود آمده، در حوزه‌های دیگری از قوای محرکه نیز استفاده خواهد شد.

قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو از تولید دو پیشرانه EF۷NA+ و EF۷TC+ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پیشرانه‌ها به همراه گیربکس 6 دنده دستی داخلی سازی شده و در محصولاتی همچون دنا و سورن به کار خواهند رفت. گفتنی است نسخه پرچم‌دار خانواده دنا پلاس یعنی توربو اتوماتیک از پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری توربو استفاده می کند. این پیشرانه قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 215 نیوتون متری داشته و نیرو را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به سانروف، صندلی‌های چرمی، دیلایت، نمایشگر لمسی به همراه دوربین دنده‌عقب، آینه‌های برقی و... اشاره کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.