دنا پلاس یکی از خودروهای شاخص ایرانخودرو به شمار میرود. این خودرو اگرچه بر اساس سمند شکل گرفته اما در نسخههای متنوع و با پیشرانههای تنفس طبیعی و توربو و گیربکسهای دستی و اتوماتیک عرضه میشود. ایرانخودرو از چندی پیش اقدام به نصب گیربکس ۶ دنده دستی روی محصولات خود از جمله رانا پلاس سقف شیشهای کرده است و حالا گفته میشود دنا پلاس نیز با گیربکس ۶ دنده دستی راهی بازار میشود.
قائممقام توسعه و تولید ایرانخودرو میگوید بر اساس رویکردهای این خودروساز در توسعه و بهبود محصولات فعلی و همچنین پاسخ به نیاز مشتریان، دنا پلاس مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی به تولید انبوه رسید. به گزارش ایکوپرس، کیانوش پورمجیب با اعلام این خبر افزود:
با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارتهای دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است. پس از عرضه محصول راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و استقبال مشتریان به خصوص قشر جوان، ارتقای تکنولوژی محصول پرطرفدار دنا پلاس و افزایش تعداد دنده از پنج به شش در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامهریزی تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار خواهد شد.
پورمجیب مهمترین مزیت دنا پلاس دارای گیربکس ۶ دنده دستی را افزایش شتاب و کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: ارتقای گیربکس خودروهای ایرانخودرو تأثیر قابلتوجهی در کاهش آلایندگیها خواهد داشت. این مدیر ارشد با اشاره به اینکه گیربکس موردبحث در شرکت دانشبنیان نیرومحرکه طراحی و داخلی سازی شده اظهار داشت:
ارتقا و پیشرفت این شرکت در کنار ارتقای سازندگان و تأمینکنندگان بخشی از دستاوردهای این محصول است. تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور توربو شارژ، بهصورت کامل بر مبنای دانش بومی داخلی سازی شده است که از دانش به وجود آمده، در حوزههای دیگری از قوای محرکه نیز استفاده خواهد شد.
قائممقام توسعه و تولید ایرانخودرو از تولید دو پیشرانه EF۷NA+ و EF۷TC+ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پیشرانهها به همراه گیربکس ۶ دنده دستی داخلی سازی شده و در محصولاتی همچون دنا و سورن به کار خواهند رفت. گفتنی است نسخه پرچمدار خانواده دنا پلاس یعنی توربو اتوماتیک از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری توربو استفاده می کند. این پیشرانه قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری داشته و نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. از جمله تجهیزات این خودرو میتوان به سانروف، صندلیهای چرمی، دیلایت، نمایشگر لمسی به همراه دوربین دندهعقب، آینههای برقی و… اشاره کرد.
Kato
۲۰ مرداد ۱۴۰۱مفت نمی ارزه….
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱از خوشحالی تو خودم نمی گنجم حاجی
حق گوی باطل
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تکنولوژیتون به اونجا میرسید که لقی برنجی هارو بعد ۲۰ و خورده ای سال حل کنید بعدش دنده اضاف میکردید😂😂😂😂
ماشین باز
۲۰ مرداد ۱۴۰۱گل بود به سبزه نیز اراسته شد 😂😂😂😂😂
Kamy
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اینا میخان از آب هم کره بگیرن .. بابا بخدا ۴ تا دنده هم واسه ماشینهای ایرانی زیاده ..به جای این کارا یه فکری به حال ایمنی ماشین بکنن بهتره
علی جردن
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فکر نکنم حتی اگه تو افغانستان هم بخوان خودروی ملی تولید کنن ردش گیربکس اتوماتیک می زارن.. سال ۲۰۲۲ یعنی موندن تو ترافیک و سربالایی دیگه حالی واسه کلاچ گرفتن و نیم کلاچ کردن درگیر کردن پای چپ نیست. آقای مسئول اگه نمی تونی خودروی خوب بسازی لاقل به احترام کارخانه ایی که مدیرعاملشی و به احترام خریدار گیربکس اتوماتیک بزارید روی تولیداتون الان تو خود هندوستان هم ماشین اتوماتیک رواج پیدا کرده تهران اندازه بمبئی نیست؟
Payfast
۲۶ مرداد ۱۴۰۱نخیر
aMiRsHaYaN
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارتهای دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است.
نه بابا دروغ میگی
اگه نظارت درست بود که تو تصادف ایربگاش میزد و یه طوری طراحی میکردین که یه درز گشاد پایین کاپوت نباشه که بخواهید با فوم پر کنین که یه دزد راحت باز کنه
بی نام
۲۰ مرداد ۱۴۰۱به جای این چیزا یه فکری به حال فضای داخلی بکنید خفه نشیم داشبورد کوچیکتر کنید! مصرف سوخت زیاد! ترمز ضعیف!
Si
۲۰ مرداد ۱۴۰۱وای چقدر خوب آنقدر خوشحال شدم میخوام برم ویران خودرو بزنم تو دهنشون
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تو سال ۲۰۲۲ که حتی ماشینای اقتصادی تو مدل های نیمه فول پکیج نیمه خودران دارن و دنیا با سرعت داره به سمت برقی شدن میره اینا یادشون اومده یه دنده اضافه به گیربکس دستی اضافه کنن!!! احتمالا دویست سیصد میلیون دلار هم برای ساخت این گیربکس خرج کردن و آخرش هم گفتن چه کاریه میگیم اینم از چین برامون بیارن
meysam
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اون از اخبار خودروی جهان
اینم اخبار خودرو ایران
یعنی خاک بر سرشون
meiyou
۲۰ مرداد ۱۴۰۱دوستان کسی میتونه بگه چجوری باید زد دنده عقب؟!
Shahrukh
۲۰ مرداد ۱۴۰۱یه شاسی روی لیوردنده هست که میکشی بالا و همزمان میزنی محلی که دنده یک قرارداره. دراین صورت میشه دنده عقب. اگر هم اون شاسی رو ندی بالا که طبیعتا میره دنده یک
👇👇👇
https://video.delgarm.com/v/3BV6r
شاهین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱سلام فکر کنم مثل دوو سیلو قدیم هست. دنده عقب بغل دنده یک.
A1
۲۰ مرداد ۱۴۰۱باطریش از تکنولوژی فوق پیشرفته 206 واسه جای گذاری استفاده کرده چند سال پیش باطری ماشینم مشکل پیدا کرد 40 دقیقه با آچار بهش ور میرفتم تا اون پیچ هرز رو باز کنم تازه ماشینم باطریش باز نشده بود از کارخونه با قابلیت باطری غیر قابل باز شدن میان
عادی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱همه چیزمون بی کیفیت شده ماشین ،استاندارد،روزنامه نکار،خبر…رو به سقوط ولی تا دم قبر با سایپا وایرانخودرو همنشین
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱سورن با موتور توربو جدید و گیربکس ۶ سرعته (۷دنده) میشه همون پیکان جوانان خودمون!
نظرتون؟؟
Hadi
۲۰ مرداد ۱۴۰۱رانندگی کردن با اینا یکم سخت تره بخصوص کسی که یه عمر 5 دنده سوار شده، چون خیلیا دنده عقبو با یک اشتباه میگیرن، الان انگار دنده 3 شده یک و دنده عقب هم شده 6
دکتر
۲۰ مرداد ۱۴۰۱برای رفتن به دنده عقب باید شفت رو بالا بکشی فک میکنم.
رانا
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ماهک
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فقط گیربکس اتومات بزنین.
همه به گیریکس ۵ دنده عادت کردن.تو این ماشین یکی میخواد دنده عقب بگیره حواسش هم نیست به جای دنده عقب میزنه روی دنده ۶.کلاچ که ول میکنه گیربکس و ماشین به فنا میره 😂
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱به نظرم باید منطقی کامنت بزارید . دو نوع ایراد کلی تو هر خودرو میتونه مشکل به وجود بیاره . اول ایراد مهندسی طراحی هست و دوم مشکلی که متریال اشتباه یا ضعیف میتونه به وجود بیاره. بیس موتور ef7 واقعا خوبه و تو مدل پلاس ظاهراً یه سری نواقص طراحی این موتور رو برطرف کردن. یکی از ایرادهای خودروی قبلی گیربکس بود که واقعا کمبود دنده ۶ که حکم اووردرایو داشته باشه و باعث بهبود مصرف و استهلاک موتور و آرامش سرنشین میشه حس میشد که این مشکل هم ظاهراً حل شده البته باید دید ضریب دنده ها چند هست و تونستن به درستی با نمودار گشتاور موتور مچش کنن یا نه. به نظر من باید بازنگری جزئی تو طراحی سیستم تعلیق هم بکنن مثل بازطراحی بوشها. در کنار ایرادات مهندسی که دونه دونه اما دیر به دیر و لاکپشت وار دارن برطرف میکنن بحث کیفیت متریال هست که بیشتر جاها مشکل ساز میشه که فکر نمیکنم اراده ای واسه این یکی داشته باشن. در کل این خودروی دنا پلاس از نظرم پکیج بدی نیست به شخصه اگر یه دنا پلاس با کیفیت رو در کنار اکسنت اتاق ۲۰۱۵ جلوم بزارن دنا پلاس رو انتخاب میکنم
محمد میکانیک گیربکس
۲۰ مرداد ۱۴۰۱برادر من اگر میخواهی منطقی بحث کنیم برای یه موتور با صد اسب بخار و وزن یک تن دویست یک گیربکس سه دنده هم کافی است بله گیربکس شش دنده برای کامیون خوبه که دردنه موتور از نفس نیفته
نوید AJ
۲۱ مرداد ۱۴۰۱مهدی خان کامنت هات رو دوست دارم. دوزاری و الکی نظر نمیزاری
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۱چرا صرفه جویی در مصرف سوخت باید در سرعتهای بالای 120 کیلومتر در ساعت به دست آید؟ آنهم فقط 5 درصد؟ سرعت بالای 120 کیلومتر که تقریبا” در تمامی آزادراههای کشور (به جز انگشت شماری از آنها) ممنوع است و جریمه می شویم! در شهر هم که بزرگراهها حداکثر 100 کیلومتر در ساعت است. اصلا” برای چی اینقدر سرمایه تلف کردند؟
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱باعرض سلام وخداقوت:ماشین دناپلاس اتوماتیک توربوشارژ بهترین ماشین ایرانی واینکه به جرأت میتوان گفت ازماشینهای چینی و روسی یک سروگردن بالاتر بهتراست،این ماشین روبایدداشته باشیدوبعدنظربدهید…
GTC فقط المانی و انگلیسی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱از فردا تو ایران خودرو استخدامی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۰ مرداد ۱۴۰۱الان دیگه amg وان هم نمی تونه بزندش
پوریا
۲۱ مرداد ۱۴۰۱من چقدر خوشحال شدم!!!!
بالآخره به تکنولوژی گیربُکُشِ دستی ،دست پیدا کردیم!
سبحان
۲۱ مرداد ۱۴۰۱فقط مشکل کابین حل بشه ماشین بدی نیست
GTC فقط المانی و انگلیسی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این ماشین بدی نیست خداوکیلی اینو از کجا گفتی
Payfast
۲۶ مرداد ۱۴۰۱وزیر صمت اینده
سید محمد رضا حسینی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱سلام. یک ضامن زیر سر دنده داره که گرد و دور دسته دنده تهویه شده به سمت بالا بکش و دسته دنده را تا انتها به سمت چپ ببر و بغل دنده 1 بعداً به سمت جلو هل بده و دنده عقب جا میره. خیلی حساس هستش. زود گیربکس قاطی میکنه.
Alireza
۲۲ مرداد ۱۴۰۱چرا دنا رو پایه گاز تولید نمیکنند ؟! سورن خیلی بد ترکیبه
مرسل
۱۱ اسفند ۱۴۰۲دنا پلاس ۶سرعته بعداز یک سال انتظار وگرون کردن باحذف سانروف حداقل سانروف حذف نمی کردن باز خوب بود مگر هزینه سانروف چقدر برای شرکت که جلب رضایت مشتری هست با چند نکته آتشین خودرو