ایران خودروپژو

مقایسه دنا پلاس با پژو 207؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

در یکی دیگر از مقالات راهنمای خرید پدال به مقایسه دو خودروی پرطرفدار بازار یعنی دنا پلاس با پژو ۲۰۷ می‌پردازیم.

در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خودروهای گوناگونی حضور دارند که البته تفاوت‌های آن‌ها عمدتاً به بحث ظاهری مربوط می‌شود و زیر پوستشان پلتفرم‌هایی مشترک اما قدیمی و منسوخ قرار دارد. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه دنا پلاس با پژو ۲۰۷ بپردازیم، دو خودرویی که اگرچه از نظر شکل بدنه و کلاس در یک گروه قرار نمی‌گیرند اما با توجه به نزدیک بودن قیمت آن‌ها به یکدیگر شاید خریداران بر سر دو راهی انتخابشان قرار گیرند.

دنا پلاس را می‌توان نسخه ارتقا یافته سمند دانست هرچند شاید بسیاری از خریداران به این نکته توجه نکنند و آن را خودرویی جدید بدانند. این سدان در سال‌های اخیر به لطف طراحی بدنه و کابین پذیرفتنی خود طرفداران زیادی پیدا کرده و نسخه‌های گوناگونی از آن عرضه می‌شوند. در این مقایسه با نسخه پایه دنا پلاس با پیشرانه EF7 تنفس طبیعی را در برابر پژو ۲۰۷ دنده‌ای قرار داده‌ایم. پژو ۲۰۷ نیز مدل فیس لیفت ۲۰۶ است که با تغییراتی اندک در چراغ‌ها و تریم های کابین به فروش می‌رسد.

مقایسه دنا پلاس با پژو ۲۰۷

  • طراحی ظاهری

سدان خبرساز ایران‌خودرو چندین سال پیش با هیاهوی بسیار معرفی شد اما حاصل کار آن چیزی نبود خریداران انتظار داشتند. در واقع پروفایل جانبی این خودرو نسبت به سمند دست‌نخورده باقی مانده بود و همین موضوع نارضایتی خریداران را به همراه داشت. به همین خاطر ایران‌خودرو چند سال بعد نسخه پلاس دنا را معرفی کرد که بارزترین ویژگی آن خط چشمگیر پروفایل جانبی به ‌منظور تمایز این خودرو از سمند و سورن بود.

همچنین بخوانید:

طراحی دنا پلاس قطعاً چندین مرتبه بهتر از سمند و دیگر سدان های ایران‌خودرو خواهد بود و در بخش جلوی این خودرو شاهد طراحی گیرایی هستیم که با جلوپنجره و چراغ‌ها کاملاً به چشم می‌آید. وجود دی لایت های LED نیز در بهبود چهره این خودرو مؤثر بوده‌اند. البته علیرغم تلاش‌های بسیار همچنان شاهد عدم تناسبات بین اجزای مختلف دنا پلاس هستیم که همچنان ما را به یاد ریشه‌های قدیمی این خودرو می‌اندازند.

در طرف مقابل باید ۲۰۷ اشاره کنیم که طراحان سعی داشته‌اند با حداقل تغییرات بیشترین نتیجه را کسب کنند. در بخش جلو آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند چراغ‌های بزرگ و پف کرده است که ۲۰۶ پلاس را به ۲۰۷ واقعی شبیه کرده‌اند. ایران‌خودرو گرافیک چراغ‌ها و سپر عقب را نیز تغییر داده اما فرم چراغ‌ها و طراحی صندوق کاملاً مشابه ۲۰۶ هستند. این تشابه در پروفایل جانبی به اوج خود می‌رسد و تفاوتی بین ۲۰۷ ایران‌خودرو و ۲۰۶ معمولی وجود ندارد. در مقایسه ظاهری دنا پلاس با ۲۰۷ نمی‌توان خودروی خاصی را به عنوان برنده انتخاب کرد هرچند شاید افراد بیشتری ظاهر دنا پلاس را بپسندند.

  • طراحی داخلی

تفاوت آشکار دنا پلاس با پدر خود یعنی سمند در کابین نمایان است. اگرچه طراحی کابین این خودرو نسبت به رندرهای اولیه‌ای که ایران‌خودرو منتشر کرده بود متفاوت کار شده اما در مجموع طراحی یکدست و قابل قبولی را شاهد هستیم. چیدمان اجزا و کنترل‌ها در کابین دنا خوب به نظر می‌رسد و از نظر ارگونومی مشکل حادی وجود نخواهد داشت. کیفیت متریال بکار رفته نیز تعریف چندانی ندارد و احتمالاً بعد از مدتی صداهای گوناگونی از بخش‌های مختلف کابین به گوش خواهد رسید.

پژو ۲۰۷ اما وضعیت متفاوتی دارد به گونه‌ای که بخش بالایی داشبورد به ۲۰۷ اصلی و بخش پایینی به ۲۰۶ تعلق دارد و این وضعیت باعث شده نوعی ناهمگونی در طراحی داخلی این هاچبک به چشم بخورد. از نظر کیفیت نیز جای صحبت خاصی وجود ندارد. علیرغم اینکه ۲۰۷ خودرویی هاچبک است اما فضای صندلی‌های جلوی آن خوب است ولی این موضوع در دنا به دلیل استفاده از صندلی‌های متفاوت نسبت به سمند یک مشکل به حساب می‌آید و شاهد فضای محدود شده‌ای در آن خواهید بود. این موضوع به ویژه در صندلی‌های عقب خود را نشان می‌دهد؛ اما در مجموع طراحی داخلی دنا پلاس بهتر از ۲۰۷ به نظر می‌رسد.

  • تجهیزات و امکانات

دنا پلاس ساده از نظر تجهیزات در سطح کاملاً متوسطی قرار می‌گیرد و اگر به دنبال آپشن هایی همچون سانروف باشید می‌بایست نسخه‌های گران‌تر آن با پیشرانه توربو را خریداری کنید. البته هم دنا پلاس هم ۲۰۷ ساده از نظر تجهیزات در یک رده قرار دارند و از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، نمایشگر لمسی، سنسور و دوربین دنده‌عقب و… اشاره کرد. در مقایسه دنا پلاس با ۲۰۷ در بخش تجهیزات و امکانات هیچ‌کدام از خودروها برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند. در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل تجهیزات و امکانات هر دو خودرو را مشاهده کنیم:

لیست تجهیزات و امکانات دنا پلاس
کد کلاس (های) خودرو ۷۰۳۰۱-۷۰۳۰۴-۷۰۳۰۶-۷۰۳۰۷-۷۰۳۰۹-۷۰۳۱۰-۷۰۳۱۴-۷۰۳۱۶-۷۰۳۱۷-۷۰۳۲۲-۷۰۳۲۳
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوای ایمنی کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)، کد کلاس ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (۲ عدد)
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ‌ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، کد کلاس ۷۰۳۲۳: روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز Position Lamp
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، طرح جدید
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف‌پوش موکتی، روکش پارچه‌ای صندلی، کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: تریم مشکی، کد کلاس ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴: تریم دو رنگ
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ۱۵ اینچ فولادی
صندلی صندلی‏ راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم
سایر تجهیزات کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷: سان روف، جا عینکی دارد، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، تغییر استایل جانبی خودرو (در‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها)، بازکن قفل در صندوق‌عقب از داخل، دسترسی به صندوق‌عقب از داخل
لیست تجهیزات و امکانات پژو ۲۰۷
کد کلاس (های) خودرو ۶۰۰۰۲-۶۰۰۰۳-۶۰۰۰۴-۶۰۰۰۵-۶۰۰۰۶-۶۰۰۰۷-۶۰۰۱۰-۶۰۰۱۱-۶۰۰۱۲-۶۰۰۱۵-۶۰۰۱۶-۶۰۰۱۷-۶۰۰۱۹-۶۰۰۲۰-۶۰۰۲۱-۶۰۰۲۲-۶۰۰۲۴
ترمز ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، کد کلاس:۶۰۰۲۲ و ۶۰۰۱۹ و ۶۰۰۱۵ و ۶۰۰۰۴: ترمز عقب کاسه‌ای، کد کلاس:۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۲ و ۶۰۰۲۴: سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، کد کلاس ۶۰۰۲۴: غربیلک فرمان چرمی با روکش قرمز، کد کلاس ۶۰۰۲۴ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۰۱۷ و ۶۰۰۱۶ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۰۳: فرمان برقی
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، کد کلاس: ۶۰۰۲۴ و ۶۰۰۲۲ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۱۹ و ۶۰۰۱۷ و ۶۰۰۱۶: روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز (Position Lamp)
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم‌رنگ بدنه
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی، کد کلاس ۶۰۰۲۴: روکش صندلی پارچه دورنگ
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، کد کلاس:۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۲ و ۶۰۰۲۴: اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS)، کد کلاس ۶۰۰۲۴: کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو و عقب به رنگ قرمز
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچ آلومینیومی، کد کلاس ۶۰۰۰۳ و ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۰۵ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۰۷ و ۶۰۰۱۱ و ۶۰۰۱۵ و ۶۰۰۱۹ و ۶۰۰۱۶ و ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۲۲: ۱۴ اینچ فولادی
صندلی صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت به‌صورت دستی، پشت‌سری جلو و عقب قابل تنظیم
سایر تجهیزات کروز کنترل، کد کلاس ۶۰۰۰۵ و ۶۰۰۰۴: کروز کنترل ندارد، کد کلاس ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۱۲ و ۶۰۰۱۷ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۴: سقف شیشه‌ای، کد کلاس ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۲ و ۶۰۰۲۴: سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)
  • قوای محرکه

جدای از تفاوت آشکار در فرم بدنه، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دنا پلاس و پژو ۲۰۷ به پیشرانه‌های آن‌ها مربوط می‌شود. دنا پلاس در نسخه ساده از پیشرانه EF7 تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این پیشرانه با حجم ۱.۷ لیتری خود ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور ارائه کرده هرچند اگر خواهان قدرت بیشتر باشید باید نسخه توربوی آن را انتخاب نمایید. پژو ۲۰۷ نیز از پیشرانه نام‌آشنای TU5 استفاده می‌کند، پیشرانه‌ای که امتحان خود را پس داده و جزو کم‌مصرف‌ترین و پربازده‌ترین پیشرانه‌های داخلی به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

پیشرانه TU5 موجود در ۲۰۷ قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری دارد که برای این هاچبک جمع‌وجور کفایت خواهد کرد. هر دو خودرو قدرت تولیدی را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های جلو می‌کنند. پیشرانه EF7 اگرچه در ابتدا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد اما به مرور زمان مشکلات آن رفع شد و هم‌اکنون می‌توان آن را جزو پیشرانه‌های خوب داخلی به حساب آورد. البته این پیشرانه کاملاً به نگهداری و توجه نیاز دارد و در صورت عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای به موقع هزینه‌های زیادی را به مالک تحمیل خواهد کرد. پیشرانه TU5 اما استهلاک کمتری دارد و در کل نرم‌تر عمل می‌کند. این پیشرانه در خودروهای گوناگونی نصب و مشکلات کمتری در آن گزارش شده است. به نظر می‌رسد در این بخش پیشرانه TU5 دست برتر را داشته باشد چراکه برگ برنده اصلی آن استهلاک کمتر و بازده بهتر خواهد بود. در جدول زیر مشخصات فنی دنا پلاس و پژو ۲۰۷ ذکر شده‌اند.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس با پژو ۲۰۷
نوع موتور EF7 TU5
حجم موتور (cc) ۱۶۴۵ ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ -۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱ ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۹ ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۰۳ ۱۱.۶
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) ۵.۹ ۵.۴
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷.۴۳ ۶.۶
طول خودرو (mm) ۴۵۵۹ ۳۸۷۲
عرض خودرو (mm) ۱۹۳۳ ۱۶۶۹
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰ ۱۴۴۱
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱ ۲۴۴۳
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۵۸ ۱۰۸۷
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۶۰ ۵۰
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۵۰۰ ۲۴۵
  • بررسی سواری و هندلینگ

در مقایسه دنا پلاس با پژو ۲۰۷ به بخش سواری آن‌ها می‌رسیم. سدان ایران‌خودرو به عنوان خودرویی خانوادگی سواری نرم‌تری نسبت به ۲۰۷ دارد اما پشت فرمان آن حس و حال سمند تداعی خواهد شد. وزن نسبتاً بالای دنا پلاس باعث می‌شود این خودرو در ابتدای حرکت کمی کند عمل کند اما با دور گرفتن شتاب آن بهتر خواهد شد و در نسخه تنفس طبیعی نیز به دلیل عدم وجود توربو تأخیر چندانی وجود ندارد. از نظر هندلینگ نباید انتظار مانور پذیری چندانی را از دنا پلاس و همچنین ۲۰۷ داشت و نبود سیستم‌های کنترل پایداری و کشش نیز مزید بر علت خواهند بود.

پژو ۲۰۷ به عنوان یک هاچبک جوان‌پسند سواری خشک‌تری نسبت به دنا پلاس دارد اما وزن کمتر باعث شده از نظر شتاب گیری بهتر و سرزنده به نظر برسد. این خودرو نیز در بخش هندلینگ و پایداری نکته قابل‌ذکر چندانی ندارد و به هنگام مانورهای پرسرعت باید نهایت دقت را داشت. در کل دنا پلاس سواری مناسب خانواده‌ها را ارائه می‌کند درحالی‌که ۲۰۷ بیشتر مناسب جوان‌ها خواهد بود.

  • قیمت

هر دو خودرو در نسخه‌های گوناگونی عرضه می‌شوند اما دنا پلاس ساده حدود ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد درحالی‌که برای پژو ۲۰۷ سقف فلزی ساده باید حدود ۶۲۵ میلیون تومان هزینه کرد. به این ترتیب اختلاف قیمت چندانی بین دو خودرو وجود ندارد. در جدول زیر قیمت خودرو دنا پلاس و پژو ۲۰۷ ذکر شده است.

مدل مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
دنا پلاس تیپ ۱ قالپاق+کاسه‌ای ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰ ۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو دستی-۸۵ گانه ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۷۵۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک-۸۵ گانه ۵۴۵,۱۳۴,۰۰۰ ۸۶۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک-آپشنال ۶۹۲,۱۶۶,۰۰۰
دنا جوانان موتور EFP-اتوماتیک ۵۹۱,۸۰۰,۰۰۰ به زودی
پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU3 ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ۵۳۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ دستی ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ ۵۵۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۳۳۴,۶۷۷,۰۰۰ ۵۹۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی-۸۵ گانه ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما-ارتقا یافته ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۶ سرعته پانوراما ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما TU5P-ارتقا یافته ۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی-۸۵ گانه ۴۲۰,۴۲۴,۰۰۰ ۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰
  • جمع‌بندی

دنا پلاس و پژو ۲۰۷ دو خودرو با ظاهر نسبتاً به‌روز (در مقایسه با دیگر محصولات تولیدی داخلی) و زیرساختی قدیمی هستند که متأسفانه با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. خریدارانی که ناچار به خرید این دو خودرو باشند شاید بر سر دوراهی انتخاب آن‌ها قرار بگیرند. قبل از نتیجه‌گیری در این زمینه شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که اگر در قیدوبند طراحی ظاهری و کابین نیستید می‌توانید بجای دنا پلاس و پژو ۲۰۷ خودروهای مشابه همچون سورن پلاس یا ۲۰۶ تیپ ۵ را انتخاب کنید.

درصورتی‌که انتخاب شما منحصراً به دو خودروی موردبحث محدود است نوع کاربری و انتظارات از آن‌ها تعیین کننده گزینه نهایی خواهد بود. درصورتی‌که خانواده‌ای نسبتاً پرجمعیت هستید و سفرهای برون‌شهری زیادی دارید دنا پلاس به عنوان خودرویی سدان با فضای دو برابر ۲۰۷ انتخاب معقول‌تری خواهد بود؛ اما اگر به دنبال یک خودروی هاچبک جوان‌پسند هستید و معمولاً هم از ردیف دوم صندلی‌ها استفاده نمی‌کنید، قطعاً ۲۰۷ خودروی مدنظر خواهد بود. در هر صورت باید توجه داشت هیچ‌کدام از این خودروها کیفیت ایده آلی ندارند و باید به هر صورت با واقعیت‌های موجود در این زمینه کنار آمد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

دنا پلاس پژو ۲۰۷
نقاط قوت طراحی به‌روزتر، فضای بار زیاد، بازار خریدوفروش مناسب طراحی جوان‌پسند، پیشرانه کم‌مصرف، بازار خریدوفروش مناسب
نقاط ضعف استهلاک بالای پیشرانه، فضای کم کابین، تجهیزات کم در مقایسه با مبلغ پرداختی فضای کابین و بار محدود، تجهیزات کم در مقایسه با مبلغ پرداختی، تفاوت ظاهری ناچیز با ۲۰۶

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این دو ماشین اصلا در یک کلاس و یک سایز نیستند و مقایسه بین آنها بی معنی هست.

    موافقم 49
    مخالفم 13
    1. Alireza

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (193 ديدگاه)

      در بازار ایران به دلیل انتخاب های محدود همه چیز باهم مقایسه میشه

      موافقم 54
      مخالفم 1
    2. علی جردن

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      در یک قیمت هستن و جفتشون محصول ایران خودرو هستن انگار بنز C رو با E کلاس مقایسه می کنی
      البته بهتر بود ۲۰۷i صندوق دار باشه بخاطر توقف تولید ۲۰۷i هاچ بک مقایسه شده

      موافقم 18
      مخالفم 4
    3. amir

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      با احترام به امیرا اگه ناراحت نمیشن من دنا انتخاب میکنم
      لاقل هاچبک و کم جا نیست

      موافقم 28
      مخالفم 7
  2. نویدی

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این دو تا که اصلا ربطی به هم ندارن ولی از نظر من سورن پلاس از دنا خیلی بهتره،هم جادار تره،هم ارزونتر،با همون مشخصات فنی و همون پلتفرم.
    تنها مزیت 207 هم اسپرت بودنشه،واسه دو نفر خوبه.

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    نمی‌دونم چی بهتون بگم وقتی میتونید با این پول اریزو پنج یا مزدا ۳ قدیم یا برلیانس بخرید ولی می‌رید از ایران خودرو شاتون و واشر میخرید😂

    موافقم 12
    مخالفم 42
    1. man on fire

      ۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هزینه یه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 حدود 70 میلیون تومنه ، همین یه مورد خودش کفایت مذاکرات را اعلام میکنه

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. ۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3271 ديدگاه)

        حالا اریزو نشد مزدا بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 6
      2. محمد

        ۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اریزو ۵ حدود ۱ تومن
        که وقتی از کارخونه تحویل میگیری ۱۵۰ هزارکیلومتر
        یا ۵ سال گارانتی داره ‌
        بنظر صرفه با مقایسه قیمت و کلاس و پرستیژ
        نسب به ماشینای ایران‌خودرو با اریزوست.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. سعید

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    صددرصد انتخاب از ایرانخودرو بهتر از برلیانس و اریزو و… هست، کسی که خودرو میخره یه بچه ۱۰ ساله عشق ماشین نیست، یه آدم بالغه که شبکه خدمات پس از فروش و گستردگی و هزینه قطعات یدکی و… براش مهمتر از این رفتارهای بچه گانه هست. تمام

    موافقم 44
    مخالفم 12
    1. ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      یه بار سوار شو تو روقران مقایسشون کن
      میخوای تو نمایندگی گرفتار شی برو پس همون ماشینا رو بخر
      من نمیگم اریزو یا مزدا قدیم یا برلیانس خوبه
      شاید یکم بزاری ویتارا ۸۷ یا جک و هایما هم بتونی بخری
      بهتر از صفرای جالبه
      لاقل میدونی یکم احتمال داره توشون زنده بمونی

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. abbas

        ۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (239 ديدگاه)

        یچیزی شنیدی فقط داری میگی ویتارا تمام رنگ موتور پوکیده بگیریم ولی ماشین صفر نه
        قطعا اتفاقا پس تو سوار نشدی
        الان خودم توربو دارم ی ریال هم یک ساله خرجش نکردم حتی حتی چراغ پلاکش هم ک سوخت کلا گارانتی عوض کرد و تا الان فقط هزینه سرویس روغن دادم
        ی بار بردم برا آچار کشی و تنظیم جلو بندی
        ی بار اپدیت ای سی یو
        ی بار هم کروز کار نمیکرد و لامپ سوخته بود که ی روزه تعمیر کردن تحویل دادن
        شما خوب برس ب ماشین بهتر از اینه که بری ماشین ۵۰۰ تا کار اوراقی سرطان بخری

        موافقم 16
        مخالفم 6
        1. ۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3271 ديدگاه)

          مرد مومن ۱ سال اخه؟
          میتونی ویتارا با کارکرد ۲۰۰ هزار هم گیر بیاری ولی رنگدار
          میتونی یه جک ۹۴ گیر بیاری ۱۰۰ تا کار
          میتونی یه هایما ۹۵ (تنفس طبیعی) گیر بیاری با حدود ۱۰۰ هزار تا کار
          میتونی با یه ملیارد بی ام و سری ۳ 2007 گیر بیاری دو لکه رنگ ۲۲۰ هزار تا کار
          میتونی کمری ۲۰۰۸ گیر بیاری ۲۰۰ هزار تا کار
          بنز С 2004میتونی گیر بیاری 300 هزار کار
          تیگو ۵ مدل ۹۵ با ۱۰۰ هزار کار
          اینارو اورحال کنی باز بهتر از دنا و ۲۰۷ هست
          لاقل میدونی توشون قراره زنده بمونی

          موافقم 5
          مخالفم 13
        2. محمد

          ۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (25 ديدگاه)

          لامپ مصرفیه و گارانتی هزینشو پوشش نمیده
          مگر بیمه طلایی داشتی که همه رو باید جمع بکنی نگه داری اخر سالش، بری نامه بگیری از کارشناس برات فاکتور میکنن رایگان میشه. چون اگه همه رو با هم اخر سال بیمه ات نبری، هر بار یه تیکه ببری فرانشیز کم میکنن و باید درصدی از جیب بدی.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. abbas

          ۱۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (239 ديدگاه)

          عزیز من دروغ ندارم ک بهت بگم
          منم اولش فکر کردم ازم میگیره ولی لامپی سوخته بود رو گارانتی رد کرد
          خیلیا نمیدونن ولی خیلی چیزا ماشین صفر شامل گارانتی خواستی بهم بگو چجوری میشه عکسشو فاکتورشو بفرستم تا باور کنی شما
          فقط هزینه سرویس روغن و تعویض فیلتر شامل گارانتی نمیشه اونم با کارت طلایی چند ستاره مقدوره ک من برا ماشینم نگرفتم
          در ضمن اینم تاکید کنم نمایندگی با نمایندگی گاها زمین تا آسمون فرقشه
          چنتا نمایندگی خوب بیشتر نداریم . موقع ثبت سعی کنید اونا ک رتبه ممتاز دارن رو ثبت بزنید

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. ۱۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3271 ديدگاه)

          😂

          موافقم 0
          مخالفم 1
  5. سام

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شک نکنید دنا بهترین خودروی ساخت ایران است. بهترین و باکیفیت ترین خودروی ایرانی دناست.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا