ایران خودروپژوهفته نامه

مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو ۴۰۵ SLX 

مقایسه پیرمردهای وطنی!

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

مقدمه:

در همه جای جهان (به‌جز ایران!) خودروسازان همواره در حال رقابت بر سر محصولاتشان هستند. رقابتی که طی سالیان اخیر بسیار سخت و سنگین شده؛ اما در ایران به لطف ممنوعیت واردات خودرو و انحصاری بودن بازار، معمولاً رقابت‌ها بین محصولات یک خودروساز رخ می‌دهد! محصولاتی که عمدتاً پیشرانه و پلتفرم یکسانی دارند! در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست و مقایسه پژو ۴۰۵SLX، پارس LX و سمند رفته‌ایم. قطعاً اگر ۴۰۵ نبود، هیچ یک از خودروهایی که در این مقاله هستند وجود نداشت؛ یا بهتر است بگوییم، اگر ۴۰۵ نبود ایران خودرو فقط تارا، رانا و ۲۰۶ را در سبد محصولاتش داشت!

پژو پارس LX، سمند و پژو 405 SLX

طراحی:

فکر نمی‌کنم طراحی این سه خودرو برای کسی جدید و ناشناخته باشد. ازاین‌رو بخش طراحی این مقاله را در چند جمله خلاصه و زود‌تر به سراغ تجربه رانندگی می‌رویم.

طراحی هر سه خودرو به حدود ۲ دهه قبل برمی‌گردد. البته در طول این سال‌ها ایران خودرو تغییراتی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و فرم سپر‌ها انجام داده اما طرح کلی مربوط به همان دو دهه قبل است.

به نظر می‌رسد بین این سه خودرو، قدیمی‌ترین طراحی را سمند دارد. سمند از روبه‌رو شبیه به پیرمردی کسل و بی‌حوصله می‌ماند که نه خوشحال است نه خشمگین و تنها حالت چهره‌اش خنثی است!

اما اوضاع در ۴۰۵SLX کمی بهتر است. بااینکه ۴۰۵SLX از همان طرح ۴۰۵ معمولی استفاده می‌کند؛ اضافه شدن چند فلاپ پلاستیکی و تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها موجب شده تا طراحی ۴۰۵SLX کمی جذاب‌تر و پویا‌تر از سمند و یا ۴۰۵ معمولی باشد. یکی از نکاتی که طراحی ۴۰۵SLX را نسبت به دو خودروی دیگر متمایز می‌کند، ارتفاع نسبتاً زیاد شاسی (به‌خصوص در قسمت عقب) از سطح زمین است. حتی ارتفاع ۴۰۵SLX از بسیاری خودروهای کراس‌اوور چینی امروزی هم بلند‌تر است.

در بین این سه خودرو، پژو پارس بهترین طراحی را دارد. طراحی پژو پارس از سمند و ۴۰۵ کمی خشن‌تر، جذاب و جوان پسند‌تر است.

پژو پارس LX، سمند و پژو 405 SLX

کابین:

در بین این سه خودرو، باز هم طراحی کابین سمند از همه قدیمی‌تر است. درواقع طراحی کابین سمند برخلاف ۴۰۵ و پارس، از روز اول تا به امروز تغییر بسیار کمی را داشته. رتبه دوم طراحی کابین به ۴۰۵SLX می‌رسد. این طراحی که در سال ۹۳ بر روی پارس و ۴۰۵ ‌ قرار گرفت، طرحی نسبتاً زیبا و به‌روز است که تلفیقی از چرم،‌پلاستیک خشک و طرح چوب است (البته در ۴۰۵ این طرح چوب وجود ندارد) و برخلاف خودرو‌های داخلی دیگر، داشبورد و رودری‌های چند رنگ دارد و فقط از یک رنگ استفاده نشده.

داخل پژو پارس

کابین پژو پارس با اختلاف زیادی از دو خودروی دیگر لوکس‌تر و زیبا‌تر است. این مورد تا حدودی به قیمت بالاتر این خودرو نسبت به رقیبانش برمی‌گردد. طرح چوبی که بر روی داشبورد و رودری‌های پارس کار شده به‌مراتب کیفیت بالاتری از سمند دارد و طبیعی‌تر جلوه می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، طراحی کابین پارس شباهت‌های زیادی با ۴۰۵ دارد؛ اما اضافه شدن طرح چوب به رودری‌ها باعث شده تا طراحی کابین پارس زیبا‌تر از ۴۰۵ شود.

داخل پژو 405 slx

با توجه به اینکه هر سه خودروی مورد تست ما کارکردی زیر ۸۰.۰۰۰ کیلومتر دارند، افت کیفیتی در متریال استفاده شده در کابین‌شان مشاهده نمی‌شود اما به نظر می‌رسد کیفیت متریال مصرفی در کابین سمند کیفیت بهتری نسبت به دو خودروی دیگر دارد. استفاده از پلاستیک نرم و انعطاف‌پذیر به‌جای پلاستیک خشک یکی از علل این اتفاق است.

داخل سمند

فضای کابین هر سه خودرو تقریباً یکسان است و یک خانواده چهار نفره عمدتاً مشکلی ازلحاظ فضای پا و سر نخواهند داشت. فضای صندوق عقب خودروها نیز به همین صورت است؛ اما به نظر می‌رسد که صندوق پارس و ۴۰۵ از فضایی مسطح‌تر و عمیق‌تری نسبت به سمند بهره می‌برند.

دسترسی به ادوات کابین در سمند کمی سخت‌تر از پارس و ۴۰۵ صورت می‌پذیرد و دلیل اصلی آن هم گرفتن کلید شیشه‌بالابرها بر روی پایین‌ترین قسمت در است. نبود فضای کافی برای قرار دادن اشیا، مشکلی است که در هر سه خودرو دیده می‌شود. البته قرار گرفتن یک کنسول مرکزی کوچک در پارس و ۴۰۵ باعث شده تا این موضوع کمی کمرنگ شود.

 

امکانات رفاهی و ایمنی:

قیمت بالاتر پژو پارس نسبت به دو رقیبش باعث شده تا بیشترین امکانات رفاهی را به خود اختصاص دهد. کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کولر اتوماتیک دیجیتال، آیینه‌های تاشو برقی، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب از مهم‌ترین امکانات پارس محسوب می‌شوند.

رتبه دوم آپشن‌های رفاهی را سمند کسب می‌کند. مهم‌ترین دلیل این انتخاب وجود دستیار صوتی راننده است.

اما متأسفانه ۴۰۵ حتی بلندگو و یا شیشه‌های برقی عقب را هم ندارد و قابلیت حرکت کردنش، مهم‌ترین آپشن آن محسوب می‌شود!

آپشن‌هایی نظیر دریچه تهویه سرنشینان عقب و آیینه‌های جانبی برقی از امکانات مشترک هر سه خودرو محسوب می‌شوند. ای‌کاش رینگ‌های آلومینیومی و چهار ترمز دیسکی هم در این خودرو‌ها وجود داشت. (امکاناتی که در نسخه‌های چند سال قبل موجود بوده!)

ایربگ راننده و سرنشین کناری و ترمز ABS تنها آپشن ایمنی این سه خودرو محسوب می‌شوند! البته امتیاز این سه خودرو از تست‌های تصادفات هم مشخص نیست!

 

مشخصات فنی:

پلتفرم، موتور و گیربکس این سه خودرو چندان جدید نیست و قبل از این در سایر محصولات ایران خودرو نیز این پیشرانه‌ها را دیده بودیم.

همان‌طور که می‌دانید پلتفرم و گیربکس هر سه خودرو یکسان است و تنها وجه تمایزشان در بخش مشخصات فنی، پیشرانه‌شان است.

پارس و ۴۰۵ مورد تست ما از موتور tu5 استفاده می‌کنند. این موتور ۱.۶ لیتری می‌تواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را به محور جلو منتقل کند.

موتور ۱.۸ لیتری xu7 سمند کمی قدیمی‌تر از موتور پارس و ۴۰۵ است؛ و این موتور می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

شتاب صفر تا صد ۴۰۵ و پارس ۱۳.۲ ثانیه و شتاب سمند ۱۳.۱ ثانیه اعلام شده.

مصرف سوخت ترکیبی موتور tu5 در کاتالوگ، ۷.۵ لیتر و مصرف سوخت موتور xu7 ۸.۳ لیتر درج شده. البته ما یقیناً این اعداد و ارقام را بدون بررسی قبول نمی‌کنیم و در بخش تجربه رانندگی بررسی می‌کنیم که این اعداد چقدر صحت دارد؟

 

تجربه رانندگی:

بعد از کمی رانندگی با این سه خودرو متوجه می‌شوید که موتور xu7 سمند کارکردی نرم‌تر و بی‌صدا‌تری نسبت به tu5 دارد. علاوه بر این موتور و گیربکس سمند هماهنگی بیشتری با هم دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا راننده از رانندگی با سمند احساس رضایت بیشتری نسبت به دو خودروی دیگر به دست بیاورد. شتاب و کشش ۴۰۵ تقریباً یکسان هستند ولی مطمئناً از سمند قدرت بیشتری دارند.

تسلط به اطراف در هر سه خودرو مناسب است؛ اما بازهم سمند در این بخش یک پله بالاتر از ۴۰۵ و پارس قرار می‌گیرد.

ترمز‌های ۴۰۵ و سمند چندان مناسب به نظر نمی‌رسند اما ترمز‌های پارس کمی بهتر از آن دو است.

در بین این سه خودرو سمند بهترین کولر را داشت و در رتبه‌های بعد پارس و ۴۰۵ قرار می‌گرفتند.

عایق‌بندی کابین پارس در رتبه اول و سمند در رتبه ۲ و ۴۰۵ در رتبه ۳ قرار می‌گیرد. البته عایق‌بندی هیچ‌کدام چندان راضی‌کننده نیست.

سیستم تعلیق سمند به‌وضوح نرم‌تر و راحت‌تر از ۴۰۵ و پارس است و می‌تواند احساس آسایش و راحتی بیشتری را به سرنشینان منتقل کند.

ارتفاع نسبتاً زیاد ۴۰۵ از زمین تأثیر کاملاً منفی به روی هندلینگ آن داشته به‌طوری‌که هندلینگ ۴۰۵ در رتبه آخر قرار می‌گیرد. سواری نرم سمند باعث شده تا در بحث هندلینگ از پارس عقب بماند و نتواند رتبه اول را کسب کند. البته هندلینگ پارس هم تعریف آن‌چنانی ندارد اما درهرصورت بهتر از دو رقیبش است.

صفر تا صد ۴۰۵ و پارس با عدد اعلامی حدود ۳.۷ ثانیه اختلاف داشت و مصرف سوختشان نیز حدود ۱.۵ لیتر بیشتر از عدد اعلام شده بود. اوضاع در سمند هم آن‌چنان مطلوب نبود زیرا مصرف سوخت سمند گاهی اوقات در شهر به عدد ۱۲ لیتر می‌رسید! شتاب صفر تا صد سمند هم حدود ۳ ثانیه با عدد اعلام شده توسط کمپانی اختلاف داشت.

 

جمع‌بندی:

اگر طراحی ظاهری، آپشن و شتاب آن‌چنان برایتان اهمیت ندارد و اولویتتان سواری نرم، راحت و بی‌دردسر است مطمئناً سمند گزینه مناسبی خواهد بود؛ اما اگر رانندگی اسپرت و ظاهری کمی خشن و امکانات مناسب می‌خواهید، پارس تا حدودی انتظاراتتان را محقق می‌سازد. شاید ۴۰۵ نرمی سمند را نداشته باشد و یا از امکانات و ظاهر پارس بی‌بهره باشد: اما در عوض در طولانی‌مدت خرابی و استهلاک بسیار کمی دارد.

در پایان از آقایان جهانبخش جعفری، رضا دادخواه و حبیب‌الله مهدوی جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

پژو پارس LX، سمند و پژو 405 SLX

مقایسه امتیازات

سمندپژو پارسپژو ۴۰۵
طراحی خارجی۵۹۶
طراحی داخلی۶۱۰۷
کیفیت متریال کابین۹۷۷
امکانات رفاهی۶۹۴
شتاب و کشش۷۹۹
سیستم تعلیق۱۰۸۸
عایق‌بندی کابین۷۸۶
هندلینگ۷۸۶
رانندگی۹۸۷
هزینه‌های نگهداری۸۶۱۰
مجموع امتیازات (از ۱۰۰)۷۴۸۴۷۰

مقایسه مشخصات فنی

سمند سادهپارس LX۴۰۵ SLX
مشخصات موتور۴ سیلندر ۸ سوپاپ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱.۸ لیتر۱.۶ لیتر۱.۶ لیتر
قدرت۱۰۰ اسب بخار۱۰۸ اسب بخار۱۰۸ اسب بخار
گشتاور۱۵۴ نیوتون متر۱۴۲ نیوتون متر۱۴۲ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد۱۳.۱ ثانیه۱۳.۲ ثانیه۱۳.۲ ثانیه
وزن۱۲۲۰ کیلوگرم۱۱۶۶ کیلوگرم۱۱۲۰ کیلوگرم
حجم باک۶۶ لیتر۷۰ لیتر۷۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی۸.۳ لیتر۷.۵ لیتر۷.۵ لیتر
ابعاد (میلی‌متر)۴۵۰۲x۱۹۰۳x۱۴۶۰۴۴۹۸x۱۷۰۴x۱۴۱۰۴۴۰۸x۱۶۹۴x۱۴۱۰

 

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    همه چیز این بررسی به کنار ولی نفهمیدم تسلط بر اطراف سمند با بدنه پف کرده، خط شانه بالا و ستون های کلفت تر نسبت به پارس و ۴۰۵ چطوری بهتره!

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۲۷
    1. نیما شیرازی

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام و عرض ادب
      تا حدودی به موقعیت قرار گیری صندلی راننده در سمند برمی گردد

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱۷
  2. مصطفی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میخوام تو رنج حدود ۴۰۰ میلیون ماشین صفر یا خیلی کم کار بگیرم که حالا بیشتر هم بین تارا و دنا و شاهین شک دارم، یجورایی گزینه ی دیگه ای هم نیست چینی ها هم حداقل صد میلیون گرون ترن
    اگر کسی تجربه ی استفاده یا مقایسه این خودرو هارو داره خیلی خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنه..

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
    1. آرین

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (298 ديدگاه)

      من هیچ کدوم رو نداشتم ولی اگر جای شما بودم دنا رو برمیداشتم.
      چون مدت بیشتری تو بازار بوده و نقاط ضعف و قوتش مشخصه، ظاهر شیک‌تری نسبت به اون دوتا داره، موتور EF از TU بهتره در حالی که هزینه‌اش اختلاف زیادی با اون نداره. گزینه آخرم شاهین.

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۱۵
      1. محمد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        رو چه حسابی efاز tuبهتره؟
        از نظر شتاب و توان شاید کمی بهتر ولی
        از نظر عمر قطعات و استهلاک و کارکرد موتور قطعا tuبهتره
        چون بنظرم ن بی نقص ترین موتور ایرانخودروعه
        Xu7که به واشر زدن معروفه و این طبیعتشه
        ای اف سون هم ضعف شاتون داره
        حتی برای تیونینگ هم موتور tu بیشترین پتانسیل رو داره اونم بخاطر سر سیلندر چدنی و چند مورد دیگه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. 🖤

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سمند ef7 بخر خیلی از اینا سر تره

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲۶
    3. محمد

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرمن یا یه جک مدل پایینتربرداریاپژوslx به نظرمن این دوتابهترین گزینه هست.

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳۹
    4. امیرعباس

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو این سه تا خب بهترین گزینه دنا هست ولی ال نود بگیری خیلی بهتره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴۲
      1. مصطفی

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        خیلی ممنونم از دوستانی که راهنمایی کردن..
        بیشتر بین دنا و تارا شک دارم که حالا یه کاریش میکنم..

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۶
    5. مهدی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برو برلیانس بخر من همه این ماشین ها رو امتحان کردم اون از همشون سر هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۱
    6. رانا

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رانا پلاس پانورما خیلی سریع موتور تی یو فایو پلاس ۶دنده بسیار سرعت بالا عالی زیبا با قیمت مناسب سقف شیشه ای عالی

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
      1. احمد

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        همونی که سقفش چکه میکرد؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  3. nalsa

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نویسنده عزیز کلمه “اختلاف داشت” به چه معنیه بلاخره کمتر بوده یا بیشتر؟؟؟
    “صفر تا صد ۴۰۵ و پارس با عدد اعلامی حدود ۳.۷ ثانیه اختلاف داشت و مصرف سوختشان نیز حدود ۱.۵ لیتر بیشتر از عدد اعلام شده بود. اوضاع در سمند هم آن‌چنان مطلوب نبود زیرا مصرف سوخت سمند گاهی اوقات در شهر به عدد ۱۲ لیتر می‌رسید! شتاب صفر تا صد سمند هم حدود ۳ ثانیه با عدد اعلام شده توسط کمپانی اختلاف داشت.”

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
    1. نیما شیرازی

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام و عرض ادب
      طبیعتا عددی که ما در تست بدست آوردیم بالاتر از عدد اعلام شده توسط کمپانی بوده.
      با کمال ادب و احترام.نیما شیرازی

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
  4. Mohsen

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر سه ماشین از همه نظر ضعیفن هم برا سواری هم برا کارکردن(اسنپ.تاکسی).قطعات و لوازم هر سه تو کارکرد پایین خراب میشن کلا حیف پول بدی اینا را بخری

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۱
  5. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تو خوش دستی و تسلط اتفاقا هر سه رو تجربه کردم سمند بدترین هست نقطه کورش زیاده شیب ستونش دید رو کم کرده صندلی ردیف عقب قشنگ تو گودی هست و به نسبت به در و شیشه محل قرارگیری خوبی نداره ، شاید یکم تو بحث ایمنی از بقیه بهتر باشه اما این ضعف ها رو واقعا داره

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۰
  6. سعید وسعتی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ۴۰۵ slx دارم سمند و پارس و ۲۰۶ هم سوار شدم سواریش نمیشه گفت خیلی ولی بهتره. مصرفش رو همیشه باک رو پر میکنم تا باک بعدی حساب میکنم تو جاده و خیابان صدی ۶/۵ تا ۷ لیتره. آخرین بار با ۵۵/۲ لیتر حدود ۸۲۴/۱ کیلومتر رفتم.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  7. Armin

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، خداوکیلی من هر سه تاشونو داشتم .
    بنظرم شتاب slx در حد زانتیا ست . ولی برا فروش یکم اذیت میکنه . موتور پارس lx و slx یکیه ولی چون slx سبک تره شتابش بیشتره .
    سمند که از همه اشغال تره ، کلا برا سر پیچ خطری داره .اصلا دوروبر سمند نرین .
    پارس که همون slx ه ولی امکاناتش بهتره و برا سر پیچ از هم بهتر عمل میکنه …

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۳
    1. عارف

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما سمند رو یه کم ارتفاع بزن ، لاستیک ۲۰۵ بنداز ، می فهمی رانندگی و پیچیدن سر پیچ یعنی چی.

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  8. ارشک

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هر سه حوصله سر بر هستن. ظاهر تکراری و خسته کننده ، کیفیتی که هر سال کاهش پیدا میکنه و امکاناتی که هر سال کمتر میشه

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۵
  9. نوید AJ

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3365 ديدگاه)

    ممنون از نقد منصفانه شما. در بازار محدود ایران، سخته که بخوای همچین مطلبی رو بنویسی و تعصب به خرج ندی. ممنون از شما

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  10. حسام

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه قرار به مقایسه درست باشه باید پارس و ۴۰۵ جدید رو با سمند جدید(سورن) مقایسه میکردید.
    درستش این بود که هرسه ماشین رو با همون موتور ایکس یو سون مقایسه میکردید ولی اگه دوتا پژو رو با تیوفایو معرفی میکنید،پس سمند رو هم با موتور ای اف سون معرفی کنید و مورد مقایسه قرار بدین.

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۳
  11. موسوی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا مقایسه کامل و درست نبود. چطوری شتاب سمند با پارس و ۴۰۵ یکیه. ؟؟؟ تسلط سمند بهتر از بقیست ؟؟؟؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  12. مهدی

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگر از سمند با موتور ای اف سون و یا سورن پلاس استفاده میکردید میفهمیدید که اون دو خودرو اصلا در حد سمند نیستند ولی چرا از سمند موتور پژو استفاده شده نمیدونم سورن از همه لحاظ بهتر هست ایمنی و قدرت و موتور و اپشن و ایمنی و هندلینگ و داشبورد و مصرف سوخت و کم استهلاکی و قیمت

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
    1. عارف

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سمند با موتور XU7 هم از هر دوشون سر تره.
      سمند یه چیزه دیگه ست

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  13. آریا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز. شما خیلی بیکارید و حال دارید که این مقاله طولانی و به درد نخور را نوشتید! خلاصه و جمعه بندی این مقاله این است که این سه خودرویی که معرفی کردید، سه تا الاغ با سه تا پالان متفاوت هستند.
    نکته بعد هر چی پول بدی آش میخوری! اگه پژو پارس آپشن های بیشتری داره، همان جور هم قیمتش بیشتره! برای طرحی کابینش،(که گفتند طراحی لوکس!!!) پول بیشتری میگیره!

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  14. Mr Naftalin az roghan abad

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پژو پارس از نظرم انتخاب بهتر و مناسب تری هست کلا خانوادگی تره خیلی برای کلاس خودش خوبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
  15. حسین زین الدینی هستم

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند دارم سمند توی جاده یک بار توی کردنهخیلی بالایی من پشت یک ماشین با سرعت ۱۲۰ تا میرفتم من در همین حین رفتم توی سبقت که یک بار دیدم یک ماشین از روبرویم دارد شوت میاید من سمت خلف کناره جاده که حدودا بیست سانتیمتر پائینتر بود با همان سرعت انداختمش پایین ولی چپ نکرد دوباره امدم روی جاده اگر ۴۰۵بود ۷تامهلق میزد تهادل خیلی بالای سمند دارد حرف ندارد

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
    1. Shayan

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      دقیقاً

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  16. سامی.شوتی سوار

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سـلام
    اصلامقایسه خوبی نبود،پژوروباموتورtu5باسمندموتورxu
    سمندباموتورEF7بهترین هست نسبت ب پژو..هم تعادل،هم راحتی توجاده..مناسب مسافرت ،حمل ونقل جاده ای
    من دارم خیلیم راضیم ازش..

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. رضا

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      عرضم به حضورتون که سمند اسمش بد در رفته،سمند هیچ کم و کاستی نسبت به اون دوتا نداره،سواری نرم،داشبورد چرم،تعادل خوب
      اتفاقا تزئینات طرح چوب پارس خیلی مصنوعی تر و غیر واقعی تر هستش به نسبت سمند

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. Shayan

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        سواری نرم و تعادل در پیج ها بهتر از بقیه هست.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  17. Shayan

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ظاهر سمند از بقیه خیلی بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  18. عارف

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هر سه را داشتم ، البته slx رو نه ، GLX .
    به نظرم سمند یه چیز دیگه ست.شاید به دلیل اینکه سمندم سفارشی مدیران خودرو هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  19. رضا کاظمی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید خودروی خارجی یا حتی چینی سوار بشید تا بفهمید خودروهای تولید داخل چقدر آشغالن من انواع خودروهای تولید داخل داشتم تا دل و زدم به دریا ماشین چینی خریدم mvm550 تقریبا هم قیمت خودروی داخلیه ولی خیلی خیلی سرتره از هر لحاظ باید سوار شی تا متوجه بشی ، در مورد این مقایسه اگر متاهل هستید ماشین خانواده میخوای سمند ای اف سون گاز سوز بخر اگه رخ ماشین برات مهمه میخوای کمی اسپرت کنی پارس tu5 بخر سمت xu7 نرید اصلا بخاطر خرابی و تعمیرات زیاد از جمله واشر زدن پی در پی …

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Shayan

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      خودرو های چینی بدرد نمیخوره.
      موتور xu7 هم که میگید اینطور نیست…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  20. داریوش

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    بعد از این همه سال من نمیدونم چرا یه فکر درستی نمی‌کنند برای کلاچ ماشین های دندی که مانند اتومات باشه که این همه مردم درد زانو پا رو نکشن کاش میشد که خود شرکت یه فکر خوب می کرد ، باور کنید اگر این کار رو انجام بدن و یه گیربکس درست کنند که نخواهی کلاچ بگیری ، شرکت فروش زیادی می کند ، چن من خیلی هارو میبینم که روزانه حرف ماشین که میشه از زانو درد می نالن
    امید وارم روزی برسه که ما به این چیز ها دیگه فکر نکنیم و برای ما یک آرزو نشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. شهر نشین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1004 ديدگاه)

    بد بختی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا