مازراتی

مازراتی گریکاله معرفی شد، کراس‌اووری کوچک با امیدهای بزرگ

سوپراسپرت MC20 هیجان‌انگیزترین مدل از موج جدید محصولات مازراتی بود اما همه میدانیم که این روزها کراس‌اوورها بیشترین سودآوری را برای خودروسازان دارند. به همین دلیل، پس از انتشار تیزرهای مختلف و تأخیری که به خاطر کمبود چیپ رخ داد، سرانجام مازراتی دومین کراس‌اوور خود یعنی گریکاله را رسماً معرفی کرده است. این خودرو که در سه نسخهٔ مختلف بنام‌های GT، مودنا و تروفئو معرفی شده است، کراس‌اوور کوچک‌تری است که پایین‌تر از لوانته قرار می‌گیرد و خودروهایی مثل پورشه ماکان، بی‌ام‌و X3 و جگوار F-Pace را هدف قرار داده است.

گریکاله در نکاه اول مثل یک لوانته کوچک‌شده به نظر می‌رسد و همان حال و هوای اسپرت را دارد. پیش از رونمایی این خودرو، نگرانی‌هایی به خاطر شباهت زیاد آن با فورد پوما به خاطر تشابه چراغ‌های جلو وجود داشت ولی حالا می‌بینیم که گریکاله هویت بصری خاص خود را دارد خصوصاً در نسخهٔ پرچم‌دار تروفئو که با کیت بدنهٔ تهاجمی و ورودی‌های هوای بزرگ، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ویژگی اصلی نمای جلویی این ماشین جلوپنجره است که به گفتهٔ مازراتی، سعی شده بدون زیاده‌روی، باابهت جلوه کند (قابل‌توجه بی‌ام‌و).

در پروفیل جانبی گریکاله شاهد همان نمای لوانته با سقف شیب‌دار کوپه مانند و ویژگی‌های آشنای مازراتی یعنی آب‌شش‌های سنتی روی گلگیر جلو و لوگوی نیزهٔ سه‌شاخ روی ستون C هستیم ولی در عقب، چراغ‌های باریک بومرنگ مانند، کوپهٔ ۳۲۰۰ GT را به یاد می‌آورند. این کراس‌اوور جدید ایتالیایی با ۴,۸۵۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۹ میلی‌متر عرض و ۱,۶۵۹ میلی‌متر ارتفاع با فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۱ میلی‌متر، از رقبای خود بزرگ‌تر است.

نسخه‌های GT و مودنا هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف استفاده می‌کنند اما درحالی‌که این موتور در مدل قوی‌تر مودنا ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در GT قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار کاهش میابد. گشتاور هردو نسخه اما یکسان و برابر با ۴۵۰ نیوتن متر است. این پیشرانهٔ ۲ لیتری به یک توربوشارژر سنتی به‌علاوهٔ یک کمپرسور برقی و همین‌طور یک استارت ژنراتور و باطری ۴۸ ولتی مجهز است.

نسخهٔ GT ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ مودنا به لطف ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر، این کار را کمی سریع‌تر در ۵.۴ ثانیه انجام می‌دهد اما حداکثر سرعت هردو نسخه یکسان و ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت این نسخه‌های چهار سیلندر نیز به‌صورت ترکیبی بین ۸.۷ تا ۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

مطمئناً اما تروفئو جذاب‌ترین نسخهٔ گریکاله محسوب می‌شود زیرا این مدل به نسخه‌ای از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی سوپراسپرت MC20 مجهز شده است. این موتور که بشدت از فرمول یک الهام گرفته است، در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیروی چشمگیر، گریکاله تروفئو ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این کراس‌اوور قدرتمند در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۱۱.۲ لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.

پیشرانهٔ V6 تروفئو از قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها برخوردار است که امکان خاموش کردن کامل سیلندرهای سمت راست را فراهم می‌کند. همچنین در این پیشرانه تکنولوژی احتراق دوگانه که در MC20 ارائه شده بود هم حفظ شده است. انتقال نیرو در هر سه نسخهٔ گریکاله توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و همگی به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما تروفئو از دیفرانسیل عقب لغزش محدود الکترونیکی هم برخوردار است. همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌های عقب هم در نسخه‌های قوی‌تر مودنا و تروفئو ۳۴ میلی‌متر از GT بیشتر است.

مازراتی برای مهار نسخهٔ وحشی و قدرتمند تروفئو ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب را در نظر گرفته است. این نسخه همچنین از یک حالت رانندگی اضافی بنام کورسا هم بهره می‌برد که پاسخگویی پدال گاز و سرعت تعویض دنده را افزایش می‌دهد. گریکاله تروفئو به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است که شش حالت مختلف مثل افزایش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع در حالت آفرود و کاهش ۳۰ میلی‌متری در هنگام پارک برای سهولت در ورود و خروج را فراهم می‌کند. این سیستم تعلیق برای دو نسخهٔ دیگر قابل سفارش خواهد بود.

علاوه بر این سه نسخه اما مازراتی یک نسخهٔ تمام الکتریکی بنام فولگوره (Folgore به معنای رعدوبرق در زبان ایتالیایی) را هم برای گریکاله تدارک دیده است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه روی همان پلت‌فرم نسخه‌های بنزینی ساخته شده و ظاهر یکسانی با آن‌ها دارد ولی با جلوپنجره‌ای متفاوت و رینگ‌های آئرودینامیک، از همتایان درون‌سوز خود متمایز می‌شود. مازراتی همچنین یک رنگ بیرونی اختصاصی را هم برای این نسخه در نظر گرفته است. گریکاله فولگوره به باطری‌های بزرگ ۱۰۵ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود و از تکنولوژی ۴۰۰ ولتی بهره می‌برد. گشتاور این نسخه نیز ۸۰۰ نیوتن متر اعلام شده است ولی فعلاً مشخصات بیشتری از آن در دست نیست.

کابین گریکاله یک پیشرفت بزرگ برای مازراتی محسوب می‌شود زیرا در اینجا هیچ خبری از آن طراحی کهنهٔ مدل‌هایی مثل لوانته که در برابر رقبایی از مرسدس بنز و آئودی کاملاً قدیمی به نظر می‌رسیدند نیست. نکتهٔ جالب اینکه در داخل گریکاله چهار نمایشگر مختلف تعبیه شده است به‌گونه‌ای که غیر از صفحه آمپر دیجیتالی مقابل راننده و دو نمایشگر لمسی مرکزی، ساعت بالای داشبورد هم در اصل یک نمایشگر است و می‌تواند به‌عنوان قطب‌نما یا G سنج را هم مورداستفاده قرار گیرد.

صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی بالایی گریکاله هردو ۱۲.۳ اینچی هستند درحالی‌که نمایشگر مرکزی پایینی ۸.۸ اینچی بوده و جایگزین تمام دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی برای تنظیمات سیستم تهویه شده است. علاوه بر این، امکان سفارش هدآپ دیسپلی هم وجود خواهد داشت که وعدهٔ ارائهٔ بهترین زاویهٔ دید، کنتراست و روشنایی در این سگمنت را داده است. این خودرو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است و برای آن دو سیستم صوتی جدید هم قابل انتخاب خواهد بود که نمونهٔ بالاتر یک سیستم ۱۲۰۰ واتی با ۲۱ بلندگو و صدای سه‌بعدی است.

مازراتی گریکاله در ابتدا در نیمهٔ نخست سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد و سپس در پاییز آینده به بازارهای آمریکای شمالی و برخی کشورهای آمریکای لاتین خواهد رسید. قیمت پایهٔ این کراس‌اوور ایتالیایی در نسخهٔ GT از ۶۳,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که یک مدل ویژه و تولید محدود بنام لیمیتد ادیشن هم برای نسخهٔ مودنا با قیمت ۷۷,۴۰۰ دلار ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    الله اکبر الله اکبر
    بلاخره مازارتی سر عقل آمد و یه خودرو با قیمت رقابتی داد بیرون 😁
    ولی ظاهرش ترکیبی از پورشه ، bmw و آئودی شده

    موافقم 65
    مخالفم 7
    1. ehsan.fa

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      گرونترهاش سر سال نرسیده فنربندیش به فنا میرفت و خیلی جاهاش خراب میشد اینکه ارزونتره قراره چی بشه

      موافقم 12
      مخالفم 60
      1. مردیم از خوشی

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        آخه این چه حرفیه میزنی 😂 کدوم رقبا فنر بندیشون به فنا میره ؟!
        درضمن این ارزون تر نیست بلکه هم قیمته تقریبا

        موافقم 26
        مخالفم 1
        1. ehsan.fa

          ۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          مردیم از خوش ، یه تحقیق بکن بعد ببین مشکلات مازاراتی تو ایران خودمون چی هست بعد با رقباش تو ایران رو ببین ، مازاراتی سوارها کلافه شدن از مشکلات بی پایینش ، چیزی که برا بنز سوارها بی مفهومه حتی پورشه

          موافقم 3
          مخالفم 18
        2. ehsan.fa

          ۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          مردیم از خوشی رقبا رو نگفتم مازراتی گرونتر از این مدل یعنی کواتروپورته و اون یکی اسمش یادم نیست کیفیتش از آلمانی هم قیمت خیلی پایینتره و همه مدل های مازراتی مشکل فنر بندی دارند این مدل مازراتی که ارزونتره قراره نوبهار بشه

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. italian gentleman by maserati (MC20)

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        احسان عزیز ، می خوای بکوبی لااقل منصفانه بکوب . . . هرچند تقصیر از آسفالت های خوب ماست ولی مورد داشتیم گرن کابریو 2012 بعد حدودا 50000 تا کارکرد یعنی دقیقا 54000 تا کارکرد ، فقط یک کمک عقب ، سمت راننده ، روغن داده بود و نیاز به تعویض پیداکرده بود که آرتاتاک موتور سفارش داد و ارسال شد و بسته شد رو ماشین . . . ( البته اون زمانی که خدمات می دادن ) . . . سربلند و پاینده باشید . . .

        موافقم 17
        مخالفم 5
  2. کامران

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    به نظر بنده
    زشت
    جلوش شبیه فورد پوما
    عقب شبیه پورشه
    داخل شبیه جیپ
    موتور فراری
    قطعات داخلی بی کیفیت
    قیمت گران

    موافقم 32
    مخالفم 80
    1. کامران

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اصلااا کراس اور نیست
      چسبیده کف زمین

      موافقم 18
      مخالفم 30
      1. MC20

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        کامران (سعید) … متن رو نخوندی ؟؟؟ برات می نویسم اینبار بخون !!!!! گریکاله تروفئو به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است که شش حالت مختلف مثل افزایش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع در حالت آفرود و کاهش ۳۰ میلی‌متری در هنگام پارک برای سهولت در ورود و خروج را فراهم می‌کند. این سیستم تعلیق برای دو نسخهٔ دیگر قابل سفارش خواهد بود.

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. مردیم از خوشی

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      داخلش شبیه جیپ 😑 بیش تر شبیه پورشه هست
      پشت هم بیش تر شبیه ائودی اون هم کنار چراغ هاش
      جلوش بیش تر ترکیب جگوار و bmw هست ولی بازم به نظرم زیبا شده

      موافقم 10
      مخالفم 33
    3. Moon

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (176 ديدگاه)

      کدوم موتورش برای فراری ؟
      چرا فقط می خوای یه چی بگی ؟
      قرار داد فراری با مازراتی 2023 تموم میشه پس دیگه از موتورهای ساخت فراری تو محصولات جدید مازراتی استفاده نمیشه ( هنوز فراری با الفارومئو قرارداد داره ) کیفیت همه ی ماشین های ایتالیایی حالا می خواد لامبورگینی باشه که تنش به تنه ائودی و پورشه خورده که یه تکونی به خودش داده چه بخواد فراری و مازراتی و الفارومئو باشه همشون یه سر و گردن از المانی ها پایین ترند پس این دیگه نکته منففی به حساب نمیاد چون عملا رسیدن به المانی ها غیر ممکن

      موافقم 17
      مخالفم 24
      1. محمد امین

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        تر و خشک رو با هم نسوزان ، فراری با کسب نمره ی ۹۵.۸ درصد ، با کیفیت ترین برند و قدرتمند ترین اعلام شد سال ۲۰۲۰

        موافقم 38
        مخالفم 1
        1. Moon

          ۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (176 ديدگاه)

          من هر رتبه بندی که دیدم همیشه پورشه و مزدا تو صدر بودن ایتالیایی ها یا نبودن یا خیلی رتبشون بد بود ، تا اونجایی که یادم فراری از 2019 فقط قدرتمند ترین برند جهان و لازم می دونم که بکم باید به بررسی 458 و 488 وF8 F12و 812 و روما و پورتوفینو و کالیفرنیا رجوع کنی تا تو بررسی کابین ببینی کیفیتش انچنان تعریفی هم نداره و همیشه یکی از نقاط ضعفشون بوده

          موافقم 11
          مخالفم 12
    4. huc

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      بفرما پایین
      موتور خود مازراتی ساخته

      موافقم 14
      مخالفم 1
    5. MC20

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      کامران (سعید) … از کجا متوجه شدی قطعات داخل بی کیفیت هستن ؟؟؟ مگه شما این ماشین رو داری یا استفاده کردی ؟؟؟ فقط یه نمونه بگم سیستم صوتی پریمیوم 1200واتی از برند SONUS FABER ، با 21 بلندگو و صدای سه بعدی داره … پس منطقا مازراتی نمی تونسته در کنار این سیستم صوتی High Premium ( یا به قولی High End ) از قطعات بی کیفیت داخلی استفاده کرده باشه … التماس عدم کینه ورزی مغرضانه !!!!

      موافقم 12
      مخالفم 0
  3. Jdm باز

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    الله اکبر این همههه جلالللل
    واقعا رقیب بسایر قدر و خوبی برای ژرمنی ها هستش و رقیب مستقیمش بنظرم پورشه ماکان هستش ولی من اینو بهش ترجیح میدم

    موافقم 33
    مخالفم 17
  4. زیزیگولو

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    یه مازاراتی هیچوقت نمیتونه زشت باشه ولی همیشه میتونه زیبا باشه ……. یه مازاراتی همیشه هم ظاهراً و هم باطناً زیباست

    موافقم 35
    مخالفم 12
  5. Amard

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    یاد کراس اور یاریس افتادم جلوش شبیه همین یه مدل چراغ داره مازراتی قبلا تنوع چراغش خیلی بیشتر بود

    موافقم 18
    مخالفم 4
  6. یوسف

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (938 ديدگاه)

    بیشتر شبیه پورشه کاین و پانامرا شده

    موافقم 7
    مخالفم 9
  7. تحت پیگرد

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    خوشگله ای کاش شرایط یه جوری بود میشد از این ماشین ها هم تو ایران بیاد

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. شهر نشین

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      من واردات کالاهای لوکس مخالفم

      موافقم 0
      مخالفم 3
  8. HR3

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    همه جاش قشنگه الا جلو ماشین
    طراحی جلوش شبیه تیباس 😂
    https://www.zoomit.ir/product/saipa-tiba/photos/#lg=1&slide=6
    منتهی چون برنده ایتالیاییه قشنگه

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. محمد امین

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      اتفاقا جلوش شبیه به ماکان هست به نظر من ، و هردو زیبا هستن
      این ماشین هم طراحی خوب و جذابی داره ، و هم مشخصاتش خوبه و قیمت گذاری هم خیلی جالبه ، فقط باید بتونه رضایت مشتری هارو جلب کنه …من که تا اینجای کار ایراد زیادی نمیبینم
      در کل فکر می‌کنم مزراتی در چند سال گذشته یه روند رو به جلو رو شروع کرده که طی میان مدت به بلوغ میرسه
      الفارومیو هم همینطور، توی فرمول یک هم آلفا امسال جالب به نظر میاد

      موافقم 6
      مخالفم 6
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خاک بر سر مدیران شاخه های آمریکایی که انقدر اجازه میدن حق داج کرایسلر جیپ و رم ضایع بشه.مازراتی امسال یه سوپر کار یه جی تی جدید معرفی کرده که هیچ نیازی به ساختشون نبود و بدون شک شکست هم میخورن اینم که یه مدل جدید دیگه که این هم مثل لوانته بدونه مشتری میمونه.اونوقت داج بیچاره با 3 مدل ماشین که دوتاش تو بخش کم فروشها یعنی کوپه و سدانه وذیه شاسی بلند که هر سه مدل حسابی قدیمی شدن ولی باز هم از مجموع شاخه های ایتالیایی بیشتر فروش دارن موجب سود کمپانی میشه ولی هیچ سهمی از مدلهای جدید نداره.وجدانن اگر به جای این با همچین مشخصاتی کراس اووری برا داج میساختن مثل بمب میترکوند.الان چند ساله میخوان یه 6 خطی برا داج و جیپ بسازن ولی هنوز خبری نیست.میشد این داج کالیبر یا جورنی جدید با پرفورمنس بی نظیر srt باشه.یا میشد کرایسلر کراس فایر در هیبت کراس اوور باشه.به هر حال این هم جاش تو ذباله دان تاریخه حالا ببینید کی گفتم.با این تفاسیر دیگه جانشین چلنجر چارجر دورانگ کرایسلر300 جورنی رو نخواهیم دید.

    موافقم 8
    مخالفم 32
    1. احمدرضا

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      شما که سنت بالاست
      احتمالا اون موقع ماشین باز نبودی
      که ببینی همین گروه کرایسلر که میگی چطوری ورشکسته شده بود و حتی برای مدتی تعطیل شده بود
      تا فیات خریدش
      واقع بین باشیم
      فیات یا بهتر بگم استلانتیس به عنوان مالک حق اینو داره که روی هر برندی که دلش میخاد سرمایه گذاری کنه
      که البته برند ورشکسته کرایسلر هم جزو همون برندهایی هستش که قراره روش سرمایه گذاری بشه

      این ماشین و توناله شروع آغاز مازراتی و آلفارومئو هستش
      و به نظر من هردوشون بینهایت زیبا هستن و ارزش خرید دارن

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. Ferrari

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      دوست عزیز شماهم کوتاه بیا دیگه مثلا مدیران شاخه امریکایی چیکاری میتونن انجام بدن؟ کرایسلر که با فیات شراکت ۵۰_۵۰ نداره، کل کرایسلر زیر مجموعه فیات هست یعنی کاری که فیات با لانچیا کرده ، میتونه با کرایسلر انجام بده.
      یه مدت قیمت نفت بشکه ای ۲۰ دلار بود ماشینهای کرایسلر فروش خوبی داشتن ،الان نفت دوباره به بشکه ای ۱۰۰ دلار رسیده و ماشینهای پر مصرف کرایسلر با کاهش فروش مواجه میشن شک نکن.
      دیگه دوره ساخت ماشین ۲ تنی جعبه ای شکل ،با موتور قدیمی ۶٫۴ لیتری سوپر شارژ با مصرف ترکیبی ۱۶_۱۷ لیتر گذشته
      ماشینهایی که فقط تو امریکا فروش دارن و هیچ جای دنیا اصلا بهشون نگاه هم نمیکنن و اصلا بدرد برندسازی نمیخورن

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        همین ماشینهای جعبه ای و پر مصرف هیتن که اصل فروش کمپانی رو دارن.مازراتی و آلفا کلا با هم اصلا با فیات چقدر میفروشن.فقط یه مدل رم اندازه کل خودرو سازی ایتالیا فروش داره.گفتی انجینهای پر مصرف حجیم.همین انجینهای پر مصرف سریعترین ماشینها تولیدی تو رده سدان کوپه و شاسی بلند رو به حرکت میارن.در مجموع نیازی به توضیح نیست چیزی که کاملا مشخصه شکست دوباره مازراتی و الفا هست که بزودی دوباره خبرهای تعطیلی کارخانه به دلیل نبود مشتری رو خواهیم شنید.

        موافقم 1
        مخالفم 14
        1. Ferrari

          ۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          خیلی واضحه که اصلا به شرایط قبل و الان توجه نمیکنی. با گرون شدن نفت کرایسلر به دوران ۲۰۱۳ به قبلش برمیگرده. هیچ برنامه ای هم برای الکتریکی شدن ندارن. جمله کلیشه ای شما شده فروش. همین فیاتی که میگی فروش نداره، کرایسلر رو خریده برعکسش که اتفاق نیفتاده.
          هیچ مدیری از فروش بیشتر بدش نمیاد اگر محصولات دوج قدیمی شدن بخاطر بی‌عرضگی مدیرانش بوده نه فیات. چطور جیپ و رم اینهمه مدل متنوع معرفی کردن ولی دوج و کرایسلر نه؟

          موافقم 9
          مخالفم 0
  10. Behnam1012

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    بنظر بنده زیباست
    من که دوستش دارم بخصوص نسخه تورفئو

    موافقم 13
    مخالفم 5
  11. italian gentleman by maserati (MC20)

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    چه گویم که ناگفتنش بهتر است . . . !!!!!!!!!!!!!!! اگه بخوام به عنوان فن مازرو در مورد گریکاله نظر بدم . . . مثنوی هفتاد من کاغذ میشه بس که میشه تک تک المان هاش رو برد زیر سوال . . . تنها به این جمله اکتفا میکنم که : نفرین بر استل آنتیس و اون مدیر عامل شیاد و زورگیرش . . .

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. مردیم از خوشی

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      هویت مازارتی را نداره ولی ارزش خرید داره

      موافقم 9
      مخالفم 4
  12. Bavaria

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (581 ديدگاه)

    عکس تیتر رو که دیدم فکر کردم با یک کراس اور کوچک ۲۵ هزار دلاری طرفم.
    واقعا از هر نظر عالیه بجز نمای جلو

    موافقم 9
    مخالفم 5
  13. italian gentleman by maserati (MC20)

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    کارلوس تاوارس (مدیر عامل استل آنتیس) : آلفیری و کارلو مازراتی عزیز و آدولفو اورسی و باتیستا فارینا ی عزیز . . . آسوده بخوابید زیرا که ما بیداریم تا با دریافت دستمزدی نجومی ، هویت و میراثتان را لکه دار کرده و پسمانده هایی ناقص الخلقه بوجود آوریم !!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. مهردادکمال

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    جلوشو دوست ندارم بقیه اش در حد قابل قبول در کل ناامیدکننده بود

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. ماکسیمیلیان

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    اینبار بدون هویت مازراتی اما به همراه ارزش خرید مناسب!
    گویا طراحیِ یک مازراتی با هویت ایتالیایی گران قیمت است!
    اما از لحاظ فنی و قیمت یک سر و گردن نسبت به محصولات قبلی مازراتی برتر است.
    یا علی🌷

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. پیام

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این چه سمیه از مازراتی دیدم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  17. 卐 SIAWASH ᛋᛋ

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بچه مافیا مودنا

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. ماکسیمیلیان

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      پورشه و فولکس واگن یادگار هیتلر “مهربان” هستند.
      روحش قرین رحمت و بخشش الهی ، آمین یا رب العامین🌺.
      یا علی🌷

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. مردیم از خوشی

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        درسته هیتلر به اون بدی که میگفتن نبود ولی شما هم حد تعادل نگه دارید « روحش قرین رحمت و بخشش الهی آمین و رب العالمین» !!!!!!!!!!!

        موافقم 6
        مخالفم 6
      2. Porsche 911

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        👌
        به نظر من این ماشین و آلفارومیو توناله یه قدم رو به جلو محسوب میشن توی دنیای الان چون که دنیا تب شاسی بلند سواری داره و اگه شرکت هایی مثل این دو اگه به نیاز بازار توجه نکنند کاهش فروش و تجربه میکنن و ورشکستی بهترین وجهش هست
        در کل شاید اون پرستیژ مازراتی و آلفا رو ندارن ولی در کلاس خودشون خیلی خوب هستن
        این ماشین هم رقیب پورشه ماکان هست که مدل فول این ماشین باید با ماکان توربو رقابت کنه که باید منتظر نسخه توربو ماکان باشیم

        موافقم 4
        مخالفم 0
  18. italian gentleman by maserati (MC20)

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    مازراتی و طرح چشم نواز جدیدش!

    شاید بتوان دهه جدید میلادی را یک دوره ده‌ساله بسیار مهم برای شرکت ایتالیایی نام‌آشنای مازراتی در نظر گرفت. پس از یک دهه در چرخه بازارهای جهانی بودن، اکنون خودروی مازراتی گرن توریسمو، درنهایت با یک تکامل جدید روبرو شده که خودروساز ایتالیایی، خود را در مسیر برقی سازی و یک عصر جدید باهدف ساخت خودروهای برقی می‌بیند.
    درواقع این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی، یک جایگزین شایسته و درخور را برای مدل گرن توریسمو خود معرفی کند. همچنین مازراتی گفته است که در حال کار، بر روی ساخت جایگزین‌هایی برای گیبلی، کواتروپورته و لوانته نیز است.

    اما مازراتی جدای از تمامی این فعالیت‌هایی که می‌خواهد برای دهه جدید میلادی انجام داده و مدل‌های جدید و جذابی را جایگزین خودروهای قدیمی‌اش کند، به‌تازگی تصویری را منتظر کرده است که نشان از یک نمونه اولیه رازآلود با یک قوای محرکه کاملاً جدید است. البته هنوز مشخص نیست که این پروتوتایپ قرار است یک مدل جدید برای این شرکت باشد یا اینکه قرار است تنها، یک فن‌آوری جدید را از طرف مازراتی به نمایش بگذارد اما هرچه که باشد، یک ابرخودروی جدید از طرف این شرکت، می‌تواند همان شروع دهه جدید با قدم‌هایی بسیار قدرتمند از طرف این شرکت باشد.
    لوکا سرافینی (Luca Serafini) ، طراح خودرو ، باور دارد که کمپانی مازراتی به یک واشیم (vehicle – وسیله نقلیه) پرچمدار نیاز دارد و اگر در این میان MilleMiglia به خوبی مورد توجه قرار گیرد ، می تواند تبدیل به یک پرچم دار برای مازراتی شود. بر اساس گفته‌های طراح این خودرو ، او این طرح را با الهام گیری از مازراتی ۲۵۰F و ۶CM طراحی کرده و نام مازراتی میله میلیا (MilleMiglia) را برای آن انتخاب کرده است. هدف او از این طرح ، خلق خودرویی مدرن با نسبت‌های طراحی و سطح‌بندی خودروهای مسابقه‌ای بوده است.

    در درون خودرو نیز می‌توانیم شاهد تنها یک صندلی بوده که با طراحی مواد از جنس فیبر کربن و چرم، مزین شده است. سرافینی، طراح این خودرو، هیچ صحبتی در مورد قوای محرکه این خوش‌چهره ایتالیایی نکرده است اما ازآنجایی‌که مازراتی می‌خواهد خود را بیش‌ازپیش به سمت پیشرانه برقی سوق دهد، شاید قرار گرفتن یک موتوربرقی، جذابیت بیشتری برای این طرح آینده نگارانه داشته باشد.
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/7MoBV/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/OO2bA/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/kjlne/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/1MEyq/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/0lWQk/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/WxY6j/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/K98oG/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/2MQJn/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/P1JX8/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/AMNwy/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/9M4kb/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/BMxg6/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/7MoB6/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/kjlnx/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/OO2bl/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/1MEy7/s1/maserati-millemiglia-concept-rendering.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اسفندیار

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آخه این چیه؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
  20. محمد

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چه طراحی فاجعه ای
    مزراتی هنوزم داره سقوط ازاد میره

    موافقم 3
    مخالفم 10
  21. MC20

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    … علاوه بر این سه نسخه اما مازراتی یک نسخهٔ تمام الکتریکی بنام فورگوله (Folgore به معنای رعدوبرق در زبان ایتالیایی) را هم برای گریکاله تدارک دیده است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد …. ضمن تشکر از باب پوشش خبر و عرض خسته نباشید از بابت تلاش بی وقفه … ناخواسته و به اشتباه نوشتید … به نام فورگوله !!! البته فولگوره صحیح هست … !!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. احمدرضا

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    خداییش یه جوری دربارش نظر میدید انگار پشتش نشستید
    یا ماشین چینیه این‌جور نظر منفی میدید😂
    خداییش برید تو آیینه خودتونو نگاه کنید حرفاتونو تکرار کنید
    خندتون نمیگیره؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
  23. Philipp

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    مشکلی که هست اینه:

    در ایران یکسری افرادی که قضاوتی در موردشون نمیکنم ارزش ماشین‌ها و برند مازراتی را تا حد بنتلی بالا برده اند
    که باعث میشه ایرانیون تصور کنند برند بسیار سطح بالایی هستش و حالا فکر میکنند برند داره سقوط میکنه در صورتی که این گونه نیست و در بهترین حالت در حد آئودی هستن

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. italian gentleman by maserati (MC20)

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    درود به همه دوستان عزیز . . . با احترام ، برای بررسی بیشتر جزییات لینک تعدادی عکس از گریکاله 2022 رو می گذارم . . . . . . . . . . . . https://cdn.motor1.com/images/mgl/XBo9vl/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/wlovQ4/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkgQGq/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/P3GYr8/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXO8Wj/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqgjzP/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Ankz3/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2gZz7/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/JO8nLK/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/wlovbQ/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/nAXeNo/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkgQbL/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeW6LB/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZpBXG/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4z0V/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/vx4zNv/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlYJN1/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yJj8/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqgELw/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/Vz8Z97/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/40ePp1/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkWXLX/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/bg6Axr/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEoLMw/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbxNGP/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/XBo97p/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/9mZOX0/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZzvWp/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/W81Pvo/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NOjKE/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkBxqN/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/mMAn8q/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqgjEP/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Anko3/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/oj1q3E/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/3W1Z2p/s1/maserati-grecale-modena.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/g403WP/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/JO8njK/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/L3YqVL/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkgQeL/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKorl9/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/E61gqo/s1/maserati-grecale-gt.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/40ePA1/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/KbJeL1/s1/maserati-grecale-interni.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. HamiD

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    سلام وقت همگی بخیر …
    خب …
    طراحی داخلیش بروز شده و این خیلی خوبه …
    طراحی بیرونیش آنچنان پسند بنده نبود و بنظرم لوانته طراحی مازراتی طور تری داشت …
    از لحاظ پرفورمنس هم نسبت به رقبا در جایگاه خوبی قرار میگیره و صفر تا صد نسخه تروفئو دقیقا با X3m یکی هست البته با قیمت تقریبا بیشتر (بستگی داره کجا بی ام و رو بخری!!!! و در ضمن آنچنان هم تفاوت قیمتی وجود نداره در نسخه های پرفورمنس … ولی در نسخه های پایه مازراتی بشدت از بی ام و گرون تره ولی خب سریع تره دیگه …)
    از لحاظ کیفی هنوز هیچی مشخص نیس …
    اگه مازراتی بتونه قیمت رقابتی روی محصولاتش بزاره امکان افزایش فروشش هم وجود داره …
    در کل یه چیز جالب دیگه هست …
    از یه طرف طرفداران خودرو های آمریکایی از استلانتیس ناراضی عن …
    از یه طرف هم طرفداران خودرو های ایتالیایی!
    جالبه واقعا پس کی این وسط سود کرده؟! شاید من!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. italian gentleman by maserati (MC20)

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      حمید جان سلام ، عیدت مبارک داداش . . . این گریکاله از نظر من ، خیلی مازراتی نیست یا بهتر بگم ، اصلا مازراتی نیست . . . قبلا هم گفتم نوشتن در موردش مثنوی هفتاد من کاغذ میشه . . . تک تک المان هاش بی هویت و سرگردان هستن . . . از موتور 2 لیتر 4 سیلندر !!!!!! تا چراغ های جلو ی کوچک و بی شخصیت تا چراغ های عقب مجهول الهویه تا نمای جلو دهه ی 90 میلادی تا نمای 3/4 مثل هاچبک های آلفارومعو تا کابین سرهم بندی شده تا داشبورد به عاریت گرفته شده از برند جیپ تا وردی های هوا ی کوچک کابین که بیشتر مناسبه یک هاچبک هست و هزار نکته دیگه . . . این طراحی دمده چند قدم رو به عقب هست . . . خلاصه که دشمن شادمون کرد . . . من جنازه لوانته ی به قول دوستان با کابین قدیمی رو ( هر چند من قبول ندارم ) به این شترگاوپلنگ ترجیح میدم . . . اصلا دوست ندارم تاریخ ، این بچه زشت و بی استعداد رو ، یک روز ، به خاطر بیاره . . . کاش همین الان نیومده محو بشه . . . فقط داره کریر مازرو رو خراب میکنه . . . نفرین بر استل آنتیس و شرم بر تاوارسه مفت خوره . . . . زاده ، که دستمزد نجومی می گیره ، تا هویت و حیثیت 108 ساله مازرو رو لکه دار کنه . . . جمعش کنن و نباشن تا با خاطراتش سرکنیم ، خیلی بهتر از بودنشون و دیدن این آشغال هاست . . . سر درد و دلمو باز کردی . . . خدا ازت نگذره :))

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. italian gentleman by maserati (MC20)

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      حمید جان کارلوس تاوارس با دستمزد نجومی 19.1 میلیون یورو در سال 2021 !!!!!!!!!!!! تنها کسیه که سود کرده اون وسط . . .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  26. Swedish Arrogant Tiger

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    زیباست، یا حداقل از رقبا ضعیف تر نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    طراحی عقب عالیه اما جلو خوب نیست. چراغهای جلو خیلی بی روح و به اصطلاح “خنگ” طراحی شدند. منظور از این اصطلاح اینه زوایا در شکل این چراغ ساده هستند و اون حالت تهاجمی را نمیتونه القا کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. RKH7787

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    از لوانته قلدر ترو با ابهت تر نیست
    من یه فورد پوما تیون شده میبینم

    موافقم 1
    مخالفم 4
  29. Muty

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    کلیات حجم تناسب نداره انگار !!!
    عرض ماشین کمه به نسبت
    جلوش هم که خییییییلی خنگ شده
    اصلا در شان خانواده مازراتی و بقیه فرزندان زیباش مثل کواتروپورته ، گرن توریسمو، گرن کبریو و حتی گیبلی نیست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضیا میگن خوبه بعضیا میگن افتضاح
    بنظر من عالیه
    طراحیش خوبه

    و اینکه سه مدل داره با اختلاف قیمت ۲۰ هزار تا بنظرم بد نیست
    چون رقابتی تره و قیمت پایین تر احتمالا تو ایران هم زیاد بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا